Puknięcie z przodu samochody przy ruszaniu.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marekkowalewski » 23 lip 2008, 09:15

Witam,
mój problem polega na tym:
Podczas ruszania (może być najdelikatniejsze ruszenie) słychać puknięcie. Jest to gdzieś pod spodem z przodu. Czasem mam wrażenie, że czuję drgnięcie pod nogami. Nie wiem jak to dokładnie opisać. Problem nie występuje przy dalszej jeździe.
Przed dwoma tygodniami wymieniłem obie tuleje obu wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora. Po całej operacji byłem na diagnostyce. Niestety diagnosta nie mógł zlokalizować problemu. Powiedział mi tylko, że zawieszenie mam praktycznie nowe i nie widzi jakichkolwiek luzów. Amorki są sprawne w 90% (według wydruku komputera)

Jestem osobą, która nie lubi (obawia się) jeździć autem gdy wie, że coś jest nie tak ale nie wie co.
Może spotkaliście się z tym problemem?? Dzięki za wszelkie sugestie
Ostatnio edytowano 23 lip 2008, 14:43 przez marekkowalewski, łącznie edytowano 1 raz
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:02
Posty: 11
Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8

Postprzez lukster » 23 lip 2008, 09:19

Często dłuższa półoś puka, dokładnie element, który przykręcony jest do bloku, w którym ona pracuje. NIe wiem jak to się fachowo nazywa ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez nemi » 23 lip 2008, 09:33

Być może podpora półosi lub któryś przegub?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez marekkowalewski » 23 lip 2008, 09:35

Przegub raczej nie wchodzi w grę. Jest to pojedyncze puknięcie. A przy przegubie chyba są inne objawy.
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:02
Posty: 11
Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8

Postprzez qlesh » 23 lip 2008, 09:39

Sprawdź czy nie masz poluzowanego sworznia wahacza w zwrotnicy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez lukster » 23 lip 2008, 09:47

nemi napisał(a):podpora półosi

O właśnie, stawiam na podporę ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez marekkowalewski » 23 lip 2008, 09:57

qlesh napisał(a):Sprawdź czy nie masz poluzowanego sworznia wahacza w zwrotnicy.


Tak jak wspomniałem – zostało to wymienione i luzów nie ma.
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:02
Posty: 11
Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8

Postprzez arni0000 » 23 lip 2008, 10:56

łącznik stabilizatora z przodu
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez marekkowalewski » 23 lip 2008, 11:01

arni0000 napisał(a):łącznik stabilizatora z przodu


Nie trafiłeś i nie przeczytałeś tego co napisałem. Łączniki też wymieniłem
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:02
Posty: 11
Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8

Postprzez STEffAN » 23 lip 2008, 13:23

Może poduszka (poduszki) silnika? Zobacz czy np. jak wrzucasz wsteczny, kawałek ruszasz, a potem znowu do przodu i ruszasz te też puka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez arni0000 » 23 lip 2008, 14:41

Rozumiem że gumy stabilizatora też masz nowe?
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez marekkowalewski » 23 lip 2008, 14:49

Hmmm. Dobre pytanie. Raczej tak. Samochód był robiony u dobrego znajomego mechanika i to właśnie on bez mojej wiedzy wymienił łączniki stabilizatora bo stwierdził, że nadszedł na to czas, mimo że tego nie zamawiałem. Nie sądzę, że pozostawiłby stare gumy. Aczkolwiek wszystko mogło się wydarzyć. Zapytam go o to.
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:02
Posty: 11
Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8

Postprzez keczu » 23 lip 2008, 18:52

STEffAN napisał(a):Może poduszka (poduszki) silnika?

Sprawdz czy ktoras sie nie poluzowala.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Bacharek » 25 lip 2008, 15:27

cześć
mam ten sam problem i solidny mechanik mi powiedział, że to stuk wieloklina na półośce i można z tym jeździć, ale aby zlikwidować stuk trzeba wymienić całą półoś (koszt około 300-400 + robocizna :( ).
Bacharek
 

Postprzez keczu » 25 lip 2008, 16:09

Bacharek napisał(a):cześć
mam ten sam problem i solidny mechanik mi powiedział, że to stuk wieloklina na półośce i można z tym jeździć, ale aby zlikwidować stuk trzeba wymienić całą półoś (koszt około 300-400 + robocizna ).

