Centralny zamek 626 GE – pytania, problemy, usterki
U mnie też gdy jest zimno np jak dziś -11 to któryś lubi nie podskoczyć, chyba częsta akcja z tego co widzę u naszych Mazd . Na szczęście temu od kierowcy się jeszcze nie zdarzyło ( stuk puk w niemalowane).
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
luk-kk napisał(a):U mnie też gdy jest zimno np jak dziś -11 to któryś lubi nie podskoczyć, chyba częsta akcja z tego co widzę u naszych Mazd .
mam to samo z tylnymi drzwiami
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
Miałem to samo tydzień temu,tylko w drzwiach kierowcy.Postaw auto w cieplejszym miejscu,zdejmij tapicerkę,dobrze wysusz ciepłym powietrzem i popsikaj dobrym smarującym specyfikiem wszystkie elementy zamka i cięgła.Umnie wszystko działa teraz idealnie,a nawet drzwi zatrzaskują się łagodniej i ciszej.Chyba powtórzę zabieg profilaktycznie w pozostałych drzwiach.
- Od: 9 cze 2009, 08:18
- Posty: 72
- Skąd: Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 FS 1992
Ja nasmarowałem zamki oliwą techniczną i na razie działa. Zanurzyłem kluczyk w oliwie tech, a potem do zamka. Jedyna wada to, to że po każdym otwarciu/zamknięciu drzwi mam ufajdany kluczyk tym co wypłukała oliwa z zamka. Może za dużo tej oliwy użyłem.
Rok temu używałem odmrażacza do zamków i też po pewnym czasie zamek zaskakiwał. Ale problem szybko wracał i gdzieś słyszałem, że odmrażacze szkodzą zamkom bo wypłukują smar.
Rok temu używałem odmrażacza do zamków i też po pewnym czasie zamek zaskakiwał. Ale problem szybko wracał i gdzieś słyszałem, że odmrażacze szkodzą zamkom bo wypłukują smar.
- Od: 2 sty 2010, 11:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
Wstawiłem do ciepłego plus nadmuch nawet ściąłem tapicerkę i nadal nie zamyka/otwiera sprawdzałem ręką to niby siłownik chodzi jak trzeba ale nie działa się skończył co jak sprawdzić ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Witam
U mnie zamek jakiś czas temu ze względu na warunki odmówił współpracy. Problemem było to że się akurat nie otwierał. Więc głównie miałem problem z dotarciem do niego. Ale trafiłem na ambitnego blacharza który z Tym sobie poradził.
Okazało się że zamek niby działał, niby wszystkie cięgna ruszały się prawidłowo. Problem polegał na tym, że nie działał w takim zakresie żeby odblokowywać mechanizm blokujący.
Szykowałem się na wymianę zamka.
Pomogło całkowite jego wyjęcie, zdjęcie obudowy a następnie doprowadzenie wszystkiego do ładu. Rozruszanie, przeczyszczenie jakimś odrdzewiaczem , następnie przesmarowaniem preparatem smarującym z MOS2. Zapomniałbym o najważniejszym po prostu trzeba było co niektóre rzeczy delikatnie poodginać tak aby zakres pracy wszystkich mechanizmów był prawidłowy. Trzeba tylko ostrożnie odczepiać mocowania cięgien żeby ich nie uszkodzić.
Mam nadzieje że to co napisałem pomoże.
Pozdrawiam
U mnie zamek jakiś czas temu ze względu na warunki odmówił współpracy. Problemem było to że się akurat nie otwierał. Więc głównie miałem problem z dotarciem do niego. Ale trafiłem na ambitnego blacharza który z Tym sobie poradził.
Okazało się że zamek niby działał, niby wszystkie cięgna ruszały się prawidłowo. Problem polegał na tym, że nie działał w takim zakresie żeby odblokowywać mechanizm blokujący.
Szykowałem się na wymianę zamka.
Pomogło całkowite jego wyjęcie, zdjęcie obudowy a następnie doprowadzenie wszystkiego do ładu. Rozruszanie, przeczyszczenie jakimś odrdzewiaczem , następnie przesmarowaniem preparatem smarującym z MOS2. Zapomniałbym o najważniejszym po prostu trzeba było co niektóre rzeczy delikatnie poodginać tak aby zakres pracy wszystkich mechanizmów był prawidłowy. Trzeba tylko ostrożnie odczepiać mocowania cięgien żeby ich nie uszkodzić.
Mam nadzieje że to co napisałem pomoże.
