Dziwne stukanie w tylnej części samochodu
Strona 1 z 1
Jak w temacie od jakiegoś czasu słyszę dziwne stukanie w samochodzie. Auto dopiero co kupione z zagranicy przebieg ok. 95 tyś.km. Najpierw myślałem że to pokrywa zasłąniająca koło zapsowe gdyż co mnie dziwi jest tylko położona na kole i nie ma żadnego mocowania. Jednak wyciągnąłem wszystko z bagażnika wraz z kołem zapasownym i nadal jak jadę po nierównościach słyszę jakby odgłos czegoś przewracająego się w tylnej części samochodu. Takie puknięcie.
BYłem w warsztacie jednym powiedziali mi ,że to właśnie ta pokrywa mi skacze i uderza o blache jak jade ( pokrywa jakby z płyty pilśniowej cieńkiej ok 1cm). Jednak po tej wizycie wyeliminowałem tą sugestie wyjmując wszystko z auta.
W drugim warsztacie powiedzieli ze to gumy jednak jak mi powiedzieli ze kosztują 250zł. za sztuke a trzeba dwie wymienić złapałem się za głowę , oczywiście plus koszt montażu.
W trzeci warsztacie co pojechałem by się upewnić czy to naprawdę to i by zapytać o cenę powiedzieli , że oprócz gum to raczej też amortyzator tyle tylko, że w sierpniu sprawdzane były wszystkie 4 amortyzatory, jak sprowadziłem i wyszło sprawne na przodzie 85% a z tyłu 90% wiec jakim cudem po przejechaniu 2tyś km by się już zepsuły? ( sa suchutkie i nie widzę zużycia)
Doradzcie co by sprawdzić ewentualnie ile i jakie to są gumy które by trzeba było wymienić.( jak wyglądają , jak się fachowo nazywają bo nie mogę znależć w internecie ) Poza tym jak sądzicie , czy czasem nie cchą mnie naciągnąć w tych warsztatach skoro widzą młodą osobę co dopiero ma 1 swój samochód i się na tym za bardzo nie zna??
Wielkie dzięki za pomoc.
BYłem w warsztacie jednym powiedziali mi ,że to właśnie ta pokrywa mi skacze i uderza o blache jak jade ( pokrywa jakby z płyty pilśniowej cieńkiej ok 1cm). Jednak po tej wizycie wyeliminowałem tą sugestie wyjmując wszystko z auta.
W drugim warsztacie powiedzieli ze to gumy jednak jak mi powiedzieli ze kosztują 250zł. za sztuke a trzeba dwie wymienić złapałem się za głowę , oczywiście plus koszt montażu.
W trzeci warsztacie co pojechałem by się upewnić czy to naprawdę to i by zapytać o cenę powiedzieli , że oprócz gum to raczej też amortyzator tyle tylko, że w sierpniu sprawdzane były wszystkie 4 amortyzatory, jak sprowadziłem i wyszło sprawne na przodzie 85% a z tyłu 90% wiec jakim cudem po przejechaniu 2tyś km by się już zepsuły? ( sa suchutkie i nie widzę zużycia)
Doradzcie co by sprawdzić ewentualnie ile i jakie to są gumy które by trzeba było wymienić.( jak wyglądają , jak się fachowo nazywają bo nie mogę znależć w internecie ) Poza tym jak sądzicie , czy czasem nie cchą mnie naciągnąć w tych warsztatach skoro widzą młodą osobę co dopiero ma 1 swój samochód i się na tym za bardzo nie zna??
Wielkie dzięki za pomoc.
- Od: 5 cze 2007, 09:53
- Posty: 34
- Skąd: Poznań/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 116 KM 2000r.
dodam jeszcze ze mazda 626 z 2000r.
- Od: 5 cze 2007, 09:53
- Posty: 34
- Skąd: Poznań/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 116 KM 2000r.
Sprawdz stabilizatory oraz gumy od stabilizatorów. W mojej 626 to właśnie to pukało dość mocno choć na szarpakach w stacji diagnostycznej luz był minimalny.Poza tym to właśnie te elementy zużywają sie najszybciej i są najtańsze- stabilizatory około 25-60zł ,gumy stabilizatora oryginalne 16 zł.
