Zaparowane szyby
Może to z tego powinnam skorzystać...
U mnie szyby parują straszliwie w trakcie jazdy. Nie od dłuższego czasu żeby nie było, ale wczoraj jechałam i dzisiaj, i musiałam ciągle je przecierać, co było trudne. Podejrzewał usterkę czegoś, więc jutro chyba będę musiała pojechać gdzieś sprawdzić o co chodzi.
U mnie szyby parują straszliwie w trakcie jazdy. Nie od dłuższego czasu żeby nie było, ale wczoraj jechałam i dzisiaj, i musiałam ciągle je przecierać, co było trudne. Podejrzewał usterkę czegoś, więc jutro chyba będę musiała pojechać gdzieś sprawdzić o co chodzi.
-
Lipari
Ja od preparatów antypara trzymam się z daleka bo kiedyś kupiłem jakąś piankę K2 i po jej zastosowaniu to dopiero szyby parowały i się mazały tragicznie 

"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Powinno tak być, że jak włączę nawiew na przednią szybę to zasysa powietrze z zewnątrz (wlot powietrza w podszybiu) tylko przez chwilkę? Później coś się jakby przełącza i przystaje ssać powietrze z podszybia.
Pytam bo podejrzewam, że przez to mi szyby tak parują bo nie ssie powierza z zewnątrz.
Pytam bo podejrzewam, że przez to mi szyby tak parują bo nie ssie powierza z zewnątrz.
- Od: 2 gru 2013, 20:52
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1.8 97r.
jak masz nawiew na szybe i pobor powietrza z zewnatrz to nie ma opcji zeby zeby cos sie przelaczalo,chyba ze masz cyrkulacje wlaczona???
mam wyłączony wewnętrzny obieg powierza (cyrkulację), więc pewnie jest włączony zewnętrzny obieg powierza, czyli pobór powietrza z zewnątrz. Nie mam takiego klawisza na którym jest samochód z strzałką z zewnątrz, mam tylko taki z strzałka wewnętrzną i on jest wyłączony. (opisałem tą sytuację wcześniej w tym wątku). To co to mogło się stać w takim razie, macie jakieś sugestie?
Mówiąc "jakby przełącza" miałem na myśli raczej coś co jakby przełączyło się pod deską rozdzielczą. Nie chodziło mi tu o jakiś klawisz itp.
Mówiąc "jakby przełącza" miałem na myśli raczej coś co jakby przełączyło się pod deską rozdzielczą. Nie chodziło mi tu o jakiś klawisz itp.
- Od: 2 gru 2013, 20:52
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1.8 97r.
Jak jest wyłączony to ok.
Jeżeli masz tą wajchę do góry (tą pod lewą kratką nawiewu) to tymi nawiewami będzie cały czas lecieć zimne powietrze.
Jeżeli masz tą wajchę do góry (tą pod lewą kratką nawiewu) to tymi nawiewami będzie cały czas lecieć zimne powietrze.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Da się jakoś wyłączyć siłowo (na stałe) obieg wewnętrzny? Podejrzewam, że mimo iż wyłączony mam obieg wewnętrzny to on i tak jest cały czas włączony, (coś się zacięło np). Gdzie jest jakaś klapa, która odpowiada za odcinanie powietrza z zewnątrz (może by ją jakoś "usprawnił" żeby cały czas był obieg zewnętrzny-nie potrzebny mi wewnętrzny.
Z góry dzięki.
Z góry dzięki.
- Od: 2 gru 2013, 20:52
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1.8 97r.
Nie wiem jak w maździe, ale chyba w większości aut ta klapka od obiegu wewnętrznego jest blisko dmuchawy. Dmuchawę masz za schowkiem po prawo.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
MARSELUSS82 napisał(a):pawel0695 napisał(a):
Powinno tak być , że jak mam włączony nadmuch tylko na przednią szybę (przycisk z czerwoną diodą i logiem zaparowanych szyb) to nie da się wtedy włączyć wewnętrznego obiegu powietrza (przycisk z czerwoną diodą i z podobizną samochodu w którym jest zakręcona strzałka) ? Naciskam go, ale nie zaświeca się ta czerwona dioda... Ale jeśli włączę np. nadmuch na twarz i nogi to wtedy bez problemu da się włączyć wewnętrzny obieg...
