KLIMA 626 GE 2.5 V6 problem z klimą załącza na chwile

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez vilkolak » 24 lip 2010, 22:24

mialem ten sam problem, tyle ze ja nie mialem dodatkowego wentylatora od klimy w moim comprexie, jak wlaczylem klime to wentylator od chlodnicy startowal na 2gim biegu i przy staniu w korku nie pozwalal sie zalaczyc wentylatorowi na 3 bieg i grzal sie silnik, pospinalem to wszystko po swojemu i teraz juz wszystko gra :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez stefan » 25 lip 2010, 13:17

Dziękuję za podpowiedź. W tym momencie coraz bardziej podejrzewam że jeden z moich dwóch wentylatorów może mieć dwa biegi tylko cała instalacja elektryczna tych wentylatorów jest źle połączona. Ale nadal nie mam pewności bo nie mam instrukcji i ginę w domysłach.
Kto wie z doświadczenia lub mądrych książek jak to jest naprawdę w GE z klimą rocznik 96 ?
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez vilkolak » 25 lip 2010, 18:57

co do wentylatora od klimye to nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi sie ze powinien miec dwa biegi
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Pit » 29 lip 2010, 15:34

Ludzie, kompresor klimy nie działa "non stop". Kiedy skompresuje, wytworzy odpowiednie ciśnienie, rozłącza się, aby po chwili włączyć się znów. Naturalne jest, że gdy rano odpalimy auto, ciśnienie jest małe i kompresor musi dłużej pochodzić, stąd wrażenie chodzącej w trybie ciągłym sprężarki na zimnym silniku. Kiedy kompresor nie rozłącza się podczas pracy, może to być oznaka małej ilości czynnika w układzie.

stefan napisał(a):A ile biegów ma wentylator klimy? Bo u mnie ostatnio jak stoję w korku z włączoną klimatyzacją następuje przegrzanie silnika i klima zaczyna dawać ciepłe powietrze. Czy to może być wina słabych obrotów wentylatora czy może zapchała się chłodnica czy jeszcze coś innego? Kto ma pomysł?

Możesz mieć mało czynnika. Sprężarka jest sprawna? Nie "terkocze" na wolnych obrotach? Osuszacz w jakim stanie? Co oznacza termin "przegrzanie silnika"? Wskazówka temperatury cieczy jest na czerwonym polu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez vilkolak » 29 lip 2010, 21:57

a jak terkocze na wolnych to co to oznacza? bo u mnie tak jest ale mechanior powiedzial ze wszystko ok :/
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez stefan » 5 sie 2010, 09:55

Pit napisał(a):Możesz mieć mało czynnika. Sprężarka jest sprawna? Nie "terkocze" na wolnych obrotach? Osuszacz w jakim stanie? Co oznacza termin "przegrzanie silnika"? Wskazówka temperatury cieczy jest na czerwonym polu?

Dziękuję za te pytania. Czynnika mam w normie – to znaczy niedawno napełniana klima i sprawdzana, sprężarka sprawna i nie terkocze, osuszacz nowy, ciśnienie w czasie pracy jakie daje sprężarka to 19 atmosfer. Mechanicy mówią że to za dużo o 5-6 atmosfer. Świadczy to dobrze o sprężarce ale z całym układem coś się musi dziać. Kiedy mówię o przegrzaniu to mam na myśli zagotowanie płynu i wskazówka ma maxa, tak że muszę wyłączyć klimę i silnik i stanąć na poboczu. Przypominam że tak się dzieje tylko w korku.
Ja podejrzewałem małą wydajność chłodnicy lub wentylatorów ale z jakiej przyczyny to nie wiem nadal.
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Pit » 6 sie 2010, 19:29

vilkolak napisał(a):a jak terkocze na wolnych to co to oznacza? bo u mnie tak jest ale mechanior powiedzial ze wszystko ok :/

Spierdzielona jest płyta sterująca kompresora (nienaprawialne). I to by było na tyle. Klima będzie z tym działać tylko wkurzać na wolnych obrotach hałasem. Ja w tym roku nie wytrzymałem i wymieniłem kompresor na "nieterkoczący".
stefan napisał(a):Dziękuję za te pytania. Czynnika mam w normie – to znaczy niedawno napełniana klima i sprawdzana, sprężarka sprawna i nie terkocze, osuszacz nowy, ciśnienie w czasie pracy jakie daje sprężarka to 19 atmosfer. Mechanicy mówią że to za dużo o 5-6 atmosfer. Świadczy to dobrze o sprężarce ale z całym układem coś się musi dziać. Kiedy mówię o przegrzaniu to mam na myśli zagotowanie płynu i wskazówka ma maxa, tak że muszę wyłączyć klimę i silnik i stanąć na poboczu. Przypominam że tak się dzieje tylko w korku.
Ja podejrzewałem małą wydajność chłodnicy lub wentylatorów ale z jakiej przyczyny to nie wiem nadal.

Ja bym tutaj upatrywał usterki silnika czy osprzętu, generalnie problem z chłodzeniem. Klima (wydaje mi się) tylko pogłębia ten stan, ale sama nie jest jego meritum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Josi » 30 kwi 2011, 18:31

Co się stanie jak zmostkuję przewody na kostce od czujnika ciśnienia?? tzn ominę czujnik ciśnienia ale czy nie stanie się coś złego z instalacją?? Czy sprężarkę będzie wyłączać coś innego np czujnik temperatury wewnątrz samochodu umieszczony na parowniku jak osiągnie odpowiedni stan??

