Problem ze zbieżnością – auto sciąga na prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Veetec » 4 mar 2010, 00:08

Veetec napisał(a):
Redoo napisał(a):
Pit napisał(a):Sworzeń lub tuleja któregoś wahacza.

lub przegub

Zakupilem tuleje (NOK) i za tydzien bede je wymienial (+geo). Mam nadzieje, że to pomoze ...


Pomoglo.
Przy okazji okazalo do wymiany jest jeszcze sworzen lewego wahacza.
Ale to juz zostawie nowemu wlascicielowi bo autko jest wystawione na sprzedaz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez abudabdi » 8 mar 2010, 21:27

alk80 napisał(a):rafi201 nasze GF/GW są wrażliwe nawet na niewielkie podmuchy wiatru, nierówności czy też pochylenie drogi, jeśli nie słychać żadnych luzów to ja bym sie nie martwił, ale to pływanie auta przy ponad 140km/h + ściąganie w prawo daje powody do ustawienia geometrii i lepiej to zrób szybko bo szkoda zniszczyć nowe opony
a co do wspomagania to chyba jest tak że im szybciej kręci sie silnik tym słabiej działa ale głowy nie dam

ja bym proponował najpierw zamienić koła prawy z lewym jezeli będzie ściągać w drugą strone to oznacza ze mamy ścięte opony ja tak miałem kupiłem nowe i problem znikł <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez rafi201 » 8 mar 2010, 22:22

Chyba nie doczytałeś, że ściąganie zaczęło się po wymianie opon na nowe...
Ściąga wyraźnie mocniej przy przyspieszaniu – więc chyba jednak guma(gumy) wahacza.
Na razie nic z tym nie robiłem bo ściąga minimalnie. Poza tym przez całą zimę zrobiłem może 1-2 kkm...
Jeżeli po wymianie na nowe letnie będzie to samo (a pewnie tak) to sprawdzę zawieszenie i geometrie i zrobię co trzeba...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez macio1-11 » 14 mar 2010, 16:44

Artur56 -Jak po zmianie opon zaczeło cię ściągać to spróbuj zamienić koła przednie ;prawe na lewą stronę a lewe na prawą stronę lub z tyłu na przód,ja miałem kiedyś taki przypadek,zrobiłem kompletny przegłąd i nic nie wykazało aż znajomy mi podpowiedział by tak zrobić i pomogło okazało się że to wina opony miała jakąś tam wadę i ściągało mnie.
Myślę więc jestem a resztę mam w du...e...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 18:31
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 626 b+g
1998r; 2,0l; 115km.

Postprzez kaczygd » 17 mar 2010, 22:51

Sprawdź zawieszenie zaczynając od sprężyn z tego co wiem to jak jakaś jest pęknięta to właśnie wtedy auto ściąga pomimo ustawionej zbieżności drugie to wahacze, łączniki stabilizatorów no i końcówki drążków ew sama przekładnia może być walnięta no i jeszcze jak wyżej piszą o stukaniu głuchym gumy na stabilizatorze lub łożysko na amortyzatorze.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez rafi201 » 8 kwi 2010, 20:25

macio1-11 napisał(a):Artur56 -Jak po zmianie opon zaczeło cię ściągać to spróbuj zamienić koła przednie ;prawe na lewą stronę a lewe na prawą stronę lub z tyłu na przód,ja miałem kiedyś taki przypadek,zrobiłem kompletny przegłąd i nic nie wykazało aż znajomy mi podpowiedział by tak zrobić i pomogło okazało się że to wina opony miała jakąś tam wadę i ściągało mnie.

