Drgania lewarka od biegów na "luzie"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PERO » 13 lut 2008, 14:32

Witam wszystkich serdecznie!

Właśnie stałem się szczęśliwym (i tu chyba nie do końca) posiadaczem 626GF 2.0 16V rocznik 1999/2000. Moje wątpliwości budzą wibracje które są odczuwalne na biegu jałowym na dźwigni zmiany biegów i na kierownicy. Odczuwa się je także przy jeżdzie przy ok 2000 orotów. Wcześniej śmigałem Lanosem i czegoś takiego nie było (a to przecież tylko Daewoo).
Bardzo proszę o pomoc – czy to jest normalne w tych samochodach? A może coś się rypnęło....?
Dziękuję za wszelkie rady.
Pozdrawiam,
Rafał z Suwałk
Rafal 626 2.0 GF
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 13:02
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999

Postprzez brii » 13 lut 2008, 16:38

PERO – witamy :)
Zaoznaj się proszę z tematem:
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
warto poświęcić kilka minut i być zadowolonym forumowiczem a potem z regulaminem działu:
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18833
i zastosuj się do niego :)

Temat pewnie później poleci do warsztatu, ale na razie niech tu powisi :)

Pozdrawiam: Brii
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 13 lut 2008, 19:20

A jakie masz obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu? Byc moze to kwestia poduszek pod silnikiem lub skrzynia biegow, ich luzy musi sprawdzic mechanik.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Hazu » 13 lut 2008, 20:07

PERO napisał(a):Wcześniej śmigałem Lanosem i czegoś takiego nie było


Lanos wbrew pozorom to całkiem niezły samochód więc możesz byc rozczerowny modelem mazdy który kupiłeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez PERO » 14 lut 2008, 08:39

Dzięki Brii za uwagi – będę pamiętał

Jeżeli chodzi o Lanosa – to rzeczywiście przez 4 lata eksplatacji nigdy mnie nie zawiódł. Ale zachciało mi się coś bardziej luksusowego i bezpieczniejszego.....

Co do obrotów – przy odpalaniu na zimno – 1600 – 1700
Rafal 626 2.0 GF
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 13:02
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999

Postprzez PERO » 14 lut 2008, 08:41

natomiast po rozgrzaniu – ok 800 obrotów i zauważyłem lekkie ich falowanie – wskazówka rusza się delikatnie to w górę to w dół...
Rafal 626 2.0 GF
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 13:02
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999

Postprzez reig » 14 lut 2008, 12:11

Witam na forum.
Mam ten sam problem ale w Mazdzie 323f z 99r. Tak samo jest z obrotami, mam wrazenie ze sa troche za niskie. Gdy ruszam kierownica (samochod stoi) wskazowka zaczyna falowac. Te drgania troche zwiekszyly sie po zainstalowaniu alarmu.
reig
 

Postprzez PERO » 14 lut 2008, 14:13

I wiadomo co jest tego przyczyną ?
Rafal 626 2.0 GF
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 13:02
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999

Postprzez Mako » 14 lut 2008, 14:19

ja mam to samo w swojej BJ i tesciu w GF taka sama jaka masz PERO wiec moze faktycznie byc to poduszka pod silnikiem
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez PERO » 14 lut 2008, 14:31

Dzięki – zajadę do mechaniora i zapytam go co on na to...(czyli ile skasuje za wymianę poduszek).
A swoją drogą to skomplikowana operacja ?
Rafal 626 2.0 GF
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 13:02
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999

Postprzez Mako » 14 lut 2008, 14:38

a nie wiem, tez musze sie z tym wybrac, zaraz sprawdze ile kosztuja poduchy.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Globy » 14 lut 2008, 15:51

Koszt poduszki zamiennika oscyluje chyba wokol 200 zl, nie jest to zadna skomplikowana operacja. Obroty fabrycznie powinny byc ustawione na 750 obr./min, moga plywac przy skrecaniu kierownica (pompa wspomagania), ale na postoju nie powinny falowac – moze to kwestia elektryki, dolotu, instalacji gazowej.

Dajcie znac, co ustalicie.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Riki » 14 lut 2008, 15:53

makoshark napisał(a):zaraz sprawdze ile kosztuja poduchy.


