Strona 1 z 1

Drży kierownica podczas hamowania i szybkiej jazdy.

PostNapisane: 5 gru 2009, 18:49
przez wojtek fary
moze ktos zna przyczyne tarcze i klocki wymienilem nic niepomoglo

PostNapisane: 5 gru 2009, 19:00
przez czesław1
Klocki i tarcze nowe,? mogą być luzy na układzie kierowniczym , żle wyważone koła ,

PostNapisane: 5 gru 2009, 19:11
przez wojtek fary
maly luz jest tylko na swozniu lewym a kola wymienilem na zimowki i nic sie niezmienilo

PostNapisane: 5 gru 2009, 20:05
przez alf28
1.w czasie hamowania to zmień tarcze
2.w czasie jazdy doważ koła
3.zacznij o doważenia
4. zlikwiduj luzy

PostNapisane: 5 gru 2009, 21:52
przez rafal_ldz
mogą być zwichrowane tarcze (mogło dojść do przegrzania i gwałtownego schłodzenia np. po wjechaniu w kałużę lub czasem wystarczy kilka razy mocniej wyhamować z większej prędkości i takie coś się pojawia), co powoduje bicie, można je spróbować przetoczyć, jeśli są w miarę nowe, albo kupić nowe ;)

PostNapisane: 5 gru 2009, 22:26
przez dgolf
U mnie winne były, a raczej była opona. Na wyważarce 0,0 a powyżej 120 cała deska drżała. Pomogło ruszenie z piskiem kilka razy i bieżnik się wyrównał.

PostNapisane: 11 gru 2009, 10:40
przez Veetec
Miałem problem z biciem przy hamowaniu (GF 2001, 2.0, 136KM)
Wymieniałem i toczyłem tarcze (nie raz i nie dwa ...), wymieniłem amory (bo i tak przyszedl na nie czas), wymieniłem piasty, sprawdzalem na pożyczonych kołach i nic, wciąż to samo.

Z problemem uporalem sie przypadkowo ...

Po wymianie amotyzatorow wymienilem jeszcze pare innych rzeczy w przednim zawieszeniu. Nie zrobilem tego na raz ale po kolei i stąd wiem co pomogło – a mianowicie tylne tuleje przednich wahaczy czyli t.zw. "motyle".
Problem bicia przy hamowaniu jak ręką odjął. Od wymiany minęło pół roku.

PostNapisane: 11 gru 2009, 11:10
przez steven
Veetec czyli odpowiedź, usunąć luzy w drugim poście ( Czesława) rozwiązuje temat :)

PostNapisane: 11 gru 2009, 11:28
przez Veetec
steven napisał(a):Veetec czyli odpowiedź, usunąć luzy w drugim poście ( Czesława) rozwiązuje temat :)


Tak i nie.
Sformulowanie "usunąć luzy" jest dosyc ogolne. Poza tym ten post mowi o luzach w ukl. kierowniczym a ja wskazuje na ukl. zawieszenia i wskazuję co konkretnie pomoglo. Luzy mogą byc jeszcze w kilku innych miejscach.

A moj przypadek jest o tyle specyficzny, że:

1. badanie tych tulei u Jaksy nie wskazywalo luzu – ale ja sie troche uparłem na ich wymiane – i nie chodzilo o szukanie przyczyny bicia przy hamowaniu tylko zupelnie czegos innego

2. machanicy od Jaksy sami sa zdziwieni, ze wymiana tych tueli zlikwidowala bicie przy hamowniu (a przy okazji zlikwidowala takze inny problem – ten dla ktorego je wymienilem).

Wymiana tych tulei to dosyc prosta, szybka i niezbyt droga zabawa ale nalezy po tym ustawic geo.

PostNapisane: 11 gru 2009, 13:03
przez steven
Veetec nie wiem, dla mnie to oczywiste... a czemu u Jaksy tego nie wykryli, to nie wiem... w każdym razie gratuluję wytrwałości :)

a co do bicia, ściągania i tym podobnych rzeczy, to przede wszystkim luzy i to w całym układzie zarówno zawieszenia (również amorki – ja widziałem samochód w którym po wymianie wszystkich gumek były luzy, a okazało się, że amortyzator nie był dokręcony od góry <hahaha> ) jak i kierowniczego :) chociaż tutaj bicie by raczej nie wystąpiło... no i sprawdzić wypadałoby tarcze :) chociaż jak ktoś kupi porządne to raczej się nie krzywią... ;)

PostNapisane: 11 gru 2009, 16:26
przez Grzyby
chamowania

Od chamowania są chamy, w przypadku zwalniania mamy do czynienia z hamowaniem.
Proszę o poprawienie.

Re: Drży kierownica podczas hamowania i szybkiej jazdy.

PostNapisane: 9 sty 2017, 11:30
przez adrian626
mialem to samo,myslalem ze cos z ukladem kierowniczym,jakies drazki czy cos a to opona była walnięta,trzesło jak targancem od kosiarki :)