Problemy ze wskaźnikiem temperatury – GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Rafal » 23 cze 2004, 16:14

Co może być przyczyną takiego stanu: gdy silnik jest zimny i rozgrzewa sie wskazówka temperatury idzie sobie spokojnie w górę i po osiągnięciu pewnej (tak około 25-30 stopni C) temperatury spada do zera i poźniej znowu do góry i jest już dobrze?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez dizzi » 23 cze 2004, 19:24

uszkodzony termostat koszt nowego okolo 20 zł
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Rafal » 24 cze 2004, 07:42

a jak z wymianą? Ile to może kosztować?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez polnik@studio » 24 cze 2004, 10:36

może być również uszkodzony czujnik w termostacie...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez stuk » 8 maja 2006, 15:46

Odświeżę temat. Jadąc w sobotę w trasie, w pewnym momencie, gdzieś po pół godziny jazdy nastąpiła taka anomalia, ze temperatura silnika (na wskaźniku temperatury na desce) zaczęła spadać, potem falować, rosnąć, znowu spadać i tak przez ładnych pare kilometrów. Potem wróciła do normy.
Nic takiego się nigdy wcześniej nie działo. Wskaźnik temperatury wcześniej, jak i obecnie działa ok. Podczas tych anomalii silnik pracował tak samo jak wcześniej (przynajmniej tak mi się wydaje). Nie stwierdziłem w tym czasie w okolicy żadnego przelatującego UFO.
Pytam więc z ciekawości – co mogło spowodowac taką akcję wskaźnika temperatury i czy to tylko wskaźnik, czy tez mogła spaść faktycznie na chwile temperatura silnika (jakim cudem)? ? ? <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 8 maja 2006, 16:28

najprawdopodobniej masz bardzo zabrudzone styki przy czujniku – zdjąć, wyczyścić, założyć i <faja>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 14 mar 2007, 20:50

witam
Czy ten rzeczony czujnik temperatury ma wpływ na pracę silnika tzn czy może powodować, w przypadku wadliwego działania, przerwanie -gaśnięcie silnika.
Testowałem to dzisiaj w swojej madzi. Gorący silnik, czujnik podłączony silnik gaśnie, czujnik niepodłączony silnik nie gaśnie.
Pomocy
Gość
 

Postprzez olaf_b » 29 kwi 2007, 18:32

witam.

a ja mam dziwne podejrzenia do swojego... odpalam i wskazówka stoi na zero.. przejechałem dosłownie kilometr, jakieś 2 minuty... i zobaczcie jak od razu mi na tyle wskoczyło... zrobiłem foto. dodam że jak ostatnio jechałem w trasie ponad 7 godzin to wskaźnik temperatury byłw takiej smaej pozycji, jak po 2 minutach jazdy. czy wszystko jest ok?


Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2006, 17:54
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V

Postprzez Bartek1986 » 30 kwi 2007, 02:44

Nawet bardzo ok :) jak się tak szybko nagrzewa do "temperatury pracy " to znaczy że masz dobry termostat :)
Na tej fotce jest jeszcze troszke nie dogrzany.. Powinno być jeszcze z 1-2 mm w prawo :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Marcin » 30 kwi 2007, 09:53

Bartek1986 napisał(a):Nawet bardzo ok :) jak się tak szybko nagrzewa do "temperatury pracy " to znaczy że masz dobry termostat :)
Na tej fotce jest jeszcze troszke nie dogrzany.. Powinno być jeszcze z 1-2 mm w prawo :D

Tak jest.Podzielam kolegi zdanie.Wczesniej jezdzilem Oplem (astra) i nigdy mi sie silnik tak szybko nie nagrzewal jak w Magdalenie.
Co do wskaznika-tez racja na zdjeciu nie ma jeszcze full temperatury.Jesli by podzialke podzielic :) na 100% to u mnie przy roboczej temperarurze jest jakies 55%
EDIT:mala pomylka z procentami <glupek2>
Ostatnio edytowano 30 kwi 2007, 13:07 przez Marcin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez olaf_b » 30 kwi 2007, 12:23

Uff... bo mi ktoś powiedział że za szybko się nagrzewa (zapalony posiadacz starszej Vectry)... No ja odpaliłem i przejechałem dosłownie 800 metrów :P – 2 minuty jeździł :P Ok, to się cieszę :) Normalnie po 10 – 15 minutach jest daaalej wskazówka tak jak piszecie o około 2 mm. Dzięki!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2006, 17:54
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V

Postprzez Bartek1986 » 30 kwi 2007, 12:37

Nie ma problemu :) trzeba sobie pomagać :D

BTW: Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Marcin » 30 kwi 2007, 13:09

Bartek1986 napisał(a):Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa

Racja,racja.He,he,he!
olaf_b napisał(a):(zapalony posiadacz starszej Vectry)...

No wlasnie... starszej Vectry...Jak to Peja spiewa:"...bez komentarza..." :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez GofNet » 30 kwi 2007, 15:25

     Można to wytłumaczyć tak, iż dlatego tak szybko zimny silnik się nagrzewa, gdyż termostat na początku odcina duży obieg. Mały zaś nagrzewa się bardzo szybko. W chwili, gdy już osiągnie określoną temperaturę (różne termostaty mają różne otwarcie, ale może to być np. 85-88 stopni C), termostat otwiera duży obieg i wtedy wskazówka temperatury może trochę spaść. Osiągnięcie temperatury roboczej (tj. około 3/5 skali) trwa jednak znacznie dłużej, gdyż pojemność dużego obiegu jest kilkukrotnie większa, niż małego. Stąd takie a nie inne zachowanie wskaźnika temperatury...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez olaf_b » 3 maja 2007, 13:11

Marcin_626 napisał(a):
Bartek1986 napisał(a):Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa

Racja,racja.He,he,he!


Dokładnie... trochę ciężka ta wskazówka :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2006, 17:54
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V

Postprzez brzozex » 8 maja 2007, 16:26

Witam. Mam pytanie czy czujnik wskaznika temp. w xedosie jest taki sam jak w 626 ?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez jesus » 12 lut 2008, 09:38

Witam

Mało mam problemów z moją mazdą .. więc jak coś wyskoczy zawsze panikuje (np. jak z sytuacją sprzeda 1,5 miecha .... gdy myślałem żę sprzęgło mam do bani .. a to po prostu letnie opony – nie śmiać się plisss).

Więc problem jest taki: mazdzie na postoju (wolne obroty) wentylator się na długo włącza .... chodzi chodzi chodzi ... i równocześnie wskaźnik temperatury jest wyżej niż powinnien .. ok 2 mm ... niż zwykle. Do tego wentylator jakby nie chciał się wyłączyć !!! ... Obserwuje głównie ten zabieg jak parkuje auto do garażu ... wysiadam otwieram brame (wentylator sie włącza) .. a potem chodzi chodzi .... i np. podbija tempertaturę silnika .. więc na 100% coś nei tak ... pliss o rade.
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Grzyby » 12 lut 2008, 09:48

a jak stoisz z płynem w chłodnicy?
Może jest troszkę za mało i stąd ten objaw.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jesus » 12 lut 2008, 10:01

płyny ok !
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Grzyby » 12 lut 2008, 10:11

jesus napisał(a):płyny ok !

w chłodnicy też? czy tylko w zbiorniczku?

Jeśli oki to możesz spróbować go odpowietrzyć.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6