Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
yaro626, sprawdziłeś stan płynu w chłodnicy? Odpowietrzyłeś układ? To na początek, jeśli to nie pomoże to witaj w klubie 
Kurcze ja dzis odpowietrzałem z godzine czasu.
Grzania niebyło. W trakcie odpowietrzania 7-8 razy zalaczyl sie wentylator po czym zaciagal plyn wiec ja dolewałem, Przez caly czas pracy silnika lecialy lekkie babelki. I Co
jest cieplej ale rewelacjiniema. Stwierdzilem ze pojezdze troche pochlupotam mzoe jeszcze troche powietrza wyjdzie z nagrzewnicy i sie drugi raz odpowietrzy.
A jesli nie to bedzie trze ja czyscic.
Teraz pytanie czy nagrzewnica mowie tu o samej chlodnicy jest taka sama w angliku i euro?
Grzania niebyło. W trakcie odpowietrzania 7-8 razy zalaczyl sie wentylator po czym zaciagal plyn wiec ja dolewałem, Przez caly czas pracy silnika lecialy lekkie babelki. I Co
jest cieplej ale rewelacjiniema. Stwierdzilem ze pojezdze troche pochlupotam mzoe jeszcze troche powietrza wyjdzie z nagrzewnicy i sie drugi raz odpowietrzy.
A jesli nie to bedzie trze ja czyscic.
Teraz pytanie czy nagrzewnica mowie tu o samej chlodnicy jest taka sama w angliku i euro?
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
poczytałem ,odpowietrzyłem,zwyciężyłem.
I całe szczęście bo już czułem w kościach te 1300 km które miałem spędzic w zimnym samochodzie . DZIĘKI. I przepraszam szefostwo za zamieszanie z moim pierwszym wpisem 


-
witaln
Mi rowniez kiepsko grzalo, dopiero po jakichs 50km przejechanych mozna bylo powiedziec ze grzeje i tylko powyzej 2,5tys obrotow.
Jako, ze zima zrobila sie dosyc mrozna to miesiac temu sie wybralem do mechanika na czyszczenie, podlaczyl weza z woda do nagrzewnicy, odkrecil i co? I nic... zero! przeplywu. Kilkukrotna zmiana krocca nagrzewnicy i machanie zaworem od wody uratowala sytuacje, syf puscil, wylecialy z niej takie rzeczy, ze szkoda slow, jeden wielki glon i kupa G.
Bylo dobrze przez pare dni, grzalo tak jak powinno grzac. Nawet zalozylem termometr na kratke, aby kontrolowac temperaturke. I jak bylo okej, to po 3km przez kratke wialo >50*C, na zewnetrznym obiegu i jakimkolwiek biegu dmuchawy.
Teraz znowu sie powoli usypia te cholerne ogrzewanie i zapewne przedemna kolejne plukanie. Chyba nic innego mi nie pozostaje jak powtarzanie plukanki co miesiac.
Jako, ze zima zrobila sie dosyc mrozna to miesiac temu sie wybralem do mechanika na czyszczenie, podlaczyl weza z woda do nagrzewnicy, odkrecil i co? I nic... zero! przeplywu. Kilkukrotna zmiana krocca nagrzewnicy i machanie zaworem od wody uratowala sytuacje, syf puscil, wylecialy z niej takie rzeczy, ze szkoda slow, jeden wielki glon i kupa G.
Bylo dobrze przez pare dni, grzalo tak jak powinno grzac. Nawet zalozylem termometr na kratke, aby kontrolowac temperaturke. I jak bylo okej, to po 3km przez kratke wialo >50*C, na zewnetrznym obiegu i jakimkolwiek biegu dmuchawy.
Teraz znowu sie powoli usypia te cholerne ogrzewanie i zapewne przedemna kolejne plukanie. Chyba nic innego mi nie pozostaje jak powtarzanie plukanki co miesiac.

Nie wiem czy było pisane w tym temacie ale jak co przepraszam
Mam problem z dmuchawą nagrzewnicy bo chodzi mi tylko na 4 biegu
Najprawdopodobniej jest to rezystor dmuchawy aylko nie mam pojęcia gdzie sie on znajduje jak co prosze o pomoc bo nie moge sobie z tym poradzić
Mam problem z dmuchawą nagrzewnicy bo chodzi mi tylko na 4 biegu
Najprawdopodobniej jest to rezystor dmuchawy aylko nie mam pojęcia gdzie sie on znajduje jak co prosze o pomoc bo nie moge sobie z tym poradzić
- Od: 15 sty 2009, 19:04
- Posty: 82
- Skąd: Subkowy/Tczew
- Auto: jest AR 156 1.8TS
była mazda 626 GE 1.8 16v 97r.
witam. mam problem z moja mazdą bardzo slabo grzeje gurny waz od chlodnicy jest gorący a dolny zimny.ogulnie są twarde.nie mogę sobie poradzic z otpowietrzeniem.pomuszcie pozdro...