Powiem tak, nie wiem jak powinno być ale u mnie czy na szybę czy na nogi obieg wewnętrzny mogę załączyć. Sprawdzić musisz czy klapa faktycznie się zamyka.
Już o tej klapie było, bez jaj mod zaraz do kosza pośle.
- Od: 21 gru 2011, 22:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
Jak masz wyłączony obieg wenętrzny i włączony nawiew na szybę to automatycznie załączy się klima.
Klapa po lewej stronie ma być ustawiona na dół. Jesli dalej będą parować to umyj sobie szyby, pozbądź się wilgoci z samochodu, wyczyść podszybie, jesli nadal parują sprawdź nagrzewnicę czy się nie poci.
I koniec tematu.
Klapa po lewej stronie ma być ustawiona na dół. Jesli dalej będą parować to umyj sobie szyby, pozbądź się wilgoci z samochodu, wyczyść podszybie, jesli nadal parują sprawdź nagrzewnicę czy się nie poci.
I koniec tematu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Przy włączonym obiegu zewnętrznym ta klapa powinna być otwarta czy zamknięta?
W ostatnim czasie szyby nie parują, ale myślę że to tylko przez to, że temperatura w mojej okolicy jest ostatnio około +7°C. Pewnie jak spadnie poniżej 0 to znów zaczną parować.
Dopisano 28 gru 2013, 09:26:
1.Klapa otworzy się dwa razy i zamknie i później już pozostaje zamknięta (obieg zewnętrzny). Zdiagnozowałem to poprzez przyłożenie ręki do wlotu powietrza w podszybiu. Dmuchawa na poziomie 4-Max.
2.Klapa pozostaje wciąż zamknięta, bez żadnego otwierania i zamykania (obieg wewnętrzny).
W pierwszym punkcie ta sytuacja tam opisana nie powinna mieć raczej bytu, prawda? Jak to naprawić?
W ostatnim czasie szyby nie parują, ale myślę że to tylko przez to, że temperatura w mojej okolicy jest ostatnio około +7°C. Pewnie jak spadnie poniżej 0 to znów zaczną parować.
Dopisano 28 gru 2013, 09:26:
1.Klapa otworzy się dwa razy i zamknie i później już pozostaje zamknięta (obieg zewnętrzny). Zdiagnozowałem to poprzez przyłożenie ręki do wlotu powietrza w podszybiu. Dmuchawa na poziomie 4-Max.
2.Klapa pozostaje wciąż zamknięta, bez żadnego otwierania i zamykania (obieg wewnętrzny).
W pierwszym punkcie ta sytuacja tam opisana nie powinna mieć raczej bytu, prawda? Jak to naprawić?
- Od: 2 gru 2013, 20:52
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1.8 97r.
Jak włączasz obieg wewnętrzny to klapka powinna być otwarta, tak żeby ciągnęło powietrze ze środka auta.
Po włączeniu OW nawiew staje się głośniejszy.
Po włączeniu OW nawiew staje się głośniejszy.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
http://hostuje.net/file.php?id=ae3f6392 ... c4f3bfee9a
Tutaj filmik z sytuacja opisaną przeze mnie powyżej. (pobrać albo oglądać).
Dopisano 31 gru 2013, 15:52:
Ok, ale w żadnym z obiegów ta klapa nie pozostaje otwarta.
Jedynie w obiegu zewnętrznym tuż po włączeniu go na panelu ta klapa otworzy się dwa razy w krótkim odstępie czasowym i później zamyka się na Amen...
Tutaj filmik z sytuacja opisaną przeze mnie powyżej. (pobrać albo oglądać).
Dopisano 31 gru 2013, 15:52:
kamilspider napisał(a):Jak włączasz obieg wewnętrzny to klapka powinna być otwarta, tak żeby ciągnęło powietrze ze środka auta.
Po włączeniu OW nawiew staje się głośniejszy.
Ok, ale w żadnym z obiegów ta klapa nie pozostaje otwarta.
Jedynie w obiegu zewnętrznym tuż po włączeniu go na panelu ta klapa otworzy się dwa razy w krótkim odstępie czasowym i później zamyka się na Amen...
- Od: 2 gru 2013, 20:52
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1.8 97r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6