Puknięcie z przodu samochody przy ruszaniu.
1, 2
Witam,
mój problem polega na tym:
Podczas ruszania (może być najdelikatniejsze ruszenie) słychać puknięcie. Jest to gdzieś pod spodem z przodu. Czasem mam wrażenie, że czuję drgnięcie pod nogami. Nie wiem jak to dokładnie opisać. Problem nie występuje przy dalszej jeździe.
Przed dwoma tygodniami wymieniłem obie tuleje obu wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora. Po całej operacji byłem na diagnostyce. Niestety diagnosta nie mógł zlokalizować problemu. Powiedział mi tylko, że zawieszenie mam praktycznie nowe i nie widzi jakichkolwiek luzów. Amorki są sprawne w 90% (według wydruku komputera)
Jestem osobą, która nie lubi (obawia się) jeździć autem gdy wie, że coś jest nie tak ale nie wie co.
Może spotkaliście się z tym problemem?? Dzięki za wszelkie sugestie
mój problem polega na tym:
Podczas ruszania (może być najdelikatniejsze ruszenie) słychać puknięcie. Jest to gdzieś pod spodem z przodu. Czasem mam wrażenie, że czuję drgnięcie pod nogami. Nie wiem jak to dokładnie opisać. Problem nie występuje przy dalszej jeździe.
Przed dwoma tygodniami wymieniłem obie tuleje obu wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora. Po całej operacji byłem na diagnostyce. Niestety diagnosta nie mógł zlokalizować problemu. Powiedział mi tylko, że zawieszenie mam praktycznie nowe i nie widzi jakichkolwiek luzów. Amorki są sprawne w 90% (według wydruku komputera)
Jestem osobą, która nie lubi (obawia się) jeździć autem gdy wie, że coś jest nie tak ale nie wie co.
Może spotkaliście się z tym problemem?? Dzięki za wszelkie sugestie
Ostatnio edytowano 23 lip 2008, 14:43 przez marekkowalewski, łącznie edytowano 1 raz
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
- Od: 23 lip 2008, 09:02
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8
Często dłuższa półoś puka, dokładnie element, który przykręcony jest do bloku, w którym ona pracuje. NIe wiem jak to się fachowo nazywa 
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Przegub raczej nie wchodzi w grę. Jest to pojedyncze puknięcie. A przy przegubie chyba są inne objawy.
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
- Od: 23 lip 2008, 09:02
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8
Sprawdź czy nie masz poluzowanego sworznia wahacza w zwrotnicy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

nemi napisał(a):podpora półosi
O właśnie, stawiam na podporę
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
qlesh napisał(a):Sprawdź czy nie masz poluzowanego sworznia wahacza w zwrotnicy.
Tak jak wspomniałem – zostało to wymienione i luzów nie ma.
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
- Od: 23 lip 2008, 09:02
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8
arni0000 napisał(a):łącznik stabilizatora z przodu
Nie trafiłeś i nie przeczytałeś tego co napisałem. Łączniki też wymieniłem
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
- Od: 23 lip 2008, 09:02
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8
Hmmm. Dobre pytanie. Raczej tak. Samochód był robiony u dobrego znajomego mechanika i to właśnie on bez mojej wiedzy wymienił łączniki stabilizatora bo stwierdził, że nadszedł na to czas, mimo że tego nie zamawiałem. Nie sądzę, że pozostawiłby stare gumy. Aczkolwiek wszystko mogło się wydarzyć. Zapytam go o to.
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
- Od: 23 lip 2008, 09:02
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8
cześć
mam ten sam problem i solidny mechanik mi powiedział, że to stuk wieloklina na półośce i można z tym jeździć, ale aby zlikwidować stuk trzeba wymienić całą półoś (koszt około 300-400 + robocizna
).
mam ten sam problem i solidny mechanik mi powiedział, że to stuk wieloklina na półośce i można z tym jeździć, ale aby zlikwidować stuk trzeba wymienić całą półoś (koszt około 300-400 + robocizna
-
Bacharek
Bacharek napisał(a):cześć
mam ten sam problem i solidny mechanik mi powiedział, że to stuk wieloklina na półośce i można z tym jeździć, ale aby zlikwidować stuk trzeba wymienić całą półoś (koszt około 300-400 + robocizna ).
Mam nadzieje ze spedzil troche czasu pod samochodem obejzal dokladnie bo to zdarza sie nie czesto zeby byl az taki luz na wieloklinie,predzej uszkodzi sie ktorys z przegubow(wewn. albo zewn.) a jesli masz taki luz ze stuka to ja bym z tym nie jezdzil .Uzywana polos 150zl.Do wymiany dolicz jeszcze koszt ustawienia zbierznosci Mozna dokupic przegub wew. lub zewn. oddzielnie.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Znalazłem przyczynę stukania, pukania itp.
Otóż okazało się, że rozleciało się łożysko amortyzatora.
Pozdrawiam
Otóż okazało się, że rozleciało się łożysko amortyzatora.
Pozdrawiam
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
- Od: 23 lip 2008, 09:02
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8
marekkowalewski jak do tego doszedles? U mnei tez cos puka przy ruszaniu, dodatkowo wali cos na nierownosiach. Mechanik nie stwierdzil zadnych luzow. W efce BG uszkodzone lozysko amortyzatora objawialo sie 'strzelaniem' podczas krecenia w miejscu kierownica. Tutaj jest cisza. Jakies rady?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848

