Ciężko wchodzące biegi i duży luz pedału sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 15 sty 2008, 22:44

lukaszp napisał(a):Nie mam jeszcze zgrzytów ani szarpnięć przy wrzucaniu biegów więc chyba nic sie skrzyni nie dzieje.

Mylisz się. Synchronizatory dostają w pupę :|

lukaszp napisał(a):Co mam teraz zrobić

Najpierw skontrolować poziom płynu, potem odpowietrzyć – robota dla dwóch osób na 15 minut....
Jak problem powróci – szukać przyczyn nieszczelności.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukaszp » 15 sty 2008, 22:52

Płyn do sprzęgła idzie ten sam co do hamulców, tak? Sprawdzałem pozim w dużym zbiorniczku jest ok.
A gdzie sie odpowietrza sprzęgło?
Jeżeli możesz to napisz mi małą instrukcję bo nigdy tego nie robiłem.
Z góry dziękuję.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez magicadm » 16 sty 2008, 14:05

lukaszp napisał(a):Płyn do sprzęgła idzie ten sam co do hamulców, tak?

Tak
lukaszp napisał(a):Sprawdzałem pozim w dużym zbiorniczku jest ok.

W obydwu "celach"?
lukaszp napisał(a):A gdzie sie odpowietrza sprzęgło?

Odpowietrznik przy wysprzęgliku.
lukaszp napisał(a):Jeżeli możesz to napisz mi małą instrukcję bo nigdy tego nie robiłem.

Identycznie jak hamulce :)
Dwie osoby potrzebne – w tym najlepiej jedna kumata :)
Jeden wciska przęgło i trzyma wciśnięte w podłodze, wtedy drugi odkręca na sekundę odpowietrznik i zakręca – pozwala zebranemu powietrzu wylecieć razem z częścią płynu. Po zakręceniu odpowietrznika pierwszy puszcza sprzegło i podpompowuje. Powtórzyć kilka razy, obejrzeć ew źródła wycieku.
Pilnować poziomu płynu w ziorniczku i uzupełniać na bierząco!!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukaszp » 16 sty 2008, 22:41

Już mam przyczynę. Układ był faktycznie zapowietrzony. Ale znalazlem powod tego zapowietrzenia, mianowicie ściągnąłem gumową osłonę trzpienia wysprzęglika i wylał się z niej płyn, to świadczy o jego nieszczelności.
Zamówiłem nowy kompletny wtsprzęglik (zamiennik japoński – 100zł). Jutro zmiana.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez magicadm » 16 sty 2008, 23:49

lukaszp napisał(a):Układ był faktycznie zapowietrzony.

:)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Krzysiek_1123 » 17 sty 2008, 21:13

ja jak pisalem wymienilem wysprzeglik na jakis japonski zamiennik w inter cars
bylo ok i tu nagle cos na nowo sie dzieje pojechalem odpowietrzyc odpowietrzamya tu idzie czarny plyn
oznaka ze jakies gumki sie rooscily
no to diagnoza jak nic pompa
zamowilem nowa pompe ma byc w najblizszy pn
a jak wczoraj wymienialem poduchy dopatrzylem sie ze z nowego wysprzeglika znowu cieknie plyn
i jak tu nie tracic nerwow nowa pompa w dordze za nie male pieniadze a tu nowy ( 3 miesiace temu kupiony) wysprzeglik cieknie ale pocieszam sie ze mam gdzies paragon i i n go zawioze mam nadzieje ze na gwarancji dostane nowy lub zwrot kasy
tylko mam teraz dylemat czy odbierac nowa pompe zaliczki im nie zostawilem a nie chce ich zrobic w ch..a bo sprowadzaja ja z za granicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez lukaszp » 17 sty 2008, 22:17

Krzysiek_1123 wiesz jaki masz płyn??
Może niewłaściwy i on właśnie rozpuszcza uszczelnienia. Kolega tak miał w Toyocie.
Powinien być płyn DOT4.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 17 sty 2008, 22:28

ja mam dot 3 firmy ATE
zgodnie ztym co producent napisal na nakretce zbiorniczka wyrownawczego
wczesniej zalalem dot4 firmy orlen i po jakims czasei od tego momentu cos ok rok do dwoch zaczel sie problemy ze sprzeglem wymienilem plyn na dot 3 bo tamten byl juz bardzo bardzo do bani
ale juz w tym czasie cielk wysprzeglik
to go wymienilem i bylo ok przez jakis czas ale znowu sie cos psuje
cos albo wysprzeglik albo pompa
albo sprzeglo sie juz konczy i wysprzeglik sie wysuwa na tyle daleko ze pszcza powietrze
tak mi zasugerowal mechanik
ale mysle ze raczej to malo prawdopodobne
bo tak analizujac z starym wysprzeglikiem w dloni to tloczek ma jeszcze jakies 2cm do tego aby sie wysunol
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez lukaszp » 17 sty 2008, 22:34

Może być. Ciekawe dlaczego Ci cieknie ten wysprzęglik. Ja dziś też założyłem japoński zamiennik i troszkę mnie wystraszyłeś że Tobie po trzech mies. juz leje.
A do pompy trzeba było sobie zamówić same uszczelniacze. Byłoby dużo taniej, chyba że masz już wżery, chociaż wątpię.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 17 sty 2008, 22:44

