Brak zamykania drzwi kierowcy z pilota

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez SANEONE » 12 lip 2004, 13:22

Nie wiem w sumie od jak dawna, ale przy próbie zamknięcia zamków z pilota, drzwi kierowcy nie zamykają się. Drzwi pasażera i bagażnik jak najbardziej. Po ręcznym przełączeniu na pozycję LOCK drzwi kierowcy, drzwi pasażera również przechodzą w tryb LOCK, jednak po zatrzaśnięciu drzwi, drzwi kierowcy wyłączają same tryb LOCK jednocześnie się otwierając. Sposób na sprawne zamykanie pokazał mi Marek (czerwona MX-3), tzn. po przełączeniu na tryb LOCK drzwi kierowcy, należy zamykać je z uniesioną klamką. Jednak problem pozostaje, przy ich otwieraniu, kiedy to muszę otwierać sobie samochód od strony drzwi pasażera i ręką wyłączać tryb LOCK.

Prawdę mówiąc to, aż strach pomyśleć, jak długo jeździłem nie wiedząc o tym fakcie i zostawiałem samochód na mieście z otwartymi drzwiami.

Tak się akurat składa, że posiadam zapasowe wszystkie mechanizmy drzwi, więc jeżeli pewna jest konieczność wymiany, któregoś z nich to to zrobię, jednak może chodzi tu o jakąś błachostkę.

Co sprawdzić i jakim tropem podążać?

Krasnal, tym razem obejdzie się bez rozbierania Twojego samochodu, w celu zrobienia zdjęć instruktarożowych hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2004, 13:35
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez Krasnal » 12 lip 2004, 19:55

SANEONE napisał(a): jednak po zatrzaśnięciu drzwi, drzwi kierowcy wyłączają same tryb LOCK jednocześnie się otwierając. Sposób na sprawne zamykanie pokazał mi Marek (czerwona MX-3), tzn. po przełączeniu na tryb LOCK drzwi kierowcy, należy zamykać je z uniesioną klamką.


Szczerze mówiąc to nie wiem w czym widzisz problem.... w Madzi mojego ojca z 87r. juz wtedy było to tak rozwiązane – to jest tak specjalnie zrobione!!! To jest zabezpieczenie przed przypadkowym zatrzaśnięciem drzwi i np. kluczyków ;)

SANEONE napisał(a):Jednak problem pozostaje, przy ich otwieraniu, kiedy to muszę otwierać sobie samochód od strony drzwi pasażera i ręką wyłączać tryb LOCK.

A tu nie bardzo wiem o co Ci chodzi ;(

SANEONE napisał(a):Krasnal, tym razem obejdzie się bez rozbierania Twojego samochodu, w celu zrobienia zdjęć instruktarożowych hahaha


Hehehe u mnie i tak się nie da tak jak u Ciebie – u mnie przy otwartych drzwiach nie da sie zamknąć centralnego – odbija natychmiast ;)
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez Carrrlos » 12 lip 2004, 20:43

hmmm dziwne to, bo przeciez żeby wywołać zamnknięcie drzwi używasz siłownika mastera u kierowcy, po stronie psażera jest tylko siłownik obsługujący te dzrzwi. i skoro ruch masterem, tzn przycisk lock/cięgiłeko/drut/cięgiełko/zamek działa to nie wiem dlaczego nie działa taka opcja z pilota?
wynikłaoby że mechnicznie działa, a wywołanie elektyczne nie (z pilota)
hmmm stawiam na jakiś brak napięcia na siłowniku mastera w drzwiach kierowcy
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Redoo » 14 lip 2004, 10:16

Dokładnie Carllos ma racje czasami cos sie lubi zwiesic w tej elektryce :]
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez SANEONE » 14 lip 2004, 10:23

To teraz pytanie. Skoro ręcznie działa, a z pilota nie działa, to gdzie zacząć sprawdzać co jest nie tak. Tak jak mówiłem, cały mechanizm mam zapasowy więc nie będzie problemów z wymianą, ale nie chciałbym niepotrzebnie rozkręcać drzwi, skoro może wystarczy jedynie coś dopiąć.
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2004, 13:35
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez nor » 15 lip 2004, 07:00

Qrde ja wczoraj u siebie odkrylem to samo, ale mam nadzieje ze to stalo sie niedawno bo jakis czas temu napewno dzialalo. Saneone jak uuda Ci sie cos z tym zrobic to daj znac chyba ze ja bede pierwszy.
pozdrawiam i zycze powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez SANEONE » 15 lip 2004, 07:57

Ja się za to dopiero zabieram w weekend, ale jak zacznie działać to dam znać.

No ja również, nie wiem jak długo jeździłem z tą przypadłością.

