Opony – w jakim rozmiarze i na jakie felgi pasują ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukaszm79 » 29 mar 2010, 20:56

Witam
Szukałem informacji na temat rozmiarów opon które pasuję do Mazdy 626 i znalazłem informacje o tym, że opcjonalnie pasuje R16 205/50. Wszystko się zgadza bo przejeździłem całe poprzednie lato na takich ale opony już liche i trzeba zakupić nowe, a ten rozmiar to jakieś chore ceny. Orientuje się ktoś (mam wersję kombi 100KW) czy będą pasowały opony o rozmiarze wysokości 55 czyli były by to R16 205/55
Może ktoś już ma takie kółka więc podpowie. Czekam na informacje i wstrzymuję się z zakupem.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 20:45
Posty: 4

Postprzez Radex » 29 mar 2010, 21:57

ja mam takie 55 zimowki, balon wyraznie wiekszy ale jedzie sie ok :)
tak jak zauwazyles ceny 50tek sa wyzsze bo jest to rozmiar nietypowy. natomiast 55 jest tanszy bo popularny. natomiast w GFce o wiele ladniej prezentuje sie 50tka. 55 juz balon. troszke mniej bije na dziurach ale generalnie lepiej mi sie jezdzi na 50 pomimo mniejszej amortyzacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez EMILS21 » 29 mar 2010, 23:26

Sam jeźdzę na oponach 205/55 R16, wcześniej śmigałem na 50 – profilu, zmieniłem z powodu znacznego zużycia i małej amortyzacji. Przed zakupem obawiałem się, że nie pomieszczą się, co prawda w nadkolu jest dużo miejsca na właśnie ten rozmiar, ale chodziło o talerze amortyzatorów na tylnej osi. Na szczęście wszystko się zmieściło i nic nie obciera, poza tym cena jest zdecydowanie niższa.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez Radex » 30 mar 2010, 08:58

tak jak mówi EMILS21, choć różnica mała między 50 i 55 to decyzja należy do Ciebie ciutke lepszy wygląd czy troche lepsza amortyzacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez lukaszm79 » 30 mar 2010, 12:31

Emil podpowiedz jeszcze, czy jeździsz sam, czy z rodzinką bo to też ważne.
Ja w sumie 80% sam pomykam ale czasem też 5 osób wsiądzie i się boję żeby przy dociążeniu nie obcierało.
Co do wyglądu to nie mam 20 lat i na to raczej uwagi nie zwracam ;)
Co do cen to w zasadzie profil 50 jest o połowę droższy i dużo mniej jest tych kapci więc się robi problem w razie późniejszego dokupienia 1 sztuki przy jakiejś awarii
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 20:45
Posty: 4

Postprzez Simon » 30 mar 2010, 18:39

Ze tak wejde w slowo...
Ja jezdze na profilu 40, przewaznie sam, czasem w 3 osoby, czasem w 4, na progresywnym obnizeniu – 40mm. Bardzo rzadko opony przycieraja o nadkola, zalezy po jakiej drodze jedziesz i z jaka predkoscia.
Ja tez juz dawno 20-tke mam za soba, a na wyglad zwracam uwage ;–)
Kupilbym opony o profilu 50. Ale Twoje auto, Twoje pieniadze, Twoj komfort i Twoja decyzja :–)
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez EMILS21 » 30 mar 2010, 19:09

Łukasz, tak jak mówiłem, miejsca w nadkolu jest dużo, nawet na tych 55profilu, chodziło o talerze przy amortyzatorach na tylnej osi, takie opony wchodzą na styk i nie ma tu znaczenia obciążenie, bo ów talerze są elementami stałymi i przerwa międzi nimi, a oponą zawsze jest stała...
Na ogół jeźdzę sam, ale i bez problemu można w komplecie – zapewniam, że nic nie będzie obcierało. Dla przykładu, ostatnio wywoziłem różne badziewie z podwórka, było tego ponad 100kg, tył trochę obsiadł, ale oczywiście nie było problemu, nie ma mowy o tarciu opony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez Simon » 30 mar 2010, 19:34