To weź kogoś wsadź do auta i niech nasiska sprzegło a ty patrz w jakim zakresie pracuje tłoczek wysprzęglika. Spróbuj odpowietrzyć, może jest tylko zapowietrzone. chyba ze sa juz wycieki.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 18 sty 2008, 01:58

powiem ci ze dlatego zamowilem pompe cala
bo zestaw naprawczy kosztuje cos ok 30 euro a pompa prawie 100 no roznica duza
ale rozebralem stary wsyprzeglik i mial wrzery spore
wiec pomyslalem ze pompa tez pewnie ma i zamowilem calosc
bo jak zwylke brak czasu i auto potrzebne zeby wyjac pompe rozebrac i czekac na zestaw albo nowa
wiec zamowilem nowa bo chce zeby juz bylo wszystko ok
bo nic mnie tak nie wk...a w aucie jak cos niedzialajace
tym bardziej ze nie jezdze powoli a takie sprzeglo mnie troszke ogranicza bo czasem trzeba szybka redukcje zrobic a tu kupa trzeba najpierw podpompowac sobie
ale teraz to juz jest taka lipa na maxa ze jak tylko dotkne sprzegla butem to ono samo wpada w podloge jak by je wesssalo i nie odbija musze je pociagnac butem albo reka jak noga nie daje rady
ale mam nadzieje ze tak bedzie tylko do najblizszej srody
w pn nowa pompa i kolejny wysprzeglik zalewam nowy plyn bo nie wylkuczone ze tamten narobi tyle syfu w ukladzie ze ten go troche przeplukal i daltego dzieje sie jak dzieje
i chce miec juz SPRAWNE SPRZEGLO
takie gdybanie nie wiele pomoze poprosu musze wymienic ta pompe nowy wysprzeglik i bede wiedzial co jest grane jak rozbiore stara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 18 sty 2008, 02:00

lukaszp
wyciagnij ze swojego starego wysprzegika tloczek i zoabcz jak wyglada w srodku
ja mam fotki swojego
moge komus podeslac jak by chcial luknac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez lukaszp » 20 sty 2008, 21:41

Mój wysprzęglik wygląda ok. Powierzchnia w cylindrze wygląda idealnie, tak samo tłoczek.
Nie wiem czy sie nie pospieszyłem z wymianą. Może wszedł pod uszczelke jakiś śmieć i spowodował zapowietrzenie sie układu i wyciek płynu.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez topik » 21 sty 2008, 01:33

Witam!U mnie na nakrętce też jest napisane DOT 3.Czym się różni DOT 3 od DOT 4?
Ile wchodzi płynu do układu?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 23 sty 2008, 16:40

topik napisał(a):Witam!U mnie na nakrętce też jest napisane DOT 3.Czym się różni DOT 3 od DOT 4?
Ile wchodzi płynu do układu?

niczym wielkim sie nie roznia dot3 jest starsza wersja dot4 mozna je mieszac i jezdzic na jednymi drugim ale ja zalalem ostatnio dot3
teraz przy wymianie pompy i wysprzeglika dot4
a w caly uklad wchodzi mniej niz 1 litr
zostalo mi ze 2 setki

teraz zobaczymy jak dlugo bedzie dzialalo
mam nadzieje ze tym razem dozywotnio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez xANDy » 3 lut 2008, 18:01

topik napisał(a):Czym się różni DOT 3 od DOT 4?
Maksymalną temperaturą roboczą pracy – dot4 ma wyższą.
Przestrzegam (po raz kolejny już chyba) przed orlenowskim Dot3 i Dot3 – wiele osób miało po nich rozwalone uszczelki w układzie hamulcowymn i wysprzęgliki! NIE tylko w mazdach – w innych markach też były takie problemy (wiadomość z warsztatu obok).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez a_pisarek » 22 lut 2008, 18:07

Czy wymiana wysprzęglika pomogła? Czy też trzebabyło wymienić również pompę?
a_pisarek
 

Postprzez topik » 22 lut 2008, 18:32

a_pisarek napisał(a):Czy wymiana wysprzęglika pomogła?


Witam!U mnie też nie raz ciężko wchodziły biegi,musiałem nie raz dwa razy pod pompować.Lekko ciekł wysprzęglik.Zobaczyłem dopiero gdy odsłoniłem gumke.Wymiana wysprzęglika pomogła.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez a_pisarek » 23 lut 2008, 15:49

Dziś wymieniłem wysprzęglik i wszystko wróciło do normalności. Wycieku nie było widać i nie ubywało płynu w zbiorniczku ponieważ gumka przy wysprzęgliku dość dobrze wszystko uszczelniała. Po naciśnięciu jej wyciekł płyn. To mnie upewniło, że padł wysprzęglik. Koszt wysprzęlika w InterCarsie 52 PLN. Czas pracy ok 1,5 h i oczywiście potrzebna druga osoba do odpowietrzenia układu. Poza tym ok 200 ml płynu DOT4. Całość wykonałem na parkingu – do wysprzęglika łatwo dostać się od spodu odkręcając lewą osłonę silnika.
a_pisarek
 

Postprzez xANDy » 23 lut 2008, 17:05

a_pisarek napisał(a):Poza tym ok 200 ml płynu DOT4

Powtarzam – zwróćcie uwagę na jakość płynu DOT-4 i nie żałujcie dychy na markowy!! On jest bardzo często powodem uszkodzenia wysprzęglika i problemów z tłoczkami hamulcowymi!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6