I to była recepta na mój przypadek...
Nie zamieniłem wprawdzie opon(kół) miejscami ale po wymianie na letnie problem ściągania zniknął tak nagle jak nagle się pojawił po założeniu zimówek.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Krusz » 13 maja 2010, 11:51

Ja też miałem ostatnio problem ze ściąganiem na prawo – okazało się że opona była założona na odwrót, oprócz tego zmienił przód na tył i śmiga prosto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez qba341 » 14 cze 2010, 15:58

jak na oponach letnich ściąga to wymień opony
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez qba341 » 17 cze 2010, 08:01

jeszcze jedno jeżeli to nie pomoże ja miałem taki problem przy przyspieszaniu ciągnęło go w prawo jak puściłem pedał przyspieszenia to w lewo na luzie w lewo . wymieniłem kompletne wahacze i przeszło . ale może być głupsza sprawa felgi zamień lewą na prawą lub tak jak wcześniej pisałem wymień opony bo to dziwna sprawa że na letnich oponach
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez alk80 » 17 cze 2010, 12:28

qba341 napisał(a):przy przyspieszaniu ciągnęło go w prawo jak puściłem pedał przyspieszenia to w lewo na luzie w lewo . wymieniłem kompletne wahacze i przeszło

napisze to już któryś raz : wina tulei, prawdopodobnie była wymieniona tylko jedna, albo guma sie zużyła
takie zachowanie jest spowodowane różnicą twardości tulei między stronami, w takim przypadku wahacze nie pracują tak samo, co powoduje zmianę zbieżności przy przyspieszaniu i hamowaniu
kiedy padnie jedna tuleja, żeby temu zapobiec, jak sie nie ma kasy wymienia się symetrycznie po obu stronach, jak się kase ma to wymienia się wszystkie tuleje i jest spokój na lata
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez qba341 » 18 cze 2010, 14:57

i ja sie zgadzam z alk80 może wystarczy tuleja tylko wtedy trzeba wymienić 2 lub 4 jeżaeli sworzeń jest dobry oczywiście
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez saso » 25 cze 2010, 12:58

Witam,

Mam podobny problem. Auto ściąga na prawo. Jestem aktualnie po wymianie z przodu amortyzatorów kayaba, wahaczy, motyli wahacza (tuleje tylne wahacza), drążków stabilizatora ( z tyłu też) yamato. Przyjrzałem się oponom i przednie są trochę inaczej zużyte (jedna bardziej od drugiej). Wyważyłem je i zamieniłem prawą z lewą miejscami ale problem nadal występuje. Zbieżność jest oczywiście ustawiona. Jakieś pomysły??
Ostatnio edytowano 28 cze 2010, 09:42 przez saso, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 22:29
Posty: 8
Auto: 626 GF FS 136KM 2000r

Postprzez alk80 » 25 cze 2010, 16:04

zamień koła: przednie prawe z tylnym lewym, albo przednie lewe na tylnym prawym, kombinuj
jeśli masz zużyte opony możesz nic nie zdziałać
napisałeś że zbieżność (przednich kół) jest ustawiona ale w naszych Mazdach raczej ustawia się
geometrie (obie osie) bo równie dobrze może to być wina tyłu
czy wymieniłeś wszystkie tuleje z przodu na nowe ??
na jakiej drodze auto ściąga ?? jeśli na koleinach albo na pochylonej to może ściągać, bo niektóre Mazdy tak mają
czy przeguby nie zużyte ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez saso » 28 cze 2010, 09:51

Dzięki za odpowiedź.
Źle się wyraziłem. Ustawiłem geometrię, a nie tylko zbieżność. Zrobiłem wczoraj 200km w różnych warunkach i w porównaniu do sytuacji przed zamianą przednich kół miejscami to jest duża różnica na plus. Przedtem jak puściłem kierownicę na trasie to natychmiast zaczynał samochód zjeżdżać z drogi. Teraz po kilku sekundach. Najpewniej jest tak jak mówisz czyli wina opon. Przody są do wymiany ale jeszcze w tym sezonie na nich pojeżdżę.
Co do tulei to nie do końca wiem jakie jeszcze miałbym wymienić. Myślałem, że jak wymienię wahacz to automatycznie wymieniam wszystkie tuleje z przodu. Jakie tam są jeszcze tuleje poza tymi które składają się na wahacz?
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 22:29
Posty: 8
Auto: 626 GF FS 136KM 2000r

