Kontrolka hamulca ręcznego zapala się podczas hamowania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez JOTES » 20 sty 2004, 15:24

Mam mazde 626, 2.0, 1998 r. W czasie hamowania zapala sie kontrolka hamulca recznego. Nie wiem jaka moze byc przyczyna! Plyn hamulcowy dolany do max, klocki w porzadku. Prosze o sugestie lub porady.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2004, 15:08
Posty: 8
Auto: mazda 6 GH 2.0, 2011

Postprzez XsiX » 20 sty 2004, 15:35

JOTES napisał(a):Mam mazde 626, 2.0, 1998 r. W czasie hamowania zapala sie kontrolka hamulca recznego. Nie wiem jaka moze byc przyczyna! Plyn hamulcowy dolany do max, klocki w porzadku. Prosze o sugestie lub porady.


uszkodzony czujnik od ręcznego (ten od dźwigni).


JOTES napisał(a):Plyn hamulcowy dolany do max.

płyn trzeba co jakiś czas wymienić, jeżeli jeździsz jeszcze na "fabrycznym" to nie spełnia on już dobrze swojego zadania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez xXx » 20 sty 2004, 15:45

Spróbuj dolać płynu hamulcowego, albo najlepiej wymień na nowy tak jak powiedzał XsiX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez XsiX » 20 sty 2004, 17:14

nie wiem czy w tym modelu mazdy który posiadasz jest kontrolka od klocków hamulcowych ale proponuję też na nie rzucić okiem. Rozmawialiśmy z Tobą dziś na czacie i byłeś najwyraźniej zaszokowany tym że klocki mogły się zużyć po 40 000 km więc powtórzę Ci jeszcze raz na forum PO 40 000 KLOCKI MAJĄ PRAWO SIĘ ZUŻYĆ :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Pawko_6 » 20 sty 2004, 22:12

Witam

W Maździe 626 GF nie ma kontrolki zużycia klocków hamulcowych, a według instrukcji obsługi kontrolka hamulca ręcznego zapala się tylko i wyłącznie wtedy gdy hamulec ręczny jest zaciągnięty oraz gdy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku jest zbyt niski.

Zużycie klocków objawia się charakterystycznym dźwiękiem podczas hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez XsiX » 20 sty 2004, 22:24

Pawko_626 napisał(a):zbyt niski.
Zużycie klocków objawia się charakterystycznym dźwiękiem podczas hamowania.


Zgadza się. Kiedy klocek ulega starciu – odpowiednio wyprofilowana blaszka zaczyna trzeć o tarczę hamulcową stąd wspomniany dźwięk :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Nazgulio » 21 sty 2004, 01:24

miałem to samo, zmieniłem klocki i jest ok !!!!!!!
Kiedy klocki robią sie cienkie, tłoczki zaciskające je na tarczy są wysunięte bardziej niż przy "zdrowych" kolckach. Poziom płynu się zmniejsza i zapala sie kontrolka :)
Jak powiedział jeden ultra mądry mechanior "płynu w Mazdzie się nie dolewa !!!! wymienia sie klocki !!!! " Ja najpierw dolałem płynu, potem przy zmianie musiałem odlewać :)
Pozdrowionka.
prywatnie proszę mi mówić "pan gruby"
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 00:01
Posty: 38

Postprzez epik » 29 kwi 2011, 20:33

Witam
Czyściłem kilka dni temu tylne zaciski, a konkretnie zaraz za pierwsza uszczelką tłoczka było trochę rdzy i się blokował. Wszystko by było ok gdyby nie fakt iż do układu dostało się powietrze (objaw:zapalająca się kontrolka ręcznego przy silnym naciśnięciu hamulca). Próbowałem odpowietrzyć układ dwukrotnie, lecz problem pozostał. W miniony piątek zostawiłem samochód w warsztacie by wymienili mi płyn hamulcowy iż nie byłem pewny jakiego rodzaju był wcześniej zalany (DOT3 czy DOT4). po wymianie miałem nadzieje że będzie ok, lecz kontrolka znów się pojawia po kilku silnych naciśnięciach hamulca. Mechanik poradził obserwować poziom płynu w zbiorniczku. Co może być nie tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 22:41
Posty: 17
Skąd: Redditch UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi

Postprzez tadziomaru1 » 29 kwi 2011, 21:24

A kto Ci powiedział że gdy chamulce są zapowietrzone to zapala się kontrolka, bo większej głupoty dawno nie słyszałem/czytałem? Spróbuj poszukać w dziale mazdy 6, bo tu jest 626 Gf, napewno coś znajdziesz na forum. Powodzenia <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez mzebrows » 13 wrz 2011, 08:59

Miałem to samo. Okazało się, że faktycznie nie wystarczy że poziom płynu hamulcowego jest pomiędzy MIN a MAX. Musi być na MAX!!! Dolałem tą odrobinkę DOT4 i kontrolka już nie świeci przy hamowaniu. dodatkowo hamulce prawie przestały piszczeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez tadziomaru1 » 13 wrz 2011, 18:26

Archeolog <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez cinnek007 » 14 sie 2013, 10:05

A u mnie jest tak' że kontrolka od ręcznego się zaczyna żarzyć podczas jazdy, bez użycia hamulca a do tego to jeszcze w tym samym momencie wskazówka od prędkościomierza wariuje. Jak prędkościomierz jest ok, to kontrolka od ręcznego też ok. Może jak pozbędę się problemu ze stratą potencjału iskry to i z ręcznym też będzie ok. Ale widzę, że powinienem też sprawdzic poziom płynu hamulcowego.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez rumunn95 » 28 sie 2013, 10:44

problem z czujnikiem abs przy kole
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6