Problemy z układem chlodzenia 626 GE
Stan płynu sprawdza się w zbiorniku. Jak masz układ zapowietrzony to chlupocze. Często jest niesprawny korek na chłodnicy, którego praktycznie się nie sprawdzi, więc jeżeli nie masz wycieków i uszczelka głowicy jest ok to można go wymienić jak prawidłowo odpowietrzałeś układ i znów się zapowietrza.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Podobno??
pierwszy raz slysze o takim sposobie, i poza tym to kazde auto musi miec zbiorniczek wyrownawczy bo co sie stanie z goracym plynem jesli np zagotujesz silnik???
pierwszy raz slysze o takim sposobie, i poza tym to kazde auto musi miec zbiorniczek wyrownawczy bo co sie stanie z goracym plynem jesli np zagotujesz silnik???
tu na obrazku prosze cie bardzo
2.5 v6 bo taki raczej masz w sumie bez roznicy czy 2.0 czy 2.5
Prosta zasada jak nie wiesz ile wlac ? wlej pod korek zbiorniczka plynu
bo teszta i tak wycieknie
waz naciskajac mozesz wtedy gdy ci sie zapowietrza uklad. Slychac chlupanie to niedobrze
.
Prosta zasada jak nie wiesz ile wlac ? wlej pod korek zbiorniczka plynu
waz naciskajac mozesz wtedy gdy ci sie zapowietrza uklad. Slychac chlupanie to niedobrze
Tu co zaznaczyłeś sam na zielono to płynu zawsze powinno być na max i pod korkiem na chłodnicy też. A ten zbiornik w czerwonym kółku to jest powiedzmy taki retencyjny
bo jak silnik się nagrzewa i płyn to się rozszerza to nadmiar idzie do tego zbiornika przez korek ciśnieniowy, a jak płyn się ochłodzi to go spowrotem zasysa do układu. Na tym zbiorniku gdzieś jest miarka. U mnie jest trochę inaczej bo rurka wchodzi przez kapsel od góry a nie gdzieś z boku.
Wydaje mi się, że admin zaraz się zainteresuje tym tematem
Wydaje mi się, że admin zaraz się zainteresuje tym tematem

"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
dla uproszczenia i wizualizacji wyzej filmik
https://www.youtube.com/watch?v=Kh3RRkvVDD8
tujaj juz masz pokolorowane hahah wiecej mi sie nie chcialo zaznaczac:) innej opcji nie masz
https://www.youtube.com/watch?v=Kh3RRkvVDD8
tujaj juz masz pokolorowane hahah wiecej mi sie nie chcialo zaznaczac:) innej opcji nie masz
kamilspider napisał(a):Tu co zaznaczyłeś sam na zielono to płynu zawsze powinno być na max i pod korkiem na chłodnicy też. A ten zbiornik w czerwonym kółku to jest powiedzmy taki retencyjnybo jak silnik się nagrzewa i płyn to się rozszerza to nadmiar idzie do tego zbiornika przez korek ciśnieniowy, a jak płyn się ochłodzi to go spowrotem zasysa do układu. Na tym zbiorniku gdzieś jest miarka. U mnie jest trochę inaczej bo rurka wchodzi przez kapsel od góry a nie gdzieś z boku.
Wydaje mi się, że admin zaraz się zainteresuje tym tematem
Czyli tam gdzie ja zaznaczyłem powinienem lać do końca tak? I jeżeli wąż chlupocze to nie dobrze tak? Dobrze zrozumiałem?
- Od: 23 lis 2012, 12:48
- Posty: 7
- Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r
Tak. Jeżeli korek jest sprawny to układ teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam, ale lepiej poszukaj jeszcze tematu o odpowietrzaniu i przeczytaj.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Maślana napisał(a):Czyli tam gdzie ja zaznaczyłem powinienem lać do końca tak? I jeżeli wąż chlupocze to nie dobrze tak? Dobrze zrozumiałem?
