Strona 1 z 1

Bardzo miękki pedał sprzęgła i hamulca

PostNapisane: 8 lip 2009, 10:08
przez Szusz
Cześć!

Około 2. tygodni temu pojawił się problem w mojej Madzi. Mianowicie po dłuższym postoju (np. po nocy) pedał sprzęgła po naciśnięciu wpada prawie bez oporu do samej podłogi. Sprzęgło "łapie" dopiero przy końcu. Po przejechaniu kilkuset metrów/kilku kilometrów problem zanika; pedał sprzęgła jest twardy i sprzęgło "łapie" wysoko.

Jednocześnie pojawił się problem z pedałem hamulca, który jest miękki po postoju, a po przejechaniu krótkiego odcinka "twardnieje".

Jestem oczywiście świadom, że i sprzęgło i hamulce są "zasilane" tym samym płynem. Dlatego wczoraj mój mechanik wymienił cały płyn hamulcowy na DOT-4 (zakładam, że układ jest dobrze odpowietrzony) i tylne klocki+tarcze (niewiele z nich już zostało). Przy okazji zauważył, że prawy tylny zacisk był zapieczony.
Zaraz po odebraniu z warsztatu wszytko było OK, ale dziś rano problem powrócił.

Czy ktoś z Was miał podobne problemy i wie co może być przyczyną?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

PostNapisane: 12 lip 2009, 11:09
przez kierownik
Szusz sprawdź sobie podciśnienie na tej czarnej puszce (vacuum?) – choć to rzadki problem w tych autach...

PostNapisane: 12 lip 2009, 16:30
przez ADHD
rozumiem, że wycieków niema, sprawdź przy siłowniku sprzęgła – tylko strzelam

PostNapisane: 13 lip 2009, 14:26
przez Redoo
a ja stawiam na wysprzęglik ze przepuszcza!

PostNapisane: 14 lip 2009, 08:20
przez Szusz
Wycieków żadnych nie ma. Jest jakiś łatwy sposób sprawdzenia vacuum i wysprzęglika?

PostNapisane: 29 lip 2009, 13:12
przez Szusz
Mały update dot. problemu.

Po wymianie płynu hamulcowego, pedał sprzęgła jest nadal miękki (sprzęgło chwyta tuż przy podłodze), ale jak trochę podpompuję (kilka razy nacisnę pedał) wszystko wraca do normy.

Trafiłem przypadkiem na temat dotyczący vacuum pompy i dziwnego "świergotania". Od kiedy mam ten samochód dźwięk ten występuje przy ok 2000 obrotów. Zawsze myślałem, że to EGR, ale teraz nie jestem pewien. Czy może być tak, że vacuum daje podciśnienie do układu hamulcowego, a do sprzęgła już nie?

Pozdr,
Szusz

PostNapisane: 29 lip 2009, 13:27
przez kierownik
a sprzęgło jest pod ciśnieniem?

PostNapisane: 30 lip 2009, 08:40
przez Szusz
Tak na chłopski rozum to tak.

PostNapisane: 30 lip 2009, 11:50
przez kierownik
jak na mój gust, to nie – sprzęgło tak samo chodzi na zgaszonym silniku i na zapalonym, a hamulce nie...

PostNapisane: 31 lip 2009, 10:48
przez Redoo
sprzęgło nie jest pod ciśnieniem po prostu zamiast zwykłej linki zastosowano rozwiązanie hydrauliczne a kolega Szusz może mieć problem z wysprzęglikiem może być zapowietrzony albo już się kończy

PostNapisane: 6 sie 2009, 16:45
przez Szusz
Auto było dziś u mechanika, który odpowietrzył układ i stwierdził, że sprzęgło się kończy i to może być przyczyną takiego zachowania. Możecie to potwierdzić? Wg. niego wysprzęglik jest OK.

Po odpowietrzeniu nie ma poprawy.

PostNapisane: 10 sie 2009, 12:29
przez Bimbak
opisane przez Ciebie objawy moim zdaniem ewidentnie wskazują na zapowietrzanie się układu – najpewniej w wysprzęgliku gdyż nie piszesz o problemach z hamulcami. Niewiem jak kończące się sprzęgło mogło by wpłynąć na konieczność "napompowania" jego pedału – ale to nie ja jestem mechanikiem. Jednak moim zdaniem to mechanik próbuje cie naciągnąć na wymianę sprzęgła lub nieudolnie odpowetrzył wysprzęglik i sądząc, że wszystko jest ok jedyne co mu do głowy przychodzi to sprzęgło (aczkolwiek jest to dla mnie trochę pozbawione logiki).

PostNapisane: 10 sie 2009, 13:39
przez kierownik
tak jak napisał kolega Bimbak – raczej mechanik Cię próbuje naciągnąć...

Re: Bardzo miękki pedał sprzęgła i hamulca

PostNapisane: 29 lip 2010, 08:02
przez petek
Cześć !!

Mam ten sam problem z tym, że pedał sprzęgła i hamulca jest cały czas miękki (biorą przy samej podłodze, hamulce działają poprawnie i abs też) nie zależnie od tego ile kilometrów pokonam :( .

Wg Was od czego powinieniem zacząć żeby zidentyfikować problem??