Problemy ze wskaźnikiem temperatury – GE
Co może być przyczyną takiego stanu: gdy silnik jest zimny i rozgrzewa sie wskazówka temperatury idzie sobie spokojnie w górę i po osiągnięciu pewnej (tak około 25-30 stopni C) temperatury spada do zera i poźniej znowu do góry i jest już dobrze?
- Od: 13 sty 2004, 13:38
- Posty: 109
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG
może być również uszkodzony czujnik w termostacie...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Odświeżę temat. Jadąc w sobotę w trasie, w pewnym momencie, gdzieś po pół godziny jazdy nastąpiła taka anomalia, ze temperatura silnika (na wskaźniku temperatury na desce) zaczęła spadać, potem falować, rosnąć, znowu spadać i tak przez ładnych pare kilometrów. Potem wróciła do normy.
Nic takiego się nigdy wcześniej nie działo. Wskaźnik temperatury wcześniej, jak i obecnie działa ok. Podczas tych anomalii silnik pracował tak samo jak wcześniej (przynajmniej tak mi się wydaje). Nie stwierdziłem w tym czasie w okolicy żadnego przelatującego UFO.
Pytam więc z ciekawości – co mogło spowodowac taką akcję wskaźnika temperatury i czy to tylko wskaźnik, czy tez mogła spaść faktycznie na chwile temperatura silnika (jakim cudem)? ? ?
Nic takiego się nigdy wcześniej nie działo. Wskaźnik temperatury wcześniej, jak i obecnie działa ok. Podczas tych anomalii silnik pracował tak samo jak wcześniej (przynajmniej tak mi się wydaje). Nie stwierdziłem w tym czasie w okolicy żadnego przelatującego UFO.
Pytam więc z ciekawości – co mogło spowodowac taką akcję wskaźnika temperatury i czy to tylko wskaźnik, czy tez mogła spaść faktycznie na chwile temperatura silnika (jakim cudem)? ? ?

Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
witam
Czy ten rzeczony czujnik temperatury ma wpływ na pracę silnika tzn czy może powodować, w przypadku wadliwego działania, przerwanie -gaśnięcie silnika.
Testowałem to dzisiaj w swojej madzi. Gorący silnik, czujnik podłączony silnik gaśnie, czujnik niepodłączony silnik nie gaśnie.
Pomocy
Czy ten rzeczony czujnik temperatury ma wpływ na pracę silnika tzn czy może powodować, w przypadku wadliwego działania, przerwanie -gaśnięcie silnika.
Testowałem to dzisiaj w swojej madzi. Gorący silnik, czujnik podłączony silnik gaśnie, czujnik niepodłączony silnik nie gaśnie.
Pomocy
-
Gość
witam.
a ja mam dziwne podejrzenia do swojego... odpalam i wskazówka stoi na zero.. przejechałem dosłownie kilometr, jakieś 2 minuty... i zobaczcie jak od razu mi na tyle wskoczyło... zrobiłem foto. dodam że jak ostatnio jechałem w trasie ponad 7 godzin to wskaźnik temperatury byłw takiej smaej pozycji, jak po 2 minutach jazdy. czy wszystko jest ok?

a ja mam dziwne podejrzenia do swojego... odpalam i wskazówka stoi na zero.. przejechałem dosłownie kilometr, jakieś 2 minuty... i zobaczcie jak od razu mi na tyle wskoczyło... zrobiłem foto. dodam że jak ostatnio jechałem w trasie ponad 7 godzin to wskaźnik temperatury byłw takiej smaej pozycji, jak po 2 minutach jazdy. czy wszystko jest ok?

