Świeci lampka check engine, bład "P0500 Driving speed sensor Malfunction". Gdzie jest ten

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez smasherbit » 17 lis 2007, 01:44

Witam!
Kupiłem samochód i jest mały problemik. Pojawiła sie lampka check engine, po sprawdzeniu u diagnosty wywaliło na komputerze taki komunikat:
"P0500 Driving speed sensor Malfunction"

Pojawia sie to niezależnie od stylu jazdy. Wiem ze przy kazdym kole jest sensor predkosci obrotowej koła, ale jest on sprzeżony z ABS i TCS. Wiem też że powinien byc sensor w skrzyni biegów który odczytuje prędkośc samochodu. Pytania takie:
1. Czy sa jeszcze inne sensory odczytujace szybkosc samochodu?
2. Czy ten bład sensora moze wpływac na spalnaie tzn. czy nie przełącza sie w system serwisowy?
3. Czy może to miec też wpływ na sytemy bezpieczenstwa takie jak ABS TCS?
4. Czy bład ten może także skutkowac niedziałniem crusie control (albo może nie wiem jak użyc, tak nawiasem mowiac przydał by sie też tego opis ;) ) ?
5. Gdzie jest ten sesor od predkości?

Szukałem na forum i znalazłem dużo opisów do wersji GE i cronosa ale nic w sumie do GF. Może się myle ale wiekszośc postów dotyczy starszych wesji. Prosze o jakąkolwiek pomoc.

Dzisaj jeszcze raz zrestartowałem cpu... i sprawdze jadac do pracy.
Ostatnio edytowano 18 lis 2007, 21:32 przez smasherbit, łącznie edytowano 2 razy
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez lucas_ka » 17 lis 2007, 23:57

primo 1) nie piszemy 3 postów jeden pod drugim tylko edytujemy pierwszy dlatego dwa posty zostały usuniete.
primo 2) nazywamy temat zgodnie z regulaminem i powszechnie utartymi regułami tego forum
primo 3) prosiłbym abyś sie dostosował do tego o czym pisze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez smasherbit » 18 lis 2007, 21:36

Dostosowałem sie już do regulaminu ale dalej zadnej odpowiedzi...szkoda.

Dzisaj w trakcie jazdy znowu sie zapaliła lampka check engine i cały czas się świeci.
Prawdopodob nie we wtorek podjade do autoryzowanego serwisu. (nie w Polsce)
Jeśli naprawią zdam relacje co to byłoi co trzeba było zrobic, ale tak czy siak może już ktoś miał taki problem i pozwoli mi to zaoszczedzi czasu i nerwów.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez smasherbit » 20 lis 2007, 17:41

Znalazłem taki link i jest określony ten problem...ale jeśli chodzi o elektronike to cieżko ze mną: http://www.mazdaclub.net/mz3ws/esicont/ ... 90W06.html

Może komuś sie to przyda w udzieleniu mi odpowiedzi. Dzieki
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez xANDy » 26 lis 2007, 18:06

Jeśli masz ręczną skrzynię biegów to nie masz żadnego czujnika prędkości – aktualna szybkość jazdy określana jest przez komputer ABS (ABS+TCS – sądzę po tym więc, że masz benzyniaka).
Jeśli jeden z sensorów ABS'u nawala, to ABS powinien się zaświecić. Jeśli padną dwa lub więcej – może paść prędkościomierz. Jeśli chociaż jeden czujnik ulegnie uszkodzeniu (zazwyczaj tylny) to ABS nie działa (TCS również).
Tempomat może się także wysypać przy braku prędkości. Ale jeśli rzeczywiście jest problem z tym sygnałem to wskaźniki powinny pokazywać zero.

Tak prawdę mówiąc nie kojarzę tego czujnika, żeby w ogóle istniał...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez smasherbit » 27 lis 2007, 00:34

Dziękuje za odpowiedź. Ale jeśli to by był jakikolwiek czujnik prędkości kółek no to wywaliłoby abs...ale tak sie nie dzieje... Tak jest to benzyna, obrotomierz chodzi, prędkościomierz chodzi. Pojutrze jadę do serwisu mazdy i oni zdiagnozują. Tak czy siak wszytko opowiem jak i co i może to kogoś innego uchroni przed problemami :). A co do tego czujnika...powinien być czujnik w skrzyni biegów ten co odcinana zapłon. Ale nie mam w tejchwili kanału żeby to dokładnie zobaczyć...szczerze mówią nawet nie widziałem schematu silnika i skrzyni... :( może jest gdzieś na forum?
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez xANDy » 30 lis 2007, 18:35

smasherbit napisał(a):Tak jest to benzyna
Ważna uwaga...

