Elektryczne szyby GE – problemy, pytania, awarie

Cieszę się że wam się podaoba
Wasze konsole na pewno są troche inne ale może zasada jest taka sama.
Pozdrawiam
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
V6 – no more questions...
- Od: 27 maja 2004, 20:02
- Posty: 611
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT
Dzięki Wielkie Krasna. Trochę głupia sprawa, bo zanim skorzystałem z Twojego posta to postanowiłem sam sie tym zająć. Opiszę więc swoje doświadczenia, które komuś mogą się nieco przydać.
Powiem szczerze, patrząć na Twoje zdjęcia, to powiem, że w Twojej konsoli wszystko jest logiczniejsze. Ja niestety miałem więcej komplikacji.
W MX-6 jest po pierwsze przycisk HOLD, który jest wlutowany w płytkę i jednocześnie przytwierdzony do obudowy konsoli.
Tak więc mając przed sobą konsolę, odkręcasz od spodu płytkę 4 śrubkami. Następnie w miejscu tuż pod przyciskiem HOLD są dwa luty, który rozgrzewamy po czym haczykami łapiemy za miejsca, gdzie znajdują się miejsca po śrubkach i podnosimy płytkę. I teraz wyobraźmy sobie, że mamy tylko dwa przekaźniki, podobnie jak u krasnala ułożone naprzeciw siebie. Tyle, że pomiędzy nimi znajduje się elektromagnes i jego chwytak wysunięty jest w stronę przekaźnika po lewej stronie. Niestety również nie dysponowałem pompką do lutów, a że bałem się, by od rozgrzania lutów ścieżki nie poodchodziły od płytki, postanowiłem nic więcej nie wylutowywać, szczególnie, że zdaje się u mnie było 5 nóżek na tym przekaźniku, ale mogę się mylić. Tam więc zsunąłem jedynie osłonkę i począłem czyścić styki. Nie jest to metoda równie dokładna co Krasnala i wymaga nieco wprawy nabytej podczas sklejania statków w butelkach, ale dla niewprawionego elektronika, który nie posiada możliwości odessania cyny jedyna i najbezpieczniejsza.
Po skręceniu okazało się, iż wszystko działa w należytym porządku. Miałem jedynie wątpliwości co do tego elektromegnesu, tzn. czy również nie powinien trzymać podnoszenia szyby do samej góry,ale Carrrlos rozwiał moje wątpliwości, bo u niego jest identycznie.
Krasnal, jestem pod mega wrażeniem Twojej pomocy. Wielkie dzięki.
Powiem szczerze, patrząć na Twoje zdjęcia, to powiem, że w Twojej konsoli wszystko jest logiczniejsze. Ja niestety miałem więcej komplikacji.
W MX-6 jest po pierwsze przycisk HOLD, który jest wlutowany w płytkę i jednocześnie przytwierdzony do obudowy konsoli.
Tak więc mając przed sobą konsolę, odkręcasz od spodu płytkę 4 śrubkami. Następnie w miejscu tuż pod przyciskiem HOLD są dwa luty, który rozgrzewamy po czym haczykami łapiemy za miejsca, gdzie znajdują się miejsca po śrubkach i podnosimy płytkę. I teraz wyobraźmy sobie, że mamy tylko dwa przekaźniki, podobnie jak u krasnala ułożone naprzeciw siebie. Tyle, że pomiędzy nimi znajduje się elektromagnes i jego chwytak wysunięty jest w stronę przekaźnika po lewej stronie. Niestety również nie dysponowałem pompką do lutów, a że bałem się, by od rozgrzania lutów ścieżki nie poodchodziły od płytki, postanowiłem nic więcej nie wylutowywać, szczególnie, że zdaje się u mnie było 5 nóżek na tym przekaźniku, ale mogę się mylić. Tam więc zsunąłem jedynie osłonkę i począłem czyścić styki. Nie jest to metoda równie dokładna co Krasnala i wymaga nieco wprawy nabytej podczas sklejania statków w butelkach, ale dla niewprawionego elektronika, który nie posiada możliwości odessania cyny jedyna i najbezpieczniejsza.
Po skręceniu okazało się, iż wszystko działa w należytym porządku. Miałem jedynie wątpliwości co do tego elektromegnesu, tzn. czy również nie powinien trzymać podnoszenia szyby do samej góry,ale Carrrlos rozwiał moje wątpliwości, bo u niego jest identycznie.
Krasnal, jestem pod mega wrażeniem Twojej pomocy. Wielkie dzięki.