-
andrzej sinicki
Witaj andrzej sinicki na forum mazdaspeed.pl
Proszę, zapoznaj się z regulaminem forum oraz popraw temat i podtemat – przyspieszy to rozwiązanie Twojego problemu oraz ułatwi korzystanie z forum.
na wstępie sprawdź czy w szukaj(ce) nie było już tego tematu!
Proszę, zapoznaj się z regulaminem forum oraz popraw temat i podtemat – przyspieszy to rozwiązanie Twojego problemu oraz ułatwi korzystanie z forum.
na wstępie sprawdź czy w szukaj(ce) nie było już tego tematu!
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Temat doklejam do już istniejącego. Polecam lekturę tego tematu od samego początku 
Gnatek napisał(a):Mam Mazdę 626 Gl 95r z gazem też słabo grzeje a przy trzech tys obrotów słysze bulgotanie w nagrzewnicy bez przerw dolewam płynu do chłodnicy na przemian ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
Po przeczytaniu tych wszystkich postów doszedłem do nastepujących wniosków
1. zle działający koek chłodnicy?
2. termostat ? ale z temperaturą silnika nie mam problemów
3. całe ciepło zabiera parownik gazu bo jest tak samo gorący jak chłodnica
4. zakamieniona nagrzewnica ?
Nie wiem od czego zacznę
to samo mam
witam mam maly problem z nagrzewnica gdyz moja mazda nie grzala wogule po wizycie u mechanika i lekkim przepchnieciu nagrzewnicy zaczela wiac letnim powietrzem czy zna ktos sposob aby zaczela pozadnie grzac bez jej dematazu i wymiany na nowa bede bardzo wdzieczny pozdrawiam...
-
zury82
Z mojego doświadczenia: brak grzania spowodowany jest nieszczelnym/zapowietrzonym układem chłodzenia. Jeżeli macie efekt bulgotania z nagrzewnicy to właśnie jest powietrze, którego tam nie powinno być.
Przeszedłem już wszystkie akcje w temacie grzania z odkamienianiem, udrażnianiem, zmianą korka, termostatu itd. Doraźnie pomagało, bo płyn był zawsze wtedy uzupełniany na max. Tylko później za każdym razem jak zaglądałem do chłodnicy to mogłem dolać płynu, wciąż go ubywało, w zb. wyrównawczym nie działo się nic, poziom stały.
Pierwsze primo:
wymiana rurki łączącej zb. wyrównawczy z chłodnicą na przewód gumowy – była cała zawalona syfem, nie dało się jej udrożnić w żaden sposób. Po akcji zbiorniczek wyrównawczy zaczął "żyć", słyszałem na własne uszy jak układ zaciąga płyn
.
Drugie primo:
wymiana węża chłodnica-blok silnika – był pęknięty wzdłuż, czego w ogóle nie było widać.
Poprawa była natychmiastowa – grzanie, brak bulgotania i jakby nawet mniej paliwa złopie
Update:
2 tyg. po wymianach nagrzewnica znów nieśmiało zaczyna się odzywać, choć grzeje cały czas bez zająknięcia, czyli płyn jeszcze gdzieś spiernicza.
Czas na trzecie primo: znalezienie kolejnej już znacznie mniej przepuszczającej nieszczelności...
Przeszedłem już wszystkie akcje w temacie grzania z odkamienianiem, udrażnianiem, zmianą korka, termostatu itd. Doraźnie pomagało, bo płyn był zawsze wtedy uzupełniany na max. Tylko później za każdym razem jak zaglądałem do chłodnicy to mogłem dolać płynu, wciąż go ubywało, w zb. wyrównawczym nie działo się nic, poziom stały.
Pierwsze primo:
wymiana rurki łączącej zb. wyrównawczy z chłodnicą na przewód gumowy – była cała zawalona syfem, nie dało się jej udrożnić w żaden sposób. Po akcji zbiorniczek wyrównawczy zaczął "żyć", słyszałem na własne uszy jak układ zaciąga płyn
Drugie primo:
wymiana węża chłodnica-blok silnika – był pęknięty wzdłuż, czego w ogóle nie było widać.
Poprawa była natychmiastowa – grzanie, brak bulgotania i jakby nawet mniej paliwa złopie
Update:
2 tyg. po wymianach nagrzewnica znów nieśmiało zaczyna się odzywać, choć grzeje cały czas bez zająknięcia, czyli płyn jeszcze gdzieś spiernicza.
Czas na trzecie primo: znalezienie kolejnej już znacznie mniej przepuszczającej nieszczelności...
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
u mnie pomoglo:
1. potraktowanie nagrzewnicy cilitem – chyba marny efekt
2. przepchniecie w druga strone myjka cisnieniowa
3. podlaczenie w szereg silnika nagrzenicy i parownika gazu
4. odpowietrzenie ukladu.
problem "wychladzania" sie nagrzewnicy po wlaczeniu 4 biegu dmuchawy pozostal. przelacza na gaz po mniej wiecej takim samym czasie ale zobaczymy jak bedzie jak bedzie zimniej.
1. potraktowanie nagrzewnicy cilitem – chyba marny efekt
2. przepchniecie w druga strone myjka cisnieniowa
3. podlaczenie w szereg silnika nagrzenicy i parownika gazu
4. odpowietrzenie ukladu.
problem "wychladzania" sie nagrzewnicy po wlaczeniu 4 biegu dmuchawy pozostal. przelacza na gaz po mniej wiecej takim samym czasie ale zobaczymy jak bedzie jak bedzie zimniej.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
do usunięcia
Ostatnio edytowano 23 gru 2009, 19:39 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6