Strona 1 z 1

Skrzynia biegów "szóstka" do mazdy, manualna?

PostNapisane: 7 lut 2008, 02:43
przez smasherbit
Witam!
Szukałem na "szukajce" ale nic nie znalazłem... chodzi o to czy jest jakaś skrzynia "szóstka" która by pasowała do mazdy 626 gf 2.0 benzyna?

Powód może prozaiczny ale już mnie wkurza jazda z prędkością 140km/h i wysokimi obrotami skoro można by było sie toczyć na szóstce. Spalanie mniejsze, hałas mniejszy, oszczędność silnika.

Acha i pytanie jeszcze jedno czy seria mazdy sześć (następcy 626) ma już większą skrzynie biegów. Mam naprawdę duży dylemat bo jak tak dalej pójdzie z moim nastawieniem to albo kupie "madzie szóstkę" lub założę do tej gaz i już mnie nie będzie wkurzać to spalanie.

Proszę o jakieś konkrety i na temat...
Dzieki

PostNapisane: 7 lut 2008, 12:41
przez xANDy
a jakie masz teraz, że Cię tak wkurza?
Ile masz koni w tym motorku?

Wersje benzynowe rzadko mają 6 biegów co wynika z ich momentu obrotowego i mocy.

smasherbit napisał(a):wkurza jazda z prędkością 140km/h i wysokimi obrotami
To zmień na diesla, przy 140 będziesz miał jakieś 2900-3200 rpm :P

PostNapisane: 7 lut 2008, 12:49
przez Grzyby
smasherbit napisał(a):chodzi o to czy jest jakaś skrzynia "szóstka" która by pasowała do mazdy 626 gf 2.0 benzyna?

zawsze możesz wymienić koło zębate od 5 biegu na takie samo ale z silnika 1.8
Będziesz mieć mniejsze obroty (ale i słabszą dynamikę na 5 biegu)
Taki manewr był robiony przez kilka osób – zapytaj brii albo tomekrvf

PostNapisane: 7 lut 2008, 16:06
przez smasherbit
Wersja silnika 2.0l 138km... a obroty przekraczają 4000obr/min przy prędkości 140km/h... dodam ze wcześniej miałem primera 1.6 i przy tej samej ilości obrotów miąłem już 160km/h, ale za to w mitshubishi colt 1.6 gti 136km to już jest 4500obr/min (samochód w Polsce, szybki jest do 160km/h ;) )

Z tym kołem zębatym to świetny pomysł bo i tak większość wyprzedzeń robimy w zakresie 60-130km/h a to daje nam 4'ty bieg.

Dlatego albo podmiana koła zębatego albo skrzynia "szóstka" tylko jaka i gdzie taką znaleźć? Na pewno kilka osób by sie skusiło na zmianę skrzyni co by dało dużo dla ekonomiki samochodu no i oczywiście troszkę oddechu dla portfela na stacji benzynowej ;)

PostNapisane: 7 lut 2008, 16:29
przez brii
xANDy napisał(a):Wersje benzynowe rzadko mają 6 biegów co wynika z ich momentu obrotowego i mocy.

Wręcz odwrotnie – przy silnikach benzynowych skrzynie 6-biegowe przydają się bardziej niż w dieslach...

PostNapisane: 8 lut 2008, 10:05
przez xANDy
smasherbit napisał(a):Wersja silnika 2.0l 138km...
Uściślając to model 136KM, który ma przesunięty moment obrotowy dla większej mocy silnika. Dalej nie napisałeś ile Ci pali...
Modele kombi mają obroty jeszcze wyżej (z definicji).

PostNapisane: 10 lut 2008, 00:08
przez smasherbit
Czy cisne czy jak dziadek jakies 10l/100km czasem wiecej ale nie za dużo.

Dlatego miedzy innymi zastanawiam sie nad sekwencja gazu. Co byscie polecali w tym temacie.

Acha to jest hachback (5drzwi).

A pytanie nadal aktualne...czy jest taka skrzynia "szóstka" do madzi 2.0l 136km GF?

PostNapisane: 10 lut 2008, 11:32
przez nemi
smasherbit napisał(a):a obroty przekraczają 4000obr/min przy prędkości 140km/h... dodam ze wcześniej miałem primera 1.6 i przy tej samej ilości obrotów miąłem już 160km/h

No to na mojej skrzyni (silnik 1.8 ale w GE) 4.000 rpm = 160 km/h, 4500 rpm = 180 km/h (!)

PostNapisane: 10 lut 2008, 15:24
przez xANDy
smasherbit napisał(a):czy jest taka skrzynia "szóstka" do madzi 2.0l 136km GF?
Nie ma – można tylko:
Grzyby napisał(a):wymienić koło zębate od 5 biegu na takie samo ale z silnika 1.8