- Od: 26 kwi 2007, 19:29
- Posty: 41
- Skąd: Kalisz
- Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9
a moze jakis sklep gdzie te czesci mozna kupic, jakis sklep internetowy , zdjecie produktu bym wiedzial jak to wyglada podacie?
- Od: 5 cze 2007, 09:53
- Posty: 34
- Skąd: Poznań/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 116 KM 2000r.
Łącznik stabilizatora, możesz mieć po prostu luz na nim (wyciorane gumy) i dlatego Ci puka. Mi sie raz w warsztacie pytał koleś czy puka mi w [jakim?] lewym kole bo mam lekki luz, ale jakoś niczego nie słychać.
Miałem podobny problem w swojej Madzi, też obstawiałem pokrywe koła zapasowego, mój mechanik szybko to rozwiązał(!!!!): drążek stabilizatora z tyłu jest umocowany do podwozia na 2 uchwytach w czymś w rodzaju "tulejek z gumy" ciężko je dostać (przynajmniej ja nie znalazłem!!). z grubej gumy dociął odpowiedniej szerokości paski i zamontował je zamiast tych tulejek. Narazie jest ok!!!
- Od: 25 paź 2007, 21:24
- Posty: 31
- Skąd: KUTNO
- Auto: 626 2,0 (GW) '00
Te gumki to gumy mocujące stabilizator do nadwozia , są dostępne w jc auto po 12 zł sztuka ( wymienić 2) lub oryginalne po 16 zł sztuka. Można też założyć od mx3 -są o 1 mm węższe wewnątrz – ja mam takie założone. Założyłem je bo na oryginalne musiał bym czekać 3 dni .
- Od: 26 kwi 2007, 19:29
- Posty: 41
- Skąd: Kalisz
- Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9
Witam.
Jak kupiłem swoją Madzie w Maju tego roku też miałem ten problem na początku wymieniłem tuleje stabilizatora a pukanie dalej było co się okazało był luz na zamku i klapa tylna mi tłukła jak w dołek wjechałem. To też polecam sprawdzić Po wyregulowaniu zamka klapy spokój i cisza nic nie puka.
Jak kupiłem swoją Madzie w Maju tego roku też miałem ten problem na początku wymieniłem tuleje stabilizatora a pukanie dalej było co się okazało był luz na zamku i klapa tylna mi tłukła jak w dołek wjechałem. To też polecam sprawdzić Po wyregulowaniu zamka klapy spokój i cisza nic nie puka.
Zawsze może być lepiej
- Od: 28 maja 2007, 12:05
- Posty: 17
- Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
- Auto: 626 GF 1,8 97r
Brzegu napisał(a):Witam.
Jak kupiłem swoją Madzie w Maju tego roku też miałem ten problem na początku wymieniłem tuleje stabilizatora a pukanie dalej było co się okazało był luz na zamku i klapa tylna mi tłukła jak w dołek wjechałem. To też polecam sprawdzić Po wyregulowaniu zamka klapy spokój i cisza nic nie puka.
hehe mialem to samo...
zastanawia mnie od kiedy mazda ma pokrywe kola zapasowego z plyty pilsniowej?? czyzby po dzwonie z tylu naprawiali auto zamiast u mechanika to u stolarza?
a co do stukania – tleje gumowe drazka reakcyjnego sobie sprawdz no i oczywiscie koncowki tez
gumy kosztuja po 15 zł/szt a koncowki po 40zł sztuka
a co do stukania – tleje gumowe drazka reakcyjnego sobie sprawdz no i oczywiscie koncowki tez
gumy kosztuja po 15 zł/szt a koncowki po 40zł sztuka
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia
bodzioklb napisał(a):zastanawia mnie od kiedy mazda ma pokrywe kola zapasowego z plyty pilsniowej?? czyzby po dzwonie z tylu naprawiali auto zamiast u mechanika to u stolarza?
W tym modelu pokrywa koła zapasowego jest zrobiona z płyty pilsniowej
- Od: 26 kwi 2007, 19:29
- Posty: 41
- Skąd: Kalisz
- Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9
Zmierz średnica stabilizatora i grubość podstawy i dopasujesz bez problemu, sądzę jednak, że powinny pasować od 626, ceny jw. albo nawet niższe jeszcze. dostaniesz w każdym sklepie moto do japończyków.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6