Wzmocnienie zawieszenia z tyłu – inne sprężyny?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bodzioklb » 16 wrz 2007, 11:13

chciałbym zapytać czy znacie może jakieś inne sprężyny które będą pasowały do 626 kmbi z 99roku?– a autko będzie wyżej "siedziało" lub będzie bardziej twarde zawieszenie z tyłu
Mam założone felgi z większym odsadzeniem i oponki 195/60 R15-autko lepiej "łapie" zakręty i na codzień nie mam żadnych problemów, aczkolwiek jak jechałem na wakacje załadowanym po dach samochodem z pełnym składem oponki zaczęły mi ocierać o błotniki.
Ocieranie nie było "górą" opony gdyż "wchodzą" w błotniki a dopiero ocierają mi boczne "wybrzuszenia" opony na jakiejś 1/2 wysokości opony.

zastanawiam się czy można sciąć o jakieś 4-5 mm wewnętrzną załamanie błotnika – czy nie straci on na sztywności -gdybym tak zrobił oponki nie bedą mi ocierały :)a będzie mniej zabawy jak ze sprężynami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Janusz626 » 25 paź 2007, 19:09

Widze ze w naszym przypadku problem tkwi nie od dzis ;)

Zaczac trzeba od tego ze w opisach naszego auta nie mozna zalozyc np.195/65/15 lub szersze a napewno nie wyzsze !! wiadomo cos za cos. Na 14 calowych problem znika, ale 15 to nie 14 (efekt sie liczy wiadomo), problem nie odnosi sie do kol na przodzie ze wzgledu na kola skretne. Na rozwiazanie problemu jest kilka wyjsc np:

-zmniejszyc profil popny na 55
-zmienic alusy na wieksze ET np 45 lub 50 tak jak stalowe ale wyglad mizerny
-w amortyzator wsadzic "balwana" odboj zeby odobijal wczesniej
-dolozyc (wcisnac) miedzy gorne zwoje sprezyny taka gume co sie przecina w polowie oposcic auto i efekt j/w choc ryzykowny (sprezyna potrafi peknac)
-lub zrobic maly tuning pionu tylnego kola, mianowicie rozwiercic gorny otwor gdzie skrecona jest piasta z kolumna o jakies prawie 3 mm, i wtedy kolo o wymiarach 195/60/15 miesci sie bez broblemu
-jezdzic z pustym bagaznikiem :)
-kupno nowych sprezyn

Patrzac na katy parametry i wymiary u goscia co sie zajmuje zbieznoscia to u nas tylne kola sa troszke u gory wystajace, czemu akurat tak jest nie mam pojecia.

ps
ladna GF-ka ladny motorek ladny kolor pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 25 paź 2007, 19:21

...zapomnialem dopisac ze nie ma wyzszych sprezyn (sam szukalem albo nie potrafilem znalezc) ewentualnie nowe nie zgniecione podczas eksploatacji, albo cos dopasowac od innego auta.
Rowniez wyciecie rantu tez raczej odpada (sztywnosc blotnika) gdyz w zime duzo sniegu i lodu potrafi sie odlozyc i mozna sie spodziewac dziwnych efektow.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez brii » 25 paź 2007, 19:38

Chyba warsztat :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez spike72 » 25 paź 2007, 20:43

W mojej GF-ce też kombi, tylko z roku 1998, założyłem aluski 16" z oponami Michelin Pilot 205/50 i w takiej konfiguracji przy pełnym obciążeniu nie mam żadnych problemów z obcieraniem opon. <slonko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez Janusz626 » 27 paź 2007, 22:40

...nie wiem jak ci sie to udalo i to jeszcze na 16" i 205, moze albo napewno to zaleta felg moze ET ma jakies 50 moze wiecej nie wiem. Probowalem zalozyc na stalowa 15" dla sprawdzenia 205/55 i 50 ale i tak <dupa> . Kurcze jestem zdziwiony <lol> Ale mysle ze wyglada b.b.ladnie :)

pzdr

...aha bodzioklb uporales sie, znalazles jakies wyjscie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez spike72 » 27 paź 2007, 22:50

Janusz626 napisał(a):...nie wiem jak ci sie to udalo i to jeszcze na 16" i 205, moze albo napewno to zaleta felg moze ET ma jakies 50

Felgi kupiłem oryginalne Mazdowskie razem z oponami na allegro od użytkownika andi_berlin (facet handluje felgami z oponami, polecam).
ET nie jest tam wybite więc go nie znam, ale chyba tak jak piszesz 50. Najważniejsze, że pasują i naprawdę świetnie wyglądają. Jadę do Ryk to może będziesz miał okazję ocenić. :)
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez Janusz626 » 27 paź 2007, 22:58

Naprawde jestem ciekaw i z checia popatrze moze nawet w RYKACH :P ...hmm na moich alu niestety moge zapomniec o szerszych oponkach wiec pozostaje wierny 195/60, mooooze kiedys cos innego (alu) zaloze... :)

...a jak do RYK trzeba bedzie w zimowych jechac? tez bedziesz mial alu?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez spike72 » 27 paź 2007, 23:03

Janusz626 napisał(a):..a jak do RYK trzeba bedzie w zimowych jechac? tez bedziesz mial alu?

Mam nadzieję, że uda się jeszcze na letnich, wtedy alu, na zimę mam drugi komplet na org. stalowych 15"/185/65.
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez lucas_ka » 28 paź 2007, 12:41

W poznaniu jest firma która przerabia sprezyny i produkuje. Mozna do niechdac sprezyny zeby je rozciagneli. Po zrobieniu sprezyny na nowo hartuja i sprawdzaja ich parametry. Robia to profesjonalnie a cena nie wyzsza niz 100 zł od sztuki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6