Pedał hamulca – wpada w podłogę (słaba skuteczność)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Riki » 15 sie 2009, 20:23

Witamm.....

Na wstępnie zaznaczam, że auto ma nowe tarcze i klocki na wszystkich kołach jak i nowy (odpowietrzony) płyn hamulcowy (nie ubywa go) – także te elementy możemy wykluczyć. Auta nie ściąga etc. Także pompa podciśnienia jest "nowa" (sprawna używka) i... nadal bez zmian.

Problem przedstawia się następująco: jadę autem przykładowo 80km/h dojeżdżam do skrzyżowania i hamuję, pedał niezdrowo zbyt mocno wpada ale hamulec jakiś jest, chcę uruchomić ABS i depczę do podłogi, efekt? nic się nie zmienia, nie mogę uruchomić nawet ABS-u, auto hamuje jakby tarcze zostały polane olejem :D zatrzymuję się... ufff! dobrze, że mocne hamowanie tym razem było wymuszone przeze mnie, a jakbym musiał zrobić to w sytuacji awaryjnej? nie wiem czy bym się zatrzymał.
Czy hamuję jednocześnie biegami i hamulcem czy toczę się "na luzie" problem jest właściwie taki sam.
Kilkukrotne naciśnięcie pedału powoduje jego oparcie się o podłogę i bardzo słabą wydajność całego układu.
Kiedy stoję na luzie (obroty jałowe) i wciskam hamulec do podłogi kilka razy to po 5-7 naciśnięciach zapala mi się kontrolka (!) w innej DiTD zapalała się ale... po 15-17 raptownych depnięciach w pedał.

Często jednak jest tak, że hamulec jest dobry, ABS pracuje poprawnie i bezstresowo hamuję nawet w sytuacjach awaryjnych.

Wiem, że mogło zawiać grozą ;) jazda bez hebli? sic! ale spokojnie... nie jest tak tragicznie, po prostu czuję, że to auto nie hamuje jak powinno.
Zainwestowałem w naprawdę dobry zestaw na przód (tarcze ory + EBC) i nic.. te klocki na dniach wyjeżdżają i na czterech kołach ląduje co innego ("ory")

Razem z kierownikiem (z tego miejsca baardzo dziękuję Krzyśkowi za pomoc... ) walczymy z tematem już jakiś czas i nici.. sprawdziliśmy przewody podciśnienia (od pompy wspomagania) i są szczelne, także sama pompa jest OK.

Na chwilę obecną nic więcej nie przychodzi mi do głowy... jak mi się przypomni to napiszę.

Jeśli ktoś z Was miał podobny problem – niech podzieli się wrażeniami, a może nawet rozwiązaniem problemu? będę wdzięczny :)

Myślę, nad zmianą serwa... pompy hamulcowej... można tak po kolei ale czy to coś da? sam nie wiem, czas pokaże.

Pozdrawiam Michał.

P.S
Apel do modów – jeśli przeoczyłem temat buszując w "szukajce" przenieście proszę moje wypociny w odpowiednie miejsce – dziękuję!
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Siw-y » 15 sie 2009, 21:44

Riki napisał(a):sama pompa jest OK

A ja sądzę, że jednak nie, bo przy sprawnej pompie pedał hamulca nie ma prawa zejść aż do podłogi, to, że nie ma żadnych wycieków nie oznacza, że jest sprawna, może po prostu nie trzymać ciśnienia (nieszczelna wewnątrz).
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Hazu » 15 sie 2009, 22:24

Riki napisał(a):Kilkukrotne naciśnięcie pedału powoduje jego oparcie się o podłogę

to właśnie wskazywalo by na uszkodzoną pompę

tutaj klocki i tarcze nie mają w sumie znaczenia bo na każdym zestawie powinny sie hamulce zblokować (przynajmniej na zimnych hamulcach)

pedał masz miekki czy twrady?
jak na uruchomionym silniku wcisniesz i trzymasz pedał hamulca to wpada powoli do końca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Riki » 15 sie 2009, 23:53

Siw-y mam już drugą w aucie i objawy są te same :) pompę zakupiłem ze sprawdzonego źródła... nie z allegro.. (chociaż czasem można i tam dobrze trafić)
Poza tym te pompy są nie do zajechania.. Jaksa wymienił chyba dwie sztuki?

