Problemy ze światłami, reflektorem, żarówkami – GE
TYLKO FABRYCZNY MONTAŻ obowiązkowo przy xsenonach musisz miec spryskiwacze reflektorów. wejdx na stronę helli jest tam duży artykuł. Samoróby- bądź pewien że pierwszy patrol kasuje ci dowód.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
pozostaje wymiana zarowek na slabsze...i koniec z komfortem jazdy w nocy
Mylisz sie. Kup dobre zarowki 55W (Moge polecic PHILIPS VISION PLUS +50%), do tgo dobrze ustawione swiatla i pod warunkiem, ze masz reflektory jeszcze ok i oryginane, to w nocy bedziesz podrozowal bardzo komfortowo. Ja nawet rzadko uzywam drogowych, mijania mnie w zupelnosci zadowalaja.
- Od: 12 maja 2004, 21:00
- Posty: 959
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75
Pippi napisał(a):W jednym ze świateł oprócz wypalania namiętnie koroduje mi oprawka żarówki
Mysle ze tu masz powod swojego problemu. Nie ma co szukac nigdzie indziej przyczyny anizeli w obrebie samego reflektora. Chyba masz nieszczelny reflektor (ja mam go zakrecanego na uszczelke) i przyczyna przepalania sie koncowki jest poprostu korozja kontaktu w wyniku czego rosna straty mocy (wydzielane cieplo) na polaczeniach. To zjawisko poglebia sie z czasem. Mysle ze powinienes wyczyscic styki i raczej zabezpieczyc je preparatem wypierajacym wode anizeli czyms polepszajacym styk.
Pippi napisał(a):Ze słyszenia wiem że jadnak światła w madziach to beznadzieja i to sie sprawdza
Wg mnie to beznadziejna bzdura. Oceniam swiatla w mojej mazdzie jako bardzo dobre (uzywam zwyklych zarowek VARTY 55W H1) i mowi to kazdy uzytkownik innej marki ktory po raz pierwszy jedzie ze mna w nocy (moze procz tych ktorzy maja ksenony). Zero problemow takich jak sie Tobie trafily.
Pzdr
Witam
Mam problem z prawym reflektorem. Najpierw zaczął świecić słabo a teraz nie świeci wcale – ani drogowe, ani mijania ani postojowe światła nie świecą. Żarówki są dobre bo nowe, sprawdzałem i okazało się że prąd nie dochodzi do lampy.
Teraz pytanie co może być przyczyną – czy bezpiecznik jeśli tak to który to
A może przekaźnik siadł? – dajcie znać, który przekaźnik odpowiada za światła. Ewentualnie jakiś schemat elektryczny.
Dzięki za pomoc
Mam problem z prawym reflektorem. Najpierw zaczął świecić słabo a teraz nie świeci wcale – ani drogowe, ani mijania ani postojowe światła nie świecą. Żarówki są dobre bo nowe, sprawdzałem i okazało się że prąd nie dochodzi do lampy.
Teraz pytanie co może być przyczyną – czy bezpiecznik jeśli tak to który to
A może przekaźnik siadł? – dajcie znać, który przekaźnik odpowiada za światła. Ewentualnie jakiś schemat elektryczny.
Dzięki za pomoc
- Od: 5 mar 2007, 09:13
- Posty: 27
- Skąd: PTB
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.
posprawdzałem miernikiem i pokazuje że nie ma masy. Może ktoś wie gdzie masa jest podpięta w maździe bo nie mogę dojść gdzie ten kabel od lampy wychodzi i dokąd biegnie (za dużo tych kabli).
Postaram się jeszcze obejść masę i złapać najwyżej w innym miejscu. Dam znać czy pomogło
Postaram się jeszcze obejść masę i złapać najwyżej w innym miejscu. Dam znać czy pomogło
- Od: 5 mar 2007, 09:13
- Posty: 27
- Skąd: PTB
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.
Witam!
moge Ci podpowiedzieć to co wiem a mianowicie że masa z akumulatora jest wyciągnięta na prawy błotnik a następnie jest brana z kabiny a dokładnie nad bezpiecznikami jest śróba z przewwodami i tam musiałbyś poszukać, ewentualnie w którejś z kostek w okolicy kolumny kierownicy.
powodzonka!
moge Ci podpowiedzieć to co wiem a mianowicie że masa z akumulatora jest wyciągnięta na prawy błotnik a następnie jest brana z kabiny a dokładnie nad bezpiecznikami jest śróba z przewwodami i tam musiałbyś poszukać, ewentualnie w którejś z kostek w okolicy kolumny kierownicy.
powodzonka!
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
Witam. Ja tez mialem taki problem w mojej madzi. Dokladnie sprawdz wtyczkei gniazdko reflektora. U mnie to wtyk i gniazdko bylo skorodowane i to dosc powaznie, na tyle ze jeden pin ledwo sie trzymal.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 26 lip 2006, 23:09
- Posty: 26
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 1995r.
