Ciężko wchodzące biegi i duży luz pedału sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez k.el » 8 lis 2007, 22:53

problem polega na tym, że sprzęgło chwyta prawie przy podłodze, a biegów trzeba szukać z użyciem sporej siły zwłaszcza 1 i R oraz 2 przy wolnej jeździe np. na skrzyżowaniu. Innych objawów typu uślizg, szarpanie brak.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez magicadm » 8 lis 2007, 23:06

Ja bym zaczął od odpowietrzenia
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez k.el » 8 lis 2007, 23:14

magicadm napisał(a):Ja bym zaczął od odpowietrzenia

a gdzie szukać odpowietrznika?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez magicadm » 8 lis 2007, 23:20

k.el napisał(a):a gdzie szukać odpowietrznika?

Na siłowniku przy łapie wyciskowej sprzęgła. Poobserwuj jak pracuje – czy rusza się w pełnym zakresie i poszukaj ew. wycieków.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 8 lis 2007, 23:21

k.el :) temat poprawiłem za Ciebie ale... proszę o stosowanie się do regulaminu forum :)

Pozdrawiam

P.S
Lukaj najpierw tam gdzie magicadm poradził :D ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez k.el » 9 lis 2007, 00:28

dzięki próba odpowietrzenia (z kobietą ;) ) nie wiele pomogła jutro podjadę do mechaniora może coś poradzi. W czasie wykonywania tej operacji były kłopoty z powrotem pedału na miejsce tzn nie odbijał do końca i zawisał +/– w połowie drogi.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez kierownik » 9 lis 2007, 15:14

k.el napisał(a):W czasie wykonywania tej operacji były kłopoty z powrotem pedału na miejsce tzn nie odbijał do końca i zawisał +/– w połowie drogi.

to chyba akurat normalne przy odpowietrzaniu sprzęgła – ja go musiałem ręką cofać po każdorazowym wciśnięciu... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez magicadm » 9 lis 2007, 15:43

k.el napisał(a):próba odpowietrzenia (z kobietą ) nie wiele pomogła

Rozumiem, że odpowietrzaliście sprzęgło :)
Zaobserwowałeś zakres pracy łapy sprzęgła? Czy widać wyraźnie ruch przy wciskaniu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez waldek2000 » 9 lis 2007, 19:34

k.el napisał(a):a biegów trzeba szukać z użyciem sporej siły zwłaszcza 1 i R oraz 2 przy wolnej jeździe np. na skrzyżowaniu.

Miałem to samo w benzyniaku, a powodem były pozrywane poduszki silnika. Sprawdź bo może akurat to jest to. Ja już zacząłem szukać uzywanych skrzyń biegów i pytałem o ceny sprzęgła a po założeniu poduszek wszystko zaczęło działać.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez magicadm » 9 lis 2007, 21:16

k.el napisał(a):problem polega na tym, że sprzęgło chwyta prawie przy podłodze


waldek2000 napisał(a):powodem były pozrywane poduszki silnika.


Nie widzę tutaj związku :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez k.el » 9 lis 2007, 21:38

to faktycznie musi być coś z powietrzem bo jeżdżę stosując następującą technikę:
kilka (2-3) krótkie stuknięcia w sprzęgło i pedał prawidłowy więc zmiana biegu i tak wkoło
Byłem u mechaniora powiedział, że miał takie przypadki i podregulował pedał 3 min roboty w pozycji stanie na głowie ;–) tyle, że to pomogło na 30 km i jutro znowu na warsztat
chyba, że ktoś poda precyzyjnie co to może być.
NA razie dzięki.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez magicadm » 9 lis 2007, 22:22

k.el napisał(a):kilka (2-3) krótkie stuknięcia w sprzęgło i pedał prawidłowy

Tu już nie ma nic do dodania – moim zdaniem zapowietrzone sprzęgło i nic więcej. Analogicznie jak w hamulcach.

Oczywiście trzeba ustalić przyczyny zapowietrzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez k.el » 9 lis 2007, 22:39

magicadm napisał(a):trzeba ustalić przyczyny zapowietrzenia

i tu jest problem bo wszędzie sucho płynu nie ubywa
chyba, że padło coś w środku tylko gdzie?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Jaksa » 9 lis 2007, 22:50

..... a moze wystarczy przeprowadzic regulacje luzu na pedale sprzegła ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 9 lis 2007, 23:12

Jaksa napisał(a):..... a moze wystarczy przeprowadzic regulacje luzu na pedale sprzegła ?

Nie pasuje mi to podpompywanie, ale można oblookać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 9 lis 2007, 23:19

magicadm napisał(a):Nie pasuje mi to podpompywanie
Podpompowywanie wskazuje na wysprzeglik – kolega chyba nie bardzo wie co z szczym aby to rozkminić.( wizyta u mechanika wskazana )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez k.el » 9 lis 2007, 23:45

Jaksa napisał(a):Podpompowywanie wskazuje na wysprzeglik – kolega chyba nie bardzo wie co z szczym

no właśnie co to i gdzie to ten wysprzęglik?? Trzeba wymienić czy da się naprawić?? I oczywiście jakie koszty??
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Jaksa » 9 lis 2007, 23:47

W wysprzegliku wymienia się gumki ( zestawy naprawcze ) koszty małe ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez k.el » 10 lis 2007, 23:16

ponowna regulacja rozwiązała problem obyło się więc bez wymiany czy naprawy. <jupi>
na wszelki wypadek sprawdziłem ceny:
1. reperaturka wysprzęglika 12-15 zł
2. wysprzęglik 55-65 zł
w sieci jest tego multum, ale trzeba doliczyć koszty przesyłki.
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez Riki » 11 lis 2007, 00:28

k.el napisał(a):ponowna regulacja rozwiązała problem obyło się więc bez wymiany czy naprawy


<spoko>


k.el napisał(a):1. reperaturka wysprzęglika 12-15 zł
2. wysprzęglik 55-65 zł


Ceny OK... ale obawiam się że tam warto wkładać tylko oryginały :]

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6