Strona 1 z 1

skrzynia biegów czy sprzęgło

PostNapisane: 15 cze 2008, 19:02
przez piotr papież
Witam, jeżdżę mazdą 626 rok 1999 DITD, Mam problem z wrzucaniem dwóch biegów, jedynki i czwórki przy redukcji z piątki. Dziiwne jest to, że problem ten występuje tylko w trakcie jazdy. Gdy auto stoi biegi wchodzą normalnie przy silniku włączonym czy wyłączonym. Problemem nie może być sprzęgło gdyż zostało już wymienione a skrzynia biegów pracuje normalnie, nic w niej nie zgrzyta.
Jak myślicie co z tym dalej zrobić i w czym tkwi problem??????

PostNapisane: 15 cze 2008, 20:38
przez xANDy
A masz olej w skrzyni biegów?
Wygląda to raczej na synchronizatory.
Proszę właściwie nazwać temat, zgodnie z regulaminem

PostNapisane: 15 cze 2008, 21:06
przez piotr papież
olej wymienialem a problem pojawia sie tylko w trakcie jazdy

PostNapisane: 15 cze 2008, 21:49
przez rexwolf
jesli skrzynia jest dobrze zwieszona (nie urwane poduchy), jesli tuleje łaczników nie maja luzów to pewnie synchronizatory. Pytanie jak sie biegi zachowuja gdy na wyzsze, i jak na nizsze? Synchroniztory gdy kiepskie powinny zacinac w gore i przytrzymywac wlaczanie gdy biegi w dół. W pierwszym przypadku zatosuj przygazowke, w drugim wyhamuj i wkladaj biegi, albo wciskaj i patrz przy jakiej predkosci wchodza. Jesli ww. objawy sie potwierdza to szukaj uzywki, jesli ta Ciebie drazni.

PostNapisane: 15 cze 2008, 22:51
przez Udesky
jeden z naszych kolegów z forum miał problem z wrzuceniem 1 biegu w 626, po wizycie u paru mechaników, którzy zalecali mu wymianę sprzęgła lub skrzyni, podjechał do jakiegoś znajomego i okazało że wystarczyło dokręcił jakieś 2 śrubki (coś od sprzęgła) i wszystko zaczęło chodzić jak ta lala. Może tu tkwi problem?

PostNapisane: 16 cze 2008, 17:34
przez rexwolf
pewnie myslisz o blaszcze naprowadzajacej wodzik zmiany biegów znajdujacej sie w skrzyni. Tak sa tam 2 srubki. Ale skrzynie nalezy doszczetnie rozebrac. Co jest rownoznaczene ze sprawdzeniem synchronizatoró. Czyli na jedno wychodzi. Wiem bo mam to 2 m od siebie.