rozpórka na kielichy przód i tył

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez milan2006 » 28 cze 2009, 20:26

Witam!
Mam pytanie, chciałbym założyć do swojej 626 ge rozpórkę na kielichy i zastanawiam się czy podejdzie od xedosa, jest ich sporo i nie świecą się jak psu jajca w przeciwieństwie do tych tuningowych do 626. Czy ktoś już sprawdzał czy pasuje, bo chyba rozstaw jest taki sam? Wiem że te od xeda są wyprofilowane specjalnie pod zbiorniczek płynu, chyba hamulcowego...i nie wiem jeszcze czy jesli pasuje rozstawem, to czy zamkne maske, nie będzie za bardzo wystawać?
a jak jest z montażem rozpórek na tył, gdzie to się w ogóle zaklada?
Chciałbym nimi troche usztywnić nadwozie, bo mimo, że caly zawias i sporo części ukł. kierowniczego mam wymienione, uważam że za bardzo auto "pływa"...
Pzdr.:P
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Hazu » 28 cze 2009, 21:03

Tylna pasuje napewno ale przednia napewno nie ale poc o kombilnować jak w GE KL były rozpórki też fabrycznie.

Z tyłu w xedosie są specjalne mocowania aortyzatorów z długimi szpilkami i zastosoawno podwójne nakrętki ale w ge też od biedy na pojedyńczych nakrętkach będzie.

milan2006 napisał(a):uważam że za bardzo auto "pływa"...

jakie masz amortyzatory gazowe czy olejowe?
jakie opony?
Ostatnio edytowano 28 cze 2009, 21:06 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez milan2006 » 28 cze 2009, 21:31

dzięki za szybka odpowiedź. Amorki mam gazowe kayaba, a opony standardowe 14".
czyli na tył by weszła od xeda, a na przód szukać od 2,5 kl?
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Hazu » 28 cze 2009, 21:34

Czyli opony są winne pływaniu załóż 16" o profilu 50/55 bedzie o niebo lepiej
ja mam 15" z oponami 205/55 i jest już bez porównania lepiej niż na 14" 185/65
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez milan2006 » 28 cze 2009, 22:08

Hazu, sorry ale gdzie z takimi laczkami do mojej białej Madzi:P to jest porządna elegancka limuzyna a nie sportowe autko:) nie chce zakładać takich wielkich felg, spoilerów itp. Na przyszły sezon chce założyć fele 15" z oponami 195/60. myślałem że może usztywnienie nadwozia rozpórką coś da, będe szukał tej od kl'a...
poza tym jakoś nie widzę jeżdżenia po dziurach na felgach 16 z niskim profilem na takim zawieszeniu jak ma ge, jeździłem nową m6 na 17" kołach i było super nawet na wertepach, ale moja ge po kapitalnym remoncie zawiasu na 14" tłumi dużo gorzej, co dopiero na 16"
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez kierownik » 29 cze 2009, 13:46

milan2006 ja bym raczej szukał przyczyn w zawieszeniu, amorkach, sprężynach itp., a nie zakładał rozpórki jak do pseudosportowych aut... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez milan2006 » 29 cze 2009, 13:50

Zawieszenie mam całe wymienione: amory, wahacze łączniki stabilizatora, łożyska kolumn, no po prostu wszysto. w Układzie kierowniczym to ze starych rzeczy chyba tylko maglownica została...
No właśnie ja też chciałbym uniknąć zakładania jakiegoś badziewia w stylu wieś tuning:/ no nic, może ten układ kierowniczy i zawieszenie ma po prostu taką charakterystykę i nic z tym nie zrobie.
dzięki za rady :D
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez kierownik » 29 cze 2009, 14:09

pomyśl jeszcze o sprężynach – nienajdroższa zabawa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez milan2006 » 29 cze 2009, 14:22

no to racja, są raczej dość tanie, ale mechanik mi mowił że te co mam są w bardzo przyzwoitym stanie...
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez kierownik » 29 cze 2009, 14:28

milan2006 u kolegi zmienialiśmy w GE z tyłu bo mu mocno auto siadało przy obciążeniu i było o niebo lepiej ;) a też wyglądały na "przyzwoity stan" ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez milan2006 » 29 cze 2009, 14:38

no można spróbować, to auto ma już 12 lat więc to może być wszystko...
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez Siw-y » 29 cze 2009, 20:22

Springi mogą wyglądać ok, ale po tylu latach "pracy" straciły swoją sprężystość i auto może siadać.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Hazu » 29 cze 2009, 21:13

Ludzie czego wy oczekujecie od aata skoro jeździ an 14-tkach z wilkimi balonami.
milan2006 sprawdzałeś/ustawiałeś geometrię całego zawieszenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez milan2006 » 29 cze 2009, 21:55

geometrie mam O.K a z tymi kołami to będe kombinował i założe 15" większych nie chce bo mi szkoda zawieszenia.
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6