Montaż halogenów do mazdy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez airwolff » 28 kwi 2005, 11:05

Witam wszystkich .Zakupiłem sobie halogeny na alegro i teraz chciałbym je podłączyć do mojej madzi ale kompletnie nie wiem jak się za to zabrać.Bo z elektryki jestem cienki.Może ktoś z lolegów ma schemat i opisałby mi jak to zrobić żeby było dobrze i nic się nie przepaliło w moim samochodzie, bardzo będę wdzięczny za każdą dobrą radę.Pozdrawiam wszystkich.Jest to Mazda Cronos wresja USA.. :(
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2004, 10:55
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 16v Autom

Postprzez es » 28 kwi 2005, 11:34

airwolff napisał(a):Witam wszystkich .Zakupiłem sobie halogeny na alegro i teraz chciałbym je podłączyć do mojej madzi ale kompletnie nie wiem jak się za to zabrać.Bo z elektryki jestem cienki.Może ktoś z lolegów ma schemat i opisałby mi jak to zrobić żeby było dobrze i nic się nie przepaliło w moim samochodzie, bardzo będę wdzięczny za każdą dobrą radę.Pozdrawiam wszystkich.Jest to Mazda Cronos wresja USA.. :(


Nie jest to takie proste, jak sie wydaje. Halogeny maja prawo palic sie wylacznie wtedy, gdy pala sie lampy pozycyjne. Najprosciej oczywiscie byloby stad wziac prunt, ale poprzepalasz przewody, bo obciazysz za duzym pradem. Dla utrudnienia dodam, ze te dodatkowe lampy musza gasnac, jak zapalisz swiatla drogowe. Kiedys znalazlem i podpialem sie pod bezpiecznik swiatel mijania (one spelniaja te wymogi) i przez przekaznik oraz dodatkowy bezpiecznik podlaczylem lampy. Hm, bylo to jednak w czasach, gdy samochody mialy 8 bezpiecznikow...

Ale zasada chyba zostala ta sama.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 28 kwi 2005, 11:38

A jakie halogeny – dalekosiezne, czy przeciwmgłowe?

Ja mam dalekosiezne i podłaczone sa pod obwod swiateł drogowych. Tzn sterowanie jest stamtad. Bo prad przez oddzielne kable i przekazniki prosto z aku. Zapalam długie to i halogeny sie pala.

Jesli Twoje sa przeciwmgielne to musisz je podlaczyc tak jak es pisze. Tzn zeby dzialaly tylko wtedy jesli minimum postoowki sa wlaczone. Ale nie rezygnuj z nich przy zapalaniu drogowych – lepiej niech swieca wszystkie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez es » 28 kwi 2005, 11:45

Adam626GD napisał(a):A jakie halogeny – dalekosiezne, czy przeciwmgłowe?

Ja mam dalekosiezne i podłaczone sa pod obwod swiateł drogowych. Tzn sterowanie jest stamtad. Bo prad przez oddzielne kable i przekazniki prosto z aku. Zapalam długie to i halogeny sie pala.

Jesli Twoje sa przeciwmgielne to musisz je podlaczyc tak jak es pisze. Tzn zeby dzialaly tylko wtedy jesli minimum postoowki sa wlaczone. Ale nie rezygnuj z nich przy zapalaniu drogowych – lepiej niech swieca wszystkie


Niegdys diagnosta przy takim (fabrycznym) podlaczeniu dalekosieznych lapm kazal przerabiac elektryke. W sposob opisany wyzej. Moze nadinterpretowal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 28 kwi 2005, 11:55

nie znał się. Dalekosiężne (HR) a przeciwmgłowe (HB) to inne reflektory i inny sposob podłaczania.
Na wszelki wypadek mam przelacznik i moge nimi sterowac jak drogowymi i jak przciwmgielnymi. To tak jakby znajacy sie diagnosta zakwestionował, ze mam 6 reflektorow dalekosieznych a mozna miec tylko 4. Ale jeszcze nie zdarzyl sie taki co by to kwestionował.

