ABS +TCS OFF + TCS + kontrolka od ręcznego razem świecą.
siema. Chlopaki mam ten sam problem.
Swieci TCS, TCS OFF, ABS i reczny. Czasem wszystko znika ale nie na dlugo.
Dzis jest cieplo i sucho. Sprawdzilem wszystkie czujniki, maja po 1.4kohm.
Jeden mial 1.38 ale byla wczesniej mowa, ze zakres od 1.2 – 1.4.
Teraz hak odpalilem auto to swieci tylko ABS i TCS OFF.
Banglalem guzikiem od TCSa ale nie reaguje off/on.
Jakies opcje? Nadmienie, ze stalo sie to po naprawach u blacharza.
Mozliwe by cos usmazyli?
EDIT:
Traz ruszylem i wszystko zniknelo ... pytanie, czy zaraz nie napisze po rundzie
po parkingu, ze wrocilo :–(
EDIT:
Taaa, a nie mowilem. Bylo cacy jak wsio zgaslo ABS dzialal, a jak kontrolki wrocily
na deske to juz ABS nie dzialal. Zgasilem stacyjke i dalem zaplon to zgasla tylko TCS
Nie wiem, czy to normalne ale komputer jest bardzo goracy.
O ile to ta metalowa pucha miedzy aku., a szyba
Swieci TCS, TCS OFF, ABS i reczny. Czasem wszystko znika ale nie na dlugo.
Dzis jest cieplo i sucho. Sprawdzilem wszystkie czujniki, maja po 1.4kohm.
Jeden mial 1.38 ale byla wczesniej mowa, ze zakres od 1.2 – 1.4.
Teraz hak odpalilem auto to swieci tylko ABS i TCS OFF.
Banglalem guzikiem od TCSa ale nie reaguje off/on.
Jakies opcje? Nadmienie, ze stalo sie to po naprawach u blacharza.
Mozliwe by cos usmazyli?
EDIT:
Traz ruszylem i wszystko zniknelo ... pytanie, czy zaraz nie napisze po rundzie
po parkingu, ze wrocilo :–(
EDIT:
Taaa, a nie mowilem. Bylo cacy jak wsio zgaslo ABS dzialal, a jak kontrolki wrocily
na deske to juz ABS nie dzialal. Zgasilem stacyjke i dalem zaplon to zgasla tylko TCS
Nie wiem, czy to normalne ale komputer jest bardzo goracy.
O ile to ta metalowa pucha miedzy aku., a szyba
- Od: 9 lip 2010, 08:43
- Posty: 39
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT
Był zahaczony na parkingu prawy [jaki?] błotnik – był klepany lekko i szpachla.
I prawy błotnik wymieniony bo rdza brała.
Teraz kasowałem błędy i pokazuje mi 12, 13 i 47. 47 odpada bo to nie ma nic do tego.
12 – lewy przód,
13 – prawy tył.
Ale odnośnie koronki, jak skasowałem błędy i odpaliłem auto to znów pojawił się błąd 13.
To nawet jakby koronka była walnięta to by się zapalił bez ruszania autem?
Poza tym koronka jak patrzyłem jest w obudowie piasty – rocznik 2003, koronka nie jest na wierzchu jak w moim drugim aucie.
Diagnostyke ABSu jak zrobic?
Czytałem, że na odpalonym aucie ale wg mnie dalej kody błędu pokazywało.
Póki co doczytałem jak:
– kasować błędy
– czytać błędy.
I prawy błotnik wymieniony bo rdza brała.
Teraz kasowałem błędy i pokazuje mi 12, 13 i 47. 47 odpada bo to nie ma nic do tego.
12 – lewy przód,
13 – prawy tył.
Ale odnośnie koronki, jak skasowałem błędy i odpaliłem auto to znów pojawił się błąd 13.
To nawet jakby koronka była walnięta to by się zapalił bez ruszania autem?
Poza tym koronka jak patrzyłem jest w obudowie piasty – rocznik 2003, koronka nie jest na wierzchu jak w moim drugim aucie.
Diagnostyke ABSu jak zrobic?
Czytałem, że na odpalonym aucie ale wg mnie dalej kody błędu pokazywało.
Póki co doczytałem jak:
– kasować błędy
– czytać błędy.
- Od: 9 lip 2010, 08:43
- Posty: 39
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT
Witam.
U mnie był błąd lewy tył abs sprawdziłem czujniki wszystkie OK. Po skasowaniu błędów po paru kilometrach znowu błąd aba tcs ręczny świecą.Wymieniłem czujnik j/w i wszystko wróciło do normy.
U mnie był błąd lewy tył abs sprawdziłem czujniki wszystkie OK. Po skasowaniu błędów po paru kilometrach znowu błąd aba tcs ręczny świecą.Wymieniłem czujnik j/w i wszystko wróciło do normy.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Wałbrzych
- Od: 5 sie 2011, 07:52
- Posty: 104
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM
... no ja chce jeszcze z oscyloskopem podpiac sie pod jeden z sygnalizowanych przez kompa czujnikow.
