Przyczepa kempingowa, czyli: Czy damy radę...?!

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Airplay » 15 kwi 2009, 13:49

Witam serdecznie!

Mam zamiar zamotować w swojej mazdzie hak i zakupić przyczepę kempingową. I z tym faktem łączy się moje pytanie: Czy samochód wytrzyma takie obciążenie?! Mazda posiada silnik 2.0 D Comprex, moc 75 KM i maksymalna masa przyczepy 1200kg. Przyczepa jaką zamierzam ciągnąć będzie prawdopodobnie 4-5 osobowa, masa ok.700kg i długość ok. 4,5m, dystans: 600km. Na tyle ile zdążyłem rozeznać temat moc 75KM to trochę mało jak na taką przyczepę... Aby w miarę spokojnie ciągnąć taki ciężar potrzeba ok. 90KM. Ponadto jest zbyt długa, max to 4 m. Może ktoś z użytkowników forum próbował już ciągnąc kempingówkę tym smochodem? I generalnie: czy sądzicie, że samochód da radę? Z góry dzęiki za pomoc:)

P.S. Przepraszam jeśli coś z postem nie tak, jestem nowicjuszem na forum:)
Ostatnio edytowano 15 kwi 2009, 22:15 przez Airplay, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2009, 15:34

Jak tylko ma dobre sprzęgło to da radę. Szału na drodze nie oczekuj ale do normalnego przemieszczania się powinno wystarczyć. W Comprexie masz tylko 75KM ale za to sporo większy niż w benzyniakach moment obrotowy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 15 kwi 2009, 20:03

2 łiki temu ciągnołem zwykłą dwukułkę (3m długości, 2,4 wysokości, szerokość tak jak samochód. Do 80km/h dawała radę "prawie" normalnie, później na żaglu taki opór że aby wycisnąć w rozsądnym czasie do 100 to musiałem do 3 redukować. Przy normalnej jeździe jest ok, ale o wyprzedzaniu w rozsądnych czasach zapomnij. Comprex ma fajny ciąg mimo "tylko" 75 koników więc da radę ;) . Nie przegrzej go tylko i
Grzyby napisał(a):Jak tylko ma dobre sprzęgło to da radę
.
Przyspieszaj powoli a nie gaz do dechy, zmieniaj biegi nieco później niż zwykle i redukuj nieco wcześniej niż zwykle i takie tam ;)
Powodzenia i napisz jak było kiedy wrócisz ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez chrupek » 29 lis 2009, 23:40

Czy fp dałby rade z taką przyczepką?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2008, 21:33
Posty: 16
Skąd: gdansk
Auto: mazda 626 ge 1.8 95r

Postprzez maryjo » 1 gru 2009, 16:16

BG z dieslem 58 KM dała radę 100 km z 5 metrową przyczepą. ale fakt ojciec miał wszystkie kategorie na przyczepy i spore umiejętności.
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Grzyby » 1 gru 2009, 16:32

maryjo napisał(a):spore umiejętności

no chyba nie używał nóg jak Flinston pod górkę <lol>
chrupek napisał(a):Czy fp dałby rade z taką przyczepką?

Ludzie opamiętajta się – w dawnych czasach nawet 23KM Fiat 126P potrafił zaciągnąc taką przyczepkę parę setek km nad morze (i to niekoniecznie Bałtyckie) a Wy się zastanawiacie czy 626 da radę ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez steven » 2 gru 2009, 00:12

Mazdą 626 GD 2.0 tyle że w benzynie, ciągnąłem przyczepę 3 metry długą załadowaną 430kg z IKEI do Łodzi... czuć było opór, na pusto rozpędziłem się do 140 i w sumie Mazda miała już dosyć (bo przyczepa była dosyć wysoka (chyba trochę ponad 2 metry), a jak wacałem czyli te 430kg mebli, to już przy 130 miała dosyć :) acha pamiętej tylko, żeby przyczepę brać z hamulcem najazdowym, tzn. w tej chwili już wszystkie mają, ale ja chcesz ciągnąć jakąś starszą, to różnie to bywało, a przy tej masie się przydaje :)

acha no i pamiętaj o tym !!
Jeśli masz prawo jazdy kategorii B, możesz prowadzić tzw. zespół pojazdów – czyli samochód z przyczepą – w dwóch sytuacjach:

– zawsze, jeśli jest to przyczepa lekka, czyli taka, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg, bez znaczenia jaka jest masa całkowita samochodu (znaczy musi być nie większa niż 3,5t.) czyli może samochód mieć dopuszczalną masę 3,5t. i zapinasz do tego przyczepę lekką o całkowitej masie dopuszczalnej nie większej niż 750kg. Acha ważne, żeby ani więcej nie ważyła, ani w dow. rej. nie było więcej wpisane. Jeżeli będzie wpisane więcej, to każda kontrola i po Tobie, albo w łapę. A jak przeładowana to wystrzegaj się krokodylków (ITD) :)

