Angielskie światła – jak rozpoznać
1, 2
Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cronosa, jednak troszkę mniej szczęśliwy jestem z powodu tego, że posiadam jeszcze amerykańskie reflektory. Przymierzam się powoli do zakupu europejskich i mam kilka pytań, na które mam nadzieję pomożecie mi znaleźć odpowiedź.
1. Czy osoba średnio zorientowana będzie w stanie odróżnić lampy angielskie od "normalnych" europejskich?
2. Lampy do Cronosa są zespolone z kierunkami – czy nie ma problemów z przełożeniem lamp od europejczyka i dokręceniu do nich kierunków? (inne mocowanie itp
3. Czy światła od sedana GE 1.8 będą pasować do 2.0?
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cronosa, jednak troszkę mniej szczęśliwy jestem z powodu tego, że posiadam jeszcze amerykańskie reflektory. Przymierzam się powoli do zakupu europejskich i mam kilka pytań, na które mam nadzieję pomożecie mi znaleźć odpowiedź.
1. Czy osoba średnio zorientowana będzie w stanie odróżnić lampy angielskie od "normalnych" europejskich?
2. Lampy do Cronosa są zespolone z kierunkami – czy nie ma problemów z przełożeniem lamp od europejczyka i dokręceniu do nich kierunków? (inne mocowanie itp
3. Czy światła od sedana GE 1.8 będą pasować do 2.0?
- Od: 18 sie 2006, 11:08
- Posty: 29
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 GE FS Cronos 2.0i 95
ad.1 Jest to możliwe ale nie jestem w stanie tego wytłumaczyć. Trzeba zajrzeć do środka soczewki przez dziurę po żarówce – może ktoś umie to pisać?
2. Nie ma problemów – mała "rzeźba" i jest lux
3. tak
2. Nie ma problemów – mała "rzeźba" i jest lux
3. tak
tzreba czytać Auto Świat, albo inny motor. Na kloszu narysowane są strzałeczki. Jeśli sa dwie (lewo.prawo) -to reflektor da się regulować. I teraz nie pamietam. Jelłi jest w lewo, ruch prawostronny, w prawo lewostronny. W którymś z ostatnich wydań było. Jak bardzo potrzeba to sprawdzę na 100%.
Jest tam tez parę innych przydatnych oznaczeń. Polecam lekturę
Jest tam tez parę innych przydatnych oznaczeń. Polecam lekturę
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
jedynym mozliwym na oko sposobem sprawdzenia który od razu rzuca sie w oczy to tak jak przedmówca napisał oznaczanie za pomoca strzałek. jezeli strzałka ma grot skierowany w prawo to jest to angol, jezeli w dwie strony to jest mzliwos regulacji(usa), ruch taki jak jest u nas oznaczany jest za pomoca braku strzałki.
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
mam pytanie czy ktos moglby to zweryfikowac co pisza w auto swiecie? bo u mnie, a mam auto sprowadzone z niemiec, strzalki sa skierowane tez w prawo. pod maska jest dosc brudno i nie wyglada na to zeby ktos cos kombinowal z lampami, ponadto bylem dzisiaj w jednym sklepie i przyjrzalem sie lampom na polce – zgadnijcie co – nowki na rynek europejski i strzalki w prawo, gadalem ze sprzedawca i mowi ze to sa jakies bzdury. a jak to wyglada u was? troche odgrzebalem temat ale zaciekawilo mnie to, bo nie pierwszy raz spotykam sie z tym ze AS pisze glupoty
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
tzn ze jezeli patrze na reflektor strzalka ma byc w prawo tak? patrzac zza kiery beda w lewo, czyli wszystko sie zgadza, sorki za zamet, mam dzisiaj ciezki dzien. te co sa na skanie z AS sa ze europejczyka ?
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
ok, czyli wszystko jasne 
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
Yooziu napisał(a): czyli wszystko jasne
mam nadzieje ,ze nic nie pomylilem
i dlatego poszedlem sprawdzic u siebie

u mnie stojac przed autem :,
lampa lewa > strzalki w obie strony(czyli jest mozliwosc przestawic na anglie)
lampa prawa>strzalka w prawo
lampy mam jak najbardziej prawidlowe ,
pzdr.
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
hehe, no ja wlasnie po przeczytaniu tego art z AS tez sprawdzalem u siebie, utwierdziles mnie w przekonaniu ze z moimi lampami wszystko jest ok 
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
Witam , jako były , a własciwie obecny klubowicz roverki.pl , , tylko ze juz bez auta (teraz wiadomo mazda 626.
podaje link , mysle ze przydatny : http://roverki.pl/article.php?sid=451 .
- Od: 24 kwi 2007, 20:27
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 1996 r 1.8 16v
Soluks napisał(a):jest możliwość przerobienie angielskich reflektorów na europejskie (od xedos 6)
jest. sam sobie je przerobisz o ile posiadasz przesłony od lamp do ruchu prawostronnego.
tak z ciekawości zapytam"E" z jaką liczbą jest na twoich angielskich lampach? może E11?
Maciek626 napisał(a):http://roverki.pl/article.php?sid=451
fajny tekst. ale nijak się ma do lamp w mazdach, ponieważ wynika z niego, że jeśli na lampie jest strzałka skierowana w jedną stronę (nieważne w którą, ponieważ innej opcji ze strzałka pojedynczo zaostrzoną nie ma!) to lampa = angol (cyt. ruch lewostronny), co w przypadku np. mazdy nie jest prawdą.
zatem w czym błąd? myślę, że w tłumaczeniu. (ang. left hand drive oznacza układ kierowniczy lewostronny, czyli innymi słowy ruch prawostronny). reasumując:
jeżeli na reflektorze jest strzałka to jej przeznaczenie = ruch prawostronny (ang. left hand drive). stąd to zamieszanie.
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
To prawda, to co jest napisane powyżej nie zgadza się z rzeczywistością, czego miałem możliwość dzisiaj doświadczyć. Zamówiłem prawą lampę do 626, rocznik 99. Oryginał. Strzałka była w dobrym kierunku, czyli stoją przed samochodem w prawą stronę. Homologacja E1, czyli jak najbardziej europejska. Moja radośc prysła, gdy zawitałem na stację diagnostyczną. Lampa świeci jak typowy anglik. Według diagnosty nie ma sposobu na szybkie odróżnienie lampy europejskiej od angielskiej... Warto o tym pamiętać, zamawiając części przez allegro.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 11 lis 2007, 21:25
- Posty: 5
- Skąd: Tczew
- Auto: Mazda MX-5 NB i 626 GF 2.0
PT napisał(a):Strzałka była w dobrym kierunku, czyli stoją przed samochodem w prawą stronę. Homologacja E1, czyli jak najbardziej europejska. Moja radośc prysła, gdy zawitałem na stację diagnostyczną. Lampa świeci jak typowy anglik.
byc moze juz nawet na lampach przewalaja , ktos zmienil samo szklo . innej mozliwosci nie ma.
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6