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
はやい マツダ〪
- Od: 12 sty 2004, 13:35
- Posty: 154
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX-6
i tak minely 4 miesiace heheheeh i wymienilem ten mechanizm w poprzedni piatek hehe
kupilem na allegro za 40zl (troche walniety ale chodzi jak trzeba)
panowie!! tak dlugo siedzialem w tej duchocie ze teraz nawet jak leje z nieba to przy otwartej szybce jade z ryjem i lokciem wystawionym
kupilem na allegro za 40zl (troche walniety ale chodzi jak trzeba)
panowie!! tak dlugo siedzialem w tej duchocie ze teraz nawet jak leje z nieba to przy otwartej szybce jade z ryjem i lokciem wystawionym
mazda wawaweeeewa!
- Od: 29 lut 2004, 19:13
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 626 5d GE '92
Hmm dopisze sie, bo mam podobny problem. Wszystkie szyby oprocz kierowcy dzialaja cacy. Niestety ta ostatnia podnosi sie sama na ok 70% potem strasznie terkocze i dalej bez pomocy rak ani rusz. Jak opuszczam to zjezdza 3 cm i znow terkot. Popycham recznie ok 2 cm i znow dalej jedzie w dol sama.
?
MaZdA i życie jest piękne
Mazda 6
Mazda 6
- Od: 12 cze 2004, 08:02
- Posty: 14
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 LX GC 2.0i
Od pewnego czasu w mojej Madzi przestały działać elektryczne szyby wszystkie na raz, sprawdzałem bezpieczniki (wszystkie które znalazłem) są ok. Proszę o jakieś wskazówki odnośnie tego od czego zacząć aby znaleźć problem(być może jest to jakaś typowa usterka).
Z góry dzięki.
Z góry dzięki.
- Od: 10 gru 2005, 15:03
- Posty: 7
- Auto: 626 CRONOS 2.5 KL GE+LPG 93r
Bylo juz na forum .... wbij w szukaj slowo " elektryczne "
mysle ze w watku " Awaria elektrycznego podnośnika szyby (626 GE) " powinienes cos znalezc
mysle ze w watku " Awaria elektrycznego podnośnika szyby (626 GE) " powinienes cos znalezc
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Marcin ( Pycia ) napisał(a):Bylo juz na forum .... wbij w szukaj slowo " elektryczne "
mysle ze w watku " Awaria elektrycznego podnośnika szyby (626 GE) " powinienes cos znalezc
Znalazłem coś nie coś ale w każdym przypadku u innych nawala 1 szyba, najczęściej polecanym sposobem jest podanie napięcia bezpośrednio na siłownik, ale u mnie nic nie działa ani przód ani tył nie wydaje mi się ze to mogły polecieć wszystkie słowniki(nawet nie chce o tym myśleć

Ps. Choć jeszcze ich nie sprawdzałem
- Od: 10 gru 2005, 15:03
- Posty: 7
- Auto: 626 CRONOS 2.5 KL GE+LPG 93r
a ja odkopie lekko stary temat , zeby nie zakladac nowego , w sumie moje szybki smigaja lux ale tylna prawa strasznie sie tlucze jak jest zamknieta wystarczy ze opouszcze ja 2-2,5 cm i jest cicho , ale jak juz opuszcze dalej to jest jeszcze gorzej , i tu moje pytanie , jak to draństwo uciszyc
mial juz ktos taki przypadek 
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Witam. Planuje zakup takiego samochodu i mam pytanie. Czy jest gotowa wiązka elektryczna pod silniczki i włączniki od szyb.
-
rapir20
Witam.
Z tego co sie orientuje to do zalozenia el.szybek (zakladam ze chcesz zalozyc
) musisz kupic takze wiazki,reszta jest typu "plug&play"-jednak niech sie wypowie ktos,kto juz zakladal bo sam jestem ciekawy.
Co do zamiaru kupna 626 GE-polecam.Polecam takze lekture o nich na naszej stronce.
Pozdroofka.
Z tego co sie orientuje to do zalozenia el.szybek (zakladam ze chcesz zalozyc
Co do zamiaru kupna 626 GE-polecam.Polecam takze lekture o nich na naszej stronce.
Pozdroofka.
Witam
tak sie sklada ze jestem po takim zabiegu.
Kupilem w dobrym stanie silowniki, wiazki (do drzwi), centralke (tzw pulpit kierowcy) i przyciski na inne drzwi.
