Mazda 626 GE – Montaz aluminiowych ramek zegarow

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lightcik » 1 sie 2012, 21:19

Witam

Niestety nigdzie nie znalazlem fotorelacji z takiej wymiany, a ramki sa juz w drodze...

Szczerze powiedziawszy po zobaczeniu 3 srubek nad zegarami po zewnetrznej stronie mialem nadzieje, ze montaz takich ramek bedzie prosty i obejdzie sie bez demontazu deski rozdzielczej... Jednakze wyglada na to, ze bedzie inaczej.

Jakies porady? Zdjecia? :)

Z gory dzieki.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 23:35
Posty: 16

Postprzez Szyna » 1 sie 2012, 22:11

Może to Ci coś pomoże ;)
viewtopic.php?p=312055
viewtopic.php?f=126&t=57709&hilit=zegary
Ale na fotorelacje i tak czekamy.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Lightcik » 1 sie 2012, 23:53

To moze chociaz jakas podpowiedz jak duzo tam trzeba rozkrecac aby wlozyc te ramki? Nie chce wyjmowac zegarow, o ile to nie jest konieczne. Rozkrecilem te 3 srubki nad zegarami, ale ta plastikowa obudowa nie chce wyjsc, chyba, ze trzeba uzyc troche sily? Albo moze jest tam jeszcze jakas srubka, ktorej nie zlokalizowalem...

Jezeli nie da rady jakiejs krotkiej fotorelacji, to moze chociaz opisowo? :) Bylbym bardzo wdzieczny. Jezeli temat nie bedzie zbytnio skomplikowany i uda mi sie wykonac robote, to na pewno wrzuce jakies fotki.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 23:35
Posty: 16

Postprzez todi » 2 sie 2012, 01:34

ten plastik czarny ma jeszcze na dole 3 wciski wiec on jest przykręcany na te śrubki na gorze i na dole wciskany
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kamilspider » 2 sie 2012, 06:50

Żeby założyć te ramki to najlepiej wyjąć zegary. W MXie trzeba było zdjąć czarny plastik otaczający zegary i nawiewy, ja dla ułatwienia zdjąłem też plastik otaczający stacyjkę (bo wtedy łatwiej zdjąć tamten plastik). Trzeba było odpinać kable od przełączników i od licznika. Musisz posiedzieć na spokojnie i działać :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Lightcik » 2 sie 2012, 20:07

Szczerze powiedziawszy nie chce za duzo wyciagac – nigdy nie mialem z tym do czynienia i nie mam ochoty sie tym bawic, albo co gorsza jeszcze cos "urwać" :)

Odnosnie tego plastiku na 3 srubki – jego zdjecie wystarczy aby mozna bylo spokojnie zdjac szybke i zalozyc alu ramki?

Jak ma sie kwestia z tymi zatrzaskami w tym plastiku? Trzeba w jakims konkretnym miejscu podwazyc od dolu? I czy trzeba byc bardzo delikatnym zeby nic nie urwac?

Z gory dzieki za porady i pomoc :)
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 23:35
Posty: 16

Postprzez kamilspider » 2 sie 2012, 20:36

Plastiki w M są mocne, a zwłaszcza teraz bo jest ciepło, więc próbuj kombinować :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez rw1979 » 3 sie 2012, 10:15

Ja jak wstawiałem te ramki w swojej 626 nie musiałem wyciągać zegarów. Od ramki odkręciłem dwie śrubki w jej górnej części (mam wersję bez poduszki powietrznej po stronie pasażera, stąd ramka jest inna), w dolnej części trzyma się na trzy zatrzaski. Wystarczy podważyć je zwykłym nożem kuchennym, po czym ciągniesz tą ramkę za dolną część i wyjdzie bez problemu i nic się nie połamie. Potem musisz tylko wyciągnąć tą plastikową szybkę na zegary, która też trzyma się na zatrzaskach. Warto też wyciągnąć to czarne coś co maskuje zegary, tylko trzeba uważać na te małe ciemne szybki przyciemniające kontrolki bo wylatają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6