Hazu napisał(a):tutaj klocki i tarcze nie mają w sumie znaczenia


też tak uważam, ale zaznaczyłem, że do nich nie możemy się czepnąć ;)


Hazu napisał(a):pedał masz miekki czy twrady?

miękki... naciskam kilka razy i raczej miękko pracuje od górnego położenia do samej "deski"

Hazu napisał(a):ak na uruchomionym silniku wcisniesz i trzymasz pedał hamulca to wpada powoli do końca?

dokładnie.. powooooli ale do końca.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hazu » 16 sie 2009, 00:10

Riki napisał(a):Hazu napisał:
ak na uruchomionym silniku wcisniesz i trzymasz pedał hamulca to wpada powoli do końca?

dokładnie.. powooooli ale do końca.

to albo masz wyciek albo pompę uszkodzoną

lub
(tam masz bębny z tyłu?) czy aby napewno wszystko tam jest dobrze poskładane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Riki » 16 sie 2009, 00:37

Hazu napisał(a):to albo masz wyciek albo pompę uszkodzoną


wykluczam :)


Hazu napisał(a):tam masz bębny z tyłu?


tarcze.. (w DiTD nie było bębnów) i wszystko jest poskładane jak należy.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DamianMX6 » 16 sie 2009, 12:05

Może jednak nie udało się odpowietrzyć do końca układu ?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Riki » 16 sie 2009, 17:25

DamianMX6 :) to też wykluczam... operacja przeprowadzana kilkukrotnie...

nikomu nie przychodzi nic do głowy....? :(
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Siw-y » 16 sie 2009, 17:33

Sprawdź pedał hamulca, może się gdzieś urwał na jakimś mocowaniu i nie przenosi całej siły nacisku na pompę.

Ale mimo wszystko sprawdziłbym pompę.

A jak z pompą ABS'u? może ona powoduje problemy
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Riki » 16 sie 2009, 17:38

Siw-y pedał jest w porządku. Pompa ABS-u? nie podejrzewałbym jej.... chociaż ABS nie załącza się bo pedał wpada w podłogę hmm...

Teraz się bedziemy widzieli w Sochaczewie to sam się przejedziesz, spałujesz, pohamujesz i ocenisz.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Siw-y » 16 sie 2009, 17:42

Riki napisał(a):spałujesz

<diabełek>

:P



A jak wyglądają przewody hamulcowe? może któryś jest przetarty i puchnie przy hamowaniu obniżając jego skuteczność
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Riki » 16 sie 2009, 17:48

Siw-y napisał(a):jak wyglądają przewody hamulcowe?


Jak w nowym aucie.... :| oglądałem dokładnie i nic nie znalazłem... nie tylko ja :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bimbak » 17 sie 2009, 13:28

Jeśli jesteś pewien że nie masz powietrza w układzie a przewody są cacy to może zapowietrzony/walnięty reduktor siły hamowania? Ale sprawdź jeszcze stan płynu hamulcowego zbiorniczku przed i po takim hamowaniu. Mało prawdopodobne ale jeśli płynu przybywa po takiej akcji no to jednak pompa. Jakby to było coś z podciśnieniem to pedał by się robił chyba twardy a nie wpadał do środka bo ogólnie jeśli stan pedału hamulca (twardość i pozycja) po puszczeniu hamulca wracają do normy zaraz albo po czasie to może to być tylko powietrze w układzie, przewody, pompa albo któryś zacisk.
Dziwne, dziwne....

A sprawdzaliście kody błędów układu ABSu?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez poflek » 18 sie 2009, 23:59

Zauważyłem to jakiś czas temu po zmianie tarcz i klocków – spodziewałem się.... hmm chyba za dużo :D
Ale po jakimś czasie mi przeszło a poza tym to jak depnę gwałtownie na hamulec to w sumie działają bez zarzutu – ABS zadziała na suchym asfalcie :D

Problem jest przy mniej gwałtownych ruchach i w tym, że jak nacisnę na hamulec i go trzymam mocno to:
Riki napisał(a):powooooli ale do końca.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez dyszel » 19 sie 2009, 08:43

