Sporadyczne zapalanie się kontrolki ABSu (626 GF)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jjaagg » 20 sty 2004, 08:55

Witam

Mam problem z ABS w 626 2.0.diTd (GF r.2000). Objawil sie po raz pierwszy kilka tygodni temu ale tylko raz. Teraz problem potrafi wystepowac kilkakrotnie, nieraz w odstepach 30 sekundowych. Objawia sie tym ze wlacza sie kontrolka braku ABS oraz awaryjna od hamulca. ABS w tym czasie nie dziala. Gdy wylacze i wlacze stacyjke problem nieraz ustepuje lecz zauwazylem ze gdy stoje po wlaczeniu stacyjki kontrolka ABS nie gasnie lecz robi to dopiero jak rusze z miejsca. Normalnie powinna zgasnac razem z innymi jak np tymi od poduszek. Problem musi byc wiec chwilowy inaczej wylaczenie stacyjki nic by nie dalo. Moze to byc jakis kabelek od czujnikow? gdzie zaczac szukac? Ma ktos schemat elektryczny do tego modelu?

Pozdrawiam
Marcin.
jjaagg
 

Postprzez Długi » 20 sty 2004, 09:27

Wyglada na uszkodzony przewód czujnika, przy usterce chwilowej CU zapisuje kod diagnostyczny i zaświeca kontrolkę. Po włączeniu zapłonu ponownie musi sprawdzić czy usterka została usunięta więc porównuje prędkość kół przy ok 20km/h jeżeli jest taka sama gasi kontrolkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez jjaagg » 20 sty 2004, 10:14

Niby tak ale gdy blad nie wystepuje po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu kontrolka gasnie po kilku sekundach bez ruszania z miejsca.
jjaagg
 

Postprzez Długi » 20 sty 2004, 10:29

Przeczytaj dokładnie co napisałem, sprawdzenie następuje po wystąpieniu kodu :), to samo będzie kiedy będziesz wymieniał koło z włączonym zapłonem. Pokręcisz kołem i CU zidentyfikuje probleem. Kontrolka zgaśnie po przekroczeniu 20km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez jjaagg » 20 sty 2004, 11:27

Fakt tu mozesz miec racje :D. A tak z ciekawosci czy ktos wie jaki typ lacza diagnostycznego jest w moim modelu? Domyslam sie ze obd2 a jesli tak to jaki protokol?
jjaagg
 

Postprzez Długi » 20 sty 2004, 12:41

ISO 9141, to jest model po face liftingu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez xXx » 20 sty 2004, 16:04

Ja miałem naderwany kabelek i to była przyczyna – objawy te same co u Ciebie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez jjaagg » 21 sty 2004, 10:10

Długi napisał(a):ISO 9141, to jest model po face liftingu?



Tak to ostatnia wersja 626 zanim wyszla 6. Silnik 110KM. Jaka wersja interfejsu MAX, OPTO a moze cos jeszcze? I jeszcze jedno.. zlacze diagnostyczne w niczym nie przypomina tych opisywanych w dokumentacji – 16 pinowego OBD2. Przyjze sie dokladnie lub zrobie fotke.

pzdr.
Marcin
jjaagg
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6