ABS +TCS OFF + TCS + kontrolka od ręcznego razem świecą.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Radex » 19 wrz 2010, 16:34

alconn69 napisał(a):tył rzeczywiście opornosc ma 2.47 kilo oma z tego co było napisane wcześniej wynika że tylko do 1.4kilo może być rezystancja tak ? Zatem wygląda na to że czujnik ewidetnie do wymiany tyle że rozkręciłem to ale niestety z przodu wychodziły bez problemu bo je czyściłem i ten jest bardzo zapieczony nie mogę go ruszyć może ktoś ma jakiś sposób ?

tak do wymiany. ja zlecilem mechanikom wymiane, przy tym jest duzo roboty i trza sie namordowac i upieprzyc a ja nie mam wlasnego garazu.
sama robocizna nie bedzie droga, chyba ze masz warunki i czas. to musisz po prostu uzyc siły bo innego sposobu nie ma na zapieczone śruby, ale z głową żebyś nie urwał <czarodziej>
popsikaj tam wczesniej jakims wd40 czy cos....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alconn69 » 19 wrz 2010, 18:38

jak tylko kup[ie czujnik to jakoś tamten może w końcu usunę ogólnie to nic wielkiego dziś to rozkręciłem zapsikałem właśnie wd40 niech się przegryza może potem jakoś puści ze śrubami od zacisku nawet nie było większego problemu a w ogóle to to jest też trochę dziwne bo złożyłem wszystko i kontrolki gasną i niby wszystko jest ok ale podczas odczytu wywala dalej błąd 14 i ten opór jest za duży więc pewnie lada dzień i tak sytuacja się powtórzy
alconn69
 

Postprzez rokar » 19 wrz 2011, 15:53

U mnie pojawił się ten sam problem. Czy mogę tak jeździć, czy konieczna jest bardzo szybka wizyta u mechanika?
rokar
 

Postprzez Radex » 19 wrz 2011, 16:38

Nie przejmuj się, możesz jeździć tylko pamiętaj o nie działającym ABSie :)

trzeba także mieć na uwadzę to że jeśli świecą się w/w kontrolki z kontrolką hamulca na czele to jeśli powstałaby jakakolwiek dodatkowa usterka w układzie hamulcowym na przykład wyciek płynu hamulcowego to nie będziesz o tym poinformowany bo kontrolka już się świeci z powodu usterki czujnika abs.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rokar » 19 wrz 2011, 21:21

dzięki
rokar
 

Postprzez Demo » 22 mar 2012, 18:21

No i ja też mam ten problem, z tą różnicą, że u mnie wszystko działa jak trzeba. Hamowanie i ABS.

Czy jak wyjmę bezpiecznik ABS to autko zwyczajnie nie będzie go widzieć, czy będzie się pluć dalej, że coś nie tak (tzn. czy wyjęcie w pełni sprawnym autku bezpiecznika ABS wywali kontrolkę?).
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 19:20
Posty: 4
Skąd: Skarżysko-Kameinna
Auto: Mazda 626, 99r. 2.0, 136KM, lpg

Postprzez lucas83 » 22 mar 2012, 21:10

Świecą Ci się kontrolki ABS + TCS + TCS OFF i działa Ci ABS? Dziwne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 22 mar 2012, 21:11

Demo napisał(a):No i ja też mam ten problem, z tą różnicą, że u mnie wszystko działa jak trzeba. Hamowanie i ABS.

Czy jak wyjmę bezpiecznik ABS to autko zwyczajnie nie będzie go widzieć, czy będzie się pluć dalej, że coś nie tak (tzn. czy wyjęcie w pełni sprawnym autku bezpiecznika ABS wywali kontrolkę?).


moim zdaniem wyjecie bezpiecznika jak najbardziej powinno zapalić kontrolkę
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Demo » 22 mar 2012, 22:06

lucas83 napisał(a):Świecą Ci się kontrolki ABS + TCS + TCS OFF i działa Ci ABS? Dziwne...


Też się dziwię. I mechanik też był dzisiaj bardzo zdziwiony, no ale ale sprawdzałem. I na żużlu i na asfalcie załącza się bezproblemowo.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 19:20
Posty: 4
Skąd: Skarżysko-Kameinna
Auto: Mazda 626, 99r. 2.0, 136KM, lpg

Postprzez maxim_wawa » 22 mar 2012, 22:09

Demo napisał(a):
lucas83 napisał(a):Świecą Ci się kontrolki ABS + TCS + TCS OFF i działa Ci ABS? Dziwne...