xANDy napisał(a):masz ręczną skrzynię biegów ?
no więc ręczną czy automat...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez smasherbit » 3 gru 2007, 18:28

Specyfikacja samochodu: MAZDA 626 GF 2.0 134 KM, SZKRZYNIA MANUALNA, BENZYNA, ABS TCS, CRUSIE CONTROL, ELEKTRYCZNE SZYBY, ELEKTRYCZNY SZYBERDACH, ELEKTRYCZNE LUSTERKA, CLIMATRONIC Z KLIMATYZACJA.

Samochód ciągle w serwisie ale... po telefonicznej rozmowie dowiedziałem sie że nie jest to żaden z sensorów przy kółkach, nie jest to sensor na skrzyni... bo go nie ma wogle ;), wszytkie kable sprawdzone i obwody sa całe,teraz zdjeli ecu i centralke abs tcs i wysłali do sprawdzenia elektroniki ale najprawdopodbniej to bedzie to... błedne interpretowanie sygnałów wejscia tj. z sensorów. Predkościomierz bedzie działaął do momentu jesli sygnał bedzie dochodziłz conajmniej 2 sensorów (wilicza srednia)...
Jutro jade osobiscie i zdam relacje co dokładnie...
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez xANDy » 4 gru 2007, 12:23

No to sprawdź jeszcze jedną rzecz: złącze komputera ABS'u i wtyczki – ono czasem nawala co powoduje różne śmieszne problemy, podobne do Twoich. Zajmij się tym, aby wtyczka na pewno "trzymała" piny.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez smasherbit » 4 gru 2007, 18:21

xANDy napisał(a):No to sprawdź jeszcze jedną rzecz: złącze komputera ABS'u i wtyczki – ono czasem nawala co powoduje różne śmieszne problemy, podobne do Twoich. Zajmij się tym, aby wtyczka na pewno "trzymała" piny.


Jesteś blisko ale tp nie to...

Dzisaj byłem u tych angileskich fachowców z mazdy... no i sie przeraziłem... samochód na rolkach, kable wywalone na zewnątrz...powpinane wszytko co sie dało łacznie z rura wydechowa...
Sprawdzili wszystko czyli:
1. Sensory i obwody kabli do ECU i ABS
2. Wymieniona centralak ECU i ABS, sprawdzone dalej lampka świeci
3. Kable do liczikow sprawdzone...

No i po moich insynuacjach ze moze to cos z licznikiem... spojrzeli sie na siebie i dawaj sprawdzac... są na 99% pewni że to to. Ale tak czy siak teraz musza sprowadzic cos pasujacego i sprawdzic...jesli jutro to nie zadziała przychodzi elektryk cała instalacje przejrzec jeszcze raz.

Moje odczucia co do mazdy... ach piekny ten samochód ale... 65 miejsce w TUV niemieckim a poprzedni mój samochód nissan primea 1.6 17 miejsce daje do myslenia. Odrazu odpowiem że przegladałem forum nissana wiele razy i główne problemy to... jaki olej zalać i czy takie kable WN sie nadadza... ale mówi sie miłego złe poczatki... w piatek nastepna relacja... może już z madzia na podjezdzie :), bo od tego zastepczego mondeo to już mnie głowa boli...
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez xANDy » 5 gru 2007, 23:05

smasherbit napisał(a):samochód na rolkach, kable wywalone na zewnątrz...powpinane wszytko co sie dało łacznie z rura wydechowa...
Sprawdzili wszystko czyli:
1. Sensory i obwody kabli do ECU i ABS
2. Wymieniona centralak ECU i ABS, sprawdzone dalej lampka świeci
3. Kable do liczikow sprawdzone...

Jestem dla nich pełen podziwu.......
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez smasherbit » 7 gru 2007, 11:29

No.... dzisiaj zadzwonili i powiedzieli że problem rozwiązany... jakieś przepięcie było na tablicy liczników, elektryk znalazł... poskładali do kupy a teraz testują. Jutro samochód do odbioru. Ale zajeło im to 2 tygodnie... chyba się nie napracowali tak w całym swoim życiu hehehe. No ale szacunek jest bo wreszcie znależli..no może jedna osoba ten elektryk.

