Biegi ciężej wchodzą po zmianie oleju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pankuba » 26 sty 2009, 02:04

Zmieniłem ostatnio olej w skrzyni na podany w temacie i stwierdzam, że biegi wchodzą bardziej opornie. Dotyczy to wszystkich przełożeń.
Trochę mnie to dziwi, ponieważ Mobilube to niezła jakość (100% oryginalny).
Auto posiadam od roku i na starym oleju przejechałem 15 kkm (wcześniejszy właściciel przejechał na nim 60 kkm). Skrzynia chodziła poprawnie, nawet w ostatnie mrozy.
Post factum nawet trochę żałuję, że wydałem 150 zeta :), bo stary olej po zlaniu wyglądał bardzo dobrze (klarowny, czysty).

Wprawdzie przejrzałem wątki bezpośrednio dotykające tematu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ube#217427
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... lube#74439

i kilka pokrewnych, ale nie spotkałem się z takim przypadkiem. Czy ktoś miał podobny problem i rozwiązał go bez zmieniania oleju na jeszcze inny? Co radzicie?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez wojowniczek » 29 sty 2009, 18:46

może przesmaruj lewarek? ~50 pln
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Pankuba » 13 lut 2009, 14:29

Nie wiem za bardzo, jak to wyjaśnić, ale problemu już nie ma. Wydawałoby się, że to zależało od warunków zewnętrznych, ale wcześniej jazda przy temperaturze w okolicach zera nie należała do przyjemnych, teraz biegi wchodzą tak, jak przed zmianą oleju.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez wojowniczek » 13 lut 2009, 15:14

oooo?... :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez slawek323 » 13 lut 2009, 22:22

japończykach olej się wymienia jak remont jakiś się szykuje a oliwa zwykła styknie shell na przykład 30zł za litr to nie wyścigówka zobacz lewarek nad wydechem od dołu rozkręć cały tam masz tuleje z tworzywa,jedna para przy samym lewarku później jeszcze dwie sztuki przy skrzyni na dobra paste montażową złożyć, taka operacja nie zaszkodzi a duzo pomoże
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez Pankuba » 13 lut 2009, 22:33

slawek323 napisał(a):japończykach olej się wymienia jak remont jakiś się szykuje

Ja uznałem, że posłucham wskazówek tego, który pojazd zaprojektował. :) Chociaż i to nie do końca miało miejsce, bo auto najprawdopodobniej przeżyło po raz pierwszy wymianę oleum w skrzynce, czyli dopiero po 160 000 km.

W każdym razie dzięki za info, zachowam na przyszłość. Na razie nic nie ruszam, bo i po co, jak wszystko jest ok.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez keczu » 14 lut 2009, 16:51

Moje doswiadczenie z wymiana oleju w mojej pierwszwej 323f z 1991r byly takie ze kupilem olej Esso 75w90 czyli jeden z zalecanych.Przy wymianie okazalo sie ze skrzynia byla zalana olejem do automatow dextron(nie mialem wczesniej zadnych problemow za skrzynia).No i po 5000 km polecialy mi lozyska w skrzyni,ciezszej zmiany biegow nie zauwazylem bo lato bylo moze dlatego.Tak wiec jak mialem 626 czy obecne autko to oleju nie wymieniam bo nie jestem pewny jaki powinien byc.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6