Nie mogę zdjąć kół / zapieczone felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez X-L » 7 lis 2007, 10:14

Witam,
przymierzyłem się do zmiany kół na zimówki. Okazało się, że nie mogę zdjąć tylnych kół <killer> . Wygląda to, jakby przyrdzewiał pierścień centrujący felgi do bębna. Potraktowałem to WD 40, narazie bez większych rezultatów. Pomocy!

Pozdrawiam :)
Pozdrawiam
Andrzej
-------------------------------------------------------
Nie wiem, nie pamiętam, nie jestem pewien – milczę i daje wypowiedzieć się ekspertom.
Szukam w google, później na forum mazdaspeed, dopiero na końcu zakładam nowy temat.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 09:26
Posty: 6
Skąd: zachodnie mazowsze
Auto: Mazda 626 GW 2.0 '98
Mazda 323f BJ 1,5 '99

Postprzez Rekin » 7 lis 2007, 10:26

Kiedyś miałem Scirocco i ten sam przypadek pomogło po długich próbach jedynie walenie większym młotkiem przez deskę w koło po przekątnej raz z jednej raz z drugie strony i tak oto powoli zeszły
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez X-L » 7 lis 2007, 11:02

Już tak próbowałem, na razie bez efektów :( . Jeszcze podlewam WD 40. Może to jakoś rozmiękczy tą rdzę.

Pozdrawiam.
Pozdrawiam
Andrzej
-------------------------------------------------------
Nie wiem, nie pamiętam, nie jestem pewien – milczę i daje wypowiedzieć się ekspertom.
Szukam w google, później na forum mazdaspeed, dopiero na końcu zakładam nowy temat.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 09:26
Posty: 6
Skąd: zachodnie mazowsze
Auto: Mazda 626 GW 2.0 '98
Mazda 323f BJ 1,5 '99

Postprzez Grzyby » 7 lis 2007, 11:05

To alufelgi?
Jak tak to WD nic nie pomoże – utleniło się aluminium i jedynie młot ratuje sytuację (z wyczuciem oczywista).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 7 lis 2007, 12:06

Można poluzować śruby i polatać po dołach. Zawsze pomaga
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez X-L » 7 lis 2007, 12:55

Felgi są stalowe. Z tym wyczuciem to trudno ustalić, można zdeformować felgi. Na ile można poluzowaś śruby, aby nie zgubić kół?
Pozdrawiam
Andrzej
-------------------------------------------------------
Nie wiem, nie pamiętam, nie jestem pewien – milczę i daje wypowiedzieć się ekspertom.
Szukam w google, później na forum mazdaspeed, dopiero na końcu zakładam nowy temat.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 09:26
Posty: 6
Skąd: zachodnie mazowsze
Auto: Mazda 626 GW 2.0 '98
Mazda 323f BJ 1,5 '99

Postprzez KyRy » 7 lis 2007, 14:07

X-L napisał(a):Jeszcze podlewam WD 40

spróbuj jeszcze coca-colą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez qlesh » 7 lis 2007, 14:29

X-L jak masz dostęp do gumowego młotka to chwyć go w rękę i uderz w koło (lub felgę) od wewnętrznej strony czyli spod samochodu, oczywiście po odkręceniu nakrętek/śrub :D. Możesz tłuc bez obaw, nic nie zepsujesz. Najlepiej jakbyś miał tylną oś powyżej głowy, czyli auto gdzieś na podnośniku.
Powodzenia :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez fredox » 7 lis 2007, 17:36

Bierzesz druga napompowaną opone z felgą i walisz bo bokach opony w samochodzie Kilka mocnych uderzeń i powinno zejść Wtedy nic nie uszkodzisz
Początkujący
 
Od: 28 lut 2007, 22:40
Posty: 22
Skąd: Sokołów Podl.
Auto: GF '99 2.0 Ditd i GD '91 2.0D

Postprzez brii » 7 lis 2007, 18:27

Tylko młotek, jak nie da rady to cięższy trzeba skombinować ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez X-L » 7 lis 2007, 22:28

Próbowałem młotkiem przez deskę, na razie bez efektów. Wpuściłem WD. Jutro kolejna próba. Narazie przód zimówki, a tył letnie :| .
Pozdrawiam
Andrzej
-------------------------------------------------------
Nie wiem, nie pamiętam, nie jestem pewien – milczę i daje wypowiedzieć się ekspertom.
Szukam w google, później na forum mazdaspeed, dopiero na końcu zakładam nowy temat.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 09:26
Posty: 6
Skąd: zachodnie mazowsze
Auto: Mazda 626 GW 2.0 '98
Mazda 323f BJ 1,5 '99

Postprzez qbass » 7 lis 2007, 23:46

Mi zawsze schodzą jak dam porządnego kopa w oponę. :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez brii » 8 lis 2007, 11:01

X-L – nie piernicz się tylko przypierdziel mocniej – muszą zejść w końcu
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 8 lis 2007, 11:41

tomekrvf podał najpewniejszy sposób :)
Poluzować śruby po pół/całym obrocie i zrobić parę kółeczek + hamowanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 8 lis 2007, 11:48

Dwa obroty na ręcznym i zejdą :P ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez promyczek001 » 8 lis 2007, 13:13

testowane na aucie m4rcina i oczywiscie podzialalo na pierwszym łuku odrazu puscily :P
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez mular90 » 22 lis 2013, 16:36

witam ....mialem dzisiaj ten sam problem nie moglem zdjac aluminiowych felg z tylu auta ...przez pol godziny walilem mlotem przez belke drewniana i w koncu zeszy..moje pytanie jest takie czy da sie cos z tym zrobic bo ta sytuacja powtarza sie co roku..nie wiem moze czyms posmarowac jakims smarem????zeby sie nie zapiekaly te felgi.
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2012, 21:03
Posty: 31
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 136 km 2003
hatchback

Postprzez miro62 » 22 lis 2013, 17:42

mular90 napisał(a): jakims smarem????zeby sie nie zapiekaly te felgi

Wyczyść dobrze i posmaruj delikatnie smarem grafitowym ;)
miro62
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6