Lexus is 250 2010r.
darokomadwa napisał(a):Witam. Ja tez mialem taki problem w mojej madzi. Dokladnie sprawdz wtyczkei gniazdko reflektora. U mnie to wtyk i gniazdko bylo skorodowane i to dosc powaznie, na tyle ze jeden pin ledwo sie trzymal.
Pozdrawiam
No i u mnie też kostka była zaśniedziała. Wyczyściłem i teraz wszystko świeci jak należy. Dzięki za sugestie
- Od: 5 mar 2007, 09:13
- Posty: 27
- Skąd: PTB
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.
Witam
Mam nieco inny problem ze światłami. Problem dotyczy świateł pozycyjnych. Mianowicie nie zawsze właczaja sie bezposrednio po przekręceniu wlącznika świateł. Potrafią nieraz zaświecić się z dużym opóźnieniem (kilkadzisiąt minut), potrafią wyłączyś się same podczas jazdy. Szeregowo z wyłącznikiem świateł poprzednik zamontował swój wyłącznik. Pomiędzy wyłącznikami dołączony jest jakiś dorobiony kabelek(chyba do alarmu). Czy któs może miał podobne problemy? Może ktoś ma schemat elektryczny obwodu tych świateł?
Pozdrawiam
Mam nieco inny problem ze światłami. Problem dotyczy świateł pozycyjnych. Mianowicie nie zawsze właczaja sie bezposrednio po przekręceniu wlącznika świateł. Potrafią nieraz zaświecić się z dużym opóźnieniem (kilkadzisiąt minut), potrafią wyłączyś się same podczas jazdy. Szeregowo z wyłącznikiem świateł poprzednik zamontował swój wyłącznik. Pomiędzy wyłącznikami dołączony jest jakiś dorobiony kabelek(chyba do alarmu). Czy któs może miał podobne problemy? Może ktoś ma schemat elektryczny obwodu tych świateł?
Pozdrawiam
-
Gość
Problem dotyczy wszystkich swiateł pozycyjnych przednich i tylnych, oswietalenia zegarów i tylnego przeciwmgielnego. Wszystko razem albo świeci albo nie. Wydaje mi się że brudna kostka przy reflektorze nie powinna mieć takiego wpływu, dlatego nie sprawdzałem. Co ciekawe światła te potrafią "zaskoczyć" szybciej ( z mniejszym opóznieniem liczonym w dzisiątkach minut) gdy włącze przełącznik od światła tylnego przeciwmgielnego.
-
Gość
Tez tak miałem juz miałem kupowac nowe zarówki.
Ale przełożyłem tą co nie swieciła z lewej strony na prawą i swieci. Myslałem ze moze bezpieczniki. Wszystkie dobre.
Okazało sie ze wysunęła sie wsówka przewodu. A ja jak wykrecałem całązarówke to tego nie było widac.
Ale przełożyłem tą co nie swieciła z lewej strony na prawą i swieci. Myslałem ze moze bezpieczniki. Wszystkie dobre.
Okazało sie ze wysunęła sie wsówka przewodu. A ja jak wykrecałem całązarówke to tego nie było widac.

DC CARS
U mnie kostki przy światłach raczej nie mają wpływu na całość. Problem tkwi w czymś poważniejszym. Czy może ktoś wie czy światła zewnętrzne (pozycje i przeciwmgielne tylne oraz oświetlenie zegarów) są sterowane przez któryś z przekaźników (mechaniczny a może elektroniczny) i który bezpiecznik za te światła odpowiada. Czytałem, że w niektórych mazdach zastosowane są do niektórych obwodów bezpieczniki elektroniczne, które mogą wymagać ręcznego resetowania po zadzaiłaniu. Czy ktoś wie może coś na ten temat?
-
Gość
integer napisał(a):Czytałem, że w niektórych mazdach zastosowane są do niektórych obwodów bezpieczniki elektroniczne, które mogą wymagać ręcznego resetowania po zadzaiłaniu. Czy ktoś wie może coś na ten temat?
integer u Ciebie problem tkwi w calosci oswietlenia wiec raczej stawiam na przelacznik zespolony przy kierownicy,wlaczajacy swiatla.W gre wchodzi tez zasniedziala kostka przed lub za wlacznikiem lub zasniedzialy bezpiecznik.Stawiam raczej na to pierwsze,ew.drugie
-
waldii
waldii napisał(a): pierwsze slysze
W Haynes Repair Manula napisali "Circuit breakers protect components
such as moonroof motors, power window motors and airbag inflator resistors.
On some models the circuit breaker
resets itself automatically, so an electrical
overload in a circuit-breaker-protected system
will cause the circuit to fail momentarily,
then come back on. If the circuit does not
come back on, check it immediately. Once
the condition is corrected, the circuit breaker
will resume its normal function. Some circuit
breakers must be reset manually."