Rada dla wszystkich Mazdowiczy: Sprawdzcie czy problem nie dotyczy również was.
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2004, 13:35
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez luca » 15 lip 2004, 09:08

Redoo napisał(a):Dokładnie Carllos ma racje czasami cos sie lubi zwiesic w tej elektryce :]


Bo tam Windows jest wgrany hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Carrrlos » 15 lip 2004, 18:52

SANEONE napisał(a):To teraz pytanie. Skoro ręcznie działa, a z pilota nie działa, to gdzie zacząć sprawdzać co jest nie tak. Tak jak mówiłem, cały mechanizm mam zapasowy więc nie będzie problemów z wymianą, ale nie chciałbym niepotrzebnie rozkręcać drzwi, skoro może wystarczy jedynie coś dopiąć.


no Saneone, nie wiesssz? :D
zacznij od tych najbardziej głupich pierduł, sprawdź masę tam na zamku, może ma słaby kontakt z blachą (niestety do zrzucenia boczek), jak już wykluczysz całą masę (–) to sprawdź czy dostaje impuls na (+), miernik i zabawa, tzn nie będziesz miał cały czas stałego plusa, tylko pojawi się on na chwilę impulsowo po naciśnięciu pilota, jak "drzwi" wykluczysz, to jedź dalej, kostka między drzwiami a kabiną, no i dalej wiązką, pwenie plus do centralki c. zamka lub alaramu – coś w końcu musi wyzwalac zamek elektrycznie.
Innej drogi nie ma!
a alarm działa?, pilot OK, bateryjka, kodowanie, reset, itp

P.S. Miłej zabawy :D , no i pochwal się co było
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez SANEONE » 16 lip 2004, 09:08

Carrrsol, przecież wiedziałem. Tak tylko chciałem sprawdzić czy Ty wiesz. :D

Tak naprawdę to chciałem się dowiedzieć tylko czy może są jakieś ogólnie znane punkty newralgiczne, w których jest większe prawodpodobieństwo wystąpienia usterki.

Alarm działa, pilot ok. Zresztą prawe drzwi się zamykają z pilota.

Jak naprawię to dam znać.
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2004, 13:35
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez nor » 19 lip 2004, 07:02

w sobote postanowilem zajrzec pod tapicerke, rozebralem popatrzylem porozlaczalem kostki wtyki i nic mi to nie dalo sprawdzalem prady to jakies tam byly w granicach 0,6 – 0,8 przy zamykaniu, przy otwieraniu byl impuls 10 V. Lecz po zlozeniu zadnych zmian i dalem sobie spokoj. wieczorem postanowilem ja umyc i o dziwo drzwi zaczely sie zamykac <wow> <jupi>
moze tak sie dla mnie odwdzieczyla ze nie byla myta od dluzszego czasu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Krasnal » 19 lip 2004, 23:56

nor napisał(a):moze tak sie dla mnie odwdzieczyla ze nie byla myta od dluzszego czasu :P


No właśnie bo Madzia ma duszę – ona się po prostu w sobie zamknęła :D zbyt mocno ją naciskałeś hahaha
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez nor » 21 lip 2004, 18:40

z tego co podpytalem pewnego mechanika to mowil ze do wymiany jest cieglo od silownika ktore sie wyrabia czy cos tam takiego, mozna probowac je regulowac ale to bedzie na krotka mete. poprostu cos sie tam blokuje i silownik nie ma sily przesunac tego ciegna. dokladnie oczywiscie mi tego nie wytlumaczyl jak to zrobic wiadomo dlaczego :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez rs2580 » 7 wrz 2007, 22:40

Pomijając te prozaiczne sprawy o dobrym styku na wszystkich kostkach to sam silownik powinien mieć czujniki swojego położenia, takie wyłączniki które będą pokazywać centralce alarmowej w jakim położeniu jest siłownik.Jeden z tych czujników może być uszkodzony i całość nie będzie działać.Jak masz drugi sprawny siłownik to zmień i sprawdź.
rs2580
 

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2007, 11:12

rs2580 – nie wiem czy zauważyłeś ale ostatni post w tym temacie napisany został 3 (TRZY) lata temu.
Po co wygrzebujesz takie starocie?

W sumie – elektronika :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mlody1921 » 17 gru 2007, 02:39

dlatego ze mam podobny problem przypne sie do tematu

u mnie od środka zamknę drzwi i otworze od pasażera zamknę i otworze ale od kierowcy od środka zamknę i otworze ale od zewnątrz ani nie zamknie ani nie otworzy co jest przyczyną ??

dodam ze jest to mazda mx-3 muszę otwierać drzwi najpierw u pasażera co jest degenerujące choć moja dziewczynę cieszy :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6