ABS +TCS OFF + TCS + kontrolka od ręcznego razem świecą.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gdyniek » 5 maja 2010, 10:27

wloczykij napisał(a):witam
MAM PODOBNE OBJAWY z ABS TSCOFF TSC CZASEM SWIECA CZASEM NIE SWIECA TAK JAK W WAZYCH PRZYPADKACH

ABS CZASEM DZIALA ALE TERAZ PRZESTAŁ DZIALAC

PISZECIE O BLEDACH ALE NIE ZAUWAZYLEM A BY KTOS ZWAS USTALIL JAKAS PRZYCZYNE

WIEC MAM PYTANIE CZY TO USTERKA MECHANICZNA WYWOŁAŁA TE BŁEDY CZY KOMPUTER COS SZWANKUJE

MOZE KTOS NAPISZE JAK TO WSZYSTKO NAPRAWIC


sprawdz kody bledow (masz serwisy w Zabrzu/Chorzowie), czujniki ABSu pewnie padly (ja juz wymienialem dwa razy w obu kolach [jakich?]). Objawy sa takie jak opisujesz, czasem wlaczaja sie te kontrolki, a czasem ABS dziala.. To "czasem" zalezy od np. wilgotnosci. Kosz czujnika ABSu to z tego co pamietam jakies 200-300pln (Mazda Dobosz, Chorzow)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2007, 14:33
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 2001r LPG
M5 2.0 2010 LPG

Postprzez wloczykij » 6 maja 2010, 10:31

to mnie nie pocieszyłeś

a w Zabrzu masz na myśli ten serwis na rogu ulic wolności z knurowska

najpierw trzeba wymienić czujnik a później skasować błędy czy odwrotnie

dzieki za pomoc pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 21:39
Posty: 41
Skąd: gliwice
Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn

Postprzez gdyniek » 6 maja 2010, 10:59

wloczykij napisał(a):to mnie nie pocieszyłeś

a w Zabrzu masz na myśli ten serwis na rogu ulic wolności z knurowska

tak, ale tanszy i szybszy w sprowadzaniu czesci jest Mazda Dobosz w Chorzowie, z mojego doswiadczenia.

wloczykij napisał(a):najpierw trzeba wymienić czujnik a później skasować błędy czy odwrotnie

Przy wymianie czujnika ci skasuja bledy. W sumie skasowac bledy mozesz pewnie sam (odlaczenie aku i np. zapalenie swiatel, zeby nic nie zostalo w obwodach) ale problem pewnie nie zniknie ;–(
Mozna jeszcze probowac przeczyscic styki tych czujnikow ABSu, ale ja bym nie ryzykowal, w koncu to ABS.
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2007, 14:33
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 2001r LPG
M5 2.0 2010 LPG

Postprzez Radex » 7 cze 2010, 14:28

hej, wystukało mi błąd 14 – czujnik lewy tył

planuje kupić taki czujnik: http://allegro.pl/item1049942281_czujni ... ml#gallery

a moze ktos kupowal gdzies indziej w lepszej cenie a moze jakis inny czujnik?? pliz help :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Iwan002 » 8 cze 2010, 17:39

Mam pytanie, mogę taniej niż w serwisie kupić sensowy ABS tył prawy i lewy. Jednak nie mogę znaleźć oznaczeń na przewodach. Te sprzedawane mają dla Prawego – GE7C-43-71YC i dla lewego GE7C-43-72YC odpowiednio dla modelu Mazda 626 '99 kombi. Proszę o potwierdzenie czy oznaczenie jest prawidłowe z oryginałem.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2007, 08:43
Posty: 20
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626;2.0 Kombi 99 GF

Postprzez mzebrows » 9 cze 2010, 12:11

O ile wiem mazdy tak mają. Sprawdzone na dwóch mazdach 323 i jednej 626.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez Jokoga » 14 lip 2010, 08:36

Cześć

Ostatnio zapaliły mi sie kontrolki ABS, TCS, TCS OFF, oraz kontrolka hamulca ręcznego wszystkie naraz – jak w temacie. Oczywiście ABS i kontrola trakcji nie działają – sprawdziłem.
Po diagnostyce (mostkowanie styków GND i TBS) wyskakują mi błędy 11,12,14,17 – czyli 3 czujniki ABSu i Kod 17 -Niewłaściwa synchronizacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu (???) Skąd ten kod 17? Jaki ma to związek z ABSem?

Wydaje mi sie bardzo podejrzane że wszystkie te kody pojawiły się na raz. Czy jest szansa że 3 czujniki poszły w jednym momencie ? Dodam, że auto stało cały dzień w piekielnym słońcu i po odpaleniu wieczorem zapaliły się kontrolki. Sprawdziłem styki przednich czujników i wszystko wydaje się być jak nowe.

