Zaparowane szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez noxes » 2 gru 2013, 22:22

O nie tego to za wiele. Przynajmniej raz w tygodniu znajdzie się taki co zapyta o filtr kabinowy, a żeby poszukać na forum gdzie jest i czy w ogóle jest to już nie łaska.

Masz włączony obieg wewnętrzny (wciśnięty guzik z samochodem i strzałka wewnątrz samochodu) zawalone syfem podszybie- to coś co jest pod ramionami wycieraczek lub wilgoć w samochodzie. Tyle w temacie.


Na przyszłość proszę używać szukajki i dopisywać się w tematach już istniejących.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zadra » 2 gru 2013, 22:59

Tyle w temacie.

Noxes.. jesteś moim idolem.. <lol> <lol> <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3288 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez noxes » 3 gru 2013, 00:05

muunek napisał(a):Noxes.. jesteś moim idolem..

dziękuje bardzo, ale to w zupełności niepotrzebne
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MARSELUSS82 » 3 gru 2013, 11:09

pawel0695 napisał(a):1.
2.Jaka klapa? (gdzie ona się znajduje?)
3. ...Gdzie ta dmuchawa?

Dzięki za odpowiedź, ale dobrze byłoby gdybyś ją nieco uzupełnił.


Uzupełnił.....? A może tak szukajki byś użył, bo jest sporo o tym na forum.

2- mniej więcej nad dmuchawą, dwie pomarańczowe diody na panelu nawiewów- zaparowane szyby.

3- pierwsza fota z prawej, miałeś do na wierzchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez pawel0695 » 5 gru 2013, 18:55

Podszybie wyczyszczone i ta dmuchawa co jest pod schowkiem też. Było dużo syfu...
Lecz szyby nadal parują jak parowały. :(

Powinno tak być , że jak mam włączony nadmuch tylko na przednią szybę (przycisk z czerwoną diodą i logiem zaparowanych szyb) to nie da się wtedy włączyć wewnętrznego obiegu powietrza (przycisk z czerwoną diodą i z podobizną samochodu w którym jest zakręcona strzałka) ? Naciskam go, ale nie zaświeca się ta czerwona dioda... Ale jeśli włączę np. nadmuch na twarz i nogi to wtedy bez problemu da się włączyć wewnętrzny obieg...
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 20:52
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1.8 97r.

Postprzez noxes » 5 gru 2013, 21:45

Ogieg ZEWNĘTRZNY guzik z samochodem i strzalką z zewnątrz. na 99% to jest powodem. Pozostałe jeden procent to wilgoć w samochodzie lub rozszczelniona nagrzewnica.
jak masz obieg ZEWNĘTRZNY to bez problemu możesz wybrać na co ma dmuchać, szyba/twarz/ nogi etc.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MARSELUSS82 » 6 gru 2013, 17:18

pawel0695 napisał(a):
Powinno tak być , że jak mam włączony nadmuch tylko na przednią szybę (przycisk z czerwoną diodą i logiem zaparowanych szyb) to nie da się wtedy włączyć wewnętrznego obiegu powietrza (przycisk z czerwoną diodą i z podobizną samochodu w którym jest zakręcona strzałka) ? Naciskam go, ale nie zaświeca się ta czerwona dioda... Ale jeśli włączę np. nadmuch na twarz i nogi to wtedy bez problemu da się włączyć wewnętrzny obieg...



Powiem tak, nie wiem jak powinno być ale u mnie czy na szybę czy na nogi obieg wewnętrzny mogę załączyć. Sprawdzić musisz czy klapa faktycznie się zamyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez sabe » 6 gru 2013, 21:42

Obieg wewnętrzny pobiera powietrze przez dwie (dysze?) pod deską rozdzielczą na tunelu środkowym na samym dole obok nóg pasażera i (kierowcy chyba). Wystarczy zerknąć.

To taki żarcik 'of course'
Jeśli nie potrafisz rozróżnić pracy wentylatora i zapachu "zewnętrznego środowiska auta" i określić czy pobiera powietrze z zewnątrz czy ze środka auta.... a jak wiadomo ten model nie posiada filtra kabinowego... to zostaje demontaż deski rozdzielcze (współczuje)

Pozdrawiam.
sabe
 

Postprzez pawel0695 » 7 gru 2013, 18:57

noxes napisał(a):Ogieg ZEWNĘTRZNY guzik z samochodem i strzalką z zewnątrz. na 99% to jest powodem. Pozostałe jeden procent to wilgoć w samochodzie lub rozszczelniona nagrzewnica.
jak masz obieg ZEWNĘTRZNY to bez problemu możesz wybrać na co ma dmuchać, szyba/twarz/ nogi etc.


Nie mam takiego guzika... ale mniejsza z tym.
Racja, jak mam wyłączony obieg wewnętrzny (pewnie wtedy włączony jest zewnętrzny) to da się włączyć każdy nadmuch.

Jak mam włączony wewnętrzny obieg powietrza i jak włączę nadmuch na szybę (odparowanie szyby przedniej) to wewnętrzny obieg powietrza wyłącza się.

Żeby nie parowały mi szyby to powinienem mieć włączony zewnętrzny obieg, tak?

Dopisano 7 gru 2013, 18:17:

Powiem tak, nie wiem jak powinno być ale u mnie czy na szybę czy na nogi obieg wewnętrzny mogę załączyć. Sprawdzić musisz czy klapa faktycznie się zamyka.[/quote]

Owszem, ja też tak mogę, ale oprócz nadmuchu na przednią szybę. Jak mam włączony nadmuch na przednią szybę (żeby odparowała) to nie mogę wtedy włączyć wewnętrznego obiegu powietrza.