Za wszystko zaplacilem 300 pln'ow mysle ze tanio. Wystarczylo rozebrac tapicerke z drzwi, wyrzucic silowniki "manualne", stare wiazki "wyrzucic" do kosza. Zamontowac zakupione silowniki i wiazki i po sprawie. Pozostaje tylko problem otworu w tapicerce po korbce. Ja to rozwiazalem zakupujac zaslepke z jakiegos samochodu (chyba z LUBLINka) pasowala jak ulal. No chyba ze bedziesz mial tez tapicerke nowa.
tak sie sklada ze jestem po takim zabiegu.
Kupilem w dobrym stanie silowniki, wiazki (do drzwi), centralke (tzw pulpit kierowcy) i przyciski na inne drzwi.
Za wszystko zaplacilem 300 pln'ow mysle ze tanio. Wystarczylo rozebrac tapicerke z drzwi, wyrzucic silowniki "manualne", stare wiazki "wyrzucic" do kosza. Zamontowac zakupione silowniki i wiazki i po sprawie. Pozostaje tylko problem otworu w tapicerce po korbce. Ja to rozwiazalem zakupujac zaslepke z jakiegos samochodu (chyba z LUBLINka) pasowala jak ulal. No chyba ze bedziesz mial tez tapicerke nowa.
- Od: 11 wrz 2005, 20:47
- Posty: 79
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93
stare tzn te ktore masz teraz w drzwiach. Ja mialem w wersji okrojonej czyli nie bylo gniazd na centralki el. szyb ani na el. lusterka. Pewnie bedziecie mieli tak samo.
Te kture zakupilem mialy juz wszystko
Te kture zakupilem mialy juz wszystko
- Od: 11 wrz 2005, 20:47
- Posty: 79
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93
A masz u siebie pod fotelami gniazda do podł. elektryki (podgrzewania itd,)?
Ja mam,wiec moze mam wersje full
Jesli juz na ten temat,to w ktorych miejscach mam szukac wkretow do odkrecenia "boczkow" przednich i tylnych?Nie posiadam ksiazki,a nie chcal bym czegos pourywac.
Ja mam,wiec moze mam wersje full
Jesli juz na ten temat,to w ktorych miejscach mam szukac wkretow do odkrecenia "boczkow" przednich i tylnych?Nie posiadam ksiazki,a nie chcal bym czegos pourywac.
Pod fotelami ?
Jedynie co pod fotelem (kierowcy) to mam podlaczona kontrolke od zapiecia pasow bezp.
Jezeli chodzi o demonataz boczkow to o ile pamietam trzyma sie to na 4 srobach
2 sroby znajdziesz po bokach, 1 trzyma klamke i 1 trzyma uchwyt do zamykania drzwi (to wszystko w przypadku drzwi kierowcy). W pozostalych drzwiach jest identycznie oprocz tej 4 sruby. Reszta trzyma sie na zatrzaskach.
Oprocz drzwi kierowcy (po odczepieniu wszystkich zatrzaskow) boczek nalezy ciagnac do gory gdyz uchwyt za ktory ciagniesz przy zamykaniu drzwi trzyma sie na "wsuwce"
jak sie myle niech mnie ktos poprawi
Jedynie co pod fotelem (kierowcy) to mam podlaczona kontrolke od zapiecia pasow bezp.
Jezeli chodzi o demonataz boczkow to o ile pamietam trzyma sie to na 4 srobach
2 sroby znajdziesz po bokach, 1 trzyma klamke i 1 trzyma uchwyt do zamykania drzwi (to wszystko w przypadku drzwi kierowcy). W pozostalych drzwiach jest identycznie oprocz tej 4 sruby. Reszta trzyma sie na zatrzaskach.
Oprocz drzwi kierowcy (po odczepieniu wszystkich zatrzaskow) boczek nalezy ciagnac do gory gdyz uchwyt za ktory ciagniesz przy zamykaniu drzwi trzyma sie na "wsuwce"
jak sie myle niech mnie ktos poprawi
- Od: 11 wrz 2005, 20:47
- Posty: 79
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93
czesc.
bede chcial podobnie do Ciebie wymienic manualne podnoszenie szyb na elektryczne i czy moglbys mi powiedziec gdzie najlepiej podlaczyc wiazke od silniczkow??
czy dalbys rade zrobic kilka zdjec jak to zrobiles i gdzie podlaczyles te wiazki??
z gory dzieki.
bede chcial podobnie do Ciebie wymienic manualne podnoszenie szyb na elektryczne i czy moglbys mi powiedziec gdzie najlepiej podlaczyc wiazke od silniczkow??
czy dalbys rade zrobic kilka zdjec jak to zrobiles i gdzie podlaczyles te wiazki??
z gory dzieki.
-
Andriej25
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6