- Od: 27 wrz 2006, 17:54
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V
Nawet bardzo ok
jak się tak szybko nagrzewa do "temperatury pracy " to znaczy że masz dobry termostat
Na tej fotce jest jeszcze troszke nie dogrzany.. Powinno być jeszcze z 1-2 mm w prawo
Na tej fotce jest jeszcze troszke nie dogrzany.. Powinno być jeszcze z 1-2 mm w prawo

Bartek1986 napisał(a):Nawet bardzo okjak się tak szybko nagrzewa do "temperatury pracy " to znaczy że masz dobry termostat
![]()
Na tej fotce jest jeszcze troszke nie dogrzany.. Powinno być jeszcze z 1-2 mm w prawo
Tak jest.Podzielam kolegi zdanie.Wczesniej jezdzilem Oplem (astra) i nigdy mi sie silnik tak szybko nie nagrzewal jak w Magdalenie.
Co do wskaznika-tez racja na zdjeciu nie ma jeszcze full temperatury.Jesli by podzialke podzielic
EDIT:mala pomylka z procentami

Ostatnio edytowano 30 kwi 2007, 13:07 przez Marcin, łącznie edytowano 1 raz
Uff... bo mi ktoś powiedział że za szybko się nagrzewa (zapalony posiadacz starszej Vectry)... No ja odpaliłem i przejechałem dosłownie 800 metrów
– 2 minuty jeździł
Ok, to się cieszę
Normalnie po 10 – 15 minutach jest daaalej wskazówka tak jak piszecie o około 2 mm. Dzięki!
- Od: 27 wrz 2006, 17:54
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V
Nie ma problemu
trzeba sobie pomagać
BTW: Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa
BTW: Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa


Bartek1986 napisał(a):Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa
Racja,racja.He,he,he!
olaf_b napisał(a):(zapalony posiadacz starszej Vectry)...
No wlasnie... starszej Vectry...Jak to Peja spiewa:"...bez komentarza..."
Można to wytłumaczyć tak, iż dlatego tak szybko zimny silnik się nagrzewa, gdyż termostat na początku odcina duży obieg. Mały zaś nagrzewa się bardzo szybko. W chwili, gdy już osiągnie określoną temperaturę (różne termostaty mają różne otwarcie, ale może to być np. 85-88 stopni C), termostat otwiera duży obieg i wtedy wskazówka temperatury może trochę spaść. Osiągnięcie temperatury roboczej (tj. około 3/5 skali) trwa jednak znacznie dłużej, gdyż pojemność dużego obiegu jest kilkukrotnie większa, niż małego. Stąd takie a nie inne zachowanie wskaźnika temperatury...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Mało mam problemów z moją mazdą .. więc jak coś wyskoczy zawsze panikuje (np. jak z sytuacją sprzeda 1,5 miecha .... gdy myślałem żę sprzęgło mam do bani .. a to po prostu letnie opony – nie śmiać się plisss).
Więc problem jest taki: mazdzie na postoju (wolne obroty) wentylator się na długo włącza .... chodzi chodzi chodzi ... i równocześnie wskaźnik temperatury jest wyżej niż powinnien .. ok 2 mm ... niż zwykle. Do tego wentylator jakby nie chciał się wyłączyć
! ... Obserwuje głównie ten zabieg jak parkuje auto do garażu ... wysiadam otwieram brame (wentylator sie włącza) .. a potem chodzi chodzi .... i np. podbija tempertaturę silnika .. więc na 100% coś nei tak ... pliss o rade.
Mało mam problemów z moją mazdą .. więc jak coś wyskoczy zawsze panikuje (np. jak z sytuacją sprzeda 1,5 miecha .... gdy myślałem żę sprzęgło mam do bani .. a to po prostu letnie opony – nie śmiać się plisss).
Więc problem jest taki: mazdzie na postoju (wolne obroty) wentylator się na długo włącza .... chodzi chodzi chodzi ... i równocześnie wskaźnik temperatury jest wyżej niż powinnien .. ok 2 mm ... niż zwykle. Do tego wentylator jakby nie chciał się wyłączyć

pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

My cars are able to eat my soul & money in seconds.

jesus napisał(a):płyny ok !
w chłodnicy też? czy tylko w zbiorniczku?
Jeśli oki to możesz spróbować go odpowietrzyć.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6