Nie doczytalem, ze chodzilo o talerze przy amorach <nauka>
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez lukaszm79 » 30 mar 2010, 23:13

dzięki za pomoc
pomimo, że wolałbym profil 50 (wygląd też ma znaczenie...może źle to napisałem wcześniej ;)), to niestety względy ekonomiczne tu wezmą górę i będzie tańszy kapeć 55
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 20:45
Posty: 4

Postprzez fast driveer » 30 mar 2010, 23:50

Cześć
Ja się dołączę do tematu bo jeszcze alusów nie zakładałem a zrobię to niebawem a też mam podobny dylemat.
Też zauważyłem że z tyłu przy talerzach amorów nie ma zbyt szeroko i wysoko, trzeba wszystko pasować na styk. Mam opony 205/55 R16 na felgach o szerokości 6 i pół cala, dokładnie to tam pisze 16x6 1/2 JCH , felgi od mazdy 3, niestety nie umiem odczytać jakie mają odsadzenie ET. Na necie jak znajduje podobne fele to raz piszą że 55 inni że 52,5 albo 50 , ja odczytałem z nich jeszcze coś takiego: BK 42 E DOT
Na oko widzę że mogą głęboko wchodzić w okolice talerza amora i zastanawia mnie zanim załażę czy się wpasują i ułożą bez obcierania..?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Simon » 31 mar 2010, 00:24

Jesli masz taki dylemat, to pierwsze, co mi sie nasuwa, jesli nikt na forum nei zakladal wczesniej takich opon na felgi o wymiarach jak opisujesz, to zapakuj felge do auta, podjedz do jakiegos warsztatu i zaplac 20 zl, niech facet zalozy Ci jakas uzywana opone na ta felge i przymierz. Druga opcja – bo widze, ze mieszkasz niedaleko mnie – norauto Zory lub Zabrze, moze akurat beda mieli felgi 16" z podobnymi oponami juz zalozonymi – dzialasz podobnie jak w warsztacie – jedziesz i przymierzasz. Jeszcze inny pomysl, ktory nasunal mi sie teraz – na pewno w norauto maja program, ktory dobierze Ci prawidlowy rozmiar opon do rozmiaru felg i jeszcze bedziesz mogl to sobie obejrzec na monitorze – chyba najtanszy pomysl ;–) Ja bym sprobowal :–) Albo poszukaj czegos takiego na necie. Jesli program nie wyswietli rozmiaru opon jakie chcesz zalozyc, to bedzie oznaczalo, ze albo nie pasuja, albo... przymiarka live :–) Anyway – powodzenia!
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez fast driveer » 31 mar 2010, 08:41

Dzięki Simon za cynk o tym programie w norauto. Moje dywagacje na ten temat wzięły się z tego samego powodu co kolegom wyżej – czyli w gf'kach na tylnej osi dość blisko leci amortyzator który dodatkowo ma u góry też dość blisko zamontowany talerz pod sprężynę. Jeśli ma się dosyć duże odsadzenie na feldze (ja np mam prawdopodobnie dość duże – chyba okolice 50-55) to wtedy felga wchodzi głębiej do środka nadkola no i tam napotyka na ten nieszczęsny amortyzator. w tej chwili mam na feldze 15" o szerokości 6" opony zimowe 185/65 i jak wkładam rękę w nadkole to widzę i czuje że niewiele miejsca tam do amorka zostało. Niby taka felga jaką mam powinna się tam "ułożyć" no ale okaże się po przymiarce, może będę potrzebował jakieś cieńkie dystanse. Nie chcę jechać wyważać i zakładać koła i potem mieć zonka że się jednak tył nie mieści i obciera o elementy zawieszenia.
Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez pietrek » 2 kwi 2010, 20:05