– jeśli jest to inna przyczepa, muszą zostać spełnione dwa warunki: suma dopuszczalnych mas całkowitych pojazdu i przyczepy nie może przekroczyć 3,5t.; masa własna samochodu musi być większa niż dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy. (i tu często jest problem, bo masa własna Mazdy to zazwyczaj ok. 1200kg, a przyczepy nie może być większa niż 1200kg, natomiast jak dorwiesz ciężki samochód, który ma masę własną np. 1700kg a dopuszczalną 2200 to przyczepa i tak nie może mieć dopuszczalnej masy całkowitej większej niż 1300, bo przekroczysz 3,5t. całego zestawu :)

W innych sytuacjach musisz posiadać prawo jazdy kategorii B+E, albo 200zł dla niebieskiego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Airplay » 5 gru 2009, 17:38

No cóż, ja ze swojej strony mogę tylko napisać że mazdziorka wytrzymała :D Przyczepa buerstner 4.40m długości , 5 os. ok. 900kg + bagaż w środku + 4 os. w samochodzie + bagaż w bagażniku i 3 rowery na dachu.

Grzyby napisał(a):a Wy się zastanawiacie czy 626 da radę


Ruszyć to pewnie i fiat dałby radę tyle tylko jak to wpłynie na komfort jazdy, zachowanie samochodu, spalanie itd.? O to mi sie głównie rozchodziło gdy zadawałem to pytanie. Teraz wiem, że wszystko było ok. Prędkość max. 80km/h, co prawda raz z górki dochodziło do 100 ale już żagielkiem nieźle zaczynało bujać :P (przyczzepa bez stabilizatora jazdy) Obroty ok. 2 000 obr/min. Tylko spalanie dość duże wyszło bo ok. 12l/100km, ale silnik przy takim ociążeniu źreć musi. Przy wyprzedzaniu musiał się rozpędzić, choć z góry było wiadomo, że to raczej mnie będą łykać niż ja innych :P Generalnie – zapinac i jechać :)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez alf28 » 5 gru 2009, 19:59

Airplay napisał(a):Mazda posiada silnik 2.0 D Comprex, moc 75 KM i maksymalna masa przyczepy 1200kg.
.FS ma 1500kg. czemu taka różnica ?? wiem że moc większa,ale momęt już chyba nie ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Airplay » 7 gru 2009, 12:56

alf28 napisał(a):
Airplay napisał(a):Mazda posiada silnik 2.0 D Comprex, moc 75 KM i maksymalna masa przyczepy 1200kg.
.FS ma 1500kg. czemu taka różnica ?? wiem że moc większa,ale momęt już chyba nie ??


Taka masę mam wbitą w dowodzie rejestracyjnym w rubryce O1. Informacje tam zawarte nie zawsze sa zgodne z prawdą, np. wg mojego dowodu gdzieś "zginęło" 14ccm z pojemności silnika, który katalogowo ma 1998ccm.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2009, 13:15
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE`93 2.0D Comprex

Postprzez chrupek » 7 gru 2009, 17:13

Być może to od urzędasa zależy ?U mnie wpisali w rubryce O1 1150 ,a w O2 550 silnik 1.8 66kw.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2008, 21:33
Posty: 16
Skąd: gdansk
Auto: mazda 626 ge 1.8 95r

Postprzez maryjo » 14 gru 2009, 13:00

Grzyby napisał(a):no chyba nie używał nóg jak Flinston pod górkę

<lol> <lol> <lol>
chodziło raczej o doświadczenie hahaha
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez zibi626 » 14 gru 2009, 15:41

Kolega moją byłą GDejką 90HP ciągnął na holu Alfe z Wrocka do Krakowa i autko dało rady beż żadnych problemów !! ;] <paker> <cfaniak> <faja> <jupi> <tazz> <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez steven » 14 gru 2009, 23:52

zibi626 pewnie, że można :) tyle, że samochody łatwiej się ciąga niż przyczepy bo są niższe a przy tym mniejszy opór powietrza – znaczy samochodowi jest łatwiej, bo kierowca ciut bardziej się męczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krasul » 16 gru 2009, 18:56

Hehe, Steven odrazu przypomina mi sie nasza wycieczka moja 929 z laweta i moim Saabem na niej :D
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez steven » 16 gru 2009, 22:44

hie hie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Waluś » 17 gru 2009, 13:40

steven napisał(a):natomiast jak dorwiesz ciężki samochód, który ma masę własną np. 1700kg a dopuszczalną 2200 to przyczepa i tak nie może mieć dopuszczalnej masy całkowitej większej niż 1300, bo przekroczysz 3,5t. całego zestawu

ooo to spoko. Ostatnio ciągnąłem przyczepę z agregatem w firmir Ducatem. którego masa to 1800 kg, a ładowność 1600 co daje nam 3400 <lol> czyli zostaje mi na przyczepkę całe 100 kg hahaha dobrze że mnie nie drapneli :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez christun90 » 20 gru 2009, 19:08

A od pażdziernika 2010 kat. C od 5-6 tys. zł... :(
christun90
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6