Mam nadzieje ze spedzil troche czasu pod samochodem obejzal dokladnie bo to zdarza sie nie czesto zeby byl az taki luz na wieloklinie,predzej uszkodzi sie ktorys z przegubow(wewn. albo zewn.) a jesli masz taki luz ze stuka to ja bym z tym nie jezdzil .Uzywana polos 150zl.Do wymiany dolicz jeszcze koszt ustawienia zbierznosci Mozna dokupic przegub wew. lub zewn. oddzielnie.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez marekkowalewski » 22 wrz 2008, 11:42

Znalazłem przyczynę stukania, pukania itp.

Otóż okazało się, że rozleciało się łożysko amortyzatora.

Pozdrawiam
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:02
Posty: 11
Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8

Postprzez KANAL » 22 wrz 2008, 15:41

marekkowalewski jak do tego doszedles? U mnei tez cos puka przy ruszaniu, dodatkowo wali cos na nierownosiach. Mechanik nie stwierdzil zadnych luzow. W efce BG uszkodzone lozysko amortyzatora objawialo sie 'strzelaniem' podczas krecenia w miejscu kierownica. Tutaj jest cisza. Jakies rady?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez marekkowalewski » 20 paź 2008, 14:49

Niestety. Pukanie po kilku dniach powróciło. Może przez ten czas jeździłem innym stylem? Sam nie wiem. Póki co diagnostyk powiedział mi, że nie bałby się tego. Natomiast drugi diagnostyk (chyba świadczy to o mojej rozpaczy) stwierdził, że jest to zabezpieczenie na półośce i przegubie. Nie wchodzi w swoje miejsce we właściwym czasie i stąd te puknięcie. Ale zaznaczył, że nie jest tego pewien. Przeglądnął dokładnie całe zawieszenie i z zewnątrz nic nie zobaczył. Powiedział, że zawieszenie jest wręcz perfekcyjne :D (bo niedawno je robiłem)

Nie wiem czy dokładnie to opisałem ale musicie wiedzieć, że jestem laikiem w tych sprawach.

Jak na razie nie mam kiedy postawić "madzi" do warsztatu i tak się "bujam".
Zbieram na mazdę 6 ;–)
Mazda – najwspanialsze auta na świecie
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 09:02
Posty: 11
Auto: Mazda 626 GF 1998 1,8

Postprzez Netto69 » 3 gru 2008, 17:58

Mam objawy podobne do twoich. Czyli na początku jedno puknięcie przy ruszaniu.
Później przerwa i nic nie pukało.
Później pojawiało się i znikało – nigdy nie można było znaleźć powtarzalnego schematu. Jazda po dziurach z mechanikiem nic nie dała, więc trzeba było czekać "aż się urwie".

Teraz to stuka już przy byle manewrze.
Na szczęście się nie urwało :)

Dziś byłem ma kanale i stwierdzili, że sworzeń wahacza "zmasakrowany" oraz poduszki stabilizatora przydało by się wymienić. Łączniki stabilizatora wymieniałem wiosną.

Ja swojemu mechanikowi wierzę, bo od kilku ładnych lat wszystkie auta u niego robimy i nigdy nas nie zawiódł. Nawet rozrząd w DiTD nie był dla niego żadną nowiną – o którym dużo napisano na tym forum łącznie z hydronapinaczem.

Więc myślę tak:
– jeśli przed wymianą tego nie miałeś, to jeszcze raz przyjrzyj się tym nowym sworzniom, może jednak jakiś luz tam jest.
A jak nie ma to musisz jeździć jak ja – "aż coś się urwie".

A swoją drogą szukam właśnie tych części – czyli sworznia wahacza oraz poduszek stabilizatora na przód do 626 2000r.

Mógłbyś podać informacje gdzie można dostać takie części bo wszystkim u których pytam katalogi kończą się na roczniku 1997.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:35
Posty: 55 (0/1)
Skąd: dolnośląskie
Auto: Jest M6 GH kombi, 2.0D 140KM, 11/2008
Była 626 2,0 DiTD 110KM GW
2001, 298tys. km (b. zadowolony)

Postprzez jarusiek » 3 gru 2008, 18:42

www.carspeed.pl – u Smirnoffa :) Polecam.
Swoją drogą ja z głuchym pukaniem i szarpaniem auta walczyłem od jakiegoś czasu, do teraz- pukał sworzeń wachacza po lewej stronie, a głuche bicia i szarpanie autem(czasami miałem dość :| ) to efekt 2 naderwanych poduszek silnika. Wszystko wymienione <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6