Klimatyzacja – kilka pytań

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez michalk » 20 cze 2013, 15:31

MO49? jakoś tak. Uwaga, klima działa.
Podjechałem do innego serwisu, facet jk podłączył zegary, załapał się za głowę. podobno takiego ciśnienia w życiu nie widzieli...
Upuścili trochę czynnika i wszystko banla : )
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 20 cze 2013, 17:04

Ile upiscili? I dla czeczego tyle? Ile zostało?
Współczuje ci tych "nabijaczy" jednych i drugich, bo wcale lepsi nie są!
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez michalk » 20 cze 2013, 17:21

Na czerwonym przewodzie (?) wskakiwało ponad 25 bar, teraz jest w granich 22 i jest stabilnie.
Powiem tak – ja się na tym nie znam, narazie cieszę się, że działa. wywaliłem ponad 200 zł i narazie nie mam kasy, żeby zrobić to lepiej. Zobaczymy jak się to będzie sprawować, ewentualnie jak stanę finansowo na nogi to zrobię to jeszcze raz, w bezpiecznym miejscu.
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 20 cze 2013, 18:40

Do tego czasu twoja klima może się nadawać tylko na złom.
22 bary dla tego czynnika jest już poza zakresem pracy, przy temp skraplania 60C ma 17,4 bara. Przy dzisiejszych temperaturach powinien mieć max 9-10 bar na skraplaczu.

Pamietasz może ile było na ssaniu? I jaką temperaturę ma rurka gruba ssąca?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez michalk » 20 cze 2013, 18:50

Vlad – skąd jesteś i co proponujesz, bo ja już straciłem wiarę w wielkopolskich fachowców : /
Co się może stać przy dalszym użytkowaniu kimy z takim ciśnieniem?
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 20 cze 2013, 19:00

padnie sprężarka i zasyfi opiłkami cały układ.
Ja nie zajmuje się zawodowo klimatyzacją. Szukaj dobrego serwisu, a nie wulkanizatorów nabijaczy. Prawdopodobnie masz wodę, albo uszkodzony tzr.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez michalk » 20 cze 2013, 19:07

Vlad – PW.
Jakie ciśnienia powinien oferować MO49?
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 20 cze 2013, 19:47

Ty masz tabele, patrz r-413a
http://www.docstoc.com/docs/4866732/Pre ... EON-ISCEON
temp skraplania na postoju będzie 5-10C wyższa niż temp powietrza
np przy 30C powinno być 9,5-10,5 bar, a na niskim 2,5-3,5 bar, rurka ssąca powinna mieć ok 10C.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez michalk » 20 cze 2013, 20:00

Vlad, wiszę dobre piwerko. W sobotę jak wykonam egzekucję na gościu w luboniu dam znać co się dzieje po upuszczeniu czynnika.
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 20 cze 2013, 20:12

Nie ma czegoś takiego jak upuszczenie, to jest mieszanina gazów i powinni całość ściągnąć.
Jak była wilgoć w układzie, to trzeba wymienić osuszacz, przedmuchać porzadnie azotem i długo trzymać próżnię. Najlepiej kilka razy na przemian, azot/próżnia. Dop potem napełniać nowy czysty czynnik. Jest całkiem realne, że tę wilgoć masz od ich poprzedniego klijenta i tak każdemu walą wcześniej sciagniety zawilgocony czynnik.
Sprawdź też czystość chłodnicy, czy lamele nie sa pozagniatane i czy wentylatory chodzą. Nic więcej sam nie zrobisz.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez michalk » 20 cze 2013, 20:31

Dlaczego podejrzewasz zawilgocony układ?
Chłodnica niedawno była zmieniana, a wentylatory kręcą się poprawnie. ; )
Facet mówił, że może ściągnąć czynnik z układu – to chciałem powiedzieć mówiąc "upuścić"
Dzisiaj np, gość na żywioł wsadził wąż w butelkę i spuszczał ciśnienie przy osuszaczu.
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 20 cze 2013, 20:48

Dlatego, że przepływ czynnika jest za mały na co wskazują ciśnienia oraz twoja wypowiedź, że przez pierwsze 3 mi jest ;) Ok. Po tym czasie może tworzyć się lód nadyszy zaworu i blokrowac przepływ.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez michalk » 22 cze 2013, 16:48

Byłem u gościa. spuścił stary czynnni, przy okazji uszczelnił jedną nieszczelność. Nabite wg wskazań zegarów, 2,5bar na ssącym, ok 13 bar na tłoczącym. Klima działa, schodzi do 8C. Gość kręcił nosem i mówił, że to za mało, że na R134A bije na 18 i jest ok. Poprosiłem, żeby zostawił tak jak jest.
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 22 cze 2013, 21:12

Sorry,ale brak słow i ręce opadają jak czytam o takich fachowcach.
Nie ma czegoś takiego jak "nabijanie" na zegary, powinien cały czas odczytywać ciśnienie odparowania z LP i mierzyć temperaturę przegrzania na rurce ssącej. Napełnia po woli, małymi dawkami, by układ się stabilizował, do momentu uzyskania przegrzania 5-10C.
Jak tego mie mierzył, to tego nie wie. Jak nie wie, to ja dziękuje za takiego nabijacza!

Weź jutro jakiś termometr z sondą, daj nawiew na maxa, podnieś obroty do 2500-3000 i po jakimś czasie zmierz temperaturę tej rurki powrotnej.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez michalk » 22 cze 2013, 21:54

Czy chodzi o tą rurkę z portem serwisowym na stronie ssącej? (tą przy nadkolu)
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 22 cze 2013, 22:28

Tak, wsadź tam sondę pod izolację i dociśnij czymś
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez bulianomoreno » 6 lip 2013, 18:03

Cześć:) Mam problem z klimą. Wrzuciłem wszystko i jak zdejme obudowe przekanika i docisne blaszke to działa wentylator i spręzarka ( po wczesniejszym zmostkowaniu wtyczki z czujnika cisnienia) oczywiście dzisiaj skonczyłem przekladke klimy z innej madzi.... wracając do klimy: napiecie dochodzi wszystko cacy.. ale tylko recznie jak włączam;/ .. jezeli chodzi o przycisk w kokpicie ;/ to nie swieci nic nie działa;/ co może być powodem??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 19:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez Siw-y » 6 lip 2013, 18:09

A podpiąłeś wtyczkę od czujnika na parowniku? tam za schowkiem.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bulianomoreno » 6 lip 2013, 20:37

taka czarna 3 pinowa?
NIE!! bo nie ma gdzie ja wpiąć;/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 19:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez Siw-y » 6 lip 2013, 21:05

Nie trzy a pięcio, i to nie tylko czujnik.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6