Acha, dokładny problem to coś z elektroniką w tablicy która miała przebicie i wysyłała sygnał na masę, i to czasami. Tak jakby falowy sygnał raz na jakiś czas z tym że bardziej jak szpilka sygnałowa. Z tego co mówili posprawdzali ścieżki i coś tam jeszcze ale tak w angielskim to dobry nie jestem... prawdopodobnie chodziło o jakieś diody ale głowy nie dam.

Reasumując: problem rozwiązany... może komuś sie przyda. Jeśli by wymieniać wszytko to dało by to za jeden sensor jakieś 200-300 zł, centralka abs + centralka ecu w zależności od stanu za jedna 200-300 zł no i tablica to jakieś 150 zł. Oczywiście wszystko używki...jeśli chodzi o Anglie to było by jakieś 2 razy drożej. Samochody to tu są tanie ale już części to tak nie... dam przykład do nissana primery przednia szyba z wymiana kosztuje jakieś 150 – 200 funtów, w Polsce 50 funtów. Ale np. używki na szrotach jeśli nie chodliwe to za darmo dają a w Polsce nie.

Tak czy siak do Polski pojadę teraz madzią, jakieś 2000km no stop, no oczywiści z przerwami na tankowanie itp. Ciekawe to będzie bo nissanem jeździło się wspaniale chociaż p10. Już wiem że silnik jest głośny i trzeba go będzie jakoś wyciszyć...maty czy coś.
No i jeszcze muszę przekonać żonę, bo te siedzenia to jej do gustu nie przypadły ;)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc, jakby coś sie zmieniło co do tej awarii to skrobne jeszcze coś (oby nie) :)
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez xANDy » 7 gru 2007, 23:57

Wygłusz nadkola bo to najbardziej w czasie daje się we znaki – samego silnika nie wyciszysz za bardzo – buczenie zostaje na zawsze ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez smasherbit » 8 gru 2007, 17:27

Dzisiaj odebrałem madzie... jestem szczęśliwy. Ale tak jeśli chodzi o problem z lampka check engine rozwiązali. Elektryk dokładnie sprawdził licznik i okazało się ze jest w złym stanie. Naprawił scieżki, przepalone prawdopodobnie od wilgocii!!! Nowy w angli licznik kosztuje jakieś 1000funtów i musi byc do modelu po face liftingu czyli 99-02. Co do wilgoci zauważyłem ze bardzo parują szyby w samochodzie. Po zamknieciu obwodu, czyli zamknieciu dolotu z zewnatrz efekt sie nasila. Już znalazłem topic o czyszczeniu i wymianie filtra kabiny, ale nie daje mi to spokoju że tak mogą mocno parowa szyby prz załżeniu że AC chodzi. No oczywiscie jak AC chodzi to przednia szyba jest czysta i troszke boczki, ale reszta jest zaparowana. I teraz najważniejsze inf.: płyn chłodzacy wporzadku, klima chodzi wporzadku, samochód jes suchy w środku, żadnych mokrych dywaników czy szmatek do wycierania szyb.
Pytanie:
1. Czy ten model tak ma poprostu...?
2. Cruise control nie działa, zapala sie na 3 sec i wyłacza, podobno to wina włacznika, od czego zaczac sprawdzanie (bezpieczniki wporzadku)?
3. Czy nadkola wyciszac od zewnątrz czy od wewnątrz...która szybsza a która lepsza metoda dla samochodu (ogniska rdzy, wilgoc)?

Można powiedzie ze problem rozwiązany z ta lampka check engine, ale ciekawi mnie ile kosztuje używka licznik do tego modelu?