A co do tej klapy to zamyka się. To jest ta nad dmuchawą – dmuchawa na pierwszym zdjęciu po prawej.

Dopisano 7 gru 2013, 18:56:

Najbardziej parują mi tylne szyby, można byłoby sprawdzić czy nie ma wody w miejscu koła zapasowego... tylko jak to zrobić kiedy w tym miejscu ma się butle z gazem? Macie jakieś rady?
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 20:52
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1.8 97r.

Postprzez sabe » 7 gru 2013, 21:22

Pod butlą z gazem musisz mieć wywierconą dziurę "technologiczną" na przewody gazowe, a najczęściej są w najniższym punkcie. Więc raczej nie masz tam wody. Zresztą możesz sam zobaczyć.

Wszystkie pozycje nadmuchów działają tak samo z obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym, przynajmniej u mnie.
sabe
 

Postprzez pawel0695 » 7 gru 2013, 21:36

sabe napisał(a):Pod butlą z gazem musisz mieć wywierconą dziurę "technologiczną" na przewody gazowe, a najczęściej są w najniższym punkcie. Więc raczej nie masz tam wody. Zresztą możesz sam zobaczyć.

Wszystkie pozycje nadmuchów działają tak samo z obiegiem wewnętrznym i zewnętrznym, przynajmniej u mnie.


A masz klime?
Bo mi też się A/C włącza (ale tak ma być, w tym wątku wcześniej koleś też tak ma, że włącza mu się klima). Może w 626 w wersjach z klimą nie da się na obiegu wewnętrznym włączyć nadmuchu na szyby...
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 20:52
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1.8 97r.

Postprzez noxes » 8 gru 2013, 00:15

No nie mogę już...
Możesz mieć włączony obieg WEWnętrzny+ wszystkie wybrane opcje nadmuchów
Możesz mieć włączony obieg ZEWnętrzny + wszystkie opcje nadmuchów
Klima- możesz ją mieć włączoną lub nie. Jeśli nie wciśniesz guzika to się nie włączy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MX6-CZARNY » 8 gru 2013, 09:39

Eeeech i skąd niektórzy mają prawo jazdy....
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez szumki44 » 8 gru 2013, 13:10

w mx-6 masz podszybie przednie tam masz z tone lisci :P do wentylatora nawpadalo pewnie tez oraz zapchalo go :P a wszystko pod pasazerem :) w nogach masz. czas zabawy ok 3h :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez MARSELUSS82 » 8 gru 2013, 14:10

Szumki kolega napisał że wyczyścił podszybie i resztę, tylko czegoś nie łapię "naj bardziej paróją mi tylne szyby" to przednia czy wszystkie? Jak wszystki daj spokój nawiewom i nawal gazet(nie kolorowych) pod dywaniki na noc. Ładnie wyciągnie wilgoć, zmieniaj je po nocy aż zaczniesz wyciągać je suche.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez pawel0695 » 8 gru 2013, 18:09

MARSELUSS82 napisał(a):Szumki kolega napisał że wyczyścił podszybie i resztę, tylko czegoś nie łapię "naj bardziej paróją mi tylne szyby" to przednia czy wszystkie? Jak wszystki daj spokój nawiewom i nawal gazet(nie kolorowych) pod dywaniki na noc. Ładnie wyciągnie wilgoć, zmieniaj je po nocy aż zaczniesz wyciągać je suche.


Parują wszystkie bez wyjątku ale jak włączę odparowanie szyb to przednie są "w miarę" ok. Pozostaje kwestia tylnych bocznych i tylnej. Z tylną szybą jeszcze sobie jakoś radzę bo włączę na panelu odparowanie elektryczne tylnej szyby i mozolnie ona odparuje, ale tylne boczne już nie, i z nimi mam największy kłopot. Np. przy cofaniu... nic przez nie nie widzę.

Co do Twojej rady to chętnie ten sposób opisany przez Ciebie wypróbuje. Dzisiaj na noc powkładam pod każdy dywanik tych gazet i zobaczymy czy będą wilgotne. Jak pomacam podłogę pod tymi dywanikami to nie jest ona prawie w ogóle wilgotna... może troszeczkę. No nic, zobaczymy jutro rano, dzięki za rady.
Początkujący
 
Od: 2 gru 2013, 20:52
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1.8 97r.

Postprzez szumki44 » 8 gru 2013, 21:51

Ogolnie ja zrobilem tak ze jechalem traske 20 km pozniej autko na 40 min zostawilem odpalone i ustwilem nawiew wewnetrzny na "2" na nogi oraz kanapy zlozylem w tym gazety jak wyzej :) oraz lekko szyber dach uchylilem. to pomoglo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 8 gru 2013, 21:56

Po co to wszystko z odpalaniem samochodu i marnowaniem paliwa. Wystarczy żwirek dla kota lub ryż i też wyciągnie. Pochłaniacz wilgoci też jest ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 8 gru 2013, 22:22

U mnie szyby nie parują jakoś nadzwyczajnie, ale jak czuję, że w aucie jest wilgoć zimą to czasem zdarzy się, że wkładam do auta dwie farelki + wentylator i daję na maxa, uchylam szyby po 1cm, składam tylny fotel, żeby do bagażnika też szło i zostawiam tak na 1-2h i potem w aucie aż jest przyjemnie jak jest takie suche i świeże.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Bounty » 8 gru 2013, 23:00

kamilspider napisał(a):wkładam do auta dwie farelki + wentylator i daję na maxa, uchylam szyby po 1cm, składam tylny fotel, żeby do bagażnika też szło i zostawiam tak na 1-2h


Kurdę, ale kombinacje macie <spoko> w razie czego wiem co robić :D
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6