Pozdrawiam
- Od: 25 maja 2010, 15:33
- Posty: 48
- Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS
A więc w najbliższy wolny czas ni pozostaje mi nic jak się dokładni do niego dobrać jak na razie dziękuje za wszystkie wasze rady , dam znać jak się to skończyło
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
panowie a ja mam takie pytanko...po wyl. zamkniecu auta na drugi dzien akumulator nie zyje ,jak mam wszystko wylaczone to na klemie lekko iskrzy przy rozlaczaniu akum. i wlacza sie centralny zamek ,czyli otwiera mi go,nie moge znalezc co moze byc wlaczone i rorladowuje akum.po zamknieciu madzi,626gxi 1.8 r.97.dzieki za kazda podpowiedz lub link do poczytania.
- Od: 2 wrz 2008, 12:52
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 CRTD ACTIVE 2003
Mazda 626 GXI 1.8 1997
Honda Concerto 1.6 1993
@Rekin
Możesz użyć odmrażacza, aby zamek się rozruszał. Ale po tym należy zamek nasmarować. Może być silikon (chyba najczystsze rozwiązanie) albo oliwa techniczna. Odmrażacz czy WD-40 wypłukuje smar więc nie wolno z tym przesadzać,
@al30
Sprawdź klemy akumulatora. U mnie minus był luźny i akumulator nie wytrzymywał nocy. Może też brakować elektrolotu (chyba, że masz bezobsługowy) w akumulatorze. Co do klem to odkręć je i trochę ściśnij kombinerkami. Podobno dobrze nasmarować je silikonem, ale ja tego nie robiłem ( nie miałem silikonu).
Możesz użyć odmrażacza, aby zamek się rozruszał. Ale po tym należy zamek nasmarować. Może być silikon (chyba najczystsze rozwiązanie) albo oliwa techniczna. Odmrażacz czy WD-40 wypłukuje smar więc nie wolno z tym przesadzać,
@al30
Sprawdź klemy akumulatora. U mnie minus był luźny i akumulator nie wytrzymywał nocy. Może też brakować elektrolotu (chyba, że masz bezobsługowy) w akumulatorze. Co do klem to odkręć je i trochę ściśnij kombinerkami. Podobno dobrze nasmarować je silikonem, ale ja tego nie robiłem ( nie miałem silikonu).
- Od: 2 sty 2010, 11:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
Jak kupiłem samochód to niedziałał zamek od kierowcy.Musiałem się zabrac i to zrobic...Od zamknięcia idą dwa cięgna jedno do zamku od klucza,drógie do bolca...Podpiąłem do tego od bolca...ono chodzi osobno od tego z zamka...Zamarzający zamek już nieszkodzi.Proponuje zdjąc tapicerke i zajżec do ktorego ciegna jest podczepione ciegno od siłownika,jezeli pod odpowiednie cięgno to podciagnąc w odpowiednia strone łoczenie ciengien(za pomoca malego imbusa).
-
michter
A ja mam inny problem, Otwierać sie da bez problemu ale jest problem z zamknięciem, jak zamykam z kluczyka to tylko drzwi kierowcy sie zamykają a reszta nie reaguje, a jak zamykam pilotem to wszystkie zamki się zamkną i po chwili odbijają spowrotem na otwarty, miał ktoś taki problem już ?
[url]www.atlanie.pl[/url]
- Od: 29 paź 2009, 09:24
- Posty: 40
- Skąd: Skarżysko-Kamienna
- Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8
mój zamek w tylnych drzwiach odmówił już całkiem, wcześniej zaskakiwał nie za każdym razem , teraz nie reaguje już wcale dziś zaglądałem pod tapicerkę ale nic nie zrobiłem nawet nie miałem czym sprawdzić czy dochodzi prąd , w ogóle co tam zamyka ten zamek bo chyba siłownika nie widziałem ?
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
siłowniki zamykają i otwierają przy centralnym, jak popatrzysz dobrze to znajdziesz, być może ci siadl całkowicie skoro już nie reaguje więc pewnie czeka cię wymiana.
[url]www.atlanie.pl[/url]
- Od: 29 paź 2009, 09:24
- Posty: 40
- Skąd: Skarżysko-Kamienna
- Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8
to gdzie on się znajduje ? przy zamku
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
Jeżeli chodzi o siłownik zamka, to warto rozebrać i sprawdić silniczek (podobny do montowanego w zabawkach). W tym silniczku wypalają się szczotki na komutatorze, wystarczy rozebrać silniczek i dogiąć.
Raddim, to może być zależne od tego który zamek jest "masterem". Sprawdź jak reagują zamki kiedy kluczykiem będziesz zamykał "przez" drzwi pasażera lub bagażnik. W mojej GE FP masterem były tylko drzwi kierowcy, w GE KL drzwi kierowcy i pasażera. W X9 działa z każdego.