Oddaj do mechanika zaplacisz 100 pln za wymiane plynu chlodniczego i nic nie tykaj jak masz sprawne bo popsujesz
a ja mam teraz taki problem bylo wszystko ok tylko przy krokowcu widzialem lekko saczyl mi sie plyn chlodniczy a mialem drugi krokowiec z uszczelka wiec zmienilem ale obroty byky wieksze to odpowietrzykem uklad ale odpowietrzalem bardzo dlugo i gdy juz odpowietrzylem temperatura na wskazniku osiagnela praktycznie full a przewod od termostatu i chlodnica byly zimne. wiec stwierdzilem ze krokowy ten drugi cos nie tak wiec zalozylem drugi i uszczelnilem w tym miejscu co sie saczylo i dzisiaj z rana odpowietrzalem i sprawdzam a wszystkie przewody cieple oprocz tego od termostatu i chlodnicy a do tego temp na wskazniku prawie na full znow czyli obieg chyba zamkniety i nie otwiera sie termostat i mysle ze to termosstat jest temu winny,mam racje? termostat wymienialem z 6 miesiecy temu ale kupilem z IC za 18zl wiec nie oczekujmy cudow. prosze o wasze zdanie. pozdrawiam
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
wykrec termostat. wsadz go do jakiegos pojemnika i zalej wrzatkiem
i obserwoj czy sie otwiera czy nie
jak sie otworzy to gitara pozniej go wyciagnij i odczekaj 5 min powinien sie zamknac . I tak zrob z 3 razy zeby sprawdzic czy sie nie zawiesza gdzies :}
Wygląda na to, że to termostat, ale tym razem kup lepszy i na razie już się nie mścij na madzi bo nie lubi czerwonego pola na termometrze 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Tak, wiem odrazu silnik wylaczylem zeby nic zlego sie nie stalo. Termostat juz zamowilem bo skoro sie zawiesil to i zawiesi sie jeszcze kiedys wiec by uniknac problemow to go wymienie. nie duze pieniadze kosztujem.dzieki panowie 
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Dołączę się do tematu.
U mnie w tym zbiorniczku po prawej stronie -zaznaczonym na fotce powyżej na czerwono-jest pusto.
Temperatura nawet po 200 kilometrach -wskazówka na połowie, ciepełko w środku, obroty nie falują, byłem dziś na przeglądzie -analiza spalin ok. Pytanie moje takie -czy tam powinien być płyn jeśli tak to do jakiego poziomu na miarce??
Jeżeli tak to jaki wlać??
Chcę wymienić całość bo dopiero co kupiłem autko ale nie wiem czy wymieniać od razu czy najpierw dolać płynu żeby sprawdzić szczelność układu?
Może brak płynu w tym zbiorniczku przy zimnym silniku to norma??
U mnie w tym zbiorniczku po prawej stronie -zaznaczonym na fotce powyżej na czerwono-jest pusto.
Temperatura nawet po 200 kilometrach -wskazówka na połowie, ciepełko w środku, obroty nie falują, byłem dziś na przeglądzie -analiza spalin ok. Pytanie moje takie -czy tam powinien być płyn jeśli tak to do jakiego poziomu na miarce??
Jeżeli tak to jaki wlać??
Chcę wymienić całość bo dopiero co kupiłem autko ale nie wiem czy wymieniać od razu czy najpierw dolać płynu żeby sprawdzić szczelność układu?
Może brak płynu w tym zbiorniczku przy zimnym silniku to norma??
- Od: 27 sty 2014, 17:51
- Posty: 13
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 1,8 1998
Koledzy, okazuje się że i ja potrzebuje się dopytać. Wczoraj miałem sytuację że mi się prawie autko zagotowało, dziś rozebrałem cały układ chłodzenia, wypłukałem. Znalazłem chyba przyczynę grzania, bo przy termostacie powrót z nagrzewnicy był zasmarowany totalnie. Niedawno wyjmowałem parownik od gazu więc chyba wymusiłem żeby muł z nagrzewnicy wypchnęło. Operacja się udała, pacjent przeżył. Ale co mnie zastanowiło i tego nie wiem. Zarówno jak mi pokazywał temperaturę prawie max ( ze 2-3mm od czerwonego) ani dziś jak odpowietrzałem to ani razu nie ruszył mi wentylator. Spodziewałem się że będzie podobnie jak we francuzach, że wystarczy odpiąć czujnik temperatury i z automatu wiatrak ruszy, ale tak się nie stało. Jak sprawdzić czy sam wiatrak jest sprawny? Może to ktoś już przerabiał i ma gotową odpowiedź. Jeśli było juz na forum, czyli za słabo patrzyłem.
trzeci raz docinam tą samą deskę i nadal jest za krótka...
- Od: 12 sty 2014, 16:05
- Posty: 46
- Auto: mazda 626 GE, 2,5 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6