Klima manualna
pzdr Josi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 12:53
Posty: 24
Skąd: Olsztyn
Auto: 97r 626 IV GEN, 1,8 16V 66kW + LPG IV GEN

Postprzez Vlad24 » 30 kwi 2011, 22:03

po co chcesz to robić?
Jak sie sam nie zalącza to pewnie czynnik uciekł i wlączajac to na krótko zarżniesz sprężarkę.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez Josi » 30 kwi 2011, 23:28

Wszystko się włącza, czynnik uzupełniony tylko nie wychładza dobrze wnętrza samochodu, za szybko ją wyłącza czujnik ciśnienia. Temperatura powietrza przy kratce 11-13st celc. przy zewnętrznej 22-24 st celc. Wymieniony osuszacz czynnika, rurka z czujnikiem ciśnienia, wcześniejszy właściciel wymienił chłodnicę klimy (skraplacz). Tą rurkę z czujnikiem wymieniłem na nie oryginalną prawdopodobnie odlewana gdzieś w polsce, kupiona na allegro. Dlatego podejrzewam ten czujnik.

Fajnie by było jak by ktoś mi napisał jakie ciśnienie powinien mieć układ podczas normalnej pracy. Z tego co się dowiedziałem to klima powinna schładzać powietrze gdzieś do około 5-8st.
pzdr Josi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 12:53
Posty: 24
Skąd: Olsztyn
Auto: 97r 626 IV GEN, 1,8 16V 66kW + LPG IV GEN

Postprzez Vlad24 » 1 maja 2011, 01:22

ci co czynnik uzupełniali powinni wiedzieć ile do danego modelu potrzeba i tyle powinni wpompować.
to ustala ci też ciśnienia wysokie i niskie oraz temperaturę odparowania.
Dokładnych danych nie znam ale na niskim powinno być w czasie pracy sprężarki 2-3 bary
Temp nawiewu sprawdzaj na drugim biegu dmuchawy.
CZyjnik ciśnienia w osuszaczu załącza tylko sprężarke, po rozwarciu wentylatory chodzą a sprężarka stoi i nie ma chłodzenia wogóle. Wiec nie tu jest problem.
Napisz jak dlugie masz cykle pracy i odpoczynku sprężarki, bo może czynnik gdzieś wycieka i już go jest za mało, albo czujnik na parowniku niedomaga i rozlącza za wcześnie.

doczytałem drugi post
jak faktycznie rozlącza ci czujnik ciśnienia, toznaczy że spada ono na ssaniu poniżej 2 barów
wtedy albo jest za mało czynnika, albo wilgoć w układzie i zamarza kapilara lub zawór rozprężny(cokolwiek tam jest)
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez Josi » 1 maja 2011, 16:27

Wymieniłem osuszacz, i jak pisałem wcześniej czujnik ciśnienia mam na rurce, nie na osuszaczu który też był wymieniany jakiś rok temu na nie oryginalny tzn cała rurka była wymieniona z czujnikiem, a wentylatory mi się też wyłączają jak czujnik ciśnienia rozewrze układ. to znaczy że ten czujnik jest po stronie niskiego ciśnienia zmienia stan jak ciśnienie spadnie poniżej 2 barów, ok to pojadę na diagnostykę, podłączymy układ i zobaczymy ile pokaże.

Ale czy oprócz tego jak ręcznie ominę czujnik ciśnienia to czy sprężarka zostanie odłączona przez czujnik temperatury??
pzdr Josi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 12:53
Posty: 24
Skąd: Olsztyn
Auto: 97r 626 IV GEN, 1,8 16V 66kW + LPG IV GEN

Postprzez Vlad24 » 1 maja 2011, 16:56

widze zę nie złą masz tam sieczke już zrobioną.
Napiszę jak jest u mnie po odlaczeniu czujnika odlacza się spreżarka wentylatory chodza.
Po zwarciu czujnika chodzi wszystko do czasu jak rozłączy czujnik temperatury w parowniku (staje wszystko)
teraz spacjalnie sprawdzilem jak to chodzi i tak pierwsze wlączenie 20s pracy – 15s przerwy i dalej cały czas 7s pracy – 15s przerwy temp z nawiewu 5-6C na drugim biegu

Niech jeszcze ktoś napisze jak jest u niego, bo ja ostatnio dobijałem sam czynnika i nie mam pewności czy jest go tam tyle ile trzeba.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez Josi » 1 maja 2011, 21:07

O to mi chodziło, wielkie dzięki, teraz ja mogę sobie spokojnie sprawdzić czy mi wychłodzi powietrze tak dobrze jak tobie po zwarciu czujnika ciśnienia, jeżeli tak to wina leży po stronie czujnika. Chodzi o to że rurka z czujnikiem którą kupiłem na allegro nie jest oryginalna tylko odlewana chyba gdzieś w Polsce a czujniki nie mam pojęcia skąd biorą, kupiłem z allegro bo było bardzo tanio 150 zł z przesyłką ale z tego co widzę to nie wiem czy był to dobry zakup.

Rodzajów klimatyzacji też było dużo rodzajów, z tego co widzę to większość ma czujnik ciśnienia w osuszaczu ale ja mam nietypowo na rurce i wszystko jest oryginalnie, tzn nic nie było przerabiane, ten typ poprostu tak ma. Tak samo jak z wentylatorami, ja posiadam dwa jednobiegowe, jeden podstawowy od silnika a drugi od klimy, ale jak włączam klimę to się dwa włączają na czas działania sprężarki.

Jeżeli chodzi o temperaturę w twojej klimie to raczej jest dobrze i nie masz co się obawiać nie to co u mnie wyłączenie przy 12st.

Jak tylko się ociepli sprawdzę ten czujnik i napiszę co udało mi się zaobserwować
A i tak ogólnie to mam GE 1,8 16V a nie jak w temacie 2,5
pzdr Josi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 12:53
Posty: 24
Skąd: Olsztyn
Auto: 97r 626 IV GEN, 1,8 16V 66kW + LPG IV GEN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6