Skąd wziąć impulsy do sterowania obrotomierza?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ozman » 25 kwi 2009, 21:45

Jestem z zawodu elektronikiem i chcę zrobić sterowanie vrisami gdyż mam po odpaleniu otwarty vris 1. Koncepcja mojego układu jest taka:
Wyświetlacz obrotów z ustawianymi przez użytkownika progami otwarcia vrisów. Całość oparta na mikroprocesorze.

Nie wiem właśnie skąd pobrać sygnał o obrotach i jaki ma on kształt.
– albo gdzieś przy zegrach wyciągnąć
– ewentualnie z czujników hala na aparacie zapłonowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez sq2jul » 25 kwi 2009, 22:21

ozman napisał(a):Jestem z zawodu elektronikiem i chcę zrobić sterowanie vrisami gdyż mam po odpaleniu otwarty vris 1. Koncepcja mojego układu jest taka:
Wyświetlacz obrotów z ustawianymi przez użytkownika progami otwarcia vrisów. Całość oparta na mikroprocesorze.

Nie wiem właśnie skąd pobrać sygnał o obrotach i jaki ma on kształt.
– albo gdzieś przy zegrach wyciągnąć
– ewentualnie z czujników hala na aparacie zapłonowym


AFAIK – jezeli sie nie myle, to w zlaczu diagnostycznym jest wyprowadzony pin z obrotami silnika.

EDIT: w Twoim ukladzie dolotowym w 323 BG sa VRISy? Jestes tego pewien?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Mev » 25 kwi 2009, 23:29

Vrisy były zastosowane wyłącznie w silnikach serii K, także w BG ich na pewno nie ma :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Hazu » 26 kwi 2009, 07:33

Mev napisał(a):Vrisy były zastosowane wyłącznie w silnikach serii K, także w BG ich na pewno nie ma

mylisz się w silnikach z seri B też było coś podobnego tylko trochę inaczj się nazywa.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

ozman nie wiem jaki masz problem skoro jesteś elektronikiem.
Oscyloskop i jazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 26 kwi 2009, 08:37

A jaki jest temat panowie?-silnik KL -czyli o ile się nie mylę to jest sygnał na którymś z pinów przy aparacie zapłonowym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez ozman » 26 kwi 2009, 09:48

Hazu Wiadomo że oscyloskop i jazda, ale nie mam przenośnego a pakowanie się z lampowym do forda probe to nieporozumienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez Mev » 26 kwi 2009, 11:22

Mój błąd, przepraszam – myślałem, że o BG chodzi – nie doczytałem. :P
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez pawelc » 26 kwi 2009, 16:43

zielony przewód przy aparacie zapłonowym -tak jest u mnie w mx-6 -powinno być identycznie w probe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6