sterowanie ogrzewaniem, czy działa poprawnie? (video)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maniek070 » 25 sty 2012, 14:59

Problem z ogrzewaniem, węże jeden gorący drugi letni, odpowietrzenie nic nie dało, nie mam za bardzo możliwości narazie dobierać się do nagrzewnicy, więc wyczytałem gdzieś na forum że winny może być też suwak, suwak ciepło zimno steruje silnieczkiem na całej lini, mam tylko jedno pytanie, czy steruje wszystkim, mianowicie, od strony pasażera widać jak silniczek steruje dwoma 'cykami', wideo:
http://www.youtube.com/watch?v=uJr0eU9d ... e=youtu.be

a od strony kierowcy, są takie same dwa 'cyki' ale w ogóle nic nimi nie steruje, pytanie czy nie powinny być tak samo sterowane jak od strony pasażera?
http://www.youtube.com/watch?v=wSuZEy8- ... e=youtu.be
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez dirtracer » 25 sty 2012, 15:43

a te drugie nie są czasem od kierunków nawiewu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez maniek070 » 25 sty 2012, 15:56

faktycznie obracają się przy zmianie kierunków..., nie wiem czy jest możliwe jeszcze coś innego niż dobranie się do nagrzewnicy
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez pawelc » 25 sty 2012, 16:56

spróbuj najpierw przepłukać nagrzewnicę (wodą z octem)-bo jej wymiana wiąże się z demontażem deski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez noxes » 25 sty 2012, 19:50

pawelc napisał(a):(wodą z octem)

proponuję sam ocet i to podgrzany, z wodą może być za słaby. Damian mx6 płukał nagrzewnicę nawet w jego wątku w NM są zdjęcia.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez maniek070 » 25 sty 2012, 21:14

Nie wiem czy jest sens to jeszcze raz przepłukiwać, przepłukiwałem wodą pod ciśnieniem, poźniej powietrzem, generalnie żadne syfy nie wylatywały
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez noxes » 25 sty 2012, 21:54

maniek070 napisał(a):Nie wiem czy jest sens to jeszcze raz przepłukiwać, przepłukiwałem wodą pod ciśnieniem, poźniej powietrzem, generalnie żadne syfy nie wylatywały

Bo to ma się najpierw rozpuscić a dopiero pózniej wylecieć.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez maliniak1112 » 25 sty 2012, 23:19

Moim zdaniem szkoda twojej roboty z płukaniem . Ten typ oryginalnej nagrzewnicy tak ma że jak się za kamieni to już tylko wymiana . Przechodziłem to samo u siebie , płukania różnymi środkami i nic rezultaty były marne. Lepiej zainwestować 100zł w nową http://allegro.pl/nagrzewnica-mazda-626 ... 38528.html parę godz. swojej pracy a efekt super .Węże muszą być oba gorące przy nagrzewnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 19:11
Posty: 50
Skąd: ZWOLEŃ
Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT

Postprzez MARSELUSS82 » 28 sty 2012, 22:04

Osobiście uważam że jak by była zakamieniona wąż powrotny miał by podobną temp. jak zasilający poniewasz sprawność jej była by znikoma. Tutaj nagrzewnica odbiera ciepło, tylko jest jego za mało dostarczane, kuku może być gdzie indziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez roccomistrz » 3 lut 2012, 19:39

jak masz LPG to pewnie masz trójniki tuż przy nagrzewnicy. i zapewne odejścia do nagrzewnicy masz prostopadle do lini prostego przepływu płynu, stąd może być spadek sprawności nagrzewnicy, bo płyn płynie sobie bez oporów do parownika (w większej ilości niż do nagrzewnicy). ale pomotałem :|
Spróbuj podłączyć węże szeregowo, aby płyn płynął najpierw przez nagrzewnicę, a później przez parownik.
Daj znać jakie to przyniosło rezulaty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez KamoDBWC » 4 lut 2012, 19:18

Panowie mam podobny problem w swojej 626 1,8 nie grzeje tak jak powinna jak przyłożyłem rękę na węże od nagrzewnicy to były tak ledwo ciepłe jeden bardziej od drugiego ale na moje oko za słabo ciepłe w czym może tkwić problem słabego ogrzewania ja obstawiam że to wina termostatu a Wy jak myślicie?
(auto zalane płynem i porządnie odpowietrzone)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 12:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6