Tylko mowil ze postojowki w dodatkowych reflektorach nie moga byc. Ale na to tez bylem przygotowany i mam wylacznik konfiguracyjny. Wiec je wylaczylem w trakcie badania. POwiedzial ze na badaniu musi byc zgodnie a potem to juz moja sprawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez es » 28 kwi 2005, 11:59

Adam626GD napisał(a):nie znał się. Dalekosiężne (HR) a przeciwmgłowe (HB) to inne reflektory i inny sposob podłaczania.
Na wszelki wypadek mam przelacznik i moge nimi sterowac jak drogowymi i jak przciwmgielnymi. To tak jakby znajacy sie diagnosta zakwestionował, ze mam 6 reflektorow dalekosieznych a mozna miec tylko 4. Ale jeszcze nie zdarzyl sie taki co by to kwestionował.

Tylko mowil ze postojowki w dodatkowych reflektorach nie moga byc. Ale na to tez bylem przygotowany i mam wylacznik konfiguracyjny. Wiec je wylaczylem w trakcie badania. POwiedzial ze na badaniu musi byc zgodnie a potem to juz moja sprawa


To masz chyba kokpit jak f-16? :) Ale fakt, to jest dobry sposob na upierdliwcow. Ja mialem problem z przekonaniem diagnosty, ze to dalekosiezne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Adam626GD » 28 kwi 2005, 12:19

mam takie pudełeczko w ktorym jest cała automatyka do swiatel
http://arbiter.pl/files/g/2_2069_146_4626.jpg

to z prawej nad akumulatorem. I tam mam wszystkie przekazniki. Zarówno do swiateł podstawowych jak i do dodatkowych. A na pudełeczku sa dip switche. W samochodzie mam tylko jeden przełacznik – włacz dodatkowe/wyłacz. Ale zawsze mam wlaczone. I wtedy po zapaleniu drogowych wszystkie sie swieca. Z kabiny moge wylaczyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez airwolff » 28 kwi 2005, 13:10

No tak dzięki za odpowiedzi ale może ktoś to dokładniej by mi opisał co gdzie pod co podłączyć i jakiś schemacik do tych informacji.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2004, 10:55
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 16v Autom

Postprzez waldii » 28 kwi 2005, 22:38

proste jak siusianie!!!Odkrecasz zaslepki w zderzaku maskujace otwory na halusie.Robisz a kuku w otwory i znajdziesz tam kabelek z wtyczka.Montujesz swiatelka,podlaczasz kostke i przechodzisz do skrzynki bezpiecznikow.Wyszukaj miejsce na przekaznik swiatel przeciwmgielnych i tam go wpakuj.Maske juz mozna zamknac.Teraz otwierasz drzwi i wyciagasz zaslepke przycis tych swiatelek(raczej druga od lewej).W zaslepke od du..ej strony wpakowana jest kostka,ktora wpinasz w przycisk i to juz wszystko.Jak masz te wszystkie czesci to gitarka a jak nie to trzeba bylo kupic od Smirnoffa :D POZDRO
waldii
 

Postprzez airwolff » 30 kwi 2005, 20:05

Dzięki za wszystkie podpowiedzi halogeny już zamontowałem świecą idealnie . :) Temat zamknięty.Pozdro dla wszystkich.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2004, 10:55
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 16v Autom

Postprzez Kubutek » 29 wrz 2005, 23:06

Chciałbym się dołączyć do wątku :)
Wczoraj kupiłem sobie dokładke do zderzaka z oryginalnymi miejscami na światła przeciwmgielne + dodatkowo do zderzaka przymocowane były światła dalekosiężne.
Wygląda to tak jak tutaj:
Obrazek

Przymierzam się właśnie do zamontowania tego cuda i mam kilka pytań:

– kiedy można używać przeciwmgielnych?
Nigdy wcześniej nie miałem takiego zestawu i nie mam też ochoty płacić co chwila mandatów więc pytam. Nie wiem np jak mocne są te przeciwmgielne, czy będą oślepiać tych co jadą przede mną? Czy moge np zamiast żarówek przeciwmgielnych wstawić zwykłe i jeździć na nich cały rok?

