Nie działa klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hubizx » 5 kwi 2006, 17:42

To spoko że skończyło się na przekaźniku.
Ja muszę podłączyć na próbę inny komputer bo jego podejrzewam na 90%.
Podejrzany jest też opornik dmuchawy który jest razem z przłącznikiem biegów dmuchawy, na jednym pinie zamiast +12 jest 0, i ten kabel idzie bezpośrednio do AC aplifier'a który to daje sygnał na czujnik ciśnienia który to wraca do komputera i ten powinien załączyć klimę :), Szukam komputera i owego opornika dmuchawy.
Waluś zawracam Ci głowę ale jak mółbyś zobaczyć czy gość ze szrotu ma kompa z takimi numerami jak podałem w twojej wiadomości na Giełdzie.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Waluś » 5 kwi 2006, 18:15

Te komputery do ECU od FSa ?? bo jeśli tak to ma jakiś nie sprawdziłęm nr i chciał 160 zł
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez hubizx » 5 kwi 2006, 18:42

Dokłądnie tak, do GE FS, moja jest z 97r, ale pewnie wcześniej były takie same.
jescze raz wrzucę oznaczenia jakie są na moim:
FSF1 2P FSF1
FSF1 18 881
E2T86171M 6x19

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Waluś » 5 kwi 2006, 18:49

ok. Jutro zajrze.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez JimmyK » 7 kwi 2006, 09:08

Hej chłopaki, czy ktoś może wrzucić parę fotek spod maski FS'a z klimą – takich bardziej dokładnych niż te co można znaleść na forum/stronce?? Będę na dniach próbował doposażyć swojego bolida w "chłodek" i by się mocno przydało ;).
Mam już całość instalki (no może bez paru szczegółów), porady od doktora Jaksy w głowie ;) --> dzięki Jarek <prosze>.
Z góry dzięki!
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez hubizx » 21 maja 2006, 21:20

Witam'
Coś drgnęło w sprawie klimy.
Długo szukałem drugiego komputera ale nikt nie miał kompa z takimi samymi numerami jak u mnie, mój zaczyna się FSF1, a inne zaczynały się na FS05 lub FS02, i tak się zastanawiam czy czasami nie mam kompa od jakiegoś forada probe, tam też montowali taki motory, i chyba tam miały większą moc. A auto kupiłem troszkę przebajerzone, może niemcy coś kombinowali, (auto z niemcowni) no i wygląda to tak że komp zamontowany jest u mnie na mocowaniach oznaczonych numerem 1. a na tych z numerem 2. widać obtarcia od śrub czyli był kiedyś gdzieś indziej przykręcany i to raczej nie w 626 (nie wiem jak jest w mx6).
Co o tym myślicie ?
Obrazek

Sprawa druga.
Skoro nie mogłem znaleźć drugiego kompa postanowiłem naprawić ten który mam, wyjąłem go z auta i miałem jutro wieść do zakładu który takie rzeczy naprawia, ale w domu rozkręciłem go sam i zobaczyłem że spalony jest rezystor przez który powinna iść masa na przekaźnik !!!, czyli tak jak myślałem winny jest komputer. Problem w tym że tak się zjarał że znikło z niego prawie całe oznaczenie, a to zo pozostało nie pasuje to innych rezystorów na płytce i nie wiem jaki powinien być.
I tutaj miałbym prośbę, może ma ktoś luźno leżący komputer do 626/mx6 fs, (komp do fp pewnie jest taki sam) i mógłby odkręcić 4 śrubki i zobaczyć jakie oznaczenie ma interesujący mnie rezystor. Jest on podpięty pod 5 od prawej dolną nóżkę prawego mniejszego gniazda. Patrząc od strony gniazda.

Ps Jimmyk, czasami jestem w lublinie to mógłbyś sam sobie foty porobić.