Zobacz w Tedgumie :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gazparts » 16 lut 2008, 11:45

Witaj PERO
tu masz coś o poduszkach:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=150
koszt wkładu w tedgum tej od rozrządu ok 90 zł , sam możesz wymienić bo wszystko na wierzchu i łatwo dostępne ;)
a tu o wygłuszeniu wnętrza:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35044
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Mazda2 » 16 lut 2008, 22:28

Witam

W mojej Maździe 2 ( 42 tys. przebiegu, 2003r.) również pojawiło się zjawisko rezonansu. Polega to na występowaniu charakterystycznego metalicznego klekotu. Zjawisko to ma miejsce podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1800 do 3000 w zależności od pochylenia drogi i innych nie zbadanych czynników. Dodam, że jest to tylko słyszalne w czasie jazdy. Nigdy na luzie przy dodawaniu gazu.

Byłem u kilku mechaników i nikt jeszcze nie podał właściwej przyczyny. Opiszę po krótce:

1.Na przeglądzie w ASO powiedziano, że to zapewne plecionka za katalizatorem, ale oni tego nie wymieniają, bo to jest dużo zabawy i trzeba by ewentualnie cały układ wydechowy wymieniać.
2. Pojechałem do znajomego mechanika, ale nie udało się odkręcić rury wydechowej od kolektora wylotowego, ze względu na nieprzemyślane przez inżynierów z Forda (Mazda 2 to jest Ford Fusion ze zmienionym nadwoziem) umiejscowienie tego elementu.
3. Pojechałem do warsztatu, który zajmuje się tłumikami itd. Bez odkręcania czegokolwiek wycięli stary element, wspawali nową plecionkę, efekt........ dalej to samo. (150zł). Podobno plecionka i tak nadawała się do wymiany. Powiedziano mi, że może to być przegub wewnętrzny przy półosi od strony pasażera (z tamtego obszaru pochodzą stuki).
4. Pojechałem do stacji diagnostycznej PZM, po "potrzęsieniu" autem nic nie wykryto. Pojawiło sie nowe przypuszczenie, że może to być aluminiowa osłona termiczna całego ukł. wydechowego, po odgięciu luźnego jej elementu z przodu nic się nie zmieniło.
5. Dalsze poszukiwania będą prowadzone w najbliższych dniach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 21:50
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 DY 1,4 benz.
Mazda 3 BL 1,6 benz. + LPG

Postprzez PERO » 18 lut 2008, 10:55

Byłem w sobotę u mechanika w sprawie drgań. obejrzał wszystkie poduszki i stwierdził że drgania są przedoszone z końcowej części tłumika, gdzie przytrzymujące go gumy "wyrobiły się". Tak więc w tym tygodniu kupię takowe i wymienię. Po wszystkim podzielę się rezultatem tego działania.
Rafal 626 2.0 GF
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 13:02
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999

Postprzez Mako » 18 lut 2008, 11:04

to tez zobacze czy u mnie cos takiego ma miejsce
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Mazda2 » 18 lut 2008, 17:13

Ja pojechałem dzisiaj do Multeximu (salonu Forda w Katowicach) i pan z serwisu po obejrzeniu silnika powiedział, że przyczyną metalicznego stukania mogą być metalowe przewody z klimatyzacji, biegnące pod zbiornikiem płynu chłodniczego. Są to dwie powyginane rury, które prawie, że stykają się i biegną bardzo blisko nadkola/błotnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 21:50
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 DY 1,4 benz.
Mazda 3 BL 1,6 benz. + LPG

Postprzez brii » 18 lut 2008, 23:45

Siup :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez PERO » 19 lut 2008, 12:50

Witam wszystkich,

Wymieniłem dzisiaj gumy mocujęce tłumik końcowy (2szt – zamienniki po 2,50 + wymiana 10) i jest lepiej w tylnej części nadwozia – drgania zmniejszyły się.
Niestety na dźwigni zmiany biegów pozostały (są one niewielkie aczkolwiek drażniące).
Ciekawe jakby tak pod skrzynią poduszkę zmienić....

Pozdrawiam,
Rafal 626 2.0 GF
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 13:02
Posty: 12
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 2.0 GF Wagon 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6