Cykanie w zakresie obrotów od 1000 do ok 2500 z okolic ABS?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MarekS » 28 gru 2004, 00:44

Jak przyśpieszam to w zakresie ww.słysze szybkie cykanie,jakby jakiegoś zaworu.Kiedy ściągam lekko nogę z gazu milknie.Ewidentnie jest to zjawisko związane z podciśnieniem.Prawdopodbnie jakiś zawór podciśnieniowy szwankuje.Proszę o wyjaśnienie bądz sugestie.Dzięks.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Kris88 » 10 sty 2005, 14:33

Mam podobną sytuację. Przy raptownym ruszaniu przy tych samych obrotach co u ciebie i po zwolnieniu gazu cykotanie ustępuje. Na biegu jałowym nic takiego nie ma. Podobno to sprawa jakiejś korekcji ale nic więcej nie wiem.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2005, 23:27
Posty: 9
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GF/GW FP 98'

Postprzez Jaksa » 10 sty 2005, 22:49

A u mnie tego nie ma... :P Moze macie nieszczelny układ wydechowy na połączeniu....Tak tylko głosno myśle,bo co w tym miejscu moze cykać?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 11 sty 2005, 09:51

Ja stawiam na wydech
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez hazell » 11 sty 2005, 10:48

Jak wczoraj się przekonałem bawiąc się w detektywa i tropiąc różnych odgłosów w aucie, cykać może wszystko. Specyficzne drgania powstające w jakimś zakresie obrotów mogą wprawiać w ruch od wydechu po nadkole a wydaje się, że to był wał korbowy albo coś w kokpicie...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Koval » 13 sty 2005, 13:44

Kiedyś, tyle tylko że w fijacie i przy niskich temperaturach, miałem dokładnie takie same objawy, okazało się że było to odpowietrzenie silnika (wału korbowego ?, niestety już dokładnie nie pamiętam), może to być też jakiś uchwyt czy blaszka który w określonych warunkach daje taki efekt, niestety może to być praktycznie wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez doktormedic » 14 sty 2005, 12:51

U mnie też cyka :)
Jest tam jakiś podciśnieniowy elektrozawór.
Może tak ma być ???
Pozdrawiam fascynatów japońskich bolidów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2004, 14:06
Posty: 21
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 626 GW 1999
Xedos 9 TA KF 1995
Xedos 9 TA KL 2001

Postprzez Jaksa » 14 sty 2005, 20:28

doktormedic napisał(a):Jest tam jakiś podciśnieniowy elektrozawór.
Może tak ma być ?
Panowie co wam tam cyka??? Ja mam ciszę ( raz tylko zawor się odezwie od pompy ABS i spoko )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez s e b a » 17 sty 2005, 16:31

Ja mam podobny problem tylko że w nie w mojej 626GFce tylko w Accordzie. Przy wolnej jeździe cyka ABS tak dziwnie terkocze jakby sie załączał – faktycznie jak przyspieszę wszystko jest OK. Z tym że w moim przypadku jest to problem z jednym z czujników który wariuje i wyglada na to że "mysli" że koło jest zblokowane. A z ciekawostek to tylko dzieje się w zimną i chłodną pogodę ;–) . A w GF nic nie pyka i nie tryka ;–)
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Postprzez s e b a » 17 sty 2005, 16:32

oczywiście chodziło mi o zimną i wilgotną pogodę ;) :P :P
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Postprzez Kris88 » 4 lut 2005, 22:12

Cykanie zlokalizowane: jakiś śmieszny elektrozaworek. Tylko nie wiem czy jest on na drodze z filtru paliwa....Niestety nic więcej nie wiem ale jestem pewien że to ten gnojek cyka. Wydech nadal nie sprawdzany.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2005, 23:27
Posty: 9
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GF/GW FP 98'

Postprzez MarekS » 5 lut 2005, 15:23

to nie wydech,na 100%.To cykanie jest coraz głośniejsze(jest metaliczne) ,juz mnie bardzo wk.... .Dodam do pierwotnego opisu,że jak cyka i mocno wcisnę gaz to też milknie.
Kris,czy mógłbyś napisać coś więcej o lokalizacji tego gnojka?Postaraj się.Ja też się postaram dzisiaj temu przyjżeć bliżej.Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Kris88 » 6 lut 2005, 13:53

Jest to napewno element działający na zasadzie swegorodzaju elektrozaworu. Znajduje się on obok przepływomierza przymocowany na "gumowy zatrzask". Ten zaworek jest koloru zielonego lub coś w tym stylu. Przy zwiększaniu obgotów jest słyszalne rytmiczne, metaliczne (tak jak u Ciebie) cykanie o częstotliwości ok 2-3 razy na sek. Cykanie ustaje po wejściu na wyższe obroty i po zdjęciu nogi z gazu.
Niestety nie wiem dlaczego coś takiego ma miejsce ale strasznie wk... . Proszę o opinię dotyczącą możliwych przyczyny głośnej pracy tego elementu. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2005, 23:27
Posty: 9
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GF/GW FP 98'

Postprzez MarekS » 11 lut 2005, 21:24

masz rację ,to ten gnojek.Odłączyłem wtyczkę o niego i cisza.Ciekawe jakie będą konsekwencje?Może ABS przestanie działać?Zobaczymy.A może ktoś wie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 23:44
Posty: 103
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 1.8i 16V GW '99+LPG,
Honda Legend Coupe 1991 , 3,2 6V + LPG

Postprzez Kris88 » 14 lut 2005, 15:53

Ten zawór nie ma nic wspólnego z ABS, raczej z układem paliwowym. Nie możesz odłączyć tego zaworu bo jego zadaniem jest regulacja. W zakładzie naprawczym stwierdzono iż cykanie jest efektem prawidłowej pracy elementu jednak trochę za głośnej. Po prostu na tym ma polegać zasada działania tego elementu. Można spróbować wymienić go na inny i ocenić efekt.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2005, 23:27
Posty: 9
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GF/GW FP 98'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6