Dziekuje za każdą podpowiedz
Przełożenie klimatyzacji (626 GE FP)
Strona 1 z 1
Jak w temacie. Chce przełożyc klimatyzacje manualna z mazdy do mazdy w wersji bez klimatyzacji. Z zamontowaniem podzespołów nie bede miał problemów ponieważ sam wyciągełem to wszystko tylko głównie chodzi mi jak to jest z wiązką w wersji bez klimy, czy są już wyprowadzone przewody i kostki?? czy po założeniu trzeba cudowac i kombinowac z przewodami?? moż już ktoś to robił z Was i wie dokładnie czego moge sie spodziewac.
Dziekuje za każdą podpowiedz
.
Dziekuje za każdą podpowiedz
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Było juz na forum nie ma najmniejszego problemu w zeszłym roku robiłem taki zabieg ja miałem klime z mazdy 1993 wkładałem do swojej 1996 rózniło się tylko jedną wtyczką pod maską taką niebieską były dwa przewody więcej beż tego klima nie włączała wiatraków podejżewam że to jakiś czujnik który należy zmostkować nawet bezpiecznikiem by ruszyły wiatraki
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
Chodzi ci o tą wtyczke od której odchoda kostki do osuszacza i sprężarki?
A czy pod deska jak wpakuje tam wszystko to czy sa tam kostki do podłączenia, powinna byc z tego co pamiętam jeszcze jedna w którawpina się chyba czujnik z chłodniczki klimy.
A czy pod deska jak wpakuje tam wszystko to czy sa tam kostki do podłączenia, powinna byc z tego co pamiętam jeszcze jedna w którawpina się chyba czujnik z chłodniczki klimy.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Witam, podepnę się do tematu, też bym chciał przełożyć klimę z mazdy z 1993r do mazdy z 1992r tylko ja nie widzę kostki od wiatraka i tych innych, czy to możliwe aby ich nie było?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Witam, no to jest nas więcej ;p. Ja też właśnie kupiłem z demontażu kompletną (prawie – brak przekaźników) klimę do swojej 626 GE i właśnie przymierzam się do montażu... więc gdyby ktoś, kto to robił lub jest w temacie zechciał pomóc, byłoby miło. Poczytałem trochę o montażu klimy na tym forum, ale dotyczyło to innych modeli. Coś już tam wiem, ale mam kilka (być może błachych) pytań:
1. Nie mam pojęcia gdzie powinien być umiejscowiony:
– osuszacz,
– wentylator chłodnicy(tzn. mam problem z miejscem, gdzie go wpasować),
– przekaźniki od pompy i wentylatorów.
2. Czy ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej uwzględniający klimę?
Jestem elektrykiem (ale nie samochodowym) i trochę elektronikiem i jak jużby mi się udało uruchomić tą klimę, to spróbuję ją niskim kosztem trochę zautomatyzować (uklimatronić) i jak coś z tego wyjdzie, to się tym podzielę![język ;P](./images/smilies/jezyk2.GIF)
1. Nie mam pojęcia gdzie powinien być umiejscowiony:
– osuszacz,
– wentylator chłodnicy(tzn. mam problem z miejscem, gdzie go wpasować),
– przekaźniki od pompy i wentylatorów.
2. Czy ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej uwzględniający klimę?
Jestem elektrykiem (ale nie samochodowym) i trochę elektronikiem i jak jużby mi się udało uruchomić tą klimę, to spróbuję ją niskim kosztem trochę zautomatyzować (uklimatronić) i jak coś z tego wyjdzie, to się tym podzielę
-
andrzej626
wojtek79 napisał(a):Chodzi ci o tą wtyczke od której odchoda kostki do osuszacza i sprężarki?
A czy pod deska jak wpakuje tam wszystko to czy sa tam kostki do podłączenia, powinna byc z tego co pamiętam jeszcze jedna w którawpina się chyba czujnik z chłodniczki klimy.
Pod deską jest w kolorze niebieskim zamknięta zaślepką ( w GE 1992),z prawej strony konsoli.
- Od: 9 cze 2009, 08:18
- Posty: 72
- Skąd: Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 FS 1992
Ad.1 Osuszacz powinien być umiejscowiony za zderzakiem, umocowany powinien być do wzmocnienia zamka maski. Wentylator montujesz bok istniejącego już wentylatora od cieczy chłodzącej.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Wszystko pasuje bez kombinacji. Wymiennik ciepla montuje się pomiędzy dmuchawę a nagrzewnicę po wyjęciu "plastikowego tunelu. Operacja 3śróbkowa zdaje się. Należy pamiętać aby wyjąć zaślepkę w grodzi i przez odsłonięty otwór wyprowadzić drenaż z wymiennika, w inny przypadku będzie się lało pasażerowi pod nogi co grozić może przeziębieniem. Do wpięcia jest jedna wtyczka (niebieska) o której wspomniane zostało poście wyżej.