Rezystancja rezystancja, a impulsy generowane to druga sprawa. Mam mozliwosc z firmy sobie wziac i chce sprawdzic krecac sie na parkingu autem, czy beda impulsy.
Edit: siegu
Bedzie juz chyba ok. Dzis poza rozebraniem w tym kole zacisku ham. na czesci pierwsze obejrzalem koronke ABS,
byla zasyfiona. Te szpary juz byly male i faktycznie czujnik mial prawo swirowac, wyczyscilem i powinno byc ok.
Edit:
– grzebie dalej zona dzwonila, ze znow sie zaswiecilo teraz sprawdze koronke przedniego lewego kola, bo wtedy komp pokazywal to oraz to [jakie?] prawe – zobacze co wpierw pokazuje komp, czy tylko LP, czy PT tez. Ostatecznie oscyloskop ... a tak mi sie nie chce
Edit:
– dobra, czujnik lewy przod do wymiany. Jak zakrecilem kolem to multimetr ustawiony na 20mV nie drgnal. Dla porównania sprawdziłem prawy przod i jakies tam male napiecie się generuje. Prawy tyl komputer nie zarejestrowal, wiec wygląda na to, ze prawy tyl to tylko kwestia zabrudzenia ... no chyba, ze tez do wymiany i raz działa, a raz nie.
Rezystancja rezystancja, a impulsy generowane to druga sprawa. Mam mozliwosc z firmy sobie wziac i chce sprawdzic krecac sie na parkingu autem, czy beda impulsy.
Edit: siegu
Bedzie juz chyba ok. Dzis poza rozebraniem w tym kole zacisku ham. na czesci pierwsze obejrzalem koronke ABS,
byla zasyfiona. Te szpary juz byly male i faktycznie czujnik mial prawo swirowac, wyczyscilem i powinno byc ok.
Edit:
– grzebie dalej zona dzwonila, ze znow sie zaswiecilo teraz sprawdze koronke przedniego lewego kola, bo wtedy komp pokazywal to oraz to [jakie?] prawe – zobacze co wpierw pokazuje komp, czy tylko LP, czy PT tez. Ostatecznie oscyloskop ... a tak mi sie nie chce
Edit:
– dobra, czujnik lewy przod do wymiany. Jak zakrecilem kolem to multimetr ustawiony na 20mV nie drgnal. Dla porównania sprawdziłem prawy przod i jakies tam male napiecie się generuje. Prawy tyl komputer nie zarejestrowal, wiec wygląda na to, ze prawy tyl to tylko kwestia zabrudzenia ... no chyba, ze tez do wymiany i raz działa, a raz nie.
- Od: 9 lip 2010, 08:43
- Posty: 39
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT
Witam,
podłącze się pod temat gdyż jest podobny. U mnie w Mazda Premacy 1999 r. DITD również wczoraj zaczęło się świecenie ciągłe 2 kontrolek tj. ABS i hamulca ręcznego. Płyn hamulcowy jest w zbiorniczku dodam. Czy to mogą być czujniki abs? Jak samemu można sprawdzić który to czujnik? Dodam że w mojej miejscowości nie ma rzadnego profesjonalnego serwisu.
Pozdrawiam
podłącze się pod temat gdyż jest podobny. U mnie w Mazda Premacy 1999 r. DITD również wczoraj zaczęło się świecenie ciągłe 2 kontrolek tj. ABS i hamulca ręcznego. Płyn hamulcowy jest w zbiorniczku dodam. Czy to mogą być czujniki abs? Jak samemu można sprawdzić który to czujnik? Dodam że w mojej miejscowości nie ma rzadnego profesjonalnego serwisu.
Pozdrawiam
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
Szybkie pytanie. Czy czujnik abs z tyłu ma być idealnie prostopadle do tarczy z ząbkami, czy dopuszczalne jest jeśli jest przekręcony nieco w lewo. Kupiłem nowy na lewy tył i tak seryjnie był przekręcony. Stary był prostopadle.
Kiedy wymieniałem czujniki u siebie, również dostałem takie "lekko ukośne" (przeznaczone są chyba do któregoś modelu 323) zamiast "prostopadłych", ale jeżdżę już ok. 2 miesiące i żadnego błędu mi kontrolka nie wyświetliła.
Artur
Panowie no ale jak rozpoznać który czujnik trzeba wymienić? Jak to sprawdzić? Dodam że u mnie nie ma serwisu z komputerem... dodam że od kiedy kontrolki abs i hamulca sie swieca to abs nie działa.
pozdrawiam
pozdrawiam
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
jocco napisał(a):Panowie no ale jak rozpoznać który czujnik trzeba wymienić? Jak to sprawdzić? Dodam że u mnie nie ma serwisu z komputerem... dodam że od kiedy kontrolki abs i hamulca sie swieca to abs nie działa.
pozdrawiam
a wymień lewy tył jak Ci się nie chce poczytać forum – na 77% zadziała
szerokości
grzech
grzech
Ja mam troszkę inny problem.