Raddim, to może być zależne od tego który zamek jest "masterem". Sprawdź jak reagują zamki kiedy kluczykiem będziesz zamykał "przez" drzwi pasażera lub bagażnik. W mojej GE FP masterem były tylko drzwi kierowcy, w GE KL drzwi kierowcy i pasażera. W X9 działa z każdego.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Jako ze jest o alarmach to się zapytam.
Może ktoś potrafi pomóc??
Jeden z pilotów ma zwarcie i nie udało się go zreanimować. Chciałem zrobić tak aby mieć dwa zestawy kluczy. A dorobić pilota nigdzie nie chcą lub nie umieją(podobno bez zmiennego kodu ...). Rozebrałem kokpit znalazłem centralkę. i tu zaczęły się schody. Nie ma żadnej kostki tylko kable wlutowane w płytkę(rozkręciłem puszkę). Z tego co rozszyfrowałem. Dwa przewody zielone i zielono biały zasilają diodę, szary to antena, czarny i czerwony poprowadzone do "Door lock" i szary podwójny rozerwany- podejrzewam ze sterowanie kierunkowskazami (nie działało), reszta to jeśli dobrze pamiętam 7 kabli czarnych(wszystki oklejone taśma izolacyjną wędrują gdzieś , nie wiem gdzie) . nie mam opisu , nie mam schematu, nie wiem co jak jest zabezpieczone. Na płytce alarmu są dwa przekaźniki. Po wciśnięciu pilota na pewien czas zwiera jeden , po przekręceniu kluczyka zwiera drugi(rozrusznik). Na naklejce jest napis Iasn alarm , startblocker I. Podejrzewam ,że z uporem maniaka i miernikiem można to rozpracować ale zabrakło mi cierpliwości no i trochę wiedzy o instalacjach. Nie wiem czy jest jeszcze jakiś przekaźnik na zewnątrz (odcięcie rozrusznika). Chciałem tam wczepić nowy sterownik lub alarm. Jakby ktoś był w stanie pomóc, może ktoś już to przerabiał.
Jakby to mogło coś przybliżyć pyknąłem kilka fotek. Auto było kiedyś sprowadzone z Holandii i pewnie tam ta instalacja była robiona, nie wiem czy jest zabezpieczony tylko rozrusznik, czy również pompa ewentualnie jakieś odcięcie gazu(instalacja- koltec). Centralka ma jeszcze odsuwaną klapkę pod którą jest przełącznik on /off. aktualnie w pozycji off.
Może ktoś potrafi pomóc??
Jeden z pilotów ma zwarcie i nie udało się go zreanimować. Chciałem zrobić tak aby mieć dwa zestawy kluczy. A dorobić pilota nigdzie nie chcą lub nie umieją(podobno bez zmiennego kodu ...). Rozebrałem kokpit znalazłem centralkę. i tu zaczęły się schody. Nie ma żadnej kostki tylko kable wlutowane w płytkę(rozkręciłem puszkę). Z tego co rozszyfrowałem. Dwa przewody zielone i zielono biały zasilają diodę, szary to antena, czarny i czerwony poprowadzone do "Door lock" i szary podwójny rozerwany- podejrzewam ze sterowanie kierunkowskazami (nie działało), reszta to jeśli dobrze pamiętam 7 kabli czarnych(wszystki oklejone taśma izolacyjną wędrują gdzieś , nie wiem gdzie) . nie mam opisu , nie mam schematu, nie wiem co jak jest zabezpieczone. Na płytce alarmu są dwa przekaźniki. Po wciśnięciu pilota na pewien czas zwiera jeden , po przekręceniu kluczyka zwiera drugi(rozrusznik). Na naklejce jest napis Iasn alarm , startblocker I. Podejrzewam ,że z uporem maniaka i miernikiem można to rozpracować ale zabrakło mi cierpliwości no i trochę wiedzy o instalacjach. Nie wiem czy jest jeszcze jakiś przekaźnik na zewnątrz (odcięcie rozrusznika). Chciałem tam wczepić nowy sterownik lub alarm. Jakby ktoś był w stanie pomóc, może ktoś już to przerabiał.
Jakby to mogło coś przybliżyć pyknąłem kilka fotek. Auto było kiedyś sprowadzone z Holandii i pewnie tam ta instalacja była robiona, nie wiem czy jest zabezpieczony tylko rozrusznik, czy również pompa ewentualnie jakieś odcięcie gazu(instalacja- koltec). Centralka ma jeszcze odsuwaną klapkę pod którą jest przełącznik on /off. aktualnie w pozycji off.
- Od: 25 maja 2010, 15:33
- Posty: 48
- Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS
chcę wiedzieć tylko to. nic więcej, dziękuje za odpowiedzi.
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6