--
Pozdr.
Hubi
Ostatnio edytowano 10 cze 2008, 14:37 przez hubizx, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez pawelc » 22 maja 2006, 08:00

hubizx,jak znajdę chwilę czasu to zrobię Ci fotkę kompa od mx-6 z fs-em,a tak na marginesie z tego co mi wiadomo raczej nie było róznicy w mocy w fs-ach czy to w probe czy mx-6 czy 626,mogą tylko być róznicę osprzętu dlatego są inne ecu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hubizx » 22 maja 2006, 08:33

Dzięki Paweł, tylko nie jestem pewnien czy na zdjeciu będą widoczne oznaczenia rezystora, no chyba że robione aparatem z macro, jeśli by się dało to dobrze by było miernikiem zmierzyć ile ma omów, ale to jak się uda.
Browar wyślę pocztą.

Co do silników w probe to jeszcze tego nie sprawdzałem ale miałem taką systuację. Na szrocie na którym szukałem przekaźnika do 626 koleś pokazuje mi silnik i mówi że to jest ciekawa sprawa, a dlatego był ciekawy wg niego że był z probe i miał wybite na bloku FS2, koleś mówił że w mazdach jest FS1, no i że niby ten silnik jest mocniejszy od tego w mazdach, też mogło mu się tak wydawać lub gdzieś coś tam słyszał od kogoś :). Dzisiaj poszukam coś na temat probe.

Ps. Oczywiście browar dotyczy wszystkich kórzy zajrzą do komputera i zobaczą ten rezystor.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez pawelc » 23 maja 2006, 08:01

mam problemy z netem dlatego teraz dopiero zamieszczam fotkę ,niestety mój jest fs05 ,napisz o który rezystor chodzi to odczytam wartości

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hubizx » 23 maja 2006, 08:15

Cze Paweł
Mój komp wygląda identycznie poza oznaczeniem.
Chodzi o rezystor podpięty pod 5'tą od prawej dolną nóżkę prawego mniejszego gniazda. Patrząc od strony gniazda. Jest on za dużym kondensatorem. (prawy dolny róg) Jest koloru niebieskiego z zieloną górą, tylko że tam są inne tak samo wyglądające ale z innymi oznaczeniami.
Najlepiej znaleźć go śledząc scieżkę od nóżki gniazda, tak ok 4 cm od gniazda i jest ten rezystor.
Jestem w robocie i nie mam komputera przed sobą, tak bym Ci zaznaczył na zdjęciu, ale bez tego na pewno be problemu ustalisz który to rezystor.

Ps. Mógłbyś mi wysłać na maila hubizx@op.pl numer komórki, zadryndam i dogadamy sprawę piwa :).


Czekam
Pozdrawiam
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez pawelc » 23 maja 2006, 08:32

jego oznaczenie to 3r9 czyli 3,9 ohma ,miernikiem wychodzi 4ohmy ,po gabarytach sądze żę tak z 1W ma

a co do piwa to piję tyskie ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hubizx » 23 maja 2006, 08:41

To dokładnie ten, na tym zdjęciu widać ścieżkę.
Wielkie dzięki w wawie dzisiaj upał, super inforamcja o tym rezystorze, dzisiaj jadę go szukać do elektronika.
Dawaj jakieś namiary do siebie, browar trzeba zrealizować.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez pawelc » 23 maja 2006, 08:53

wymień ten rezystorek i daj znać co z tego wyszło ,ale ja bym się obawiał że to nie wszystko ten opornik jest podłączony do tranzystora i raczej podejrzewałbym i jego uszkodzenie ale jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział tak że do dzieła

u mnie trochę chłodnawo ale może się rozpogodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hubizx » 23 maja 2006, 09:18

Zakładam oprymistyczny wariant, wg. mnie ten rezystor wygląda jedynie jako zabezpieczenie tranzystora no bo co on innego miałby robić, 4 omy to tyle co nic, tranzystor wygląda tak jak inne, a jeśli nawet tranzystor padł to chyba też nic poważnego, oby nie walneło coś w dużym scalaku który jest za tranzystorem.
Dalej nie mam namiaru do Ciebie.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez hubizx » 23 maja 2006, 20:59

Nie udało się dostać opornika 3,9 oma na 1W, miałem do wyboru 0,6W lub 2W na 3,9 oma.
Założyłem ten mniejszy, najwyżej się szybciej spali.
Złożyłem komputer, założyłem do auta i klima działa, :).