Postprzez alk80 » 28 cze 2010, 10:30

saso napisał(a):Jestem aktualnie po wymianie z przodu ..., wahaczy, motyli wahacza (tuleje tylne wahacza), ...

masz na jednym wahaczu dwie tuleje, przednią i tylną, napisałeś że wymieniłeś wahacze, które raczej są z tulejami a jeszcze wymieniłeś tylne na nowe, tak jakbyś wymienił nowe na nowe, bez sensu
chyba że wymieniłeś wahacze na używane to by mogło wyjaśniać twój opis, dlatego pytałem bo dziwne by było wymienić tyle części i zostawić przednie tuleje stare :|
rozumiem brak kasy, sam mam jedną tuleje do wymiany a kasy brak, ale po przejściach z poprzednim moim autem gdzie wymieniłem wahacz na nowy ale z jednej strony, jazda była masakrą, nie biorę się za to dopóki nie będę miał kasy na wymianę kompletu tulei, jeśli nie uzbieram wymienię symetrycznie po obu stronach ale jak będzie auto ściągać będę miał pretensje tylko do siebie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez saso » 28 cze 2010, 17:47

Wydałem na zawieszenie około 2000 zł. Oddałem do mechanika i efekt był taki, że dostałem podobno wahacze firmy yamato z intercarsu za 350zl sztuka. To, że zapłaciłem za nie jak za zborze to jeszcze nic. Odebrałem auto od mechanika ustawiłem geometrię a w samochodzie nadal coś stuka. Pojechałem do diagnosty. Werdykt: "Tuleje tylne wahacza do wymiany". Co się okazało. Wahacze przyszły do mechanika bez tulei. Tak twierdzi. Ja dzwoniłem do intercarsu żeby sprawę wyjaśnić i okazało się że tuleje są w komplecie. Teraz oczywiście miałem opcje takie żeby wojować z mechanikiem, intercarsem i może jeszcze z kurierem, który to wszystko dostarczał... Finał historii jest taki że kupiłem jeszcze raz tuleje tylne i wymieniłem już u innego kolesia. Najgorsze, że mechanik renomowany, zachwalany i w ogóle a jak przyszło co do czego to ...
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 22:29
Posty: 8
Auto: 626 GF FS 136KM 2000r

Postprzez alk80 » 28 cze 2010, 19:28

wow, to rzeczywiście przy takim wkładzie w auto miałeś prawo mieć pretensje że ściąga, ale ja bym się kłócił z mechanikiem o te tuleje.
choć wymieniłeś tuleje po ustawieniu geometrii to jeden mechanik ci powie że raczej nic nie powinno się zmienić a drugi że powinno się ustawić jeszcze raz

mam nadzieje że teraz już długo długo będziesz miał spokój z zawieszeniem :)

porada dla tych którzy muszą wymieniać coś w zawieszeniu, jeśli mechanik wam będzie to robić, to niech to robi taki, który ustawia od razu geo. jeśli coś będzie budziło waszą wątpliwość będzie można mieć pretensje
i jeszcze jedno – zawsze należy brać papier co mechanik wymienił i robił przy aucie, bo może to być być decydujące przy reklamacji
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez sebastian223 » 19 lis 2010, 23:04

Czy wymiana przedniej tulei w przednim wahaczu GF jest trudniejsza niż tylnej ? Tzn czy trzeba jakiejś specjalnej maszyny czy prasy?
Mój mechanik ma mi w srode wymienic tuleje tylne po obu stronach ale chce mu jeszcze dokupić 2 przednie z żeby zrobił od razu, ale nie wiem czy da rade bez problemu.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lukasz2387 » 20 lis 2010, 09:45

Przednia tuleja jest wciskana, potrzeba jest prasa, lub coś na podobnego do prasy. Tylna jest ściągana :)
lukasz2387
 

Postprzez alk80 » 20 lis 2010, 12:46

sebastian223 napisał(a):Mój mechanik ma mi w srode wymienic tuleje tylne po obu stronach ale chce mu jeszcze dokupić 2 przednie z żeby zrobił od razu, ale nie wiem czy da rade bez problemu


jak ma pase to nie będzie miał problemu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6