Skraplacz, czyli tę drugą chłodnicę montuje się przed chłodnicą silnika, drugi wentylator montujemy obok "silnikowego". Zbiorniczek przed pasem przednim, na tej samej pionowej belce do której przykręcony jest zamek maski.
Przewodów klimy źle się ułożyć nie da, bo są tak wyprofilowane że inaczej poprostu nie pasują niż tak jak powinny.
Przed przykręceniem kompresora należy pamiętać o tym alby przegwintować kontrolnie otwory w bloku silnika, po prostu są zapchane syfem i podczas przykręcania śróby nie da się dokręcić a za to łatwo uszkodzić gwint.
Polecam domontowanei SWINGa z Cronosa, rewelacyjna sprawa
Stojąc przodem do silnika, z lewej strony dynda sobie duża niebieska wtyczka, do niej dołącza sie przekaźnik sterujący pracą wentylatora, z niej też idzie zasilanie na elektrosprzęgło kompresora.
Koniec wiedzy w tym temacie z mojej strony. Gdzieś tam na forum jest pobieżna fotorelacja z mojej radosnej twórczości klimatycznej, ale nie chce mi się szukać![język :P](./images/smilies/jezyk1.GIF)
Skraplacz, czyli tę drugą chłodnicę montuje się przed chłodnicą silnika, drugi wentylator montujemy obok "silnikowego". Zbiorniczek przed pasem przednim, na tej samej pionowej belce do której przykręcony jest zamek maski.
Przewodów klimy źle się ułożyć nie da, bo są tak wyprofilowane że inaczej poprostu nie pasują niż tak jak powinny.
Przed przykręceniem kompresora należy pamiętać o tym alby przegwintować kontrolnie otwory w bloku silnika, po prostu są zapchane syfem i podczas przykręcania śróby nie da się dokręcić a za to łatwo uszkodzić gwint.
Polecam domontowanei SWINGa z Cronosa, rewelacyjna sprawa
Stojąc przodem do silnika, z lewej strony dynda sobie duża niebieska wtyczka, do niej dołącza sie przekaźnik sterujący pracą wentylatora, z niej też idzie zasilanie na elektrosprzęgło kompresora.
Koniec wiedzy w tym temacie z mojej strony. Gdzieś tam na forum jest pobieżna fotorelacja z mojej radosnej twórczości klimatycznej, ale nie chce mi się szukać
![Obrazek](http://lh3.ggpht.com/_tOkMtNLcPEM/THoVUzEFo6I/AAAAAAAAAB0/nH_1H16GCls/bazyl.jpg)
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
W zeszłą sobotę zamontowalem klime do mojego auta.Niestety jest jeszcze nie sprawdzona i nie napełniona,bo czekam na zamówiony przekażnik-ten do skrzynki.Myślałem,że to wszystko.Teraz czytam w poście powyżej o jeszcze jednym przekażniu który podłączamy do dużej niebieskiej wtyczki z zasilaniem.O co chodzi ? W miejscu gdzie wychodzi duża wtyczka zasilania jest umocowany jakiś przekażnik.I jeszcze jedno.Wiązka z klimy ma małą wtyczkę,a zasilająca dużą.O ile paiętam ta duża zasilająca ma 2 przewody ,a ta mała chyba 4.Da się je połączyc-czy tak ma byc ?
- Od: 9 cze 2009, 08:18
- Posty: 72
- Skąd: Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 FS 1992
Kolego ile zajeło Ci czasu przełożenie klimy? Bo jak teraz rozebrałem swoją rozbitą madzię to jakoś odechciewa mi się tej klimy, tam trzeba calą deskę rozdzielczą odchylać.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
maly_57 napisał(a):W zeszłą sobotę zamontowalem klime do mojego auta.Niestety jest jeszcze nie sprawdzona i nie napełniona,bo czekam na zamówiony przekażnik-ten do skrzynki.Myślałem,że to wszystko.Teraz czytam w poście powyżej o jeszcze jednym przekażniu który podłączamy do dużej niebieskiej wtyczki z zasilaniem.O co chodzi ? W miejscu gdzie wychodzi duża wtyczka zasilania jest umocowany jakiś przekażnik.I jeszcze jedno.Wiązka z klimy ma małą wtyczkę,a zasilająca dużą.O ile paiętam ta duża zasilająca ma 2 przewody ,a ta mała chyba 4.Da się je połączyc-czy tak ma byc ?
