Problem z klimatyzacją (626 GE Cronos)
Strona 1 z 1
Mam problem z klima. Po odpaleniu silnika i wlaczeniu klimy (silnik na wolnych obrotach) wszystko wyglada normalnie. Cykle zalaczenia i wylaczenia nie budza zastrzezen, z dysz w kabinie leci przyjemny chlod. Problemy zaczynaja sie po krotkiej przejazdzce i trwaja nawet po ponownym zatrzymaniu i pracy na wolnych obrotach. Sterowanie zaczyna glupiec. Zalaczanie klimy jest chaotyczne. Okresy zalaczenia – na sekunde, dwie. Temperatura powietrza z dysz – taka jak otoczenia (jak ma byc niska skoro sprezarka zalacza sie na sekunde co 5, 10 sekund). Podczas jazdy to swoiste migotanie objawia sie nieprzyjemnym szarpaniem, co przy jezdzie z ustabilizowana predkoscia jest nie do zniesienia. Problem w tym, ze czasem jest dobrze, czasem zle. Nie ma zdecydowanych objawow, jak: "padlo i koniec". Co obstawiacie: czujnik cisnienia w ukladzie, czy elektronike? A moze cos innego, choc nie bardzo wyobrazam sobie co. Ilosc czynnika w ukladzie – prawidlowa. Olej w sprezarce – swiezy. Moze ilosc oleju w sprezarce jest troche za duza (ci od serwisu klimy pakuja stan do kompresora plus "piecdziesiatke w uklad" podczas nabijania). Gdyby opory ruchu kompresora byly zbyt duze – wywalaloby zabezp. przeciazeniowe na sprzegle elektro. Tymczasem jest to wyraznie sterowanie, bo staje i sprezarka i wiatraki.
- Od: 3 sty 2013, 16:52
- Posty: 7
- Auto: 626 Cronos, GE, FS, 1995
Wentylator przy chłodnicy zawsze pracuje gdy sprężarka jest załączona?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Dokladnie tak. Na poczatku ok, pozniej zaczyna sie "pstrykanie". Nie pomyslalem o termostacie bo nigdzie nie znalazlem zadnego czujnika do temp., nawet na schemacie. Widocznie jest wbudowany w sterownik. A przeciez skoro jest termostat do cieplego powietrza to moze i chlodne jest obserwowane. Miales takie problemy? Aby to wykluczyc trzebaby bylo przesunac suwak od nastawiania temp. lekko w str. cieplego. Ewentualnie walniety czujnik temp. Czy probowales to rozbierac?
Czekam na wasze uwagi. Dzis sie juz nie odezwe bo koncze robote a internet mam tylko w biurze.
Pozdro
Czekam na wasze uwagi. Dzis sie juz nie odezwe bo koncze robote a internet mam tylko w biurze.
Pozdro
- Od: 3 sty 2013, 16:52
- Posty: 7
- Auto: 626 Cronos, GE, FS, 1995
Broad, na twoim miejscu spróbowałbym naciągnąć serwis klimatyzacji na podłączenie tego ich zestawu manometrów. Jeżeli ciśnienia w czasie pracy klimy okażą się OK podziękuj szybko i jedź do domu. Ale tak naprawdę to chyba nic nie da – w każdym razie nie płać. U ciebie uszkodzony jest czujnik parownika, bo problemy z ciśnieniami nie wyłączają went chł. a tylko samą sprężarkę.
Niestety trochę trudno jest się dostać do tego czujnika.
Jak ci się uda zlokalizować 2 kabelki, które do niego idą (czarny i żółto czarny), zapodaj masę na ten drugi – wtedy klima powinna ruszyć i nie wyłączać się. Możesz to zrobić tylko na próbę. Musisz trochę sam pokombinować, bo ja jeszcze tematu nie przerobiłem.
Kolory kabelków i generalna koncepcja dotyczy GE FS. Jak jest w Cro nie wiem, może podobnie, może nie.
Niestety trochę trudno jest się dostać do tego czujnika.
Jak ci się uda zlokalizować 2 kabelki, które do niego idą (czarny i żółto czarny), zapodaj masę na ten drugi – wtedy klima powinna ruszyć i nie wyłączać się. Możesz to zrobić tylko na próbę. Musisz trochę sam pokombinować, bo ja jeszcze tematu nie przerobiłem.
Kolory kabelków i generalna koncepcja dotyczy GE FS. Jak jest w Cro nie wiem, może podobnie, może nie.
Ostatnio edytowano 5 lip 2004, 03:43 przez nightcomer, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Uch, to jest jeden i ten sam układ... po co takie pytanie i tak sam chyba tego nie zrobisz. Przynajmniej ja nie potrafię. Chcesz kogoś uczyć?mtaranti napisał(a):PYTANIE DO MAZDOWICZÓW?
Czy olej w spręzarce sie uzupełnia bądź wymienia z zewnątrz oprócz tego co jest w układzie??????????
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
A przynajmniej tak mi się wydaje z objawów... Nie wydaje przy tym dziwnego skrzeczącego dźwięku z okolic koła pasowego sprężarki? Słyszalne z zewnątrz, na postoju i biegu jałowym najlepiej...
Z tego co pamietam, to mozna jeszcze zastanawiac sie nad czujnikiem temperatury cieczy chlodzacej silnik i czujnikiem pelnego otwarcia przepustnicy... ?
the right man in the wrong place...
Broad, zrób ten bypass RPS jak pisaliśmy, bo póki co to jest chyba za mało informacji, żeby dalej spekulować nad twoim problemem.
A tak przy okazji, jeżeli ktoś (a domyślam się kto
) ma schemat AC amplifiera to bardzo chętnie bym zobaczył do mojego modelu. Mam wrażenie, że w jego skład wchodzi czujnik temperatury parownika, niestety mój wiring AC pokazuje amplifier jako pusty prostokąt z 5-ma wyprowadzeniami.
A tak przy okazji, jeżeli ktoś (a domyślam się kto
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Rzeczywiscie wyeliminowanie czujnika cisnienia czynnika to pierwszy i zasadniczy krok. Niestety jeszcze dwa tygodnie.
Jak najbardziej interesujaca sprawa to schemat amplifiera. Czy ktos wie lub pamieta gdzie jest zamontowany? Mowie oczywiscie o GE.
Co do czujnika temp silnika lub czujnika otwarcia przepustnicy, to w przypadku uszkodzenia komputer chyba by to wykryl?
Swoja droga zastanawiam sie, jak stopien otwarcia przepustnicy mialby wplywac na sterowanie klima?
Jak najbardziej interesujaca sprawa to schemat amplifiera. Czy ktos wie lub pamieta gdzie jest zamontowany? Mowie oczywiscie o GE.
Co do czujnika temp silnika lub czujnika otwarcia przepustnicy, to w przypadku uszkodzenia komputer chyba by to wykryl?
Swoja droga zastanawiam sie, jak stopien otwarcia przepustnicy mialby wplywac na sterowanie klima?
- Od: 3 sty 2013, 16:52
- Posty: 7
- Auto: 626 Cronos, GE, FS, 1995
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6