Awaria dmuchawy
Witam, mnie tez dopadla jakas awaria w 626 tyko tej starszej z 89r. GD. Tylko moj problem jest taki ze przestaly mi dzialac dwie pozycje na dmuchawie 1 i 2, bo pozniej juz 3 i 4 dziala normalnie. Patrzylem kontrolnie na bezpiecznik ale gdyby to padlo to cala dmuchawa by zdechla... Wie ktos moze gdzie szukac przyczyny?
Malin napisał(a):Wie ktos moze gdzie szukac przyczyny?
W tym temacie,jednak trzeba go przeczytać od początku
W Twoim przypadku chodzi chyba o awarie opornicy.Użyj opcji "szukaj" bo jest tego wiele patrząc przez pryzmat Twojego problemu.
Dziś ja zabieram się za czyszczenie wiatraka i wymianę opornicy w 626 GE. Mam nadzieję że ta operacja zakończy się sukcesem
Opornica już wymontowana z mojej 2-giej GE przeznaczonej do demontażu.
Jak zakończę operację to powiem jak mi poszło
Opornica już wymontowana z mojej 2-giej GE przeznaczonej do demontażu.
Jak zakończę operację to powiem jak mi poszło
- Od: 6 maja 2007, 09:45
- Posty: 5
- Skąd: Starachowice
- Auto: 626 1,8 16v z 96r HB
johny w GD jest opornica z drutu zrobiona a w nowszych to już są na płytkach napylane.
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Operacja zakończyła się powodzeniem
Nawiew chodzi cichutko a nie jak przez ostatnie dni warcząc tylko na 4 biegu. Ale opornica to nie wszystko. Dobrze że miałem kompletny nawiew z 2-go auta bo musiałem wymienić wiatrak z silniczkiem. Szczotki to swoją drogą ale mój wiatrak zacierał strasznie o obudowę i nie było co się zastanawiać. zamieniłem go.
To wcale nie jest trudne
jak to na pierwszy rzut oka się wydaje 
To wcale nie jest trudne
- Od: 6 maja 2007, 09:45
- Posty: 5
- Skąd: Starachowice
- Auto: 626 1,8 16v z 96r HB
J tez mam uszkozony nadmuch. problem polega na tym, iz nie dochodzi mi prad do dmuchawy. Bo kiedys odkreciłem i ywciagnałem cały dmuhcawe i jak ppodłaczyłem podakumulator to działała jak szalona> rezystory chyba działaja bo jak przełaczam na suwaku od 1-4pozycji to silniczek krokowy zwiesza sobie wlone obroty. ale dmuchawa nie dizał?? o pytanie gdzie tkwi problem??
- Od: 18 gru 2007, 22:39
- Posty: 9
- Skąd: Różanka
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 DOHC 16v B+G
Witek-P napisał(a):jak przełaczam na suwaku od 1-4pozycji to silniczek krokowy zwiesza sobie wlone obroty
Marcin napisał(a):.Gdy na włączonym silniku przesuwałem suwak (wiem,masło maslane ) z pozycji 0 do 4 i z powrotem 4 do 0 to obroty silnika spadały/rosły
Marcin napisał(a):Naprawa okazała się banalnie prosta gdyż zawarła się w wypięciu z trzech zatrzasków plastikowej osłony i puknięciu pieścią w silniczek.Z pewnością skleiły sie szczotki
Spróbuj
Masz objawy identyczne jak moje.
I u mnie przestał działać nawiew w emiksie
Silnik po podpięciu na krótko działa, a z panelu już nie, brak jest napięcia na przewodach zasilających silnik.
Sądzę, że przyblokowało się gdzieś na suwaku ale nie wiem jak to sprawdzić. Jedyne co wiem to to, że mimo, że nawiew jest na "0" to daje się włączyć klimę, czego nie dało się zrobić przed awarią.
A, i który bezpiecznik (i przekaźnik, jeżeli jest) odpowiada za nawiew.
Silnik po podpięciu na krótko działa, a z panelu już nie, brak jest napięcia na przewodach zasilających silnik.