Przy wymienniku ciepła była jedna duża niebieska i mała, na tę niebieską czeka przygotowana do wpięcia fabryczna. Tą małą nie pamiętam czy wpinałem i jeśli już to gdzie
noxes napisał(a):Kolego ile zajeło Ci czasu przełożenie klimy? Bo jak teraz rozebrałem swoją rozbitą madzię to jakoś odechciewa mi się tej klimy, tam trzeba calą deskę rozdzielczą odchylać.
W zasadzie samo przełożenie to max 3 h. tylko schowek trzeba zdemontowąć i do wszystkiego jest dojście.
![Obrazek](http://lh3.ggpht.com/_tOkMtNLcPEM/THoVUzEFo6I/AAAAAAAAAB0/nH_1H16GCls/bazyl.jpg)
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Sprawa jest poważna gdyż zrobiło się gorąco a od dwóch lat odkładam ogarnięcie klimy..
Jak ktoś wie to niech mi zdradzi te cenne informacje czego potrzebuje..
Przed przekładką klima była sprawna. Jeśli robi to jakąś różnicę jest to rocznik 97.
Przy przekładce nawiewy były składana na częściach od GE bez klimy.
Jeśli, by ktoś miał te części to chętnie kupie.
Będę wdzięczny jak ktoś pomoże i nie będę musiał się gotować w tym samochodzie![zeby :D](./images/smilies/zeby.GIF)
Jak ktoś wie to niech mi zdradzi te cenne informacje czego potrzebuje..
Przed przekładką klima była sprawna. Jeśli robi to jakąś różnicę jest to rocznik 97.
Przy przekładce nawiewy były składana na częściach od GE bez klimy.
Jeśli, by ktoś miał te części to chętnie kupie.
Będę wdzięczny jak ktoś pomoże i nie będę musiał się gotować w tym samochodzie
![Obrazek](http://i61.tinypic.com/2r62r8o.jpg)
było
.
Osuszacz- nowy
chłodnica
rurki
kompresor
Pasek
wymiennik ciepła
wiązka
przekaźnik
Włącznik jeśli takowego nie posiadasz.
.
Bartek1986 napisał(a):Jak ktoś wie to niech mi zdradzi te cenne informacje czego potrzebuje..
Osuszacz- nowy
chłodnica
rurki
kompresor
Pasek
wymiennik ciepła
wiązka
przekaźnik
Włącznik jeśli takowego nie posiadasz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Chyba nie zrozumiałeś tematu. W tym samochodzie była klima przed przekładką.
Osuszacz- jest
chłodnica – jest
rurki – to napewno muszę kupić. Ma ktoś?
kompresor – jest
Pasek – jest
wymiennik ciepła – tego nie wiem
wiązka – pewnie jest
przekaźnik – nie wiem
Edit: Noxes widzę, że się znasz. Jesteś w stanie pomóc?
Osuszacz- jest
chłodnica – jest
rurki – to napewno muszę kupić. Ma ktoś?
kompresor – jest
Pasek – jest
wymiennik ciepła – tego nie wiem
wiązka – pewnie jest
przekaźnik – nie wiem
Edit: Noxes widzę, że się znasz. Jesteś w stanie pomóc?
![Obrazek](http://i61.tinypic.com/2r62r8o.jpg)
Chodzi mi o to, żeby ktoś podpowiedział co muszę dokupić, żeby to poskładać.
To co było w angliku i nie kolidowało to zostało. Czyli wszystko pod maską wisi.
Kompresor się kręci, tylko rurki są odpięte bo wiadomo, że w angliku są inne.
Rozumiem, że muszę dokupić ter rurki. Ale co jest do zmiany pod deską rozdzielczą.
Tam jest wszystko od wersji bez klimy.
To co było w angliku i nie kolidowało to zostało. Czyli wszystko pod maską wisi.
Kompresor się kręci, tylko rurki są odpięte bo wiadomo, że w angliku są inne.
Rozumiem, że muszę dokupić ter rurki. Ale co jest do zmiany pod deską rozdzielczą.
Tam jest wszystko od wersji bez klimy.
![Obrazek](http://i61.tinypic.com/2r62r8o.jpg)
Ja też mam wersję bez klimy, ale na sterowniku nawiewem jest jeden "pusty" przy przyciskach obiegu otwartego i zamkniętego. Jak Mazda ma klimę to ten przycisk służy do jej uruchomienia. to cała moją wiedza. A, że w Mazdzie są kable do rzeczy w które nie została wyposażona to pewnie musisz ją tylko podpiąć.
- Od: 2 sty 2010, 11:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6