Dzięki wszystkim co mi pomogli.
Dajcie sobie postawić piwo :), zaoszczędziłem sporo kabony.
Dzięki Paweł.

Ps. W razie problemów z elektryką klimatyzacji mogę pomóc, sporo się dowiedziałem na swoim przypadku.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez pawelc » 23 maja 2006, 21:10

no fajnie że to tylko rezystorek (mogłes zalozyć i 2 watowy to w niczym nie przeszkadza a mniejszy moze nie wytrzymać obciązenia) ,cieszę się że mogłem pomóc a co do browarka ,ja zachodniopomorskie mała mieścina Ty wawa raczej bedzie trudne do zrealizowania ...ale może kiedyś ..pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez hubizx » 31 maja 2006, 21:29

Klima działa.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, podczas pierwszego włączenia klimy na postoju i wentylatorze na 1 słuchać dzwięk z kokpitu, coś jakby płyneło przez układ klimy, ( nie jest to syczenie ), oczywiście tłoczony jest czynnik, słuchać to tak z 2 sekundy, potem jest cisza.
Czy to normalne ?

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez remek » 13 cze 2006, 14:58

A wiec byłem i nabiłem klimatyzacje od nowa bo myślałem ze przyczyną może być zbyt mała ilość czynnika chlodzącego ale jednak to nie to.
Po właczeniu klimatyzacji na pierwszym biegu słychać jak załącza się kompresor i wentylator na chłodnicy.Po przełaczeniu klimy w pozycje 2,3 lub 4 gasnie swiatełko guzika AC i kompresor oraz wentylator wyłancza się.
Do tego dochodzi to ze nawiew w pozycji 1 nie działa.Być może rezystor się przepalił z tego co wyszukałem na forum, ale czytałem także ze jak wentylator nawiewu nie dziala to klima nie powinna sie załączyć.

Więc klima sie włancza ale nawiew na pierwszym biegu nie dziala i niestety zimno nie wieje.Daje wyższe obroty nawiewu i klima przestaje działać.
Co to może być?

Czasami się zdarzy że na 2 i 3 biegu nawiewu klima także działa.Ale tylko przez troche.Może to wina jakiegoś czujnika.Sam nie jestem expertem.
Więc jak ktos ma jakis pomysl to chetnie posłucham.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem wyjaśnienia.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 18 paź 2005, 20:39
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 1996r.

Postprzez Achemenid » 14 cze 2006, 14:05

Czekam i ja na jako podpowidedzi prawie takie same objawy mam w GV/GD 2,2l F2

Sprzezarka klimy chodzi mi tylko na 1 , na 2 i wyzej sprezarka mi sie wylacza .

Poszedl jakis czujnik co jest uszkodzonego , gdzie co szukac ,co sprawdzic ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez remek » 14 cze 2006, 14:43

Wziołem sie dzis do pracy i wymontowałem rezystor wentylatora nawiewu.Tak jak przypuszaczłem był uszkodzony.
Na zdjeciach można zobaczyć jak wygloąda.
Obrazek

Obrazek

Więc był przepalony jeden obwód i dlatego nie działal nawiew na pierwszym biegu.Wziołem lutownice i zlutowałem przerwana ścieżkę.Po zmontowaniu okazało się ze nie tylko działa mi nawiew na 1 biegu ale działa mi klimatyzacja tak jak powinna.Nie wiem jak to jest wszystko od siebie zależne ale ciesze sie że już mi wszystko działa.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 18 paź 2005, 20:39
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 1996r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6