Problemy z układem chlodzenia 626 GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez voltarus » 9 cze 2012, 23:38

To co mi się rozleciało to niby się nazywa dodatkowy zbiorniczek wyrównawczy... po prawej stronie od chłodnicy również plastik z korkiem który jest przykręcony do plastiku od mocowania wentylatora
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez szumki44 » 11 cze 2012, 11:58

moze korek tez do wymiany ze nie przepuscil do wyrownawczego i tam wlasnie peklo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Maślana » 5 lut 2013, 12:50

Siema, czy w każdej mazdzie mx6 sprawdza sie stan płynu chłodniczego poprzez sprawdzenie węża czy chlupocze?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 12:48
Posty: 7
Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r

Postprzez kamilspider » 5 lut 2013, 14:37

Stan płynu sprawdza się w zbiorniku. Jak masz układ zapowietrzony to chlupocze. Często jest niesprawny korek na chłodnicy, którego praktycznie się nie sprawdzi, więc jeżeli nie masz wycieków i uszczelka głowicy jest ok to można go wymienić jak prawidłowo odpowietrzałeś układ i znów się zapowietrza.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Maślana » 5 lut 2013, 16:05

Chodzi o to że ja nie mam zbiorniczka gdzie pokazuje mi minimum i maksimum. Dlatego podobno sprawdza się naciskając na wąż.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 12:48
Posty: 7
Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r

Postprzez mark.87 » 5 lut 2013, 16:12

Podobno??
pierwszy raz slysze o takim sposobie, i poza tym to kazde auto musi miec zbiorniczek wyrownawczy bo co sie stanie z goracym plynem jesli np zagotujesz silnik???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 5 lut 2013, 16:24

tu na obrazku prosze cie bardzo :P 2.5 v6 bo taki raczej masz w sumie bez roznicy czy 2.0 czy 2.5
Prosta zasada jak nie wiesz ile wlac ? wlej pod korek zbiorniczka plynu ;) bo teszta i tak wycieknie :)

MX-6engineout1.jpg



waz naciskajac mozesz wtedy gdy ci sie zapowietrza uklad. Slychac chlupanie to niedobrze :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Maślana » 5 lut 2013, 18:03

Hm wlew płynu to ja mam tutaj:

Obrazek

Obok tego zbiorniczka i tam jest tylko wlew i wąż.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 12:48
Posty: 7
Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r

Postprzez kamilspider » 5 lut 2013, 18:50

Tu co zaznaczyłeś sam na zielono to płynu zawsze powinno być na max i pod korkiem na chłodnicy też. A ten zbiornik w czerwonym kółku to jest powiedzmy taki retencyjny ;) bo jak silnik się nagrzewa i płyn to się rozszerza to nadmiar idzie do tego zbiornika przez korek ciśnieniowy, a jak płyn się ochłodzi to go spowrotem zasysa do układu. Na tym zbiorniku gdzieś jest miarka. U mnie jest trochę inaczej bo rurka wchodzi przez kapsel od góry a nie gdzieś z boku.
Wydaje mi się, że admin zaraz się zainteresuje tym tematem <diabełek>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 5 lut 2013, 20:00

dla uproszczenia i wizualizacji wyzej filmik :P
https://www.youtube.com/watch?v=Kh3RRkvVDD8

tujaj juz masz pokolorowane hahah wiecej mi sie nie chcialo zaznaczac:) innej opcji nie masz :)
chlodzenie.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Maślana » 6 lut 2013, 13:01

kamilspider napisał(a):Tu co zaznaczyłeś sam na zielono to płynu zawsze powinno być na max i pod korkiem na chłodnicy też. A ten zbiornik w czerwonym kółku to jest powiedzmy taki retencyjny ;) bo jak silnik się nagrzewa i płyn to się rozszerza to nadmiar idzie do tego zbiornika przez korek ciśnieniowy, a jak płyn się ochłodzi to go spowrotem zasysa do układu. Na tym zbiorniku gdzieś jest miarka. U mnie jest trochę inaczej bo rurka wchodzi przez kapsel od góry a nie gdzieś z boku.
Wydaje mi się, że admin zaraz się zainteresuje tym tematem <diabełek>

Czyli tam gdzie ja zaznaczyłem powinienem lać do końca tak? I jeżeli wąż chlupocze to nie dobrze tak? Dobrze zrozumiałem?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 12:48
Posty: 7
Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r

Postprzez kamilspider » 6 lut 2013, 13:12

Tak. Jeżeli korek jest sprawny to układ teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam, ale lepiej poszukaj jeszcze tematu o odpowietrzaniu i przeczytaj.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 6 lut 2013, 13:54

Maślana napisał(a):Czyli tam gdzie ja zaznaczyłem powinienem lać do końca tak? I jeżeli wąż chlupocze to nie dobrze tak? Dobrze zrozumiałem?