Proszę o pomoc, co i jak zdiagnozować aby mieć pewność w czym tkwi przyczyna tych 4 błędow razem.
Ewentualnie kontakt do magika w Trójmieście który mógłby mi pomóc.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 12:00
Posty: 15
Skąd: 3city
Auto: 626 GW

Postprzez Radex » 14 lip 2010, 09:16

a próbowałeś resetować komputer?? to bardzo dziwne że wyskoczyły Ci 3 czujniki na raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Jokoga » 14 lip 2010, 09:50

odłączyłem aku, włączyłem światła by pozbyć sie resztek prądu – nic nie pomogło.
możesz mi napisać jak ewentualnie inaczej zresetować komputer ?
z góry dzieki za info.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 12:00
Posty: 15
Skąd: 3city
Auto: 626 GW

Postprzez wtyku » 15 lip 2010, 11:50

Prosze o dokladniejszy opis dla modelu 323f, nigdy nie rozbieralem tej czesci auta wiec prosze o dokladnie podpowiedzi (musze wymienic czujnik ABS tyl):

"Do tylnych kostek dostaniesz się odkręcając zewnętrzne cześci oparcia." – na tylnej kanapie, w bagażniku? gdzie?

"Na dole masz jedną śrube pod wykładziną na rzep. odkreć i wyciągnij ten kawałek oparcia do góry." tez nie bardzo kumam

"Kostka będzie biała. Przeczyść styki, lup ewentualnie zmierz oporność miernikiem elektrycznym. powinien wskazywać 1,2-1,4 kohma jak będzie dużo mniej to znaczy że padł czujnik." – tutaj wiem co i jak.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Radex » 15 lip 2010, 12:15

Jokoga tylko tak sie chyba resetuje komputer. podjedz jeszcze do jakiegos mechaniora ktory ma złącze do Madzi i niech podepnie komputer i sprawdzi i wykasuje błędy, może się uda.....
na końcu jak nic nie pomoże to może skumaj się z kimś z 3city żeby Ci pomógł bo jeżdżąc po mechaniorach to Ci każą wszystko wymieniać a to może jest jakaś pierdoła...
daj znać co i jak

wtyku napisał(a):Prosze o dokladniejszy opis dla modelu 323f, nigdy nie rozbieralem tej czesci auta wiec prosze o dokladnie podpowiedzi (musze wymienic czujnik ABS tyl):


Kolega, temat głównie dotyczy modelu 626 jako że znajduje się w tym dziale. nie wiem jak jest w 323 ale może będzie podobnie więcj odpowiem

wtyku napisał(a):
"Do tylnych kostek dostaniesz się odkręcając zewnętrzne cześci oparcia." – na tylnej kanapie, w bagażniku? gdzie?

"Na dole masz jedną śrube pod wykładziną na rzep. odkreć i wyciągnij ten kawałek oparcia do góry." tez nie bardzo kumam

"Kostka będzie biała. Przeczyść styki, lup ewentualnie zmierz oporność miernikiem elektrycznym. powinien wskazywać 1,2-1,4 kohma jak będzie dużo mniej to znaczy że padł czujnik." – tutaj wiem co i jak.

na tylnej kanapie są po bokach oparcia.
u ich podstawy na dole widać rzep przyklejony do podłogi, pod nim jest śruba.
po wykręceniu śruby trzeba cały boczek wysunąć do góry.

w ten sposób zdejmujesz boczek i pod im widać wtyczkę do czujnika ABSU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Supertom » 18 lip 2010, 21:46

Próbowałem tak robić ale coś tych kostek ni huhu, może jest możliwość zrobienia jakiejś foto prezentacji?? :D
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 21:35
Posty: 5
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 626 GF, 1.8 benzyna, 2000r

Postprzez Toudek » 11 sie 2010, 13:58

Witam,

Mam podobny problem z ABS, tzn świecą wszystkie 3 kontrolki abs + tcs (nie migają tylko świecą).
Stwierdziłem że sprawdzę czujki miernikiem jak to ludzie podpowiadali, znalazłem kostki za oparciami ale podczas badania miernikiem nic nie pokazało (miernik nawet nie drgnął) i nie wiem czy mam uwalone oba czujniki z tyłu czy co? Mogły się wywalić oba czujniki jednocześnie? I dlaczego nie wykazują żadnej oporności, domyślam się że nawet jakby były uszkodzone to jakaś minimalna oporność by była? Mam wrażenie że ten problem pojawił się po wizycie w warsztacie w którym robili mi tylne hamulce (oczywiście nie od razu bo bym wtedy od razu się do nich zgłosił tylko po jakimś czasie). Da się jeszcze coś z tym zrobić czy jedynie nastawić się na koszt wymiany obu czujników?

