Strona 1 z 1
Jakie macie obroty na 5 biegu przy prędkości 140km/h

Napisane:
18 kwi 2007, 21:36
przez gazparts
Witam znieniłem mazdkę z GF 97r na mazdkę GW99r i wydaje mi się że GW na dłuższą skrzynię ,czy możecie to potwierdzić?

Napisane:
18 kwi 2007, 21:59
przez xANDy
Hehe – skrzynia biegów w GW 136 była inna jak w GW 115. W wersji sedan i hb były takie same (136 konne). A poza tym – trudno powiedzieć idealnie...

Napisane:
18 kwi 2007, 22:07
przez gazparts
xANDy dzięki za wykresy na pw, jak będę w piątek w Radomiu poproszę gości z hamowni AG by mi go przetłumaczyli.

Napisane:
18 kwi 2007, 22:08
przez Grzyby
bananmin, hmmm tak się zastanawiam co to pytanie ma wspólnego z warsztatem??

Napisane:
19 kwi 2007, 00:06
przez gazparts
To zapytanie o rodzaje skrzyń,jak to nie warsztat to niech mnie
Grzyby przeniesie tam gdzie powinienem o to zapytać
Dodam dla wyjaśnienia, że w GF przy 140km/h miałem ok4,1 na obrotomierzu, a w GW mam niecałe 3,5, a mają ten sam silnik 2,0 85KW.

Napisane:
19 kwi 2007, 07:46
przez Grzyby
bananmin napisał(a):To zapytanie o rodzaje skrzyń
niech ci będzie
bananmin napisał(a):Dodam dla wyjaśnienia, że w GF przy 140km/h miałem ok4,1 na obrotomierzu, a w GW mam niecałe 3,5, a mają ten sam silnik 2,0 85KW
No to są dwa rozwiązania:
1. Inne przełożenia skrzyni
2. Przestawiony rozrząd w GW

Napisane:
19 kwi 2007, 09:16
przez xANDy
Grzyby napisał(a):2. Przestawiony rozrząd w GW
a tego nie rozumiem... co to ma do rzeczy...?

Napisane:
19 kwi 2007, 09:36
przez Grzyby
xANDy napisał(a):co to ma do rzeczy...?
tak się mi wydaje (na 90%) że przy przestawionym rozrządzie osiągi na poszcz. biegach są gorsze. Miałem tak u siebie przy źle ustawionym rozrządzie (chyba 2 zęby) – po właściwym ustawieniu prędkości na poszczególnych biegach (przy tych samych obrotach co poprzednio) były wyższe.
Tylko teraz widzę że się walnąłem – bo to wskazywałoby na źle ustawiony rozrząd w GF a nie GW
Jeśli się mylę to niech ktoś mądry mnie poprawi


Napisane:
19 kwi 2007, 09:43
przez xANDy
Według mnie ustawienie rozrządu nie ma tutaj nic do rzeczy – bo wpływa najwyżej na osiągi silnika (moc i moment) a nie na jego faktyczne przełożenie mechaniczne. Chyba, że przestawienie rozrządu wpływa na przekłamania w obrotomierza.
Jeśli przy takiej samej prędkości obrotowej masz różne prędkości jazdy to musi być albo inna skrzynia, albo inny silnik, albo coś innego nietypowego. Rozmiar opon nie wpływa na prędkość na zegarach a jedynie na faktyczną prędkość jazdy (o powiedzmy jakieś 5%). Coś z tymi skrzyniami robili na zachodzie – yesfan też miał jakieś podmiany zrobione, bo miał za wysokie obroty (miał w dieslu 2500 przy stówie czyli >10% za wysokie).

Napisane:
19 kwi 2007, 10:28
przez Grzyby
xANDy napisał(a):Według mnie ustawienie rozrządu nie ma tutaj nic do rzeczy
możliwe – napisałem to na podstawie własnych obserwacji


Napisane:
19 kwi 2007, 22:48
przez gazparts
A czy nie ma kogoś na MAZDASPEED kto ma GW z 99r , z silnikiem 2,0 85KW . To by wyjasniło wszelkie wątpliwości, przynajmniej dla mnie.
GRZYBY! wszystko zaczeło się od tego że GW 99 wydaje mi się dużo słabsza od poprzednej GF97.