Jeżeli chodzi o przełącznik to chyba faktycznie była jego wina. Rozebrałem, wyczyściłem i narazie jest ok. Nie testowałem jednak długo i 100% pewności nie mam. I jeszcze jedno pytanie, czy do świateł pozycyjnych powinien być gdzieś przekaźnik? Bo u mnie nic nie pstryka po właczeniu świateł. Poprzedni właściciel tak naściemniał w istalacji, że jescze długo chyba będę odkręcał sytuację. Z tego co udało mi się znaleźć to poprzedni zrobił mostek na jednej z kostek przez który podawany jest prąd na światła pozycyjne. Co więcej wyciągnięcie bepiecznika TAIL wcale nie wyłącza świateł. Poprostu tagedia. Ale się nie poddaje i w końcu przywrócę dawną świetność instalacji.
-
Gość
Witam
Jestem posiadaczem 626GE w wersji dieslowskiej i mam problem z reflektorami. Problem w tym, ze reflektor do diesla jest nieco krotszy niz do benzyny i zadna firma nie produkuje zamiennika do takowej (a na oryginal mnie nie stac).
Poszuje prawego reflektora z trzech powodow:
1. Jeden z trzech zaczepow soczewki sie zerwal i lata ona razem z zarowka, przez co lampa swieci mi trzy metry przed maska
2. Prawy reflektor okazuje sie byc wepchnietym na sile reflektorem z wersji benzynowej (nieco za dlugi). Przez to sruba regulacji pionowej wchodzi pod metlowa listwe i nie ma mozliwosci regulacji.
3. Nawet gdyby byl do niej dostep (mozna dobierac sie kluczem plaskim, chodz wymaga to cholernej cierpliwosci) to i tak regulacja pionowa jest uszodzona (przeskakuje).
Bylem ostatnio z wizyta w "warsztacie oswietlenia" i facet powiedzial mi, ze o ile z drugim i trzecim powodem moze daloby sie cos zrobic, o tyle pierwszy z nich jednoznacznie kwalifikuje reflektor do wymiany.
Czy ktos z Was wie gdzie mozna dostac reflektor do Diesla? Lub ewentualnie czy biorac pod uwage powyzsze trzy powody wymiany ma ktos moze inna sugestie co mozna zrobic? Rozwazam np kupienie nowego zamiennika do benzyny (nowy ok 180-200 PLN, podczas gdy uzywane dieslowskie ok 350) i wepchniecie go na sile -- wyeliminuje to powod pierwszy i trzeci, chodz pozostanie drugi. Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie, gdyz z koleji w lewym reflektorze (nie za duzym, dieslowskim) jest zepsuta regulacja i zastanawiam sie co z tym mozna zrobic nie kupujac reflektora -- moze da sie kupic sama regulacje???
Z gory dzieki
Jestem posiadaczem 626GE w wersji dieslowskiej i mam problem z reflektorami. Problem w tym, ze reflektor do diesla jest nieco krotszy niz do benzyny i zadna firma nie produkuje zamiennika do takowej (a na oryginal mnie nie stac).
Poszuje prawego reflektora z trzech powodow:
1. Jeden z trzech zaczepow soczewki sie zerwal i lata ona razem z zarowka, przez co lampa swieci mi trzy metry przed maska
2. Prawy reflektor okazuje sie byc wepchnietym na sile reflektorem z wersji benzynowej (nieco za dlugi). Przez to sruba regulacji pionowej wchodzi pod metlowa listwe i nie ma mozliwosci regulacji.
3. Nawet gdyby byl do niej dostep (mozna dobierac sie kluczem plaskim, chodz wymaga to cholernej cierpliwosci) to i tak regulacja pionowa jest uszodzona (przeskakuje).
Bylem ostatnio z wizyta w "warsztacie oswietlenia" i facet powiedzial mi, ze o ile z drugim i trzecim powodem moze daloby sie cos zrobic, o tyle pierwszy z nich jednoznacznie kwalifikuje reflektor do wymiany.
Czy ktos z Was wie gdzie mozna dostac reflektor do Diesla? Lub ewentualnie czy biorac pod uwage powyzsze trzy powody wymiany ma ktos moze inna sugestie co mozna zrobic? Rozwazam np kupienie nowego zamiennika do benzyny (nowy ok 180-200 PLN, podczas gdy uzywane dieslowskie ok 350) i wepchniecie go na sile -- wyeliminuje to powod pierwszy i trzeci, chodz pozostanie drugi. Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie, gdyz z koleji w lewym reflektorze (nie za duzym, dieslowskim) jest zepsuta regulacja i zastanawiam sie co z tym mozna zrobic nie kupujac reflektora -- moze da sie kupic sama regulacje???
Z gory dzieki
- Od: 27 lut 2008, 10:51
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE Comprex 1994
www.maag.home.pl ( moze tu mają ? )interlocator napisał(a):Czy ktos z Was wie gdzie mozna dostac reflektor do Diesla?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tam maja za 350PLN, mam nadzieje znalezc cos taniej . Nowy zamiennik do benzyny mozna dostac juz od 180, wiec szkoda jest wydac 350 za uzywany, w ktorym odblysniki pewnie nie beda w rewelacyjnym stanie.
- Od: 27 lut 2008, 10:51
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE Comprex 1994
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6