Pozdrawiam
Nissan Sunny – Obrazek
Mazda – Obrazek
Początkujący
 
Od: 10 lip 2007, 23:15
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 626 GF '98 2.0 16V 115KM

Postprzez Jokoga » 12 sie 2010, 21:08

Cześć,

Ja poki co mam ten sam problem, ale prawdopodobnie jestem bliski rozwiązania zagadki.
Otóż moi drodzy po przeglądnięciu zagadnień związanych z ABSem, i kontrolą trakcji, gdy nagle zaczynają się świecić wszystkie kontrolki i wywala nam kilka błędów naraz – warto sprawdzić czy moduł ABSu sie nie sypnął. Samodiagnostyka wywala mi 3 błędy czujników, plus jeden nie zidentyfikowany – nr 17, jednak po zmierzeniu oporności wychodzi że czujniiki są sprawne. Przeczyściłem styki gdzie sie dało i problem nie ustąpił. Tak że teraz bede walczył z modułem ABS – z tego co czytałem na forum powinno pomóc :> . Dam znać co i jak jeśli rozwiąże problem.
Ogólnie polecam lekture forum bo można sporo ciekawych info znaleść.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 mar 2010, 12:00
Posty: 15
Skąd: 3city
Auto: 626 GW

Postprzez tomahawk » 13 sie 2010, 12:21

Cześć,

Ja też dołączam się do tematu, objawy identyczne...
Ostatnio byłem na diagnostyce na Cyprysowej w Wawie u K. Śmigiery, niestety jego komp pokazał błąd systemowy urządzenia, więc diagnozy nie mam ( BTW> mam OBDII a mechanik podpinal sie pod złącze diagnostyczne w komorze silnika, czy przypadkiem ABS nie diagnozuje się ze złącza w kabinie?)
Z doświadczenia mechanik postawił hipotezę,że przyczyna może być padnięta pompa ABS...
organoleptycznie nic nie widać.... :)
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 17:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos'93 2.0 V6+ SGI
Renault Grand Scenic'05 2.0 T

Postprzez Radex » 13 sie 2010, 12:29

tomahawk nie sluchaj mechanikow bo sie nie znaja a pol samochodu Ci wymienia zanim zdiagnozuja problem.

poczytaj forum i sam wszystko posprawdzaj albo jedz do jaksy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez tomahawk » 15 sie 2010, 10:08

Dzięki za poradę,
wybiorę opcję wizyty u Jaksy :D , sam nic więcej już nie wymyślę....
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 17:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos'93 2.0 V6+ SGI
Renault Grand Scenic'05 2.0 T

Postprzez alconn69 » 14 wrz 2010, 18:49

Witam u mnie była taka sytuacja ze nagle zapaliły mi się jak jechałem kontrolki od absu i kontroli trakcji plus ręczny po zgaszeniu i odpaleniu nieraz gasły nieraz nie zawsze gasły jak podczas jazdy zgasiłem i odpaliłem auto najczęściej zapalały się znów jak zachamowałem i stanąłem dziwne trochę czytałem co tutaj wszyscy pisali w końcu odkręciłem te czujniki po kolei delikatnie wyczyściłem, złącza zapsikalem kontaktem chociaż były czyste od razu było to samo jednak następnego dnia sytuacja wróciła do normy kontrolki gasną i jest ok jak długo nie wiem jeżdżę tak drugi dzień dodam ze mam mazdę 626 2000r 2.0 136KM pozdrawiam
alconn69
 

Postprzez Radex » 14 wrz 2010, 19:28

alconn69 napisał(a):Witam u mnie była taka sytuacja ze nagle zapaliły mi się jak jechałem kontrolki od absu i kontroli trakcji plus ręczny po zgaszeniu i odpaleniu nieraz gasły nieraz nie zawsze gasły jak podczas jazdy zgasiłem i odpaliłem auto najczęściej zapalały się znów jak zachamowałem i stanąłem dziwne trochę czytałem co tutaj wszyscy pisali w końcu odkręciłem te czujniki po kolei delikatnie wyczyściłem, złącza zapsikalem kontaktem chociaż były czyste od razu było to samo jednak następnego dnia sytuacja wróciła do normy kontrolki gasną i jest ok jak długo nie wiem jeżdżę tak drugi dzień dodam ze mam mazdę 626 2000r 2.0 136KM pozdrawiam

wszystko pisze w temacie, musisz zmostkowac 2 piny w zlaczu diagnostycznym, po przekreceniu kluczyka kotrolka abs bedzie migala dlugo i krotko. kod ktory wymiga bedzie mowil ktory czujnik jest do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alconn69 » 19 wrz 2010, 16:24

tak też zrobiłem na początku wyskoczyło mi kilka błędów 11 13 14 51 skasowałem je i wyskoczył tylko 14 czujnik lewy tył rzeczywiście opornosc ma 2.47 kilo oma z tego co było napisane wcześniej wynika że tylko do 1.4kilo może być rezystancja tak ? Zatem wygląda na to że czujnik ewidetnie do wymiany tyle że rozkręciłem to ale niestety z przodu wychodziły bez problemu bo je czyściłem i ten jest bardzo zapieczony nie mogę go ruszyć może ktoś ma jakiś sposób ?
alconn69
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6