Też się dziwię. I mechanik też był dzisiaj bardzo zdziwiony, no ale ale sprawdzałem. I na żużlu i na asfalcie załącza się bezproblemowo.


pytanie czy działa TCS być może obwody są powiązane i problem z TCS powoduje tez zapalenie kontrolki ABS przy jednoczesnym działaniu samego ABS

pytanie czy przy teoretycznie włączonym TCS jesteś w stanie zerwać przyczepność ruszając bo i ile się orientuje system powinien to ograniczyć, a po wciśnięciu TCS off pozwolić na mielenie kołami
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 22 mar 2012, 23:35

Też o tym pomyślałem. Moduł jest zapewne wspólny. To w takim przypadku TCS powinien nie działać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez dariobujo » 25 mar 2012, 20:40

w pewnym momencie zaświeciły mi się jednocześnie kontrolki ABS, TCS OFF, TCS i ręczny hamulec
Podobna sytuacja ma miejsce po wyciągnięciu bezpiecznika ABS. Może nie ma dobrego styku ( zaśniedziałe styki lub poluzowane)?

może być problem w skrzynce bezpieczników pod maską. Jak wyciągniesz bezpiecznik od abs w ten właśnie sposób zaświecą się kontrolki.
dariobujo
 

Postprzez stofel » 18 lip 2012, 16:39

Witam,

Odgrzewam stary temat, ale ... Miałem ten sam problem, czyli świecące kontrolki ABS+TCS+TCS OFF+RĘCZNY. Problem się pojawił w czasie piekielnych upałów (ktoś wyżej pisał że również tak miał) ale nie wydaje mi się aby była to bezpośrednia przyczyna. Generalnie te wszystkie kontrolki sygnalizują uszkodzenie czujnika ABS. Awaria bardzo prosta do zdiagnozowania i usunięcia. Czujnik kosztuje ok. 70 zł więc nie tragedia. W książce serwisowej do Mazdy wszystko opisane bardzo dokładnie. :]
stofel
 

Postprzez mz150ts » 26 lip 2012, 03:10

witam jestem tu nowy mam problem z abs po przekreceniu zaplonu nie swieci kontrolka abs tcs i tcs off nie jestem pewien ale chyba stalo sie to po zmianie klockow z tylu a oczywiscie zonka tego nie zauwazyla prosze o pomoc
mz150ts
 

Postprzez lucas83 » 26 lip 2012, 11:30

Następny struś-pędziwiatr...Temat ma 3 strony, nie chce się poczytać, co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez thomaz » 21 lut 2013, 15:20

Czy sama świecąca kontrolka tcs off może być przyczyną uszkodzonego czujnika abs?Ktoś tak miał?
Wciskanie przycisku tcs off nic nie daje , dalej świeci.Sprawdziłem jeden czujnik tylny i ma oporność 1ohm
czyli poniżej normy.Trochę mnie dziwi , że nie pali się kontrolka abs.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez grzech_z » 22 lut 2013, 09:46

thomaz napisał(a):Czy sama świecąca kontrolka tcs off może być przyczyną uszkodzonego czujnika abs?Ktoś tak miał?
Wciskanie przycisku tcs off nic nie daje , dalej świeci.Sprawdziłem jeden czujnik tylny i ma oporność 1ohm
czyli poniżej normy.Trochę mnie dziwi , że nie pali się kontrolka abs.


Może być żarówka spalona. Zapaliła Ci się kontrolka TCS i sprawdziłeś na drodze czy Ci działa TCS i ABS, czy od razu wziąłeś miernik i Ci tak pokazuje?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez thomaz » 23 lut 2013, 18:36

Abs działa tcs nie działa bo ślizgają się koła.Dodatkowo pali się kontrolka tcs off na desce non stop.
Włączanie przycisku nic nie daje.Czujnik abs napewno jest padnięty bo pokazuje złą oporność około 1 czasem mniej.Przyczisk tcs off jest ok bo podłączałem inny.Według błędów pokazuje że to komputer jest winny albo przycisk albo przewody od tcs do komputera.Zobacze jak wymienie kiedyś czujnik czy to zniknie.Narazie nie jest to pilne bo tcs mało się przydaje chyba ze zimą.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2011, 18:42
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 1999 2l 115km benzyna

