Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mazur71 » 1 lip 2009, 23:03

Dzięki za pomoc nareszcie jakaś sensowna rada
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez Mazur71 » 1 lip 2009, 23:39

Do rafi201
Czy wlewałeś olej do skrzyni biegów właśnie przez ten korek który jest na zdjęciu oznaczony nr.(1) ?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez Mazur71 » 1 lip 2009, 23:43

A co z wlewaniem oleju przez wymieinioną wcześniej linkę prędkościomierza?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez rafi201 » 2 lip 2009, 07:42

Oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniłem.
Zorientowałem sie tylko co i jak (jak zresztą widziałes w temacie z linku).
Wydaje mi się -na logikę- że jak jest korek wlewu, to wlewanie przez otwór linki nie ma sensu...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez kierownik » 2 lip 2009, 12:11

Mazur71 a poprawisz temat na regulaminowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez GreenMan » 2 lip 2009, 15:26

Witam,
Jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni biegów to...

rafi201 napisał(a):Co do ceramizera to sie nie znam i nie zabieram głosu...
Natomiast korek wlewu masz tu:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=100

zgadzam się się z kolegą rafi201 – nie znam się i nie wypowiadam na ten temat

Co do korka... to podanym w linku zdjęciu pokazany jest (wg mojej opinii) korek spustowy oleju w skrzyni biegów... (tak jak u mnie)

Nie wiem jak jest w wersji GF Mazdy z 2.0l silnikiem, ale u mnie w 1.8l (GE) korek wlewu oleju do skrzyni jest na "czole skrzyni" (wczoraj wymieniałem). Jako wskazówkę mogę tylko podpowiedzieć, że ten korek (wg zdjęcia z linku) jest trochę dalej w prawo i w górę. Trochę ciężko się przez niego wlewa olej (najlepiej mieć jakiś malutki lejek albo robić to przez dużą strzykawkę – ja tak zrobiłem). Najlepiej wjechać gdzieś na kanał i obejrzeć sobie najpierw samochód (ja to zrobiłem na strzeżonym parkingu osiedlowym na którym mieszkańcy sami wybudowali taki prowizoryczny kanał).

Jeśli chodzi o olej do skrzyni biegów to ja zalałem półsyntetyczny 75w90 (weszło równo 3l)

Pozdrawiam
GreenMan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 14:13
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)

Postprzez rafi201 » 2 lip 2009, 16:13

GreenMan napisał(a):Co do korka... to podanym w linku zdjęciu pokazany jest (wg mojej opinii) korek spustowy oleju w skrzyni biegów...


korek spustowy z boku skrzyni?
chyba raczej w najniższym punkcie, czyli oznaczony 2-ką...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Mazur71 » 2 lip 2009, 18:53

Do GreenMena
Skoro wlewałeś to czy mógłbyś wrzucić fotkę tego korka i w jaki sposób wiedziałeś ile masz dolać jak to sprawdziłeś, bo parzcież nie można przepełnić
Dzięki za radę
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez Mazur71 » 2 lip 2009, 18:56

Do KIEROWNIKA.
Przepraszam ale niebardzo wiem o co chodzi z tym niewłaściwym tematem ponieważ niedawno wpisałem się na to forum.Proszę o podpowiedź jeżeli to nie sprawi kłopotu.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez GreenMan » 3 lip 2009, 19:39

Witam,
Postaram się jutro pożyczyć od kolegi cyfrówkę, wjadę na kanał, zrobię te fotki i w domu postaram się oznaczyć co jest co ;)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 3 lip 2009, 23:14 przez GreenMan, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 14:13
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)

Postprzez Mazur71 » 3 lip 2009, 21:03

Dzięki za poświecenie i przepraszam jeśli sprawiam kłopot ale Mazda to mój pierwszy japończyk.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez GreenMan » 3 lip 2009, 23:12

Nie ma problemu ;)

Co do tematu pierwszego japończyka... odpowiem... jak to śpiewał Czesław Niemen: ;)
"Mam tak samo jak Ty..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 14:13
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)

Postprzez GreenMan » 6 lip 2009, 13:46

Przepraszam, że tak późno, ale ostatnio jakoś mi net szaleje :(

Obiecane zdjęcie :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 14:13
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)

Postprzez GreenMan » 6 lip 2009, 14:51

rafi201 napisał(a):korek spustowy z boku skrzyni?
chyba raczej w najniższym punkcie, czyli oznaczony 2-ką...

Rafi oczywiście kolego masz racje! Mój błąd – nie wiem co mnie naszło, że taką głupotę palnąłem :( <ściana> <glupek2>

Mazur jak widać na załączonym obrazku
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=100

Śruba 1 – to korek kontrolny/wlew
Śruba 2 – to korek spustowy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 14:13
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)

Postprzez Mazur71 » 6 lip 2009, 18:41

Czyli wlewamy oleju tyle ,aż pokarze się w otworze odkręconego korka??
tylko jak wypoziomować dokładnie samochód żeby nie wlać za mało albo za dużo???
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez GreenMan » 6 lip 2009, 22:56

Sprawdziłem w programie Vivid WorkshopData ATI...

Mazur masz podobnie jak u mnie, katalogowo powinno wejść 2.7l... ale gdzieś na forum wyczytałem, że prawidłowy poziom waha się pomiędzy 2.7 – 2.9l.
Ja napisałem, że weszło mi równo 3l, ale wiadomo, że trochę oleju może Ci "uciec" podczas wymiany (nie jestem specjalistą i pierwszy raz wykonywałem tego typu operację – zresztą jak widać na zdjęciu – pozostały ślady po oleju)...
Co do wypoziomowania samochodu... uważam, że kanał to najlepsza metoda (ale to tylko moje zdanie)...

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 14:13
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 (GE) 1.8 16v (90KM)

Postprzez shake_all » 29 mar 2012, 19:16

Witam,
zastanawiałem się nad sposobami zadbania o kondycję skrzyni biegów – niestety nie jest pierwszej jakości, biegi wchodzą z oporem, czuć też zgrzyty przy zimnym oleju (samochód ma około 230tyś na liczniku).
Jak myślicie czy wymiana oleju coś tutaj da czy raczej skoncentrować się na czymś inny?
Czy orientujecie się ile taki zabieg kosztuje i ile oleju wchodzi w skrzynie?

ps. jeśli były jakieś posty na ten temat to ich nie znalazłem, więc poproszę o linka do nich jeśli takie istnieją :)
Dzięki
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 20:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez muchos2 » 29 mar 2012, 20:16

Początkujący
 
Od: 8 sie 2011, 06:53
Posty: 10

Postprzez lucas83 » 29 mar 2012, 21:12

Śmiało możesz wymieniać olej w skrzyni. Sprawdź też tulejki przy lewarku i przy samej skrzyni, nasmaruj w razie potrzeby. Nic nie popsujesz, a z pewnością zadbasz o jej kondycję zwłaszcza wtedy, jeśli nikt przed Tobą tego nie robił. Ja nie tak dawno wymieniałem olej u siebie i czuję poprawę po tym zabiegu, ponieważ biegi wchodzą zdecydowanie lżej. Olej, który zalałem to Valvoline Durablend 75W90 (można też użyć 80W90), a pojemność, która wchodzi do skrzyni to 2.7 litra. Wg serwisówki wymiana zalecana jest co 90.000 km lub 6 lat w zależności, co upłynie szybciej. Za olej zapłaciłem 88 PLN, za wymianę 30 PLN, więc jak widać są to śmieszne pieniądze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Szyna » 29 mar 2012, 22:32

Połączyłem z podobnym tematem :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6