Sądzę, że przyblokowało się gdzieś na suwaku ale nie wiem jak to sprawdzić. Jedyne co wiem to to, że mimo, że nawiew jest na "0" to daje się włączyć klimę, czego nie dało się zrobić przed awarią.
A, i który bezpiecznik (i przekaźnik, jeżeli jest) odpowiada za nawiew.
Witek-P napisał(a):rezystory chyba działaja bo jak przełaczam na suwaku od 1-4pozycji to silniczek krokowy zwiesza sobie wlone obroty
silnik krokowy nie ma nic wspólnego z rezystorami, ona zwiększa to tak ma przykazane po zmianie biegu, a rezystory to inna bajka, proponuje miernik w garść i posprawdzać
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Siw-y napisał(a):I u mnie przestał działać nawiew w emiksie![]()
Silnik po podpięciu na krótko działa, a z panelu już nie, brak jest napięcia na przewodach zasilających silnik.
Sądzę, że przyblokowało się gdzieś na suwaku ale nie wiem jak to sprawdzić. Jedyne co wiem to to, że mimo, że nawiew jest na "0" to daje się włączyć klimę, czego nie dało się zrobić przed awarią.
A, i który bezpiecznik (i przekaźnik, jeżeli jest) odpowiada za nawiew.



Moj problem rozwiązany. Działa wszystko aż furczy. Poźno piszę bo poźno ale piszę. Wymontowałem opornice z mazdy na szrocie
i wpiąłem zamiast mojej zresztą już polutowanej. ;D
http://edusmart.com.pl
- Od: 21 sie 2007, 19:27
- Posty: 14
- Skąd: Czerwionka
- Auto: Mazda6 GL SkyActiv-G '18 165KM, SkyPassion
U mnie też ni z tego ni z owego padła dmuchawa parę dni temu(żaden bieg nie działał), dzisiaj już naprawiona – zepsuł się przekaźnik umiejscowiony za prawą lampą obok zbiorniczka wspomagania, jakbym nie miał dowodu w postaci obrazka wydrukowanego z instrukcji (Mazda_626_MX-6_Naprawa_instalacji_elektrycznej_1992-1997r_EN) to w życiu by mi mechanik nie uwierzył że jest to przekaźnik odpowiedzialny za pracę dmuchawy
.
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Trochę odgrzeje....
U mnie problem jest taki,że nawiew bardzo głośno działa na 3 i 4 biegu – wrażenie jakby wpadł jakiś liść...odgłos dochodzi z prawej strony z okolic nóg pasażera, zdjąłem tą czarną plastikową obudowę i tam jest dmuchawa – nie wiem czy ja się naprawia czy wymienia? bo to chyba ona tak głośno pracuje...:/
U mnie problem jest taki,że nawiew bardzo głośno działa na 3 i 4 biegu – wrażenie jakby wpadł jakiś liść...odgłos dochodzi z prawej strony z okolic nóg pasażera, zdjąłem tą czarną plastikową obudowę i tam jest dmuchawa – nie wiem czy ja się naprawia czy wymienia? bo to chyba ona tak głośno pracuje...:/
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
a wyjąłeś silnik z wentylatorem ? to się dowiesz czy da się naprawić czy potrzebna będzie wymiana
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
zibi626 napisał(a):Trochę odgrzeje....
U mnie problem jest taki,że nawiew bardzo głośno działa na 3 i 4 biegu – wrażenie jakby wpadł jakiś liść...odgłos dochodzi z prawej strony z okolic nóg pasażera, zdjąłem tą czarną plastikową obudowę i tam jest dmuchawa – nie wiem czy ja się naprawia czy wymienia? bo to chyba ona tak głośno pracuje...:/
dmuchawa jest przykręcona na 3 śruby jak wyciągniesz to zobaczysz co tak hałasuje. może o coś ociera albo jest pełno liści i innych śmieci

- Od: 30 cze 2011, 19:48
- Posty: 326
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM
OK dzięki za podpowiedzi, spróbuję podziałać coś tylko czy żeby wyjąć dmuchawę muszę odłączyć akumulator czy bez też można...sorry za laickie pytanie ale wolę się upewnić zanim coś spieprze...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
nie musisz
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6