Strona 1 z 1

Cykanie w zakresie obrotów od 1000 do ok 2500 z okolic ABS?

PostNapisane: 28 gru 2004, 00:44
przez MarekS
Jak przyśpieszam to w zakresie ww.słysze szybkie cykanie,jakby jakiegoś zaworu.Kiedy ściągam lekko nogę z gazu milknie.Ewidentnie jest to zjawisko związane z podciśnieniem.Prawdopodbnie jakiś zawór podciśnieniowy szwankuje.Proszę o wyjaśnienie bądz sugestie.Dzięks.

PostNapisane: 10 sty 2005, 14:33
przez Kris88
Mam podobną sytuację. Przy raptownym ruszaniu przy tych samych obrotach co u ciebie i po zwolnieniu gazu cykotanie ustępuje. Na biegu jałowym nic takiego nie ma. Podobno to sprawa jakiejś korekcji ale nic więcej nie wiem.

PostNapisane: 10 sty 2005, 22:49
przez Jaksa
A u mnie tego nie ma... :P Moze macie nieszczelny układ wydechowy na połączeniu....Tak tylko głosno myśle,bo co w tym miejscu moze cykać?

PostNapisane: 11 sty 2005, 09:51
przez tomekrvf
Ja stawiam na wydech

PostNapisane: 11 sty 2005, 10:48
przez hazell
Jak wczoraj się przekonałem bawiąc się w detektywa i tropiąc różnych odgłosów w aucie, cykać może wszystko. Specyficzne drgania powstające w jakimś zakresie obrotów mogą wprawiać w ruch od wydechu po nadkole a wydaje się, że to był wał korbowy albo coś w kokpicie...

PostNapisane: 13 sty 2005, 13:44
przez Koval
Kiedyś, tyle tylko że w fijacie i przy niskich temperaturach, miałem dokładnie takie same objawy, okazało się że było to odpowietrzenie silnika (wału korbowego ?, niestety już dokładnie nie pamiętam), może to być też jakiś uchwyt czy blaszka który w określonych warunkach daje taki efekt, niestety może to być praktycznie wszystko.

PostNapisane: 14 sty 2005, 12:51
przez doktormedic
U mnie też cyka :)
Jest tam jakiś podciśnieniowy elektrozawór.
Może tak ma być ???

PostNapisane: 14 sty 2005, 20:28
przez Jaksa
doktormedic napisał(a):Jest tam jakiś podciśnieniowy elektrozawór.
Może tak ma być ?
Panowie co wam tam cyka??? Ja mam ciszę ( raz tylko zawor się odezwie od pompy ABS i spoko )

PostNapisane: 17 sty 2005, 16:31
przez s e b a
Ja mam podobny problem tylko że w nie w mojej 626GFce tylko w Accordzie. Przy wolnej jeździe cyka ABS tak dziwnie terkocze jakby sie załączał – faktycznie jak przyspieszę wszystko jest OK. Z tym że w moim przypadku jest to problem z jednym z czujników który wariuje i wyglada na to że "mysli" że koło jest zblokowane. A z ciekawostek to tylko dzieje się w zimną i chłodną pogodę ;–) . A w GF nic nie pyka i nie tryka ;–)

PostNapisane: 17 sty 2005, 16:32
przez s e b a
oczywiście chodziło mi o zimną i wilgotną pogodę ;) :P :P

PostNapisane: 4 lut 2005, 22:12
przez Kris88
Cykanie zlokalizowane: jakiś śmieszny elektrozaworek. Tylko nie wiem czy jest on na drodze z filtru paliwa....Niestety nic więcej nie wiem ale jestem pewien że to ten gnojek cyka. Wydech nadal nie sprawdzany.

PostNapisane: 5 lut 2005, 15:23
przez MarekS
to nie wydech,na 100%.To cykanie jest coraz głośniejsze(jest metaliczne) ,juz mnie bardzo wk.... .Dodam do pierwotnego opisu,że jak cyka i mocno wcisnę gaz to też milknie.
Kris,czy mógłbyś napisać coś więcej o lokalizacji tego gnojka?Postaraj się.Ja też się postaram dzisiaj temu przyjżeć bliżej.Pozdr

PostNapisane: 6 lut 2005, 13:53
przez Kris88
Jest to napewno element działający na zasadzie swegorodzaju elektrozaworu. Znajduje się on obok przepływomierza przymocowany na "gumowy zatrzask". Ten zaworek jest koloru zielonego lub coś w tym stylu. Przy zwiększaniu obgotów jest słyszalne rytmiczne, metaliczne (tak jak u Ciebie) cykanie o częstotliwości ok 2-3 razy na sek. Cykanie ustaje po wejściu na wyższe obroty i po zdjęciu nogi z gazu.
Niestety nie wiem dlaczego coś takiego ma miejsce ale strasznie wk... . Proszę o opinię dotyczącą możliwych przyczyny głośnej pracy tego elementu. Pozdrawiam.

PostNapisane: 11 lut 2005, 21:24
przez MarekS
masz rację ,to ten gnojek.Odłączyłem wtyczkę o niego i cisza.Ciekawe jakie będą konsekwencje?Może ABS przestanie działać?Zobaczymy.A może ktoś wie?

PostNapisane: 14 lut 2005, 15:53
przez Kris88
Ten zawór nie ma nic wspólnego z ABS, raczej z układem paliwowym. Nie możesz odłączyć tego zaworu bo jego zadaniem jest regulacja. W zakładzie naprawczym stwierdzono iż cykanie jest efektem prawidłowej pracy elementu jednak trochę za głośnej. Po prostu na tym ma polegać zasada działania tego elementu. Można spróbować wymienić go na inny i ocenić efekt.