- Od: 1 sie 2006, 13:36
- Posty: 115
- Skąd: woj Łodzkie
- Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6
Niestety. Pukanie po kilku dniach powróciło. Może przez ten czas jeździłem innym stylem? Sam nie wiem. Póki co diagnostyk powiedział mi, że nie bałby się tego. Natomiast drugi diagnostyk (chyba świadczy to o mojej rozpaczy) stwierdził, że jest to zabezpieczenie na półośce i przegubie. Nie wchodzi w swoje miejsce we właściwym czasie i stąd te puknięcie. Ale zaznaczył, że nie jest tego pewien. Przeglądnął dokładnie całe zawieszenie i z zewnątrz nic nie zobaczył. Powiedział, że zawieszenie jest wręcz perfekcyjne
(bo niedawno je robiłem)
Nie wiem czy dokładnie to opisałem ale musicie wiedzieć, że jestem laikiem w tych sprawach.
Jak na razie nie mam kiedy postawić "madzi" do warsztatu i tak się "bujam".
Nie wiem czy dokładnie to opisałem ale musicie wiedzieć, że jestem laikiem w tych sprawach.
Jak na razie nie mam kiedy postawić "madzi" do warsztatu i tak się "bujam".
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
- Od: 23 lip 2008, 09:02
- Posty: 11
- Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8
Mam objawy podobne do twoich. Czyli na początku jedno puknięcie przy ruszaniu.
Później przerwa i nic nie pukało.
Później pojawiało się i znikało – nigdy nie można było znaleźć powtarzalnego schematu. Jazda po dziurach z mechanikiem nic nie dała, więc trzeba było czekać "aż się urwie".
Teraz to stuka już przy byle manewrze.
Na szczęście się nie urwało
Dziś byłem ma kanale i stwierdzili, że sworzeń wahacza "zmasakrowany" oraz poduszki stabilizatora przydało by się wymienić. Łączniki stabilizatora wymieniałem wiosną.
Ja swojemu mechanikowi wierzę, bo od kilku ładnych lat wszystkie auta u niego robimy i nigdy nas nie zawiódł. Nawet rozrząd w DiTD nie był dla niego żadną nowiną – o którym dużo napisano na tym forum łącznie z hydronapinaczem.
Więc myślę tak:
– jeśli przed wymianą tego nie miałeś, to jeszcze raz przyjrzyj się tym nowym sworzniom, może jednak jakiś luz tam jest.
A jak nie ma to musisz jeździć jak ja – "aż coś się urwie".
A swoją drogą szukam właśnie tych części – czyli sworznia wahacza oraz poduszek stabilizatora na przód do 626 2000r.
Mógłbyś podać informacje gdzie można dostać takie części bo wszystkim u których pytam katalogi kończą się na roczniku 1997.
Później przerwa i nic nie pukało.
Później pojawiało się i znikało – nigdy nie można było znaleźć powtarzalnego schematu. Jazda po dziurach z mechanikiem nic nie dała, więc trzeba było czekać "aż się urwie".
Teraz to stuka już przy byle manewrze.
Na szczęście się nie urwało
Dziś byłem ma kanale i stwierdzili, że sworzeń wahacza "zmasakrowany" oraz poduszki stabilizatora przydało by się wymienić. Łączniki stabilizatora wymieniałem wiosną.
Ja swojemu mechanikowi wierzę, bo od kilku ładnych lat wszystkie auta u niego robimy i nigdy nas nie zawiódł. Nawet rozrząd w DiTD nie był dla niego żadną nowiną – o którym dużo napisano na tym forum łącznie z hydronapinaczem.
Więc myślę tak:
– jeśli przed wymianą tego nie miałeś, to jeszcze raz przyjrzyj się tym nowym sworzniom, może jednak jakiś luz tam jest.
A jak nie ma to musisz jeździć jak ja – "aż coś się urwie".
A swoją drogą szukam właśnie tych części – czyli sworznia wahacza oraz poduszek stabilizatora na przód do 626 2000r.
Mógłbyś podać informacje gdzie można dostać takie części bo wszystkim u których pytam katalogi kończą się na roczniku 1997.
www.carspeed.pl – u Smirnoffa
Polecam.
Swoją drogą ja z głuchym pukaniem i szarpaniem auta walczyłem od jakiegoś czasu, do teraz- pukał sworzeń wachacza po lewej stronie, a głuche bicia i szarpanie autem(czasami miałem dość
) to efekt 2 naderwanych poduszek silnika. Wszystko wymienione 
Swoją drogą ja z głuchym pukaniem i szarpaniem auta walczyłem od jakiegoś czasu, do teraz- pukał sworzeń wachacza po lewej stronie, a głuche bicia i szarpanie autem(czasami miałem dość

- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6