Klimatyzacja – kilka pytań
MO49? jakoś tak. Uwaga, klima działa.
Podjechałem do innego serwisu, facet jk podłączył zegary, załapał się za głowę. podobno takiego ciśnienia w życiu nie widzieli...
Upuścili trochę czynnika i wszystko banla : )
Podjechałem do innego serwisu, facet jk podłączył zegary, załapał się za głowę. podobno takiego ciśnienia w życiu nie widzieli...
Upuścili trochę czynnika i wszystko banla : )
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
Na czerwonym przewodzie (?) wskakiwało ponad 25 bar, teraz jest w granich 22 i jest stabilnie.
Powiem tak – ja się na tym nie znam, narazie cieszę się, że działa. wywaliłem ponad 200 zł i narazie nie mam kasy, żeby zrobić to lepiej. Zobaczymy jak się to będzie sprawować, ewentualnie jak stanę finansowo na nogi to zrobię to jeszcze raz, w bezpiecznym miejscu.
Powiem tak – ja się na tym nie znam, narazie cieszę się, że działa. wywaliłem ponad 200 zł i narazie nie mam kasy, żeby zrobić to lepiej. Zobaczymy jak się to będzie sprawować, ewentualnie jak stanę finansowo na nogi to zrobię to jeszcze raz, w bezpiecznym miejscu.
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
Do tego czasu twoja klima może się nadawać tylko na złom.
22 bary dla tego czynnika jest już poza zakresem pracy, przy temp skraplania 60C ma 17,4 bara. Przy dzisiejszych temperaturach powinien mieć max 9-10 bar na skraplaczu.
Pamietasz może ile było na ssaniu? I jaką temperaturę ma rurka gruba ssąca?
22 bary dla tego czynnika jest już poza zakresem pracy, przy temp skraplania 60C ma 17,4 bara. Przy dzisiejszych temperaturach powinien mieć max 9-10 bar na skraplaczu.
Pamietasz może ile było na ssaniu? I jaką temperaturę ma rurka gruba ssąca?
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Ty masz tabele, patrz r-413a
http://www.docstoc.com/docs/4866732/Pre ... EON-ISCEON
temp skraplania na postoju będzie 5-10C wyższa niż temp powietrza
np przy 30C powinno być 9,5-10,5 bar, a na niskim 2,5-3,5 bar, rurka ssąca powinna mieć ok 10C.
http://www.docstoc.com/docs/4866732/Pre ... EON-ISCEON
temp skraplania na postoju będzie 5-10C wyższa niż temp powietrza
np przy 30C powinno być 9,5-10,5 bar, a na niskim 2,5-3,5 bar, rurka ssąca powinna mieć ok 10C.
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Nie ma czegoś takiego jak upuszczenie, to jest mieszanina gazów i powinni całość ściągnąć.
Jak była wilgoć w układzie, to trzeba wymienić osuszacz, przedmuchać porzadnie azotem i długo trzymać próżnię. Najlepiej kilka razy na przemian, azot/próżnia. Dop potem napełniać nowy czysty czynnik. Jest całkiem realne, że tę wilgoć masz od ich poprzedniego klijenta i tak każdemu walą wcześniej sciagniety zawilgocony czynnik.
Sprawdź też czystość chłodnicy, czy lamele nie sa pozagniatane i czy wentylatory chodzą. Nic więcej sam nie zrobisz.
Jak była wilgoć w układzie, to trzeba wymienić osuszacz, przedmuchać porzadnie azotem i długo trzymać próżnię. Najlepiej kilka razy na przemian, azot/próżnia. Dop potem napełniać nowy czysty czynnik. Jest całkiem realne, że tę wilgoć masz od ich poprzedniego klijenta i tak każdemu walą wcześniej sciagniety zawilgocony czynnik.
Sprawdź też czystość chłodnicy, czy lamele nie sa pozagniatane i czy wentylatory chodzą. Nic więcej sam nie zrobisz.
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Dlaczego podejrzewasz zawilgocony układ?
Chłodnica niedawno była zmieniana, a wentylatory kręcą się poprawnie. ; )
Facet mówił, że może ściągnąć czynnik z układu – to chciałem powiedzieć mówiąc "upuścić"
Dzisiaj np, gość na żywioł wsadził wąż w butelkę i spuszczał ciśnienie przy osuszaczu.
Chłodnica niedawno była zmieniana, a wentylatory kręcą się poprawnie. ; )
Facet mówił, że może ściągnąć czynnik z układu – to chciałem powiedzieć mówiąc "upuścić"
Dzisiaj np, gość na żywioł wsadził wąż w butelkę i spuszczał ciśnienie przy osuszaczu.
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
Byłem u gościa. spuścił stary czynnni, przy okazji uszczelnił jedną nieszczelność. Nabite wg wskazań zegarów, 2,5bar na ssącym, ok 13 bar na tłoczącym. Klima działa, schodzi do 8C. Gość kręcił nosem i mówił, że to za mało, że na R134A bije na 18 i jest ok. Poprosiłem, żeby zostawił tak jak jest.
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
Sorry,ale brak słow i ręce opadają jak czytam o takich fachowcach.
Nie ma czegoś takiego jak "nabijanie" na zegary, powinien cały czas odczytywać ciśnienie odparowania z LP i mierzyć temperaturę przegrzania na rurce ssącej. Napełnia po woli, małymi dawkami, by układ się stabilizował, do momentu uzyskania przegrzania 5-10C.
Jak tego mie mierzył, to tego nie wie. Jak nie wie, to ja dziękuje za takiego nabijacza!
Weź jutro jakiś termometr z sondą, daj nawiew na maxa, podnieś obroty do 2500-3000 i po jakimś czasie zmierz temperaturę tej rurki powrotnej.
Pozdrawiam
Nie ma czegoś takiego jak "nabijanie" na zegary, powinien cały czas odczytywać ciśnienie odparowania z LP i mierzyć temperaturę przegrzania na rurce ssącej. Napełnia po woli, małymi dawkami, by układ się stabilizował, do momentu uzyskania przegrzania 5-10C.
Jak tego mie mierzył, to tego nie wie. Jak nie wie, to ja dziękuje za takiego nabijacza!
Weź jutro jakiś termometr z sondą, daj nawiew na maxa, podnieś obroty do 2500-3000 i po jakimś czasie zmierz temperaturę tej rurki powrotnej.
Pozdrawiam
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Cześć:) Mam problem z klimą. Wrzuciłem wszystko i jak zdejme obudowe przekanika i docisne blaszke to działa wentylator i spręzarka ( po wczesniejszym zmostkowaniu wtyczki z czujnika cisnienia) oczywiście dzisiaj skonczyłem przekladke klimy z innej madzi.... wracając do klimy: napiecie dochodzi wszystko cacy.. ale tylko recznie jak włączam;/ .. jezeli chodzi o przycisk w kokpicie ;/ to nie swieci nic nie działa;/ co może być powodem??

taka czarna 3 pinowa?
NIE!! bo nie ma gdzie ja wpiąć;/
NIE!! bo nie ma gdzie ja wpiąć;/

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6