Ostatnimi czasy pojawił sie następujacy problem:
Po włączeniu świateł postajowych i krótkich wszystko jest OK, jednak po przełączeniu na długie i jeżdzie na nich przez ok. 2 minuty znikają następujące światła: postojówki, podświetlenie deski i pozycyjne tylne. Po wyłaczeniu długich świateł trzeba całkowicie wyłaczyć światła żeby ponownie załączyły się te, które zniknęły. Czasem trzeba odczekać pewien czas zanim dadzą sie ponownie właczyć. Efekt jest taki jak by się coś przegrzewało i wymagało ostygnięcia (ale to tylko moje luźne dywagacje). Ktoś miał juz podobny problem?
Pozdrawiam,
Adam
Wariujące światła
Strona 1 z 1
Witaj.
Co prawda nie miałem nigdy problemu z oswietleniem w GE (odpukać ), ale z tego co piszesz to śmiem twierdzić, ze problem najprawdopodobniej leży w wysłużonym przełączniku zespolonym. Zapewne styki odpowiadające za załączenie oswietlenia pozycyjnego są jush podpalone i niestety, jak masz dźwignię przesuniętą w pozycję "długie" to w koncu następuje zanik styku pozycyjnych. Tak mi się wydaje. Zwłaszcza, ze to własnie pod pozycje sa podpięte przednie postojówki, tylne swiatła oraz oświetlenie dashboardu oraz brzęczyk.
Pozdrawiam
SM
Co prawda nie miałem nigdy problemu z oswietleniem w GE (odpukać ), ale z tego co piszesz to śmiem twierdzić, ze problem najprawdopodobniej leży w wysłużonym przełączniku zespolonym. Zapewne styki odpowiadające za załączenie oswietlenia pozycyjnego są jush podpalone i niestety, jak masz dźwignię przesuniętą w pozycję "długie" to w koncu następuje zanik styku pozycyjnych. Tak mi się wydaje. Zwłaszcza, ze to własnie pod pozycje sa podpięte przednie postojówki, tylne swiatła oraz oświetlenie dashboardu oraz brzęczyk.
Pozdrawiam
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Hmm... Sytuacja jest o tyle ciekawa, że po postoju wszystko się włącza i działa super do momentu kiedy zacznę używac świateł "długich". Myślę, że nadpalone styki nie zawsze włączały by światła. Czy wina może być po stronie jakiegoś przekaźnika? Jeżeli tak, to gdzie go szukać (w aucie oczywiście) Jeżeli to przełącznik, to czy jest on naprawialny?
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam,
Adam
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Jest: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Z tego co wiem, to światła postojowe są załączane w GE bezpośrednio z przełącznika, bez przekaźnika. Więc takowy akurat odpada. Gdyby nie działały długie albo przeciwmgielne to mozna by szukać przekaźnika. Ale w takim przypadku jedynym winowajcą od strony wł/wył jest przełącznik zespolony. A tak swoją droga, jak zgasną te pozycyjne, to przednie mijania czy drogowe normalnie świecą
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Jak znikną pozycyjne to przednie mijania i drogowe świecą jak najbardziej normalnie. Przełączają sie też bez problemów.
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Jest: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
No to ja na 99.9% obstawiam walnięty przełącznik zespolony. Ewentualnie mozna jeszcze sprawdzić doprowadzenie kabli do przełącznika i poprawnośc styków. JEsli styki OK, to jest to tylko kwestia przełącznika i styków wewnątrz niego.
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Styki na zewnątrz (w kostkach) wyglądaja OK. Obawiam się, że kolega Smirnoff postawił trafną diagnozę... Pytanie więc nastepujące: czy przełącznik zespolony jest rozbieralny a jeżeli tak to jak sie do niego dobrać? Czy styki można w nim przeczyścić?
Pozdrawiam
Adam
Pozdrawiam
Adam
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Jest: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Adam, podobno jest to rozbieralne (trudniej to potem złozyć ), ale ja nigdy nie miałem potrzeby i tego w GE nie rozbierałem. Więc w tym względzie Ci nie pomogę. Nie kcę Cie wprowadzać w błąd.
Pozdrawiam
SM
Pozdrawiam
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Ciekawe czy jest ktos kto to rozbierał... Najlepiej jak by jeszcze udało mu się to złożyć Nie orientujesz się ile może kosztować taki przełacznik?
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam,
Adam
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Jest: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Adam, nie znam nikogo, kto by to rozbierał.
A co do kosztów – o nowym radziłbym zapomnieć w przedbiegach
Radziłbym poszukać używanego – z zastrzeżeniem sprawdzenia i ewentualnego zwrotu w przypadku niewłasciwego działania...
Cen niestety nie znam. Wiem, ze np do forda zespolony kosztuje ok 100-150pln/szt używki. Ale do mazdy to nei mam pojęcia.
Pozdr
SM
A co do kosztów – o nowym radziłbym zapomnieć w przedbiegach
Radziłbym poszukać używanego – z zastrzeżeniem sprawdzenia i ewentualnego zwrotu w przypadku niewłasciwego działania...
Cen niestety nie znam. Wiem, ze np do forda zespolony kosztuje ok 100-150pln/szt używki. Ale do mazdy to nei mam pojęcia.
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Odgrzewając temat mam pytanie: czy przełącznik ten różni się czymś w zależności czy jest air bag kierowcy czy nie? Znalazłem uzywkę za 250 zł (cena wywoławcza do negocjacji) ale sprzedający zaznaczył, że był to przełącznik od wersji z poduchą.
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam,
Adam
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Jest: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Heh, na logikę, to chyba raczej się nie różni, bo w sumie tylko kiera jest inna, no chyba, zeby były różnice w tych "zapadkach" automatycznie wyłączających kierunek przy przekroczeniu pewnego granicznego skrętu kierownicy... ? Ale osobiście nie wydaje mi się. Z tego co widziałem "na oko" przełącnzik zespolony w wersji z SRS jest taki sam jak w wersji bez SRS. Lecz nigdy nie sprawdząłem w praktyce czy tak jest na 100%.
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Ma ktoś może rozpiskę obwodu świateł w GE. W tym momencie efekt jest taki, ze światla postojowe (a co za tym idzie reszta związana z nimi) znikają po ok. 15 min. jazdy. Nie trzeba juz właczac drogowych żeby zniknęły. Jak się używa drogowych znikaja wcześniej Co ciekawe to również to, że postojówki nie włączają się po dłuższej jeździe bez włączonych jakichkolwiek świateł. Po postoju (ok. godziny) wszystko wraca do normy i się włącza. Moze styki w jakiejś kostce się grzeją?? No chyba że to sprawka chochlików
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam,
Adam
- Od: 30 sty 2004, 13:00
- Posty: 56
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była: 626 GE FS 2.0 '93 LPG
Mazda 6 GY MZR-CD 121KM '02
Mazda 6 GY MZR-CD 143KM DPF '07
Jest: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 165KM '14
Adam, po co się tak męczysz, wymień ten przełącznik i stary mi podaruj (mam to samo, na razie pstrykam i pukam, ale nie długo już tej zabawy).
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6