Strona 1 z 4
Ciężko wchodzące biegi i duży luz pedału sprzęgła

Napisane:
8 lis 2007, 22:53
przez k.el
problem polega na tym, że sprzęgło chwyta prawie przy podłodze, a biegów trzeba szukać z użyciem sporej siły zwłaszcza 1 i R oraz 2 przy wolnej jeździe np. na skrzyżowaniu. Innych objawów typu uślizg, szarpanie brak.

Napisane:
8 lis 2007, 23:06
przez magicadm
Ja bym zaczął od odpowietrzenia

Napisane:
8 lis 2007, 23:14
przez k.el
magicadm napisał(a):Ja bym zaczął od odpowietrzenia
a gdzie szukać odpowietrznika?

Napisane:
8 lis 2007, 23:20
przez magicadm
k.el napisał(a):a gdzie szukać odpowietrznika?
Na siłowniku przy łapie wyciskowej sprzęgła. Poobserwuj jak pracuje – czy rusza się w pełnym zakresie i poszukaj ew. wycieków.

Napisane:
8 lis 2007, 23:21
przez Riki
k.el 
temat poprawiłem za Ciebie ale... proszę o stosowanie się do regulaminu forum
Pozdrawiam
P.S
Lukaj najpierw tam gdzie
magicadm poradził


Napisane:
9 lis 2007, 00:28
przez k.el
dzięki próba odpowietrzenia (z kobietą

) nie wiele pomogła jutro podjadę do mechaniora może coś poradzi. W czasie wykonywania tej operacji były kłopoty z powrotem pedału na miejsce tzn nie odbijał do końca i zawisał +/– w połowie drogi.

Napisane:
9 lis 2007, 15:14
przez kierownik
k.el napisał(a):W czasie wykonywania tej operacji były kłopoty z powrotem pedału na miejsce tzn nie odbijał do końca i zawisał +/– w połowie drogi.
to chyba akurat normalne przy odpowietrzaniu sprzęgła – ja go musiałem ręką cofać po każdorazowym wciśnięciu...


Napisane:
9 lis 2007, 15:43
przez magicadm
k.el napisał(a):próba odpowietrzenia (z kobietą ) nie wiele pomogła
Rozumiem, że odpowietrzaliście sprzęgło
Zaobserwowałeś zakres pracy łapy sprzęgła? Czy widać wyraźnie ruch przy wciskaniu?

Napisane:
9 lis 2007, 19:34
przez waldek2000
k.el napisał(a):a biegów trzeba szukać z użyciem sporej siły zwłaszcza 1 i R oraz 2 przy wolnej jeździe np. na skrzyżowaniu.
Miałem to samo w benzyniaku, a powodem były pozrywane poduszki silnika. Sprawdź bo może akurat to jest to. Ja już zacząłem szukać uzywanych skrzyń biegów i pytałem o ceny sprzęgła a po założeniu poduszek wszystko zaczęło działać.

Napisane:
9 lis 2007, 21:16
przez magicadm
k.el napisał(a):problem polega na tym, że sprzęgło chwyta prawie przy podłodze
waldek2000 napisał(a):powodem były pozrywane poduszki silnika.
Nie widzę tutaj związku


Napisane:
9 lis 2007, 21:38
przez k.el
to faktycznie musi być coś z powietrzem bo jeżdżę stosując następującą technikę:
kilka (2-3) krótkie stuknięcia w sprzęgło i pedał prawidłowy więc zmiana biegu i tak wkoło
Byłem u mechaniora powiedział, że miał takie przypadki i podregulował pedał 3 min roboty w pozycji stanie na głowie ;–) tyle, że to pomogło na 30 km i jutro znowu na warsztat
chyba, że ktoś poda precyzyjnie co to może być.
NA razie dzięki.

Napisane:
9 lis 2007, 22:22
przez magicadm
k.el napisał(a):kilka (2-3) krótkie stuknięcia w sprzęgło i pedał prawidłowy
Tu już nie ma nic do dodania – moim zdaniem zapowietrzone sprzęgło i nic więcej. Analogicznie jak w hamulcach.
Oczywiście trzeba ustalić przyczyny zapowietrzenia.

Napisane:
9 lis 2007, 22:39
przez k.el
magicadm napisał(a):trzeba ustalić przyczyny zapowietrzenia
i tu jest problem bo wszędzie sucho płynu nie ubywa
chyba, że padło coś w środku tylko gdzie?

Napisane:
9 lis 2007, 22:50
przez Jaksa
..... a moze wystarczy przeprowadzic regulacje luzu na pedale sprzegła ?

Napisane:
9 lis 2007, 23:12
przez magicadm
Jaksa napisał(a):..... a moze wystarczy przeprowadzic regulacje luzu na pedale sprzegła ?
Nie pasuje mi to podpompywanie, ale można oblookać


Napisane:
9 lis 2007, 23:19
przez Jaksa
magicadm napisał(a):Nie pasuje mi to podpompywanie
Podpompowywanie wskazuje na wysprzeglik – kolega chyba nie bardzo wie co z szczym aby to rozkminić.( wizyta u mechanika wskazana )

Napisane:
9 lis 2007, 23:45
przez k.el
Jaksa napisał(a):Podpompowywanie wskazuje na wysprzeglik – kolega chyba nie bardzo wie co z szczym
no właśnie co to i gdzie to ten wysprzęglik?? Trzeba wymienić czy da się naprawić?? I oczywiście jakie koszty??

Napisane:
9 lis 2007, 23:47
przez Jaksa
W wysprzegliku wymienia się gumki ( zestawy naprawcze ) koszty małe ...

Napisane:
10 lis 2007, 23:16
przez k.el
ponowna regulacja rozwiązała problem obyło się więc bez wymiany czy naprawy.
na wszelki wypadek sprawdziłem ceny:
1. reperaturka wysprzęglika 12-15 zł
2. wysprzęglik 55-65 zł
w sieci jest tego multum, ale trzeba doliczyć koszty przesyłki.

Napisane:
11 lis 2007, 00:28
przez Riki
k.el napisał(a):ponowna regulacja rozwiązała problem obyło się więc bez wymiany czy naprawy

k.el napisał(a):1. reperaturka wysprzęglika 12-15 zł
2. wysprzęglik 55-65 zł
Ceny OK... ale obawiam się że tam warto wkładać tylko oryginały
Pozdrawiam.