Oddaj do mechanika zaplacisz 100 pln za wymiane plynu chlodniczego i nic nie tykaj jak masz sprawne bo popsujesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez todi » 9 lut 2013, 11:28

a ja mam teraz taki problem bylo wszystko ok tylko przy krokowcu widzialem lekko saczyl mi sie plyn chlodniczy a mialem drugi krokowiec z uszczelka wiec zmienilem ale obroty byky wieksze to odpowietrzykem uklad ale odpowietrzalem bardzo dlugo i gdy juz odpowietrzylem temperatura na wskazniku osiagnela praktycznie full a przewod od termostatu i chlodnica byly zimne. wiec stwierdzilem ze krokowy ten drugi cos nie tak wiec zalozylem drugi i uszczelnilem w tym miejscu co sie saczylo i dzisiaj z rana odpowietrzalem i sprawdzam a wszystkie przewody cieple oprocz tego od termostatu i chlodnicy a do tego temp na wskazniku prawie na full znow czyli obieg chyba zamkniety i nie otwiera sie termostat i mysle ze to termosstat jest temu winny,mam racje? termostat wymienialem z 6 miesiecy temu ale kupilem z IC za 18zl wiec nie oczekujmy cudow. prosze o wasze zdanie. pozdrawiam
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez szumki44 » 9 lut 2013, 11:55

wykrec termostat. wsadz go do jakiegos pojemnika i zalej wrzatkiem :) i obserwoj czy sie otwiera czy nie :) jak sie otworzy to gitara pozniej go wyciagnij i odczekaj 5 min powinien sie zamknac . I tak zrob z 3 razy zeby sprawdzic czy sie nie zawiesza gdzies :}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 9 lut 2013, 11:56

Wygląda na to, że to termostat, ale tym razem kup lepszy i na razie już się nie mścij na madzi bo nie lubi czerwonego pola na termometrze ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez todi » 9 lut 2013, 14:17

Tak, wiem odrazu silnik wylaczylem zeby nic zlego sie nie stalo. Termostat juz zamowilem bo skoro sie zawiesil to i zawiesi sie jeszcze kiedys wiec by uniknac problemow to go wymienie. nie duze pieniadze kosztujem.dzieki panowie :)
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez burzasty » 19 lut 2014, 18:27

Dołączę się do tematu.
U mnie w tym zbiorniczku po prawej stronie -zaznaczonym na fotce powyżej na czerwono-jest pusto.
Temperatura nawet po 200 kilometrach -wskazówka na połowie, ciepełko w środku, obroty nie falują, byłem dziś na przeglądzie -analiza spalin ok. Pytanie moje takie -czy tam powinien być płyn jeśli tak to do jakiego poziomu na miarce??
Jeżeli tak to jaki wlać??
Chcę wymienić całość bo dopiero co kupiłem autko ale nie wiem czy wymieniać od razu czy najpierw dolać płynu żeby sprawdzić szczelność układu?
Może brak płynu w tym zbiorniczku przy zimnym silniku to norma??
Początkujący
 
Od: 27 sty 2014, 17:51
Posty: 13
Skąd: Toruń
Auto: 626 1,8 1998

Postprzez noxes » 19 lut 2014, 19:33

Ma być tam płyn. Połowa miarki najlepiej. Płyn ma być taki jak w reszcie układu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez elfik » 20 lut 2014, 19:50

Koledzy, okazuje się że i ja potrzebuje się dopytać. Wczoraj miałem sytuację że mi się prawie autko zagotowało, dziś rozebrałem cały układ chłodzenia, wypłukałem. Znalazłem chyba przyczynę grzania, bo przy termostacie powrót z nagrzewnicy był zasmarowany totalnie. Niedawno wyjmowałem parownik od gazu więc chyba wymusiłem żeby muł z nagrzewnicy wypchnęło. Operacja się udała, pacjent przeżył. Ale co mnie zastanowiło i tego nie wiem. Zarówno jak mi pokazywał temperaturę prawie max ( ze 2-3mm od czerwonego) ani dziś jak odpowietrzałem to ani razu nie ruszył mi wentylator. Spodziewałem się że będzie podobnie jak we francuzach, że wystarczy odpiąć czujnik temperatury i z automatu wiatrak ruszy, ale tak się nie stało. Jak sprawdzić czy sam wiatrak jest sprawny? Może to ktoś już przerabiał i ma gotową odpowiedź. Jeśli było juz na forum, czyli za słabo patrzyłem.
trzeci raz docinam tą samą deskę i nadal jest za krótka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 16:05
Posty: 46
Auto: mazda 626 GE, 2,5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6