Jakiś czas temu świeciła mi kontrolka ABS razem z kontrolką ręcznego
Zrobiłem zworkę diagnostyczną i wyszły mi wszystkie trzy kody na prawy tył.
Ok – trzeba wymienić.
Wymieniłem i kontrolki przestały świecić – czyli wszystko ok.
Jeżdżę zadowolony z siebie bo nic nie świeci, ale coś mnie podkusiło i zrobiłem zworkę i kurcze wyszedł kod 14 (lewy tył). Te czterdzieści ileś już nie, tylko jeden numer.
I nie wiem.... żadne kontrolki mi się nie świecą (a wiem, że działają bo przecież wymieniłem przez nie czujkę tył prawa).... ale diagnostyka pokazuje jednak błąd lewy tył.
Wymienić teraz ten ABS czy jednak działa????... próbowałem ostrzej hamować na deszczu... ale niestety nie wpadam w poślizg (pewnie za słabo hamuję) i koła nie wpadają w poślizg...więc ABS się nie załącza....albo nie działa....ehhh
Jakiś czas temu świeciła mi kontrolka ABS razem z kontrolką ręcznego
Zrobiłem zworkę diagnostyczną i wyszły mi wszystkie trzy kody na prawy tył.
Ok – trzeba wymienić.
Wymieniłem i kontrolki przestały świecić – czyli wszystko ok.
Jeżdżę zadowolony z siebie bo nic nie świeci, ale coś mnie podkusiło i zrobiłem zworkę i kurcze wyszedł kod 14 (lewy tył). Te czterdzieści ileś już nie, tylko jeden numer.
I nie wiem.... żadne kontrolki mi się nie świecą (a wiem, że działają bo przecież wymieniłem przez nie czujkę tył prawa).... ale diagnostyka pokazuje jednak błąd lewy tył.
Wymienić teraz ten ABS czy jednak działa????... próbowałem ostrzej hamować na deszczu... ale niestety nie wpadam w poślizg (pewnie za słabo hamuję) i koła nie wpadają w poślizg...więc ABS się nie załącza....albo nie działa....ehhh
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
ABS pewnie działa, jeśli nie świeci się kontrolka. Spróbuj na piasku na przykład.
Błąd w sterowniku jest, bo pewnie kiedyś wystąpił, a nie był skasowany.
Ja bym na razie czujnika nie wymieniał.
Błąd w sterowniku jest, bo pewnie kiedyś wystąpił, a nie był skasowany.
Ja bym na razie czujnika nie wymieniał.
Artur
jocco napisał(a):sprawdzenie 50 zł
można to zrobić samemu i 50 na
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Piotr Raczkowski napisał(a):jocco napisał(a):sprawdzenie 50 zł
można to zrobić samemu i 50 na
Też tak pomyślałem
Za tak zaoszczędzone pieniądze, zważywszy ile pracy już sam włożyłem przez dwa lata mienia mazdy to już bym chyba drugą, lepszą kupił
Z tym, że ja tam lubię sobie pogrzebać – satysfakcja gwarantowana:)
Można by też założyć dodatkowy dział – naprawiałem i spaprałem
szerokości
grzech
grzech
Witam.
Mam mały problem. Od wczoraj chwilkę po odpaleniu auta zaświecają się łącznie 3 kontrolki: ABS, TCS i TCS Off. Bez ręcznego i nie od razu na starcie. I tak sobie świecą. Jak po jakiejś chwili wyłączę auto i odpalę jeszcze raz już się nie zaświecają. Odnoszę wrażenie, że zaświecają się po dłuższym postoju i po chwili rozgrzania silnika oraz ponownym odpaleniu już się nie zaświecają. Nie wiem czy może to być jakiś problem z zasilaniem lub spadkiem napięcia (oprócz opisanych czujników i pompy abs). Nie sprawdzałem jeszcze akumlatora i alternatora więc nie wiem czy problem może wynikać z jakiś spadków napięcia. Czy ktoś miał podobną sytuację i rozwiązaniem był system zasilania?
Mam mały problem. Od wczoraj chwilkę po odpaleniu auta zaświecają się łącznie 3 kontrolki: ABS, TCS i TCS Off. Bez ręcznego i nie od razu na starcie. I tak sobie świecą. Jak po jakiejś chwili wyłączę auto i odpalę jeszcze raz już się nie zaświecają. Odnoszę wrażenie, że zaświecają się po dłuższym postoju i po chwili rozgrzania silnika oraz ponownym odpaleniu już się nie zaświecają. Nie wiem czy może to być jakiś problem z zasilaniem lub spadkiem napięcia (oprócz opisanych czujników i pompy abs). Nie sprawdzałem jeszcze akumlatora i alternatora więc nie wiem czy problem może wynikać z jakiś spadków napięcia. Czy ktoś miał podobną sytuację i rozwiązaniem był system zasilania?
- Od: 15 sie 2008, 12:04
- Posty: 34
- Skąd: Śląsk
- Auto: 626,2.0, 1998, 136 KM, automat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6