– drugie pytanie o dalekosiężne
Czy jak podłącze je pod światła długie, to czy będzie działać tylko przy włączeniu długich? Chodzi mi o "mruganie" światłami. Czy muszę jakoś inaczej podłączać, żeby móc nimi mrugać razem z długimi?
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Adrian » 28 lut 2006, 12:05

Swiatła przeciwmgielne można używać jedynie gdy widocznośc na drodze jest nie wystarczająca ,zła np. jak sama nazwa mówi mgła duże opady deszczu.
Jak widać często kierowcy uzywają halogenów przeciwmgielnych nocą kiedy warunki na drodze są dobre czyli nie ma mgły czy też innych zjawisk atmosferycznych utrudniających widocznośc kierowcy co może zakończyć sie mandatem karnym . To co piszę nie jest w 100% pewne gdyz nie pracuje w drogówce i do końca nie znam podstaw prawnych aby zacytować stosowny artykół z Kodeksu Drogowego.
:–);–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 20:27
Posty: 12
Skąd: Głuchołazy woj. OPOLSKIE
Auto: mazda 626 GE 2.0i,1992r

Postprzez Grzyby » 28 lut 2006, 12:21

Adrian napisał(a):To co piszę nie jest w 100%

To jest w 100% pewne, obok sytuacji opisanych powyżej można ich jeszcze używać przy dobrej widoczności ale w trakcie jazdy po krętych drogach.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 20 kwi 2006, 19:01

no to mam problem. chcę sobie założyć halogeny, nie orginalne tylko soczewki. mam upatrzone i fajnie by wyglądały w "dołku" na oryginalne haluski. samą elektrykę chcę zrobić "na oryginał" czyli tak jak to mazda przewidziała. i tu się schody zaczynają. z całego kompletu mam tylko kostkę w którą prawdopodobnie się wpina zasilanie halusków. w desce tam gdzie jest przewidziane miejsce na włącznik nie ma żadnej kostki czy wtyczki a w gnieździe na przekażnik nie ma żadnych styków zacisków ani niczego gdzie wciska się nóżki przekaźnika. nie chcę robic niczego "na skróty" czy na krótko. lubię kiedy wszystko jest tak jak powinno być w związku z czym : HELP ME !!!! bo się pochlastam :(
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 20 kwi 2006, 19:03

no i jestem w trakcie rozgryzania manuala, ale tam jest wsio po angielsku i mam już mentlik od schematów. nic nie czaje :(
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez oblivion » 22 lis 2008, 20:35

Odgrzewam kotlety,

Kupiłem halogeny z 626 ge '95 anglik i za cholerę nie mogę ich wsadzić do 626 Cronosa z tego samego rocznika.
Powstaje pytanie – czy jest taka możliwość, że te wersje miały różne mocowania do halogenów?
Albo różne zderzaki?
:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Speed » 23 lis 2008, 00:28

oczywiście ze mogły :] ale co sie nie pasuje halogeny czy blachy montażowe ? jesli drugie to masz dwie opcje poszukaj do cronosa albo katawniki i wszystkie da :) ja mam wlasnie tą druga opcja zamontowane
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez oblivion » 23 lis 2008, 09:28

Nie pasują otwory montażowe, jest też za mało miejsca na blachy montażowe :| i dookoła ramek halogenów robią się szpary, nie są ładnie dopasowane :|
Przeglądając fotki aut zauważyłem że Cronosy miały trochę inne, halogeny – często bez ramek, z większym szkłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Grzyby » 23 lis 2008, 11:10

oblivion napisał(a):Kupiłem halogeny z 626 ge '95 anglik

było najpierw poszukać :P
Nie zamontujesz do Cronosa innych halogenów niż oryginalne (które są większe i bez ramek)
Nawet gdybyś kombinował z tymi od GE to problem jest taki że Cronosy mają inny pas przedni (wzmocnienie czołowe) – jest większe i halogeny z wersji eur (pomijając to że będą szpary) będą wystawały sporo do przodu przed zderzak.

Ale popatrz na to z innej strony – możesz teraz założyć temat w dziale SPRZEDAM :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 23 lis 2008, 11:21

Niestety o tej różnicy nie wiedziałem ale za to
możesz teraz założyć temat w dziale SPRZEDAM

tak zrobię ;)
A tak je pięknie wyczyściłem i wypolerowałem ramki i szkło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6