Postprzez kayo » 3 sie 2013, 14:25

chciałem dodać tylko jedną rzecz od siebie na temat sprawdzania, czy czujnik ABS działa.
jak już napisano, złącze od czujnika jest pod 'stałą' częścią tylnej kanapy (tej zaraz przy drzwiach). żeby ją zdjąć musimy:
1. odchylić podłokietnik
2. pod nim, u góry są 2 spinki – wyciągamy je ostrożnie śrubokrętem (bo łatwo uszkodzić)
3. odginamy materiał i całość podnosimy lekko do góry, aby w pełni odgiąć – u góry trzyma się na spinkach a na dole na plastikowym zaczepie więc lepiej uważać
4. pod materiałem będzie śruba (klucz oczywiście 13 tka) – odkręcamy
5. teraz najtrudniejsze – na samym dole tej 'przystawki', od strony siedzenia jest jeszcze jedna plastikowa spinka – też trzeba ją wyjąć i jest z tym trochę zabawy, ale jest wykonalne.

po wyjęciu części kanapy, na dole zobaczymy złączkę pod czarnym kawałkiem blachy – trzeba się poginmastykować, aby ją stamtąd wyjąć, ale jest to wykonalne bez połamania.

teraz najważniejsze!! to o czym nigdzie nie znalazłem informacji

kiedy rozłączymy tą złączkę, to w jednej części będą wystawały 2 bolce (nazwijmy to przód, jest to ta, która idzie bardziej w dół), a w drugiej części są 2 jakby otwory/zaciski (nazwijmy to tył).
opór sprawdzamy w TYLNEJ części złączki – tej z otworami/zaciskami – jak kto woli.
zgodnie z informacjami z netu opór powinien wynosić 1,2-1,4 kilooma.

jeszcze ciekawostka – jeśli zmierzymy opór z drugiej strony złączki (tej z bolcami), to wyjdzie nam 14 kiloomów, co może być bardzo mylące bo jest to przesunięcie o jedno zero. ja zacząłem szukać, czy autor posta się nie pomylił.

ceny czujnika w intercarsie na dzień 2013-08-03 to ~320zł oryginał i ~200zł zamiennik. na aledrogo ~50zł.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2008, 23:45
Posty: 48 (1/0)
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 3 hatchback, 2.0 BM, automat

Postprzez kardon » 12 sie 2013, 22:10

Witam szanownych forumowiczów,

Aby nie zakładać nowego wątku, postanowiłem opisać mój problem w tym, bo w końcu w pewnej części dotyczy tego samego problemu.

Sprawy dotyczą Mazdy 626 GF (1.8 benzyna) z roku 2000.

Kwestia numer 1:
Niedawno w podczas jazdy zapaliły mi się na raz kontrolki ABS, TCS, TCS OFF oraz HAMULCA RĘCZNEGO. Kontrolki gasły gdy uruchomiło się ponownie silnik i pojawiały ponownie po jakiś kilkudziesięciu kilometrach jazdy. Dnia dzisiejszego natomiast, podczas odpalania paliły się już wyłącznie kontrolki ABS i TCS OFF… dziwne. Zapewne szaleje któryś z czujników przy kołach?

Kwestia numer 2:
Od pewnego czasu, podczas dodawania gazu, mniej więcej w zakresie obrotów od 1500 do 2000, słychać równomierne cykanie spod maski. Cykanie nie występuje gdy silnik pracuje na biegu jałowym, wyłącznie podczas dodawania gazu.
Wydaje mi się że chodzi o kwestię poruszoną w poniższym temacie:

viewtopic.php?f=125&t=143106

Do sedna....
Planuję za kilka dni podróż, która w sumie pociągnie za sobą przejechanie w ciągu tygodnia około 1500-1700 km. Czy powyżej wymienione problemy są jakąś poważną przeszkodą? Jestem świadomy faktu, że ABS i TCS nie działają. Z kolei sprawdziłem płyn hamulcowy i jest on na poziomie max, zatem hamulce będą działać..?
Ponadto proszę o zaproponowanie sprawdzonego serwisu w okolicach Warszawy, do którego mógłbym oddać auto w celu naprawy tych usterek po powrocie z podróży. Niestety sam z mechaniką nie miałem za wiele wspólnego a na autoryzowany serwis nie bardzo mnie stać. Pisano na forum wcześniej o AUTO JAKSA. Nadal polecacie ten zakład?

Z góry wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
kardon
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6