Nie wiem jak to jest rozwiązane w mazdzie, ale w wielu dieslach jest vacum pompa która tworzy podciśnienie dla serwa, ale wtedy pedał by raczej twardniał :| Może to ona jest uszkodzona??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Bimbak » 19 sie 2009, 12:06

poflek napisał(a):Problem jest przy mniej gwałtownych ruchach i w tym, że jak nacisnę na hamulec i go trzymam mocno to:
powoli ale do końca

Powietrze albo przewody, może tez być pompa nieszczelna ale to nigdy nie jest toczeń ...tfuuu pompa
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez alk80 » 23 sie 2009, 13:42

Jak zapowietrzyłeś pompe absu to jej tak łatwo nie odpowietrzysz sam, układy z absem odpowietrza sie w ten sposób że na korek zbiornika płynu zakłada sie specjalną maszynke która robi próżnie i potem zalewa ją płynem i tak sie robi w fabrykach, to daje w 99,99% pewność że układ jest odpowietrzony pod warunkiem że jest szczelny. Jedz lepiej do porządnego serwisu odpowietrzyć układ bo ja podejrzewam powietrze w układzie.
Gdyby sie coś zepsuło z hamulcami a wcześniej nie grzebał byś przy hamulcach to wtedy można podejrzewać pompe ham albo pompe absu lub inne gadżety układu ham
Jak niedziałało by wspomaganie albo poszło by serwo na pompie ham to wtedy by hamulce działały poprawnie ale musiał byś deptać w hamulec mocniej niż w maluchu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez slawczyk » 30 kwi 2012, 22:14

No mnie to w 626 GE spotkało... Pewnego pięknego dnia ledwo się żona na krzyżówce zatrzymała. Po kilkukrotnym podpompowaniu pedału hamulca wszystko wróciło w miarę do normy. Po powrocie do domu dolałem płynu hamulcowego do zbiorniczka pod MAX, bo było przy minimum – myślałem, że może to jest tego przyczyną i rozwiąże problem. Następnego dnia jak ruszyłem to okazało się, że pedał jest bardzo miękki i łapie bardzo delikatnie a przy samej podłodze mocniej lecz na asfalcie ABS nie złapie. Gdyby się okazało, ze jakims cudem zapowietrzył się układ przez zbiorniczek to jest jakiś sposób odpowietrzenia samodzielnie bez specjalistycznych podciśnieniowych urządzeń?
http://www.olszyk.pl – Zapraszam!
Uwaga!! Rabat dla forumowiczów – podaj hasło MAZDASPEED i zobacz ile możesz zyskać! :)
Początkujący
 
Od: 30 lis 2010, 08:10
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Krosno/Rzeszów
Auto: Mazda 6 MZR-CD TOP Sport Exclusive 151KM/340Nm
626 GE 2.0 16V + LPG
FZS600 Fazer

Postprzez alk80 » 1 maja 2012, 10:36

samodzielnie nie odpowietrzysz, musisz mieć drugą osobę do pompowania hamulcem
przede wszystkim upewnij się żaden zacisk nie cieknie, pompa hamulcowa, jak również pompa sprzęgła i wysprzęglik
niestety nie ma jednoznacznego sposobu na odpowietrzanie układów hamulcowych z abs
jedni mówią że odpowietrzamy jak zwykle zaczynając od najdalszego koła, inni że z abs zaczynamy od najbliższego, jeszcze inni że metodą krzyżową – lewy przód, prawy tył, prawy przód, lewy tył
jeszcze inni że trzeba odpowietrzyć metodą ciśnieniową, na zbiorniku płynu hamulcowego wytworzyć ciśnienie np z kompresora i odpowietrzać
a ja ze swojej pracy znam sposób stosowany chyba we wszystkich fabrykach samochodów, na zbiornik płynu zakłada się końcówkę specjalnego urządzenia które tworzy w układzie podciśnienie, przy okazji sprawdzając szczelność układu, następnie wpuszcza płyn hamulcowy który zasysa "próżnia" i na 99,99% układ jest prawidłowo odpowietrzony
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kierownik » 11 maja 2012, 14:17

w różnych markach może być różnie
w mazdach jeśli pompa abs się nie zapowietrzyła (z czym się jeszcze nie spotkałem), to odpowietrzam na zgaszonym silniku zawsze od najdalszego koła – prawy, lewy tył – prawy, lewy przód i to zazwyczaj wystarcza.
w innych odpowietrza się np. pompę abs i resztę na odpalonym aucie, ale to inna bajka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6