Mam podobny problem jak fast driveer. Opona opiera sie o amortyzator. Prosze o podpowiedz jaki dystans wystarczy aby tak sie nie działo. Alufelgi z oponami 205/16/55. Nie chciał bym kupowac za duzych, a za małe to tylko niepotrzebne koszty.
pietrek
 

Postprzez fast driveer » 2 kwi 2010, 22:33

Ja już zmieniłem opon. Mam teraz 205/55 R16 opony z tyłu dałem radę zmieścić bez dystansów, biężnik prawie nówka. Felgi 16 cali na 6 i pół cala szerokie, sądzę że można by tam dać też 7 cali szeroką felgę ale to już na styk na milimetry od rury amortyzatora, no i felga musiała by być tak dobrana aby w miarę równomiernie z prawej i lewej strony po zwiększeniu rozeszły się wielkości a nie np. tylko na zewnątrz czy do środka (czyli jak bierzecie felgę 16" x 6 1/2" i opony 205/55 to wejdzie ale ważne jest odsadzenie ET – jak będzie małe to opona wyjdzie bardziej na zewnątrz wtedy jedyny problem to obcieranie o nadkole – co wcale nie jest takie fajne, ale jak ET będzie duże np. powyżej 55mm dla szerokości 6 1/2" to wtedy najlepiej przymierzyć bo może już obcierać o amortyzator.
Od talerza mam jakieś 5mm a od rury amortyzatora jakieś 10 czy 12mm.
Jeśli chodzi o wielkość opony to większej raczej nie zmieścicie, jak ktoś chce 17" to wtedy musi dobrać oponę żeby profil był mniejszy i razem wielkość opony nie była większa od 205/55/16" (przykład: 215/45/17") , a sprawdzić to możecie na stronach z kalkulatorem rozmiarów – przykład ==>> http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez pietrek » 3 kwi 2010, 11:43

Ponawiam pytanie.
Mam felgi od 6 – R16xj7 et 55 z oponami 205/16/55 i po założeniu z tyłu opona opiera się o amortyzator. Zmusza mnie to do założenia dystansów.
Proszę o podpowiedź jaki dystans tu wystarczy i jaka szerokość dystansów zmusza mnie do wymiany szpilek.
Nie chciał bym robić za dużo o ile to nie potrzebne. Być może ktoś z forumowiczów miał takie doświadczenia.
Sam zastanawia sie nad 10mm.
I czy bardzo wpłynie na jakość jazdy jeżeli dystanse umieszczę tylko z tyłu. Myślę, że nie ma sensu wciskać ich z przodu skoro oryginalne obsadzenie nie koliduje w żaden sposób.
Auto: GF 2.0 z 1998r
pietrek
 

Postprzez Riki » 5 kwi 2010, 22:32

Panowie na 205/55/16 Wam nie obciera w GF? kielich amora oczywiście nie siada więc jeśli na pusto jest miejsce to zawsze będzie. Później mówią, że w GFie lecą nadkola z tyłu :P

P.S
Rozmiar fabryczny mazdy to 205/50/16 a 205/55/16 to w 6 (GG/GY) gdzie mi te kola bardzo delikatnie ale obcierały o amor z tyłu.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 6 kwi 2010, 09:35

Riki napisał(a):Panowie na 205/55/16 Wam nie obciera w GF? kielich amora oczywiście nie siada więc jeśli na pusto jest miejsce to zawsze będzie. Później mówią, że w GFie lecą nadkola z tyłu :P

nie obcierają choć jest ciasno :D ale ze względu na komfort w zimie takie kupiłem. jednak dla mnie o wiele lepsze są 205/50 i następnym razem takie bym kupił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez marcell » 6 kwi 2010, 10:16

Radex84 jakie masz ET?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Postprzez Radex » 6 kwi 2010, 11:49

aez xylo: ET 48
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez marcell » 6 kwi 2010, 12:03

Mi zaproponowali 16" w rozmiarze 7x16 ET 40 nie wiesz by będą pasowały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 19:13
Posty: 39
Skąd: Zamość
Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6