Pozdrawiam mazdowiczów... :)
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez ozetec » 8 gru 2007, 23:49

smasherbit napisał(a):Dzisiaj odebrałem madzie... jestem szczęśliwy. Ale tak jeśli chodzi o problem z lampka check engine rozwiązali. Elektryk dokładnie sprawdził licznik i okazało się ze jest w złym stanie. Naprawił scieżki, przepalone prawdopodobnie od wilgocii!!! Nowy w angli licznik kosztuje jakieś 1000funtów i musi byc do modelu po face liftingu czyli 99-02. Co do wilgoci zauważyłem ze bardzo parują szyby w samochodzie. Po zamknieciu obwodu, czyli zamknieciu dolotu z zewnatrz efekt sie nasila. Już znalazłem topic o czyszczeniu i wymianie filtra kabiny, ale nie daje mi to spokoju że tak mogą mocno parowa szyby prz załżeniu że AC chodzi. No oczywiscie jak AC chodzi to przednia szyba jest czysta i troszke boczki, ale reszta jest zaparowana. I teraz najważniejsze inf.: płyn chłodzacy wporzadku, klima chodzi wporzadku, samochód jes suchy w środku, żadnych mokrych dywaników czy szmatek do wycierania szyb.
Pytanie:
1. Czy ten model tak ma poprostu...?
2. Cruise control nie działa, zapala sie na 3 sec i wyłacza, podobno to wina włacznika, od czego zaczac sprawdzanie (bezpieczniki wporzadku)?
3. Czy nadkola wyciszac od zewnątrz czy od wewnątrz...która szybsza a która lepsza metoda dla samochodu (ogniska rdzy, wilgoc)?

Można powiedzie ze problem rozwiązany z ta lampka check engine, ale ciekawi mnie ile kosztuje używka licznik do tego modelu?

Pozdrawiam mazdowiczów... :)



nie wiem skad wziales (z jeziora wyciagnales?) Twoja mazde (mowie to calkiem powaznie) ale mialem 626 gf po liftingu kupiona w UK od pierwszego wlasciciela z przebiegiem okolo 70tys mil, zrobilem nia 20tys mil i nic, slowa zlego powiedziec na nia nie moglem,
tempomat dzialal, nic nie parowalo (moze masz cos z nagrzewnica?)

ogolnie to moje zdanie o gf'ce jest zupelnie odmienne, tak odmienne ze w Polsce kupilem sobie znow GF'ke z 2001 roku i zrobilem ja na razie 10tys KM i ja uwielbiam:)

pozdrawiam
i mniej pecha życze;)
b

ps. a propo licznika to allegro.pl ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez smasherbit » 9 gru 2007, 03:09

Co do rdzy to dzisaj wyminiłem filtry płyłowe i głowna belka nokstrukcyjna nie ma rdzy.
Nie mówie że samochód jest zły bo według mnie stan mechaniczny jest idealny...ale jeślichodzi o elektronike to zawsze coś może zawieśc.

Co do chwalenia sie ze samochód jest dobry to chyba inny topic, ja pytam zazwyczaj o konkrety... <lol>
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez xANDy » 9 gru 2007, 18:17

W moim przypadku w GW zaparowywały delikatnie szyby tylko w czasie deszczu, nawet jak miałem włączony nawiew bez klimy – nie było problemów z zaparowanymi szybami.
Wypada się tym zająć.

Uważam podobnie jak ozetec
ozetec napisał(a):ogolnie to moje zdanie o gf'ce jest: ja [ją] uwielbiam :)
Swoją zrobiłem 60kkm i mam konkretne doświadczena.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez smasherbit » 9 gru 2007, 21:08

Nie na temat... ozetec
Co do parowania samochodu rozwiązałem (moim zdaniem tymczasowo)
Chodziło o filtr pyłkowy, był całkowicie zapchany. Wyczyściłem, odkurzyłem, wyprałem co oczywiście wiąże się z tym że nie będzie taki jak nowy ale tymczasowo powinno działać. Po próbach ani grama zaparowania szyb.

Nadal czekam na reszte pytań bo na razie znalazłem mnóstwo topiców na temat jak to obsługiwać cruise control...ale nic na temat problemu jaki ja mam.

Co do GF'ek to moje zdanie jest nie wyrobione. Jak na razie jest głośna :) ale ten model tak ma.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez xANDy » 10 gru 2007, 20:51

smasherbit napisał(a):Jak na razie jest głośna :) ale ten model tak ma

Polecam poczytać poradnik o dieslach – jest tam dział o wygłuszeniu czyli krótki opis jak wygłuszyć mazdeczkę szybko i dość efektywnie.
PS. a Ty masz kombi czy sedan?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez newbie » 10 gru 2007, 21:14

wow, ale naprawa

to tak jak ofensywa z armatą na wróbelka

prawdopodobnie przerwany był kabelek od czujnika neutralnego położenia dźwigni zmiany biegów, lub zepsuty sam czujnik
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6