Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Radex » 29 mar 2012, 22:57

lucas83 napisał(a): Olej, który zalałem to Valvoline Durablend 75W90 (można też użyć 80W90), a pojemność, która wchodzi do skrzyni to 2.7 litra.

kup najlepiej taki jak zalecany czyli 75W90.
ja kupiłem Motul 75W90 po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez lucas83 » 29 mar 2012, 23:05

80W90 też jest zalecany :) Z tym, że 75W90 jest bardziej uniwersalny (all-season wg manuala).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez shake_all » 31 mar 2012, 09:18

wielkie dzięki za pomoc. wygląda na to że to jest prostsza sprawa niż myślałem :)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 20:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez Baku86 » 6 paź 2012, 13:06

jakis czas temu wymienilem olej w skrzyni na valvoline durablend 75w90 gl-4, olej ktory wylecial byl czerwony i dosc gesty (domniemam ze ktos wlal olej taki jak do przekladni automatycznej)
teraz po przejechaniu paru tysiecy km mam dziwne wrazenie ze biegi wchodza gorzej (czytac ciężej ) a duzy problem na zimnym silniku jest z wrzuceniem "3", po wcisnieciu sprzegla i probie wlozenia trzeciego biegu delikatnie cos tak zgrytnie, tak jakby sie tam cos jeszcze nie zatrzymalo (wysprzeglilo)
przepraszam za slownictwo ale nie zam sie na skrzyniach biegow.
czy kojarzy ktos co moze byc przyczyna? moze ten olej jest nie taki bo podobno to polsyntetyk a powinien byc syntetyk <co?>
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez maxim_wawa » 8 paź 2012, 08:42

olej powinien byc dedykowany – takie same jazdy sa przy zmianie oleju w fordzie na inny niz dedykowany – kup prawidłowy olej i bedzie ok
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Baku86 » 8 paź 2012, 11:40

maxim_wawa napisał(a):olej powinien byc dedykowany – takie same jazdy sa przy zmianie oleju w fordzie na inny niz dedykowany – kup prawidłowy olej i bedzie ok

tylko ze przed kupnem tego oleju przejrzałem forum <nauka> i sporo osob wlewalo do swoich gf'ek ten olej i kazdy byl zadowolony... zastanawia mnie ten czerwony olej? spotkal sie ktos z czyms takim przy manualnej skrzyni??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez maxim_wawa » 8 paź 2012, 12:11

Baku86 napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):olej powinien byc dedykowany – takie same jazdy sa przy zmianie oleju w fordzie na inny niz dedykowany – kup prawidłowy olej i bedzie ok

tylko ze przed kupnem tego oleju przejrzałem forum <nauka> i sporo osob wlewalo do swoich gf'ek ten olej i kazdy byl zadowolony... zastanawia mnie ten czerwony olej? spotkal sie ktos z czyms takim przy manualnej skrzyni??


baku w clio przeciez jest to samo – zły olej i biegi chodza jak zatarte

zobacz w manual jaki ma byc olej i takim zalej – ja zrobilem ten sam blad za 1 razem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 8 paź 2012, 14:55

Ale przecież Kolega zalał dobry olej, więc maxim_wawa w czym widzisz problem? W manualu jest mowa o klasie GL-4 lub GL-5 oraz o lepkości 75W90 lub 80W90. Nie tutaj szukałbym problemu. Sam taki olej miałem wlany u siebie i nie narzekałem, wszystko pracowało poprawnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 8 paź 2012, 15:25

lucas83 napisał(a):Ale przecież Kolega zalał dobry olej, więc maxim_wawa w czym widzisz problem? W manualu jest mowa o klasie GL-4 lub GL-5 oraz o lepkości 75W90 lub 80W90. Nie tutaj szukałbym problemu. Sam taki olej miałem wlany u siebie i nie narzekałem, wszystko pracowało poprawnie.


wlasnie nie mam manuala pod reka zeby spojrzec

pytanie czy biegi chodza tak samo tragicznie na wlaczonym i wylaczonym silniku ??

wymaina oleju była tylko na zasadzie spuszczenia starego i zalaniu nowego czy zdejmowana byla skrzynia / sprzeglo
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Baku86 » 12 paź 2012, 13:11

maxim_wawa napisał(a):pytanie czy biegi chodza tak samo tragicznie na wlaczonym i wylaczonym silniku ??

wymaina oleju była tylko na zasadzie spuszczenia starego i zalaniu nowego czy zdejmowana byla skrzynia / sprzeglo

trzeci bieg ciezko wrzucic na zimnej skrzyni (tak jakby chaczylo cos), przy redukcji z "4" na "3" czuc przy wrzucaniu jakby cos sie tam nie wysprzelilo (krecilo), na rozgrzanej juz jest ok wszystko. :)
a co do wymiany to bylo tak jak napisales spuszczony stary olej i zalany durablend
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Piotr19k2 » 22 mar 2014, 16:26

Mój problem polega na tym że 1 i wsteczny wchodzą ciężko po przejechaniu kilku km 2,3,4 i 5 norma tylko pierwszy i ostatni bieg . Przebieg mazdy 160 000 Tys jestem pierwszym właścicielem mazdy w kraju . Pytanie czy wymiana oleju pomoże i czy idzie wykonać taki zabieg w domowych warunkach bez kanału ??
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez Zbyniek6 » 19 gru 2017, 02:03

Niedawno ja wymieniłem olej w skrzyni. Po przeczytaniu wielu wątków temu poświęconych nie kombinowałem i zalałem Valvoline Gear Oil 75W90. Olej spełnia normę GL 4 oraz GL 4+. Dedykowany m.in. do Mazdy i innych japońców oraz kilku innych marek. Nie ma wzmianki o GL 5. I takiego właśnie szukałem, gdyż przeważnie są dostępne GL4/GL5.

Przyczyną wymiany były te same problemy co w temacie, czyli ciężko wchodziły biegi na zimnym oleju. Już poniżej temperatury +5 stopni wchodziły z oporem, a przy ujemnych temp było naprawdę źle.

Wspomnę, że starego oleju zleciało około 1,8 – 1,9 litra. A więc sporo brakowało. Nowego weszło 2,8 litra.

Przejechałem na nim dopiero lekko ponad 100 km ale już widać wyraźną różnicę. Przy temp około -5 biegi wchodzą lepiej niż na starym przy +5. Skrzynia szybciej mięknie, a po rozgrzaniu biegu wskakują "paluszkami". Dodatkowo wsteczny mniej się haczy.

Mam też wrażenie, że skrzynia chodzi ciszej a auto odrobinę lepiej przyspiesza. Być może to zasługa nowego oleju w silniku który był wymieniany w tym samym dniu co olej w skrzyni. Jak zrobię ponad 1000 km to napiszę czy coś się zmieniło. Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2016, 12:31
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF 1998r, 2.0 115KM (FS)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6